X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Candy cabinet


Svar
Soren47Soren47Skrevet 29/08-23 20:51 
Hejsa,

Har I nogen gode anbefalinger til køb af Candy cabinets?

Jeg gad godt købe en en dag.

Har I fx nogen erfaringer med denne hollandske sælger?
http://rklok.nl/
SumezSumezSkrevet 30/08-23 07:24 
Mit eget kabinet er fra rklok, og jeg tror de fleste andre jeg er stødt på i Danmark har været via ham på et eller andet tidspunkt i deres liv. :P

Han er 100% pålidelig. Mange kabinetter er slidte og lider af burn-in, men det er sådan de kommer fra Japan - han plejer at være temmelig god til at dokumentere det. Hvilken model er du på udkig efter?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/08-23 09:05, rettet 30/08-23 09:06 
Vær bare opmærksom på, at priserne er fordoblet de sidste par år, så et fornuftigt Candy Cab fra rklok ligger på 12-14k.

Skriv dig op på hans mailing list, så får du løbende info om incoming cabs, med gode beskrivelser og priser.
j/k
Soren47Soren47Skrevet 30/08-23 10:52 
Fedt at han er pålidelig!
Så ender det nok med at jeg kommer til at købe fra ham en dag.
Jeg kan egentlig ret godt lide CompuGame kabinetter (pga træet, mmm..), men vil sgu nok hellere have en med en stor skærm og hvor man nemmere kan sidde ned.

Jeg er mest interesseret i Sega Astro City (eller en af de nyere udgaver).

Lyder som om der ikke er supermeget plads inden i dog?
Jeg ville allerførst nok være mest interesseret i at sætte et Neo-geo MSV i.

Jeg er nok ikke så bange for prisen, for havde regnet med det var dyrere :b
SumezSumezSkrevet 30/08-23 11:03 
Astro City og New Astro City er klart de kabinetter hvor du får mest for pengene. De er rimelig basic, men så almindelige at det også typisk er dem der sælges billigst. Blast City er måske at foretrække hvis du vil spille "moderne" 31khz spil, men jeg har hørt om langt hyppere tekniske problemer med skærmene i de kabinetter, hvilket er ærgerligt.

Og ja, du får ikke den luksus du har i europæiske trækabinetter, hvor man bare kan smide 10 PCB'er ind i dem og glemme alt om dem, pladsen er langt mere trængt. Jeg er ikke sikker på om det overhovedet er muligt at få plads til en multi-slot Neo Geo i sådan en, og bevare muligheden for nemt at kunne udskifte cartridges, der ville jeg helt klart holde mig til en single-slot (så skal man heller ikke slås med deres ikke-JAMMA stereo wiring).

Især hvis du har en forstærker i et NAC, tager det en del af pladsen, typisk forventes det at man skruer printet fast til en lodret træplade der kan køres ud af kabinettet på en skinne. Jeg har selv lavet et simpelt system med to kroge jeg bare kan hænge dem på for hurtig udskiftning.

Men der er mange potentielle måder at få plads til flere PCB'er samtidig, så de kan ligge og vente på at man bare flytter rundt på edge connectoren. Har set flere der har bygget et lille "rack" så de kan ligge ovenpå hinanden uden at risikere at kortslutte eller ridse i hinanden, det er meget fikst.
Der er også en hel del ubrugt plads bagved møntsamleren, det kan sikkert også udnyttes på en måde hvis man er lidt fiks. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 30/08-23 11:09 
Et par idéer:

Cashbox shelf fra Softdrink: https://github.com/Softdrink117/new-astro-city-cashbox-shelf
godt hvis man vil have et permanent installeret PCB udover et mere udskifteligt

PCB holder fra Buffi: https://www.arcade-projects.com/threads/pcb-holder-for-astro-city-cab.20532/
gør det hurtigere at udskifte PCB'er, men virker ikke med multi-layer PCB'er, og har ikke noget offentligt blueprint


Kan desværre ikke huske hvor det var jeg så billeder af folks PCB racks, men det var nok inde på arcadeotaku et sted.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/08-23 11:58 
Den pcb holder er smart. Jeg har bare nuværende pcb stående lodret, holdt oppe af jamma connectoren, men der er også god plads i højden i mit cab.
j/k
Soren47Soren47Skrevet 30/08-23 18:08 
Tak for alt informationen.
Lyder som om en Single slot Neo Geo er vejen.

Nu kom der tilfældigvis en til salg, så nu købte jeg den sgu! :D
En Sega New Astro City.

Håber det er ok, hvis jeg kommer til at stille en masse spørgsmål ;)
Det er første gang jeg begynder at pille ved arkade.

Skal få læst en masse op, men lyder til at jeg skal have skaffet mig en strømomformer og en Single slot Neo Geo :)
slk486slk486Skrevet 31/08-23 08:41, rettet 31/08-23 08:42 
Var det det cab han lige havde i nyhedsmailen? Jeg tænkte det var meget pudsigt der lige kom en mail ud :D

En single slot Neo Geo og et multi-cart fra Darksoft, så er du all set :)
j/k
Soren47Soren47Skrevet 02/09-23 08:18 
Ja præcis!
Det var noget af et tilfælde.

Nu har jeg købt en Neo Geo Single slot!

Så mangler jeg bare et Rom Cart. Ser dog ud til der kan gå måneder før en af de forskellige typer (Dsrksoft, NeoSD, NeoSD Pro) bliver tilgængelige...

Nogen der har et ekstra de vil sælge?
Alternativt udlåne i et par måneder.
NaieraNaieraSkrevet 02/09-23 13:04 
Nu skal vi vist lige tage en slapper med piratsnakken.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Soren47Soren47Skrevet 02/09-23 15:46 
Aye Aye Matey!
(ok nu stopper jeg :b)
Soren47Soren47Skrevet 04/09-23 16:44 
Hvilken omformer bruger I til at køre jeres?
Ser ud til denne bare ville være fin nok til formålet?

Omformer
slk486slk486Skrevet 04/09-23 16:49 
Jeg ville ikke nøjes med 300W. Der skal ikke andet end Naomi til før det ikke teoretisk er nok.

Jeg bruger ikke nogen, da der sidder en 220V PSU i mit cab :)
j/k
SumezSumezSkrevet 04/09-23 21:35 
Jeg har en der ligner den der, også 300W, og det er mere end rigeligt til alt hvad jeg har brugt den til.

Naomi bruger heller ikke vildt meget, I hvert fald ikke uden gd-rom drevet
https://wiki.arcadeotaku.com/w/PCB_Power_Consumption
300 watt er ret meget, og langt det meste går nok til billedrørsskærmen. Et New Astro City i sig selv æder efter sigende omkring 150W. Jeg ved ikke om det er med eller uden stereo forstærker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 04/09-23 21:40, rettet 04/09-23 21:41 
Vil i øvrigt anbefale at forbinde jordstikket også, da hele kabinettet er af metal. Det er lidt besværligt da det er en separat skrue på bagsiden af kabinettet, og ikke en del af selve strømstikket som i danske vægstik.

Jeg skruede bare en separat ledning fast og forbandt den til den stikprop der går ind i væggen - det behøver ikke gå via omformeren :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 07/09-23 20:21 
Jeg endte med 1000W da det var det de havde i Elextra ved Nørreport :b

Godt tip med jordstikket. Det lyder rimelig nemt.

Jeg modtog den i dag!
uuuuh den er fed :D

Fik købt en 4 slot Neo Geo alligevel. Det er helt rigtig at der ikke er vildt meget plads til den, men synes det lige går.
Fik lavet et godt tilbud, så fik nogle gode spil.

Det er helt rigtig at lyden er lidt fucked. Så nu venter jeg på denne adapter:
https://www.arcaniac.com/collections/newest-products/products/snk-neo-geo-mvs-to-jamma-adapter-neo-cd-pad

Er virkelig blæst helt tilbage af hvor god en skærm der er i :D
SumezSumezSkrevet 07/09-23 21:41, rettet 07/09-23 21:42 
Ja, Astro City kabinetter har efter min mening nogen af de bedste billedrørsskærme i verden. Alle spil ligner en milliard på de kabinetter. Jeg foretrækker dem faktisk over PVM/BVM.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Soren47Soren47Skrevet 15/09-23 18:34 
Så har jeg fået en adapter til Neo Geo!
Så kan der skiftes mellem spil ved at trykke nedad på P1, lyden er god (mono, men adapteren giver mulighed for stereo hvis jeg får ændret på selve højtaler setup) og jeg kan tilgå test menu :)

Havde egentlig også købt et LED-lysstofrør så der kunne komme lys i, men selve fatningen er der simpelthen ikke :D

Og øv hvor den lugter af cigaretter inden i! (dog kun når man åbner den op...)
Soren47Soren47Skrevet 15/09-23 18:36, rettet 15/09-23 18:54 
Billed af manglende pære:

Candy cabinet
slk486slk486Skrevet 18/09-23 08:31 
Soren47>
Og øv hvor den lugter af cigaretter inden i! (dog kun når man åbner den op...)

Vask alle overflader med eddikevand. Resten går af med tiden :)
j/k
SumezSumezSkrevet 18/09-23 19:35 
Tobaks"duften" er en klassisk egenskab du finder hos alle candy cabs :P

Og ja, det går væk med tiden hvis man får renset den ordentligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/09-23 20:40 
Jeg var heldig med mit. Varmemærkerne er der, men ingen duft :D
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig