X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game Boy og GBA spil på vej til Switch


Svar
DunwichDunwichSkrevet 12/02-23 09:25 
https://www.gamespot.com/gallery/game-boy-and-gba-games-that-should-come-to-switch-online/2900-4639/

Der er da i hvert fald lige nogle stykker jeg glæder mig til at spille igen. Feks Fire Emblem.

Game Boy games confirmed for Nintendo Switch Online

Alone in the Dark: The New Nightmare - available now
Game & Watch Gallery 3 - available now
Gargoyle's Quest - available now
Kirby's Dream Land - available now
Kirby Tilt 'n' Tumble
The Legend of Zelda: Link's Awakening DX - available now
The Legend of Zelda: Oracle of Ages
The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
Metroid II: Return of Samus - available now
Pokemon Trading Card Game
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins - available now
Tetris
Wario Land 3 - available now

Game Boy Advance games confirmed for Nintendo Switch Online

F-Zero: Maximum Velocity
Fire Emblem
Golden Sun
Kirby and the Amazing Mirror
Kuru Kuru Kururin - available now
The Legend of Zelda: The Minish Cap - available now
Mario & Luigi: Superstar Saga - available now
Mario Kart: Super Circuit - available now
Metroid Fusion
Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 - available now
WarioWare, Inc.: Mega Microgames - available now
SumezSumezSkrevet 13/02-23 10:06 
Rimelig fint lineup, selvom der er nogle underlige valg imellem. Men det er jo meget normalt for deres online service.

Alle GB Zelda-spillene er i sig selv helt fantastisk.
Golden Sun 1 uden 2'eren er lidt som hvis de kune havde smidt det første 25% af alle de andre spil på servicen. Det burde aldrig spilles for sig selv. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-23 13:07 
Jeg spillede det alene og syntes det var godt. Toeren har jeg aldrig hørt omtalt som andet end mere af det samme, så jeg faldt hurtigt af på det, men det kan da være jeg skulle spille det igennem en dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/02-23 14:26, rettet 13/02-23 14:32 
Toeren giver dig en båd og lader dig udforske hele verden (minus de steder du kunne se i del 1) i relativt åben facon og valgfri rækkefølge.
Det er et meget friskt pust i forhold til den rimelig fastlåste og lineære struktur i det første spil. Det bruger også de "psynergy" skills man lærer meget bedre til sjovere puzzles i dungeons og byer, hvilket fungerer godt i samspil med den nonlineære facon man kan opspore dem i, og det medvirker især til noget af det bedste dungeon design jeg har oplevet i noget JRPG.
I forhold til de helt lavpraktiske mekanikker i forbindelse med interface og kampsystem, så er det "mere af det samme" (det er jo praktisk talt to dele af det samme spil), men derudover vil jeg mene at Golden Sun 2 er et langt bedre spil :) Men det bygger selvfølgelig på de samme gode grundsten.

Etteren stopper ekstremt brat midt i historien uden nogen form for forløsning (eller optakt til en), med en "to be continued", så jeg har faktisk svært ved at forestille mig at nogen syntes det var en tilfredsstillende oplevelse :D Jeg er glad for at jeg allerede ejede Del 2 da jeg endelig kom gennem det første gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-23 14:32 
Det lyder super spændende :) Jeg er rigtig glad for Camelots (Sonic) RPG'er da de var en del af Sega, og jeg syntes Golden Sun var en fornuftig efterfølger til dem. Har du spillet treeren på DS endnu?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/02-23 15:07 
Nej, der lader til at være rimelig generel konsensus alle steder fra at det er et spil der slet ikke er værd at bruge tid på desværre.

Sonic RPG'er? Mener du Shining Force? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 13/02-23 20:50 
Jeg besvimede lige; Det originale Tetris til Gameboy kommer også! Der er Tetris og så er der Halo, groft sagt. Holy shit!

Ved man, hvornår de, som ikke er available now, kommer? Kender jeg Nintendo ret, kan der i princippet vel gå et år, før resten bliver drip feedet til Expansion Pak servicen..
SumezSumezSkrevet 13/02-23 23:04 
Jeg tror jeg kommer til kort her.
Hvad er sammenhængen mellem Halo og GB-udgaven af Tetris?

Du skal i hvert fald nok ikke regne med at Switch's online tjeneste får Halo indenfor det næste års tid :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 14/02-23 08:46, rettet 14/02-23 08:46 
Ha ha, ingen sammenhæng som sådan, med mindre der kommer et Tetris i first person snart. Tetris Effect er tæt på, hvis man roder lidt med spillets views.

Det er bare to af mine yndlings spil.
SumezSumezSkrevet 14/02-23 10:01 
Tetris The Grand Master er også lige kommet til Switch, og til en svinsk billig pris også (Hamster's Arcade Archives label)
Hvis man godt kan lide Tetris, så er det på alle måder bedre end Game Boy udgaven, det er helt fantastisk at det langt om længe er komme i en hjemme-udgave efter intet mindre end 25 år. Man kan håbe de får gjort kunsten efter med TGM2, for det er efter min mening det bedste Tetris-spil der nogensinde er udgivet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-23 16:56 
Sumez>
Nej, der lader til at være rimelig generel konsensus alle steder fra at det er et spil der slet ikke er værd at bruge tid på desværre.

Sonic RPG'er? Mener du Shining Force? :D

Ja og Shining The Holy Ark :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 18/02-23 06:51 
Konsolkongen>
Det lyder super spændende :) Jeg er rigtig glad for Camelots (Sonic) RPG'er da de var en del af Sega, og jeg syntes Golden Sun var en fornuftig efterfølger til dem. Har du spillet treeren på DS endnu?

Spillede Golden Sun 3 på DS da det udkom.
Ganske fornuftigt spil, lidt mere af det samme. Desværre lægges der op til en efterfølger der aldrig kom.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig