X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Resident Evil Village


Svar
DunwichDunwichSkrevet 06/11-23 21:53 
Er der virkelig ikke nogen RE Village tråd herinde? Sært.

Jeg er lige startet på tredje gennemspilning, og denne gang på Hardcore. Jeg frygtede det, lige da jeg startede, og begyndelsen i landsbyen, hvor man bliver overvældet af monstre, og "bare" skal overleve i en rum tid, var også lidt vild. Men i denne sekvens, løber man bare, og ta'r et par monstre ud af gangen, når der lige er tid til det, og ellers skal man ikke gå i kamp.

Bagefter, og frem til hvor jeg er nu - lige efter at være kommet ud, efter at have gennemført slottet, synes jeg ikke det er svært - det var det heller ikke inde på slottet. Det er udfordrende, men ikke som sådan svært, svært. Måske har jeg spoleret det lidt for mig selv, ved at starte New Game + med opgraderede våben osv. Jeg har bl.a en fully upgraded M1911 pistol, som stort set klarer alt i spillet - det gjorde den i hvertfald på Normal, ved forrige gennemspilning. Den 1911 tager nærmest alt ud, når den er fuldt opgraderet - den er vild.

Overvejer faktisk at starte forfra på Hardcore, og så fra et nyt save. Kan det anbefales? Altså, jeg har den føromtalte M1911, med unlimited ammo og også en Dragoon med unlimited ammo, og pt har jeg brugt Dragoon og USM-AI pistolen (dog ikke med unlimited ammo i den) og det er gået virkelig godt - faktisk nærmest problemfrit. Så måske er det alligevel for nemt, også senere i spillet?

Overvejer også bare at fortsætte, og så sætte en begrænsning for hvilke våben jeg bruger, for vil gerne gennemføre Hardcore, og få de våben og ting og sager man unlocker ved gennemførelse der.
JmogJmogSkrevet 06/11-23 22:00 
Måske en stor udskrivning for ét spil, men der er jo også den bedste udgave af spillet, som er en markant anderledes oplevelse:

Resident Evil Village VR

Den første halve time alene er ekstremt skræmmende og at bruge våbnene med dine egne hænder og sigte rigtigt og reloade manuelt…. det er den ultimative måde at spille Village.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-23 01:45, rettet 07/11-23 02:11 
Jeg synes bestemt det giver mening at gennemspille det på Hardcore med fresh save.

Starten er virkelig rough af de grunde du nævner, men derefter er det meget overkommeligt. Det følger lidt RE4-modellen, der også starter rigtig svært.

Intet sværhedsgrad-snobberi skal lyde herfra. De har navngivet dem som de har, men Hardcore i Village svarer til Normal-sværhedsgrad i VII. Man unlocker også en ekstra hard-mode kaldet Village of Shadows, der svarer til Madhouse i VII. Den har jeg kun spillet på NG+. Den er fandeme svær at starte på NG :D

Hardcore i VR kæmpede jeg rigtig meget med at få hul på. Kampen i starten krævede rigtig mange forsøg før jeg kom igennem pga den komplicerede kontrol. Men man kan vidst også simplificere den i options hvis man vil?

VR er en meget unik måde at spille det på og jeg skal helt sikkert igennem. Jeg gik lidt i stå da det er lidt buggy og spillet er glitchet ud grafisk 2-3 gange så jeg har måtte genstarte.
Jeg synes også det virker lidt halvhjertet, jeg savner mere fysik-interaktion med ting i spillet (hvorfor kan jeg ikke samle og vælte al mulig bras?) og jeg kan ikke forstå at The Mercenaries slet ikke er spilbart i VR.
Atrophements er også slået fra i VR, hvis den slags er vigtigt for én.

Som gratis add-on kan man ikke klage, men jeg havde håbet på lidt mere. Jeg synes at VR i Resident Evil VII var mere gennemført, trods den simple implementering og hardware, da alt minus Ethan Must Die var understøttet.

VII i VR er nok den mest mindeværdige oplevelse jeg havde i hele sidste generation, men spillet er også fremragende på TV. Det tåler mange gennemspilninger da det reagerer forskelligt på ens handlinger, så bosskampe og fjender kan føles meget anderledes ved forskellige gennemspilninger, og item placement er helt anderledes på Madhouse. Desværre ikke features de førte videre til Village :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/11-23 09:14 
Vil I anbefale at man spiller på "hardcore" sværhedsgraden ved første gennemspilning?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-23 09:36 
Hvis jeg kender dig ret, så vil jeg sige ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 07/11-23 23:41 
Sumez>
Vil I anbefale at man spiller på "hardcore" sværhedsgraden ved første gennemspilning?

Det kan du sagtens. Jeg er lige startet på et clean save, på hardcore, og udover 2783 +/- restarts indenfor det første kvarter, kører det derudaf nu.

Jeg kunne slet ikke finde rytmen, hvor man skal overleve Lycan angrebet, men det lykkedes til sidst, omend jeg ikke synes det var særlig elegang gjort, men gennemført blev det. Er ved at tjekke YouTube, bare for at se, om det kan gøres anderledes og mere elegant.

Udover det, føles det indtil videre slet ikke unfair på nogen måde, som jeg frygtede det ville, på et clean save. Jeg spiller meget mere påpasseligt og passer på mine resources, og det er sgu fedt at spille Village på denne måde.
DunwichDunwichSkrevet 07/11-23 23:55 
Konsolkongen>
Intet sværhedsgrad-snobberi skal lyde herfra. De har navngivet dem som de har, men Hardcore i Village svarer til Normal-sværhedsgrad i VII. Man unlocker også en ekstra hard-mode kaldet Village of Shadows, der svarer til Madhouse i VII. Den har jeg kun spillet på NG+. Den er fandeme svær at starte på NG :D

Jeg husker faktisk også VII som ret udfordrende, på Normal, men jeg fik det da gennemført i sin tid, på den sværhedsgrad.

Village of Shadows, kunne jeg sgu godt tænke mig at prøve, bare for sjov, på Lycan angrebet i starten af Village, og så bare for at se, om min løb-for-helvede og gem-dig-for-satan taktik på Hardcore stadig kan bruges der ;)

Er glad for jeg startede forfra på Hardcore; Det føltes bare ikke rigtigt, at næsten spæne igennem spillet på den sværhedsgrad, med voldsomme våben, som bare mejede alt ned. Det er meget mere spændende og tense på denne her måde. Oplever egentligt ikke at spillet skulle give mig færre ressources - tror faktisk jeg får de samme og i samme mængder, som jeg fik på både Casual og Normal. Synes ikke umiddelbart jeg savner flere, og passer godt på dem jeg har, og bruger dem fornuftigt.

Hardcore har i øvrigt lært mig en usædvanlig vigtig og brugbar ting, som jeg aldrig kunne få til at virke førhen - at blocke ordentligt! Ved at man skal holde armene op, men troede der var en timing man skulle mestre, før det virkede; At man skulle trykke block, lige inden et angreb kom, men det virkede aldrig. Men - ved allerførste Lycan, som kaster en ud af huset, og som man så skal nedkæmpe lige udenfor, opdagede jeg, at man kan blocke når man vil - altså kaste armene op, uden der er en svær timing at mestre - og så virker det mod alle angreb. Det anede jeg sgu ikke, og har aldrig brugt det før. Men nu er det en effektiv måde at konservere health på, da fjenderne virkeligt fjerner health med deres angreb.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-23 10:41 
Fedt at du kom igennem den første fight uden NG+ våben :)

Har du spillet DLC’en? Den er på bud til halv pris lige nu. Overvejer at hente den ned i weekenden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/11-23 10:01 
Nej, jeg har ikke spllet DLC'en med Rose endnu, men ejer den, da jeg købte den sidste gang den var på tilbud. Det skulle være ganske godt, så skal spille det en dag. Fik du det hentet ned og spillet i weekenden?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-23 12:23 
Jeg skal spille det i aften regner jeg med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-23 23:02, rettet 13/11-23 23:02 
Jeg kom igennem DLC'en i dag :) Synes den var meget lineær og man blev holdt i hånden meget af tiden. Den bygger også meget på genbrug af lokationer fra hovedspillet.

Midtvejs bliver det lidt mere interessant, og jeg synes det ender okayish. Det er holdt op imod at jeg synes at DLC'en til 7 var noget af det bedste DLC nogensinde. Bevares, det hele er ikke lige godt, men det var fantastisk varieret, der var meget af det og det var til en langt bedre pris også.
149,- (normalpris) er ret vildt for en 2,5 timer lang side historie, nogle nye Mercenaries-maps og en ny kameravinkel... :O

Lige nu koster det 75Kr på PSN. Det synes jeg også er i den høje ende, men hvis man er rigtig glad for Mercenaries og spiller det meget så kan det nok bedre anbefales :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig