X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Starfield


Svar
jaesjaesSkrevet 12/06-23 12:03 
Jeg kunne ikke se et emne om Bethesdas "open universe space game", så here goes.

Udgivelsesdato er nu 6/9-23, og annoncerede platforme er Xbox Series X og S samt Windows.

Gameplay trailer fra i går:
https://www.youtube.com/watch?v=kfYEiTdsya... Se hele indlægget
52 emne(r).
1 2 > »

Svar
jaesjaesSkrevet 12/06-23 12:03 
Jeg kunne ikke se et emne om Bethesdas "open universe space game", så here goes.

Udgivelsesdato er nu 6/9-23, og annoncerede platforme er Xbox Series X og S samt Windows.

Gameplay trailer fra i går:
https://www.youtube.com/watch?v=kfYEiTdsyas

45 min. Starfield Direct fra i går med en masse info og gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=uMOPoAq5vIA

Lidt om performance på konsoller:
"I think it'll come as no surprise, given our previous games, what we go for", Howard said. "Always these huge, open worlds, fully dynamic, hyper detail where anything can happen. And we do want to do that. It's 4K in the X. It's 1440 on the S. We do lock it at 30, because we want that fidelity, we want all that stuff. We don't want to sacrifice any of it."
https://www.ign.com/articles/bethesdas-todd-howard-confirms-starfield-performance-and-frame-rate-on-xbox-series-x-and-s

Jeg krydser fingre og glæder mig, da denne type spil er en barndomsdrøm, og da de hidtidige forsøg jeg har prøvet, ikke helt har stillet kløen :)
SumezSumezSkrevet 12/06-23 12:09 
Der er godt nok lidt at leve op til, sådan lige i numsen på Tears of the Kingdom. Som andre skrev i den anden tråd, så synes jeg også det ser rimelig tørt ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-23 12:22, rettet 12/06-23 12:50 
Jeg kan slet ikke forstå den sammenligning. Begge spil kan fint eksistere på hver deres præmisser.
Zelda gør nogle ting godt, andre dårligt. Det samme kan sikkert siges om Starfield.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/06-23 14:26 
Jeg er hyped og har været det længe. Heldigvis er der et Final Fantasy der lige kan spilles i mellemtiden :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/06-23 17:28 
Starfield kunne også være en drenge drøm, fra min side. ?

Men jeg vil se noget mere. Om hvad quest mission går ud på?
Og, om spillet er sløv/kedeligt når man skal fra A til B ?

Hvis de gør ligesom Elden ring. Med at der er mange ting at finde og udforske selv. Så er vi der !
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
la0sla0sSkrevet 12/06-23 20:37 
Jeg burde være mere hyped, men alt hvad jeg ser tænder mig ikke. Det ligner sådan en forudsigelig blanding af No Man's Sky, Outer Worlds og Bethesda RPG.

Forstår godt at det er guf for andre, og jeg er også forbløffet over, at jeg ikke er mere begejstret. Personligt havde jeg håbet, på mere Mass Effect hard scifi-vibe. Det er totalt en smagssag, men space cowboys med (fucking) hatte, støv og frontier-historier proppet ned i scific, jeg keder mig hurtigt. Derfor Outer Worlds, og den lidt stiliserede form, kom til at kede mig. Jeg håber jeg tager fejl.

Synes dog den der 45 mins gameplay video, var ret træls at se på. Dialogerne var godt nok ikke så sjove, som man havde tænkt, og de "interesting" karakterer virkede som noget Joss Whedon-humor afkog.

Wow... jeg lyder negativ. Øhm, sorry. De har tydeligvis gjort meget, men jeg håber virkelig ikke det er NMS mining og basebygning med Outer Worlds historie.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 13/06-23 13:10, rettet 13/06-23 13:13 
Det var fuldkommen hvad det lignede.

“1000 planeter. En hel galakse at udforske”

Nej, det betyder blot at det er planeter designet udfra en algoritme og med kopier af baser strøet ud tilfældige steder. Vi så fire-fem byer de viste. Det er nok alt hvad der er. Det kan være fint nok, men de skulle hellere have nøjedes med de fem planeter og bruge alt krudt på at få dem til at virke omfangsrige. Kan selvfølgelig være det også er tilfældet.

Men det var skuffende at NPC animationer stadig er grimme og karakterdesigns kedelige. De named characters vi så var på niveau med random NPC’er i mange andre spil.
DunwichDunwichSkrevet 13/06-23 22:36, rettet 13/06-23 22:38 
https://en.wikipedia.org/wiki/Design_by_committee

Design by committee. For mange kokke, design mentalitet.

Det er umiddelbart den tætteste beskrivelse, jeg kommer på, og hvordan det virker til at være designet. Helt ned til den regnbue farvede limited edition controller, som man kan købe sammen med spillet.
JmogJmogSkrevet 15/06-23 17:50 
Jeg har nu set flere der er vilde med controlleren, så designerne er ikke galt på den.

Jeg tror nu heller ikke der er noget “design by commitee” over spillet. Det ser ud til at være helt samme formel som Skyrim. De elsker åbenbart selv den formel og har ingen ambitioner om at være ledende i genren på animation eller karakterdesigns. Hvilket er en skam med tanke på hvor vigtig en titel det er. Men måske også en svært uundgåelig effekt af at spillet har været under udvikling så længe.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-23 19:41, rettet 15/06-23 19:42 
DF snakker grafik her:
https://www.youtube.com/watch?v=i9ikne_9iEI

Det store spørgsmål for mig er hvor godt skyderiet kommer til at spille. Bethesda har aldrig kunne finde ud af at lave ordentlig first person-kontrol, så i et spil hvor man ikke har VATS og kan bremse tiden (Fallout) vil det være vigtigere end nogensinde før at man kan sigte og ramme. Selvom kontrollen i first person shooters er blevet mere eller mindre standardiseret takket være Call of Duty så er det langt fra sikkert at de føles godt at spille. Mange har absurd høj inputlag, underlig acceleration eller forskel i hastigheden i X/Y-aksen.
Dertil kommer det at first person shooters sjældent føles godt i 30fps, og især ikke hvis der er dyk eller dårlig framepacing.

Det er svært at vide på forhånd hvordan spillet kommer til at presse maskineriet, men hvis det er på GPU-siden primært så havde jeg gerne set en 1440p mode på X der kunne køre 40fps i stedet. Det ville gøre en kæmpe forskel fra 30.
Jeg har faktisk også min tvivl hvorvidt spillet kommer til at køre stabilt 30fps på konsol denne gang. Det har Bethesda aldrig formået før og hvis det bliver et kompromis for ligegyldig opløsning er det skuffende og et forkert valg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 15/06-23 19:50 
Jeg har haft svært ved at kunne lide skyderi i FPS’er efter Cyberpunk 2077.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-23 20:02 
Cyberpunk kan indstilles til at være ret godt, men out of the box synes jeg det styrer mega træls :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 15/06-23 20:03 
Jeg kan ikke huske om jeg indstillede på det. For mig er det nok det bedste skyderi i noget FPS-agtigt jeg har prøvet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-23 20:08 
Det er i hvert fald et af spillets største styrker. Det siger desværre ikke så meget... :)

DLC'en ser spændende ud, så må vi håbe de har haft tid til at rette på nogle af de usammenhængende ting i grundspillet også. Jeg tror dog aldrig det bliver helt godt med det spil :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/06-23 20:17 
Konsolkongen>
Jeg har faktisk også min tvivl hvorvidt spillet kommer til at køre stabilt 30fps på konsol denne gang.


Jeg er ikke spor i tvivl. Det kommer ikke til at køre stabilt ved launch :-D

Det er lidt trist at mange ikke kan vente med at spille det på launchdag. Hvis man venter en måneds tid kommer man efter al sandsynlighed til at spille et bedre spil.
NaieraNaieraSkrevet 01/09-23 00:11 
Den skulle være ret god fra starten, denne gang.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/09-23 00:30, rettet 01/09-23 00:30 
Har hørt rygter om at spillet slet ikke har noget indbygget kort?

Det lyder godt nok meget overraskende hvis det passer, og uhørt modigt fra en udvikler som Bethesda.
Det kunne være et meget godt tegn, hvis det betyder at de har formået at designe spillet til at fungere godt uden kortet, men jeg tør godt slå koldt vand i blodet. Under alle omstændigheder et skridt i den rigtige retning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/09-23 05:13 
Jeg kan godt li' det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 01/09-23 11:29 
Ingen kort og noget designmæssigt bras, på flere punkter.

https://www.youtube.com/watch?v=nMMNkfSQuiU
NaieraNaieraSkrevet 01/09-23 13:05 
Don't be jealous.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 01/09-23 13:06 
"bras. 7/10"
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 01/09-23 13:17, rettet 01/09-23 13:18 
Altså, jeg var ret vild med Front Mission 1st Remake til Switch her for nyligt. Jeg gav det 6/10 fordi det trods alt ikke kunne siges at være "for alle", så der er nok noget med nogle forskellige standarder der huserer rundt omkring :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 01/09-23 14:23 
Sumez>
"bras. 7/10"

"Noget designmæssigt bras". Han redegør egentligt meget godt for det, i anmeldelsen.
GreaseballGreaseballSkrevet 02/09-23 19:24 
Digital Foundery har taget et nærmere kig på spillet.

Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-23 20:23 
Det lyder ikke super lovende. Er nok ikke spillet der får solgt mig en Xbox som jeg havde håbet.

Det lyder som om man nok bør undgå alle random generated planeter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/09-23 23:31 
Så det vil sige 9.995 af dem? :-D

Når det er sagt, så synes jeg det ser nydeligt ud. Bortset lige fra karakterdesigns, der er noget skrald. Dog bekymrende at loadetiderne steg jo ældre hans save blev. Det kunne godt være pga item persistence. Den skal loade flere og flere objekter og deres lokationer ind i ram fra hvert nyt save.
DunwichDunwichSkrevet 03/09-23 02:07 
Elite til Commodore 64, har mere dybde, og sælger ikke sig selv på hoax & snakeoil. Har jeg hørt.

http://www.zzap64.co.uk/cgi-bin/displaypage.pl?issue=1&page=16

https://www.youtube.com/watch?v=eFIeEHGxVio
GreaseballGreaseballSkrevet 03/09-23 11:16 
Skal havde prøvet spillet når det er tilgængeligt. Det ser interessant ud.

Men er bange for at, lige som med Skyrim, at jeg løber ind i en væg af side quests som gør jeg fuldstændig taber tråden i hoved historien og ikke kommer videre.
Men kan også være det fanger en lige som The Witcher 3 og man bare må forsætte.
NaieraNaieraSkrevet 03/09-23 13:02 
Jeg synes det er godt. Så godt at jeg bliver nødt til at have en Elite 2 kontrollør, som erstatning for min normale, der vist også er ved at falde lidt af på den. Også trigger stops til skyderi.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 03/09-23 13:48 
I forhold til PEW PEW og hovedpersonens atletiske evner kan man faktisk cirka de samme ting som i Cyberpunk 2077. Dét er godt nok en stor forbedring siden Fallout osv.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 04/09-23 23:13, rettet 04/09-23 23:16 
https://www.gamespot.com/reviews/starfield-review-to-infinity-but-not-beyond/1900-6418110/

Gamespot er heller ikke begejstrede for det.

Jeg bemærkede, at spillet ikke er gratis på Gamepass, men at man lige skal smide et par hundrede kroner, for at få lov til at hente det. Sært, eftersom first party udviklere for Xbox, normaltvis har deres spil gratis på Gamepass, samme dag som deres spil udkommer.

Edit: Jeg får lige at vide, at det er early access man betaler for, da spillet først udkommer om to dage. Betaler man for early access, ejer man så også spillet.
NaieraNaieraSkrevet 05/09-23 01:04 
Så bør de da sætte karakteren ned, hvis de ikke er begejstrede for det.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/09-23 05:48 
Dunwich>
Betaler man for early access, ejer man så også spillet.

Det der må du gerne finde en kilde der bekræfter. Det lyder lidt for godt til at være sandt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 05/09-23 07:17 
Stadig bras. 7/10 XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-23 12:53, rettet 05/09-23 12:53 
Det kan da ikke passe at det er gået under jeres radar at 7/10 ofte betegnes som en middelkarakter i spilanmeldelser?

Udover The Jimquisistion og her på P:R kan jeg ikke komme i tanke om andre sites der bruger skalaen “rigtigt”, altså at 5/10 er middel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/09-23 14:17 
Nej, 7 har længe været middel, den er jeg med på.
At det er bras må til gengæld være relativt nyt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 05/09-23 14:23, rettet 05/09-23 14:25 
Ud fra hvad jeg har spillet indtil videre, kan jeg ikke forestille mig andet end at der helt sikkert er mere end ti interessante planeter/måner :)

Min største anke indtil videre er dog noget jeg løb ind i i nat. Jeg skulle skaffe nogle slemme typer af vejen, og det tog MEGA LANG TID at løbe/gå derhen. Jeg forestiller mig at det var lidt lissom det der Zelda-spil hvor man skulle sejle i mega lang tid. Havde jeg ikke stoppet hele tiden for at høste metaller var det selvfølgelig gået hurtigere, men det ville stadigvæk have taget _meget_ lang tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 05/09-23 14:42 
Naiera>
Så bør de da sætte karakteren ned, hvis de ikke er begejstrede for det.

Har du læst deres mange kritikpunkter, i anmeldelsen? Det lyder som om at de er gavmilde med det 7 tal, alting taget i betragtning.

Og så er et 7 tal ikke lige det man forventer, af det næste store Bethesda spil, taget i betragtning hvad deres spil ellers normaltvis scorer hos anmelderne.
DunwichDunwichSkrevet 05/09-23 14:43 
Sumez>
Nej, 7 har længe været middel, den er jeg med på.
At det er bras må til gengæld være relativt nyt.

Det har elementer som er bras. Læs nu hvad folk skriver, i stedet for at overfortolke.
NaieraNaieraSkrevet 05/09-23 14:44, rettet 05/09-23 14:46 
Efter over 15 timer kan jeg uden problemer erklære mig uenig med et 7/10 der betyder "middelmådigt". Umiddelbart er jeg på 8/10 på Play:Rights skala.

8/10 Fremragende. Eksemplarisk demonstration af genren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-23 15:52, rettet 05/09-23 15:55 
Sumez>
Nej, 7 har længe været middel, den er jeg med på.
At det er bras må til gengæld være relativt nyt.

Okay jeg blev lidt i tvivl :) Jeg er enig i at "bras" må lægge noget lavere end 5/10 (7/10). Der er mange 5/10 spil (på P:R-skalaen) som jeg holder meget af.

EDIT:
Altså gennemført bras må være et stykke under middel. Jeg forstår godt at Dunwich ikke mener at det hele må være bras.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 05/09-23 22:28 
Elite 2-kontrolløren er som skabt til Starfield :D
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 06/09-23 10:03, rettet 06/09-23 10:05 
Og så er et 7 tal ikke lige det man forventer, af det næste store Bethesda spil, taget i betragtning hvad deres spil ellers normaltvis scorer hos anmelderne.

Starfield har lige nu 86% på MetaCritic, hvilket ærligt talt er højere end jeg havde forventet.

Der er ingen tvivl om at Bethesda stadig har deres kløer i mainstream-publikummet og er i stand til at skabe en hype der i sig selv garanterer høje salgstal.
Men er man sådan en nørd der bruger al sin fritid på at snakke om computerspil med andre nørder på internettet, bemærker man hurtigt at i de kredse er betagelsen af Bethesda, og den type spil de er kendt for, dalet rimelig kraftigt lige siden Skyrim, og i forhold til de dage har jeg oplevet utroligt få der faktisk har udtrykt nogen interesse for spillet overhovedet.

Spilpressen er selvfølgelig en helt tredje sag, men jeg er ikke i tvivl om at den samme dalende interesse uundgåeligt må være smittet lidt af på deres indtryk. Men hvad mere er, så er Bethesda heller ikke den presse-darling de var dengang. I de sidste 10 år er deres omdømme som "dem der laver open world rollespil" blevet kraftigt overskygget af "dem der smider ufærdige AAA-spil på markedet, og skaber elendige forhold for de studier der arbejder under dem".
Det har selvfølgelig ingen indflydelse på hvor godt Starfield er, men det er nok også naivt at tro at en Metacritic score udelukkende er styret af selve spillets kvalitet. Hype kan påvirke pressen rimelig kraftigt samlet set. Hvis Skyrim var udkommet i dag, tvivler jeg på at det havde ligget på de samme 96%, eller for den sags skyld meget over 80.

Med det i baghovedet, og uden at have set særlig meget fra spillet, så tror jeg at de trods alt høje scores må være et tegn på at Starfield overrasker positivt. Jeg havde ventet langt flere 7-taller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 07/09-23 06:00 
NÅR JEG IKKE SPILLER STARFIELD TÆNKER JEG PÅ AT SPILLE STARFIELD
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 07/09-23 08:59 
Spørgsmål til jer som spiller det/har prøvet det. Er der virkelig mange loading afbrydelser i spillet. Som f.eks hvis man bevæger sig igennem en bydel?
NaieraNaieraSkrevet 07/09-23 12:18 
Nej.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 08/09-23 21:19 
Loadingskærmene er vist kun ved skift mellem områder. Dvs fasttravel og døre der leder til nye områder.

Ligesom deres andre spil reelt.
DunwichDunwichSkrevet 11/09-23 22:03 
Jeg håber der snart kommer nogle Starfield videoer, a la de sjove Oblivion NPC videoer. Har ikke rigtigt kunne finde nogle endnu, som matcher denne, i eskalerende intensitet ;)

https://www.youtube.com/watch?v=x2iwg4UWClI
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 16/09-23 08:25 
Greaseball>
Spørgsmål til jer som spiller det/har prøvet det. Er der virkelig mange loading afbrydelser i spillet. Som f.eks hvis man bevæger sig igennem en bydel?

Ja, spillet er meget mere segmenteret end tidligere BGS spil.

Den første store by du støder på er f.eks. meget kunstigt delt - tildels på grund af en faction quest.

Det meste af det er design. Især rumfart er en stor fast travel simulator.

Spillet er stadig rigtig godt, men det er anderledes end Elder Scrolls og Fallout. Du kan ikke bare gå fra sted til sted, eller flyve fra planet til planet, uden fast travel / load. Det er mere som i Mass Effect, hvor du vælger en planet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 16/09-23 10:28 
Det er nok lidt svært at gøre det anderledes, når nu man jo netop skal fedte rundt mellem forskellige planeter og måner. Områderne er stadig gigantiske, men i sagens natur også oftest ret tomme.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
52 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig