X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

RetroTINK-4K


Svar
RJKRJKSkrevet 19/12-23 23:04 
Var jeg den eneste herinde, der hoppede på en RetroTINK-4K?

På trods af prisen blev første produktion på omkring 2.000 enheder udsolgt på en lille halv time, omend jeg nu ikke havde problemer med at købe den hurtigt. Maskinen ankom så i dag, og er tænkt som central i vores setup med at have "alle" konsoller og gængse computere spilbare.

RetroTINK-4K

Jeg har ikke gjort i scalere eller line doublere eller lignende før, så jeg ved ikke hvad jeg skulle forvente eller bedømme. Men umiddelbart er førsteindtrykket positivt, selvom jeg ikke lige kan finde rundt i alle de ting og muligheder, den har. Ud af boksen virker billedet (fra analog RGB) skarpt, jævnt skaleret og uden mærkbar lag. Hvilket jo er det vigtigste... Herfra skal jeg have gravet ordentlige AV-kabler frem, så de enkelte systemer kan sættes til og testes.

RetroTINK-4K
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 19/12-23 23:08, rettet 19/12-23 23:17 
Jeg kunne godt tænke mig at sende min OSSC på pension, og 5x står højt på ønskelisten, men jeg tror aldrig jeg kan retfærdiggøre prisen på en 4k, især med forsendelse og told oveni.
Der tror jeg hellere jeg kunne bruge en velfortjent ferie :)

Men den virker umanerligt fed!

Det store spørgsmål er - hvordan håndterer den signalet fra en Taito F3? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/12-23 23:18 
Hvad med OSSC Pro i stedet? Den koster ca. det samme som en 5X.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/12-23 08:54, rettet 20/12-23 08:58 
RJK>
Var jeg den eneste herinde, der hoppede på en RetroTINK-4K?

Tillykke med "dyret"... meget imponerende scaler iflg. de videoer jeg har set.

Jeg har selv savlet over den og overvejede kort at investere, men prisen holdte mig fra at bestille. 5X og OSSC Pro
kunne jeg finde på at købe, men venter og ser tiden lidt an :)
Soren47Soren47Skrevet 20/12-23 09:09 
Jeg synes også den ser rigtig fed ud!
Er dog begyndt hovedsageligt at spille ældre konsoller på billedrør, så ville bruge den virkelig lidt.
SumezSumezSkrevet 20/12-23 14:17 
Konsolkongen>
Hvad med OSSC Pro i stedet? Den koster ca. det samme som en 5X.

5x skulle være lidt mere børnevenlig. Synes menusystemet og alt det manuelle indstillingsarvejde på bare den normale OSSC kan være anstrengende
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/12-23 14:36, rettet 20/12-23 14:37 
Enig, OSSC (ikke-pro) er ikke brugervenlig :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-23 16:56, rettet 20/12-23 16:56 
Jeg tror faktisk ikke at Pro er meget mere brugervenlig :D

Men hardwaren er lidt bedre end RT5X, og den er helt igennem RGB444 og kan outputte i en spøjs 4:3 2160p opløsning, så derfor ville jeg selv vælge den.

RetroTink4K virker fantastisk fra alt jeg har set. Den kan endda rette håbløs skalering i nogle moderne 2D titler og opsamlinger, som går mig på i en grad hvor jeg vælger den slags fra da jeg ikke kan holde ud at kigge på det.

Håber selv lidt på at Pixel FX Morph måske kan ende med at kunne alt det jeg har brug for til billigere penge end RT4K, men de har meget at leve op til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig