X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Baldur's Gate 3


Svar
WehnerWehnerSkrevet 21/08-23 13:45 
Nogen der spiller - eller planlægger at spille - Baldur's Gate 3? Jeg har ikke fulgt noget videre med, men jeg har lige set IGN's 10/10-anmeldelse, og jeg må sige, at jeg synes, det ser spændende ud.

Er ude på pc, kommer til PS5 5/9-23 og lidt senere til Xbox pga. nogle tekniske vanskeligheder.

IGN-anmeldelse på youtube
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 21/08-23 13:45 
Nogen der spiller - eller planlægger at spille - Baldur's Gate 3? Jeg har ikke fulgt noget videre med, men jeg har lige set IGN's 10/10-anmeldelse, og jeg må sige, at jeg synes, det ser spændende ud.

Er ude på pc, kommer til PS5 5/9-23 og lidt senere til Xbox pga. nogle tekniske vanskeligheder.

IGN-anmeldelse på youtube
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 21/08-23 13:52 
Der er noget med at man kan have sex med bjørne, så Konsolkongen må da være klar.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 21/08-23 13:55 
Det lyder i hvert fald dejlig frisindet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-23 14:50 
:O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/08-23 20:21, rettet 21/08-23 20:22 
Jeg synes det originale Baldur's Gate var enormt trægt, og gik hurtigt død i det både dengang det udkom, og dengang jeg prøvede at give det endnu en chance, så min hype for treeren er begrænset på den baggrund.

Men jeg har været rigtig glad for Dvinity Original Sin spillene, som jeg begge har spillet gennem i co-op med kæresten, 1'eren endda to gange. Og Baldur's Gate 3 har også split-screen co-op, hvilket var fantastisk i de spil, selvom det kan begrænse dem en anelse.
Jeg håber dog at spillet har færre tekniske udfordringer end de to OS spil, for det kom godt nok i vejen for oplevelsen flere gange.

Bare ærgerligt det ikke kommer til en platform jeg har. Men jeg kan godt se på den flotte grafik, at intet under PS5 ville kunne retfærdiggøres :P

Baldur's Gate 3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-23 20:34 
Det er også fedt hvis spillet ikke kører ad h til når man spiller :)

Jeg var ikke så klar på spillet, men efter at have hørt andre spiludviklere tude over at kvaliteten skulle være så høj at de beder spillere om at begrænse forventningerne til deres spil, fordi de ikke selv gider tage sig sammen, så har jeg pludselig fået lidt interesse for BG3. Om ikke andet for bare at vise støtte til spil af høj kvalitet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/08-23 20:54 
Kræver PS5 versionen online selv i single player?
SumezSumezSkrevet 22/08-23 09:24 
Konsolkongen>
Det er også fedt hvis spillet ikke kører ad h til når man spiller :)

Det lyder som meget høje forventninger for et Larian spil
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
EltanEltanSkrevet 22/08-23 10:40 
Er selv igang med BG3 på pc og spillet leverer til fulde varen, kvaliteten er skyhøj og ingen tekniske udfordringer som mange AAA spil ellers lider under - kigger på dig Bethesda......
BeanoBeanoSkrevet 22/08-23 10:52 
Øv, det kommer vist kun digitalt på PS5. Så hopper jeg over.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/08-23 11:47 
Samme her :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 23/08-23 21:32 
Ej, det er forfærdeligt. Køb det nu bare.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-23 06:55, rettet 24/08-23 06:57 
Aldrig i livet om jeg vil betale 600kr for et nyt mainstream spil. Og da slet ikke med alle de ulemper digitale køb indebærer :)

Det skal nok udkomme fysisk på et senere tidspunkt. Det lyder heller ikke som noget der blive outdated sådan lige foreløbig, så jeg har ikke så travlt med at spille det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 24/08-23 14:59 
Holy shit. Jeg troede det var for sjov du sagde det!

Baldurs Gate til 600 stakater på psn store
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 24/08-23 15:08, rettet 24/08-23 15:08 
Det er helt bananas.

Baldur's Gate 3
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-23 16:24, rettet 24/08-23 16:26 
Sumez>
Holy shit. Jeg troede det var for sjov du sagde det!

Det er fuldstændig tåbeligt. Fysisk ville det nok kunne fås til 400kr day one.

Det giver ingen mening at folk foretrækker digitalt når man får så meget dårligere et produkt for mange flere penge. Havde det været billigere kunne jeg måske forstå hvis folk var villige til at gå på kompromis.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 24/08-23 16:29 
Hvis man skal have Digital Deluxe Premium-udgaven koster det kun 1099,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 24/08-23 16:53 
Jøsses!
SumezSumezSkrevet 24/08-23 17:56 
Konsolkongen>
Det giver ingen mening at folk foretrækker digitalt når man får så meget dårligere et produkt for mange flere penge. Havde det været billigere kunne jeg måske forstå hvis folk var villige til at gå på kompromis.

Ja, det giver absolut ingen mening at et ringere produkt med langt færre produktionsomkostninger koster 50% mere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 24/08-23 18:59 
Beano>
Jøsses!

Jeg ved ikke om der er en til BG3, men jeg har set et spil til den pris.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 24/08-23 19:01 
Sumez>
Ja, det giver absolut ingen mening at et ringere produkt med langt færre produktionsomkostninger koster 50% mere.

Hvis man er dem der tjener pengene giver det god mening. Især når det er sådan et dumt spil uden mikrotransaktioner!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-23 20:02 
600kr er vidst standard for AAA-spil digitalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 24/08-23 22:04 
Konsolkongen>
Det giver ingen mening at folk foretrækker digitalt når man får så meget dårligere et produkt for mange flere penge. Havde det været billigere kunne jeg måske forstå hvis folk var villige til at gå på kompromis.

Du får fuldstændigt det samme produkt. Ved fysisk udgave, er disken nærmest værdiløs, når der kommer updates og patches. Og den måde de alligevel dropper at smide data på den fysiske disc i dag, og vil have dig til at downloade det fulde spil alligevel, får mig ikke til at købe fysiske spil.

Og spillet afvikles fra harddisken og ikke spil disken; Som man skal have i, hver gang man vil spille spillet. Det stoppede jeg med at gide, for mange år siden, og det er slet ikke noget jeg gider i 2023.

Spil er en forbrugsvare, så betal pengene, download det og spil det indtil du er færdig og/eller ikke gider mere. Jeg gider ikke engang besværet med at sælge spil længere, og det slipper jeg helt for, ved at købe dem digitalt. Så er det bare en investering, og ude af øje og ude at sind, når jeg er færdig med det, og sletter det. For derfor selvfølgelig at re-downloade det, hvis jeg senere får lyst til at spille det.

Nej du, jeg bruger min hurtige fiber forbindelse til bare at hente skidtet, og gemmer hyldepladsen til vigtigere ting.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-23 22:14, rettet 25/08-23 13:31 
Hyldeplads til vigtigere ting som Blu-Ray film? Javel ja…

Som jeg ser det er film i langt højere grad en forbrugsvare end spil er. Når filmen er set gider man ofte ikke se den igen. Mange spil kan man spille utallige gange og på forskellige måder. Det er forskellen på interaktive og “passive” medier.

Ikke at der er noget galt med at samle på film, men hvis det handler om hvad der faktisk får mest brug taber det medie.

Hey det er helt fint at du foretrækker digitale spil. Du har så også en Series S, hvor fysisk slet ikke er en mulighed, så jeg forstår egentlig ikke at du blander dig :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 24/08-23 22:26 
Jeg har flere konsoller, hvor der er mulighed for fysisk og digital og jeg vælger altid digital nu.

Men hvorfor mener du, at det digitale spil er "så meget dårligere et produkt"? Hvilket var dine ord.
NaieraNaieraSkrevet 24/08-23 22:29 
Blu-ray staves med lille R ;)

Jeg har lige set Predator 2 igen-igen, denne gang på UHD Blu-ray, så det kommer vel an på temperament, hvordan man ser på forskellen mellem film og spil. Det er selvfølgelig noget forfærdeligt sludder, at man får præcis det samme produkt, uanset om man køber spil fysisk eller som download. Som nævnt kan man sikkert få den fysiske udgave for 2/3 af prisen på udgivelsesdatoen. Eksemplaret kan sælges igen, og de kan ikke lige pludselig tage spillet (eller muligheden for at downloade det igen) fra dig. Vi har allerede set den slags ske med digitalt købte film.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 24/08-23 22:30 
Konsolkongen>
Ikke at der er noget galt med at samle på film, men hvis det handler om hvad der faktisk får mest brug taber det medie.

Hjemme hos dig? Jamen, det er da fint nok. Sådan er det bare ikke hos mig. Et spil er fuldstændig den samme oplevelse, om du spiller det fra et fysisk medie eller digitalt fra harddisken. 1:1 samme oplevelse.

Det er det ikke med film, når du sammenligner en stream med en BD eller UHD. Det vil altid se bedre ud fra en BD eller UHD, overfor selv den hurtigste stream. No contest.
DunwichDunwichSkrevet 24/08-23 22:31 
Naiera>
Blu-ray staves med lille R ;)

Jeg har lige set Predator 2 igen-igen, denne gang på UHD Blu-ray, så det kommer vel an på temperament, hvordan man ser på forskellen mellem film og spil. Det er selvfølgelig noget forfærdeligt sludder, at man får præcis det samme produkt, uanset om man køber spil fysisk eller som download. Som nævnt kan man sikkert få den fysiske udgave for 2/3 af prisen på udgivelsesdatoen. Eksemplaret kan sælges igen, og de kan ikke lige pludselig tage spillet (eller muligheden for at downloade det igen) fra dig. Vi har allerede set den slags ske med digitalt købte film.

Jeg snakker om, at du får præcist det samme spil, om det er fysisk eller digitalt. Plus man slipper for hele tiden at skal finde disken og skal smide den i spildrevet. Det var sådan noget jeg gjorde for 10-15 år siden.
NaieraNaieraSkrevet 24/08-23 22:35 
Men du skrev produkt og ikke spil. Der er en forskel.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/08-23 00:39 
Dunwich>
Du får fuldstændigt det samme produkt. Ved fysisk udgave, er disken nærmest værdiløs, når der kommer updates og patches.

For nogle titler ja, men langt fra alle.
De vigtigste grunde til jeg foretrækker fysiske udgivelser, er at man har muligheden for at forære, sælge, udlåne sine spil som man vil, og så preservation af spillet. Om 20+ år er det rart at man stadig bare kan smide mediet i en konsol og spille det så længe der ikke er online DRM eller online krav. Min tillid til de store spilfirmaers commitment mht. at respektere kulturarven og forbrugerens rettigheder, er temmelig lille. En anden årsag, er at der er konkurrence på prisen på udgivelsesdagen.

Jeg er ikke blind overfor convenience-fordelen ved digitale køb. Forstår godt mange fristes af den faktor, og for nogle udgivelser giver det mere mening end andre.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/08-23 06:25 
Tror de fleste her, holder af at samle på spil.

Så det er noget op af bakke at være på digital only holdet.

Svare lidt til at smutte over i Xbox Forum… får at finde ps5 fans. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-23 13:26 
Dunwich>
Konsolkongen>
Ikke at der er noget galt med at samle på film, men hvis det handler om hvad der faktisk får mest brug taber det medie.

Hjemme hos dig? Jamen, det er da fint nok. Sådan er det bare ikke hos mig. Et spil er fuldstændig den samme oplevelse, om du spiller det fra et fysisk medie eller digitalt fra harddisken. 1:1 samme oplevelse.

Det er det ikke med film, når du sammenligner en stream med en BD eller UHD. Det vil altid se bedre ud fra en BD eller UHD, overfor selv den hurtigste stream. No contest.

Sådan som du tidligere har forklaret at du indstiller dine TV ved bevidst at vige fra standarder, kunne jeg ikke i min vildeste fantasi have forestillet mig at billedkvaliteten på BD spillede en rolle.

Du og jeg forbruger medier forskelligt. Det var blot den med at have lort stående på hylder og fylde jeg synes var interessant, for der må film altså være de digitale medier der ser mindst brug.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-23 13:29 
Beano>
Dunwich>
Du får fuldstændigt det samme produkt. Ved fysisk udgave, er disken nærmest værdiløs, når der kommer updates og patches.

For nogle titler ja, men langt fra alle.
De vigtigste grunde til jeg foretrækker fysiske udgivelser, er at man har muligheden for at forære, sælge, udlåne sine spil som man vil, og så preservation af spillet. Om 20+ år er det rart at man stadig bare kan smide mediet i en konsol og spille det så længe der ikke er online DRM eller online krav. Min tillid til de store spilfirmaers commitment mht. at respektere kulturarven og forbrugerens rettigheder, er temmelig lille. En anden årsag, er at der er konkurrence på prisen på udgivelsesdagen.

Jeg er ikke blind overfor convenience-fordelen ved digitale køb. Forstår godt mange fristes af den faktor, og for nogle udgivelser giver det mere mening end andre.

Ja nu vi er ved det så lukker Microsoft 360-storen…

https://m.youtube.com/watch?v=ISdgIRzXGBw
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 25/08-23 16:54 
Konsolkongen>
Sådan som du tidligere har forklaret at du indstiller dine TV ved bevidst at vige fra standarder, kunne jeg ikke i min vildeste fantasi have forestillet mig at billedkvaliteten på BD spillede en rolle.

Vige fra hvilke standarder, i forhold til hvad?
WehnerWehnerSkrevet 02/11-23 18:59, rettet 06/11-23 19:38 
Jeg købte spillet for en uges tid siden og må sige, at jeg er virkelig imponeret af det indtil videre. Hvis man har spillet AD&D - også selvom det er mange år siden - så vækker kampsystemet virkelig minder. Det er simpelthen som at sidde og spille pen'n'paper-fantasien. Det hele er meget vellavet, selvom der selvfølgelig er en bug her og der, som det hører sig til i de her store spil.

Jeg behøver heller ikke sidde og drage paralleller til Skyrim hele tiden, for de to spil har faktisk meget lidt til fælles bortset fra en fantasy-setting. Baldur's Gate minder mere om en blanding af Mass Effect og Dragon Age, hvis man endelig skal drage sammenligninger. Et hovedplot, der fylder en del, krydset med karakterernes individuelle bidrag og relationer. Der er plads til udforskning og plot-dodging, men jeg vil ikke kalde det decideret open world.

Det er virkelig godt, og allerede ved første gennemspilning, kan man mærke, at det lægger op til flere - og mit indtryk er, at de vil kunne blive ret forskellige.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 02/11-23 21:22 
Beano>
Øv, det kommer vist kun digitalt på PS5. Så hopper jeg over.

Det udgives heldigvis fysisk i Japan og kan bl.a. købes hos Playasia.com:

https://www.play-asia.com/baldurs-gate-3-multi-language/13/70g8ot
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/11-23 22:51, rettet 02/11-23 23:05 
Har udviklerne ikke taget spilserien i en inkonsekvent retning? Dvs. på den måde, at de har droppet action-RPG-gameplayet (er min forståelse). Ellers var jeg straks hoppet på det ved release - gider dog ikke hoppe på nogen bjørn :P

Der skal nok være folk, der er bedøvende ligeglade med, at det ikke længere er action-RPG. Det er jo også set med Final Fantasy - at der kom et action-RPG, hvor folk (inkarnerede FF-tilhængere?) bare ville have endnu et 100% FF RPG...

EDIT: Eller sagt på anden måde - spillets konsistens lyder markant anderledes end forgængerne...har mere lyst til at fortsætte Elden Ring, som jeg lagde på hylden for en stund (indtil jeg opdagede en "DLSS 3" mod til pc, der gav mig næsten stabile 4K@60 fps med RT på medium og resten på High med et RTX4070).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 02/11-23 23:17, rettet 02/11-23 23:20 
...men who knows - Parasite Eve hang mig langt ud af halsen efter de originale RE1+2, fordi det var turbaseret, hvor jeg forventede 100% action-RPG. Og Parasite Eve endte med at ligge i nok min top 10 i dag...næsten :)

Hvis nogen, der har gennemspillet de første BG-spil, mener, at BG3 virkelig er oplevelsen værd, så giver jeg det nok en chance hen ad vejen...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
slk486slk486Skrevet 03/11-23 10:38, rettet 03/11-23 10:40 
Baldur's Gate spillene var ikke action-rpg'er originalt. De er live tactics med fri pause. Det er kun de nedskalerede konsol versioner, der blev tonet efter controllere - og har iøvrigt helt andre historier også :)
BG3 er gridbaseret,og lidt mere decideret tur-baseret, fordi D&D er blevet det.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 03/11-23 10:42 
Med BG3 taler vi altså også om et spil, der kvalitetsmæssigt ligger langt over de hyggelige, men meget simple Dark Alliance-spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 03/11-23 11:50 
Wehner>
Det hele er meget vellavet, selvom der selvfølgelig er en bug her og der, som det hører sig til i de her store spil.

Det er altså en lidt ærgerlig tilgang, især for et spil der har været i "early access" i tre år, og givet udviklerne rigelig med tid til at udjævne alle bumpene på vejen. Det burde ikke "høre sig til".
Selvfølgelig vil der *altid* være bugs der er for obskure til at finde, men jeg håber godt nok det er blevet bedre siden Original Sin-spillene hvor de samme problemer opstår gentagende gange.

Beano>
Det udgives heldigvis fysisk i Japan og kan bl.a. købes hos Playasia.com:
https://www.play-asia.com/baldurs-gate-3-multi-language/13/70g8ot

Kan ikke huske om det blev nævnt herinde? Men der har været snak om at rigtig meget indhold ville blive strøget i den japanske udgave pga. deres CERO rating. Så kunne måske være en idé at vente på rapporter om hvordan det ter sig ud inden man forudbestiller.
Men samtidig kunne man også godt være bange for at det bliver hurtigt udsolgt da det endnu er den eneste fysiske udgivelse på markedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 03/11-23 12:38 
Ja det er ikke en optimal situation :/
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/11-23 22:18, rettet 04/11-23 22:21 
slk486>
Baldur's Gate spillene var ikke action-rpg'er originalt. De er live tactics med fri pause. Det er kun de nedskalerede konsol versioner, der blev tonet efter controllere - og har iøvrigt helt andre historier også :)
BG3 er gridbaseret,og lidt mere decideret tur-baseret, fordi D&D er blevet det.

Og dermed *inkonsekvent* - at BG3 ikke er action-RPG til konsol den her gang ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 04/11-23 22:37, rettet 04/11-23 22:38 
Wehner>
Med BG3 taler vi altså også om et spil, der kvalitetsmæssigt ligger langt over de hyggelige, men meget simple Dark Alliance-spil.

Den er jeg med på, men det er smag og behag, om det er en kvalitet, jeg selv gider bruge tid på :) Jeg er ikke i tvivl om, at BG3 er langt teknisk bedre, men havde nu bare foretrukket et action-RPG. Der er intet ved BG3, der virker "tiltrækkende nok" til, at det kan rive mig væk fra Elden Ring...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 05/11-23 08:43 
Der er vist ingen mangel på action RPG'er derude :) Tværtimod er gode turbaserede spil ved at være en sjældenhed.

Der er heller ikke nogen særlig grund til at ønske at blive "revet væk fra" Elden Ring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 05/11-23 19:51 
Nu er det også to forskellige serier.

Baldur’s Gate
BG: Dark Alliance

Det ville være ret underligt, hvis BG3 pludselig forventedes at være et actionspil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-23 20:15, rettet 05/11-23 20:15 
BG: Dark Alliance var sgu kewl nok i co-op :)

Nu må de gerne snart udgive de to HD-udgaver fysisk :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/11-23 23:06, rettet 05/11-23 23:09 
Sumez>
Der er vist ingen mangel på action RPG'er derude :) Tværtimod er gode turbaserede spil ved at være en sjældenhed.

Garanteret, har desværre ikke tålmodigheden (p.t.) til noget, der vel kræver adskillige timers spil (at komme reelt i gang med). Men sikkert afstressende nok, hvis jeg kaster mig ud i et af slagsen igen :) BG3 har vel også kun fået den succes, det har, fordi Diablo 4 spiller anderledes - og trods det *er* et action-RPG, er det bare IKKE min kop te at skulle tvinges online for at spille det...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 05/11-23 23:12, rettet 05/11-23 23:14 
Jmog>
Nu er det også to forskellige serier.

Baldur’s Gate
BG: Dark Alliance

Det ville være ret underligt, hvis BG3 pludselig forventedes at være et actionspil.

Kommer det ikke lidt an på, hvor "man kommer fra"? Fair nok, hvis man kommer fra pc-spillene. Men action-RPG'erne blev vel mere mainstream. Mener endda BG:DAII dukkede op på pc...

EDIT: Lyder det fra én, der ikke har rørt pc-spillene, så beklager min uvidenhed i den retning :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
SumezSumezSkrevet 05/11-23 23:39 
Jeg har i hvert fald aldrig før hørt nogen påstå at Dark Alliance spillene var det de forbandt med "baldur's gate". Jeg er ikke selv særlig vild med de originale spil (og har aldrig spillet DA) men de har en temmelig solid mainstream fanbase, og medførte nærmest en hel subgenre af vestlige RPG'er i deres følge dengang de kom.

DA-spillene har jeg nærmest kun hørt om i sammenhængen "man skulle tro de var et ringe spinoff, men de er ikke så skidt" :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig