X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Like a Dragon: Infinite Wealth


Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/01 10:35, rettet 24/01 10:36 
Spillet udkommer på fredag og er blevet flot modtaget (pt 90 på Metacritic). Ser herligt ud med helt ny setting
og bl.a. forbedret turn-based kampsystem.
SPOILER-TEKST:
Det Crazy Taxi inspirerede mini-game ser festligt ud :D

Metacritic:
https://www.metacritic.com/game/like-a-dragon-infinite-wealth/

IGNs anmeldelse:
https://www.youtube.com/watch?v=XsDCTuhMt68
SumezSumezSkrevet 24/01 10:38 
Hvad jeg har set indtil videre har været genbrug af flere af de gamle settings fra tidligere spil, men er glad for at høre der er nye steder også.
Den video du linker starter med en spoiler-advarsel, så tror jeg springer den over - hvad involverer et "forbedret" kampsystem? Synes også kampene var temmelig overfladiske i det forrige spil, men de gjorde deres job fint.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01 10:47, rettet 24/01 10:51 
Hawaii er den primære og største lokation i spillet.
Forbedringer i kampsystemet dækkes godt i videoen. Spoilers i videoen involverer ikke historien men kun nogle af de muligheder og mini-games som dukker op i spillet.

EDIT: Hvis du syntes kampene var for overfladiske i forgængeren, tror jeg ikke du vil kunne li' forbedringerne da de har gjort det mere brawler-actionorienteret, så vidt jeg har forstået det :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01 10:52, rettet 24/01 10:53 
Wow Spike Out, Bass Fishing og Virtua Fighter 3 denne gang.

Har haft det sygt barskt med Daytona 2 i Man Who Erased His Name.

Forhåbentlig kan Spike Out spilles i 2P :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/01 10:58 
Godt spørgsmål. Kan VF titlerne spilles i 2P i tidligere Yakuza spil?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01 11:03 
Ja, de spil der er multiplayer kan endda spilles fra hovedmenuen uden at man skal starte Yakuza-delen op.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 24/01 11:05 
Fedt, så mon ikke SpikeOut har samme mulighed for 2P? :)
SumezSumezSkrevet 24/01 11:06 
Glæder mig også mest til Spikeout. Der findes da slet ikke en ordentlig port af det i forvejen gør der?

Beano>
Forbedringer i kampsystemet dækkes godt i videoen.

Det er ikke muligt at opsummere? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01 11:26 
For doven men her er IGN beskrivelse fra anmeldelsen (delvist) :)

However, this time around each freaky face-off feels far more lively and intuitive than the comparatively stilted scraps you get into during Yakuza: Like a Dragon, thanks to the added freedom to reposition each of your four team members within a set movement arc at the start of each turn.

This very clever change means you get to inflict bonus damage by moving your character to attack an enemy up close or from the rear, and you can also grab objects like bicycles and explosive barrels and crash them into crowds in order to share the suffering around. In Yakuza: Like a Dragon your team members would occasionally grab makeshift weapons automatically, but here you get to decide exactly which object to use, and there are a lot more to choose from with explosive gas canisters to pick up and throw and even rocket launchers to wield.

What’s more, as the bonds between each member of your party strengthens additional supporting moves are unlocked to create powerful chain reactions, to the point that you can intentionally knock an enemy towards another team member and have them spike them face-first into the dirt like they’re a human volleyball, or sweep kick an enemy off their feet and into the air and have one of your teammates jump-kick them to the curb – not unlike the XCOM-inspired team moves from Marvel’s Midnight Suns and Mario + Rabbids: Sparks of Hope.

Controlling Kiryu offers the closest resemblance to the series’ street fighting of old, since he’s able to switch between three fighting stances: Brawler for balanced attacks; Rush, which gives you two consecutive attacks per turn; and Beast for devastating grapple moves. Additionally, Kiryu is also able to gradually fill his trademark Heat gauge which, when triggered, gives you full control of his movement for a brief period and allows you to unleash a series of simple yet supremely satisfying button-based combos in real-time. Kiryu was my favourite character to use in Infinite Wealth by far, but even when he was absent from my party the combat remained considerably more kinetic than it ever was in Yakuza: Like a Dragon. This game delivers a riotous level of chaos and carnage that makes its predecessor’s more modest turn-taking seem almost polite by comparison.
SumezSumezSkrevet 24/01 11:47, rettet 24/01 11:47 
Positionering føles meget passende i spillet synes jeg. Like A Dragon havde nogle angreb der afhang af positionering, men ingen måder at styre det på, nærmest som om det havde været en del af spillet men så fjernet efterfølgende.

makes its predecessor’s more modest turn-taking seem almost polite by compariso

Haha, det lampshades jo også netop i starten af det spil. :P Kasuga er en høflig type der lader modstanderen tage sin tur.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/01 17:49 
Konsolkongen>
Forhåbentlig kan Spike Out spilles i 2P :)

VF 3tb og SpikeOut Final Edition 2P/3P/4P kan vælges direkte fra hovedmenen :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01 19:05 
Sygt :O

Det ryger nok i kurven ret hurtigt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 28/01 06:55 
Lige startet på kapitel fem og spillet batter virkelig godt.

Min eneste kritikpunkt er nok at job systemet tager meget lang tid inden det åbner (slutning af kapitel 5).

Er ved snart tyve timer allerede (da jeg laver side stories løbende som der er adgang), og ikke at have noget indflydelse på karaktererne i så lang tid føles lidt underligt.

Har læst st spillet kan gennemføres med alle side stories på ca 45 timer, det føles meget knapt, og lugter af folk har skippet igennem scener og er gået meget målrettet frem.
3of193of19Skrevet 28/01 15:20 
Kampsystemet er rimelig simpelt indtil videre, men det er enormt sjovt at lege med position til at lave fede followup og bounce komboer.

Der er også gevinst at hente ved at handle hurtigt i starten af en kamp, når folk stadig er tæt på hinanden.

En hurtig Grand Jeté fra Chitose inden for en-to sekunder kan virkelig gøre en forskel.
Soren47Soren47Skrevet 28/01 17:46 
Synes I forgængeren er lige så sjovt?
Jeg overvejer meget at hoppe på Inifinite Wealth da det ser ret sjovt ud og Hawaii-lokationen trækker en del.
Ville dog gerne starte ved "starten" af historien :)
3of193of19Skrevet 28/01 20:58 
Det første er rigtig godt også sådan i teorien.
Forvent dog ikke et super tunet udfordrende RPG. Der er en del ting der er sådan lidt fjollet balanceret, man kan mærke at det er RGG Studios første RPG selvom de nok havde hjælp fra Atlus folk.

Stemningen til gengæld er gennemgående god. Historien med fokus på sociale emner og det moderne realistiske setting (med en god prise satirisk humor i side spillene og historierne).
Persongalleriet er også bare lækkert og jeg tror man vil mangle lidt baggrund.
Ichiban er sådan et friskt pust som hovedperson og bare charmerende.
Soren47Soren47Skrevet 29/01 21:20 
Cool tak!
Jeg må tjekke forgængeren ud :)
SumezSumezSkrevet 29/01 22:35 
Altså, det spil er som "RPG", lidt på samme måde som de andre Yakuza-spil er som "beat'em ups", så jeg ved ikke om man kan skyde skylden på at det er "deres første". Dvs. gameplay-mæssigt er det ekstremt overfladisk, men eksisterer også mere som bindeled mellem de ting der gør serien unik (historien og figurerne, og utallige tossede ting at bruge sin tid på mellem disse), og de står mindst ligeså stærkt som de altid har gjort i det spil.

Men selvom der ingen dybde er i kampsystemet (mindst 90% af kampene er "brug dit stærkeste angreb og heal nog du skal, men det kan man reelt set desværre sige om de fleste JRPG'er), er det alligevel godt udført, spiller som det skal, og føles underholdende og tilfredsstillende.
De tidligere spils ensformige bande-encounters er blevet opgraderet til langt mere underlige, tumpede figurer, med den in-universe bortforklaring at det er Kasuga's livlige fantasi der krydrer på det. Det synes jeg allerede føles som en naturlig videreudivkling af serien, der udover hovedhistorien, der typisk spilles rimelig straight, altid har taget godt og grundigt pis på sig selv. Der er rigtig meget at lave i Yakuza: Like a Dragon, og føles reelt set ikke som et genreskift trods en ændring i kampsystemet.

Det dummeste jeg synes de har gjort i forbindelse med "RPG gameplayet" er at når det er den del af spillet man render og laver, så savner jeg lidt nogle mere spændende "dungeons" at udforske. Udover de steder man tages i hovedhistorien, er der kun to kloak-områder at rende rundt i, og det ene kommer du til at spille igen og igen hvis du har tænkt dig at grinde op til de sidste udfordringer. Jeg spillede faktisk helt indtil det lykkedes mig at komme gennem BEGGE spillets store postgame dungeons (som bare er to nye udgaver af hovedspillets sidste), så et eller andet må det nu have gjort for at holde mig fanget. :)

Nej, man skal bestemt ikke springe det over.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 17/02 22:54, rettet 20/02 11:08 
Blev færdig med The Big Swell idag, den der ekstra Dungeon der kommer med Premium udgaven.

Jeg endte med at være rimelig overtunet til sidst, bedste våben til alle jobs på +10 og lv71.

Jeg blev meget glad for kampsystemet til sidst. Når ens party føret har fået højt bond level lever ting meget op med at man kan virkelig holde bolden kørende ved strategisk at skubbe modstandere rundt og ind i hinanden, combo angreb og followups, og spille meget på Kasuga’s Team Ultimate der regenererer meget hurtigere med normale angreb *rettelse: combo og followups end specials for eksempel, så man bevidst begynder at søge muligheder at få det meste ud af det almindelige angreb.

Jeg er spændt på at se hvordan Legend New Game Plus er tunet.
BeanoBeanoSkrevet 19/02 08:24 
NG+ er noget man skal betale ekstra for, eller blev det lavet om?
3of193of19Skrevet 20/02 11:05, rettet 20/02 11:07 
Det er en del af “Master’s Vacation Bundle”, som følger med Premium og Ultimate Edition sammen med “The Big Swell” som er en post game dungeon med nogle sværere bosser op til knap lv 70 (den sidste almindelige boss er 50/52 deromkring) og nogle sjove cutscenes hvor partiet har til til at slappe af :)

The Big Swell er en sjov bonus, men hovedspillet alene har snildt 100 timer underholdning hvis man går efter at lave alle side stories, Dondoko Island, Sujimon Battles osv.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig