X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Frontiers


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-22 11:27 
…er egentlig overraskende okay synes jeg. Andre der spiller det? :)

Jeg var oprindeligt utrolig skeptisk da de viste det og var nervøs for at dette kunne blive et nyt lavpunkt for serien, især da det tidligere Forces skulle have været enormt dårligt og Sonic Team på daværende tidspunkt var skåret ned på halv bemanding.

Frontiers er absolut ikke uden jank af og til, men i det store hele er jeg imponeret over hvor godt Sonic styrer i en openworld. Det er hurtigt og virkelig sjovt at spille.

Kigger man screnshots af maps ligner det boget Yves Guillemot har tømt sig selv ud over, men langt de fleste ikoner er heldigvis simple item pickups og komplet ligegyldige. Det er rimelig ligetil og hurtigt at få 100% på en ø, så man føler ikke at spillet spilder ens tid.

Det slipper desværre ikke for kritik. Combat er ikke ret godt. Faktisk er det nærmest ikke eksisterende. Det er uhyre simpel buttonmashing og de ekstra skills jeg har unlocked har jeg ikke rigtig brugt da de virker overflødige.

Bosserne er ligeledes noget rod at spille. Jeg fatter ærligt ikke hvad der foregår det meste af tiden, men det ser sejt ud og det er vel også det vigtigste. Tænk Final Chaos i Sonic Adventure :)

Frontiers står overraskende rimelig stærkt i et ellers halvskidt spilår.
Det kører som en drøm på PS5 og Xbox Series X (alle andre platforme bør undgås).
Soundtracket er godt og super varieret, i en grad jeg ikke kan mindes. Selv historien er ganske okay og har vidst mange SA1 referencer (er ikke igennem endnu) og voiceacting er af rimelig højt niveau for sådan et spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 30/11-22 07:38 
Jeg er også i gang med det. Er på den 3. ø lige pt. Blev også positiv overasket over hvor godt det er sat sammen og hvor forholdvis nemt det er at gå til samtidig med der er lidt puzzles, i den noget lette grad, hist og her.

Kamp med bosses eller større fjender, ja de ret enkle og kræver mere at man har nok ringe på sig og senere giver ekstra skills en del fordele syns jeg. Man kan sætte en funktion til der gør at Sonic automatisk bruger disse skills i kamp, tilgengæld så gør han mindre skade end hvis man selv styre det. Det forholdvis nemt at udføre disse skills og ja, simpel buttonmashing gør det samme som at sætte den på auto.

Syns også voiceacting har fået et løft i forhold til tidligere spil. Især Amy, lyder som en ny skuespiller der laver hendes stemme. Den er IMO noget mere behagelig for ørerne. Knap så 'skarp'.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-22 10:39, rettet 30/11-22 12:44 
Fedt at du også kan lide det :)

Jeg kom igennem for et par dage siden med alle atrophements. Det tog lige knap 20 timer, så det var til at overkomme :)
Sæt spillets sværhedsgrad på Hard inden sidste boss for en længere bossfight.

Jeg behøver nok heller ikke skrive det, men husk at slå over på performance mode for super nice 60fps. Som standard kører det 30 med dårlig framepacing, hvorfor alle andre udgaver end PS5 og XSX vil føles elendige at spille.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/11-22 17:39 
Synes jeg har hørt meget generelt godt om spillet, selvom jeg næsten ikke tør glæde mig til et nyt Sonic spil igen. :P
Dog ærgerligt at det virker som om det kræver en PS5 eller tilsvarende at få en ordentlig oplevelse ud af spillet. Det er jo ikke fordi det ligner alverden, men jeg kan ikke forestille mig andet end at det er et spil hvor 60fps gør en kæmpestor forskel.
Så jeg er tæt på at købe, men mon ikke det ender med at jeg venter til jeg en dag faktisk sidder på en "next-gen" konsol..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-22 06:56, rettet 01/12-22 06:56 
Jeg ville absolut vente. Sætter man PS5 spillet i 4K mode kører det som på en PS4/Pro med vanvittigt dårlig framepacing. Det føles super skidt at spille og jeg ville nok have endt på en vurdering der hed 5/10 i stedet.
Jeg forstår ikke hvorfor performance mode ikke er standard. Alt for mange vil ikke vide at der er sådan en option og de vil få en langt dårligere oplevelse med spillet som følge :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 04/12-22 17:11 
Sumez>
Så jeg er tæt på at købe, men mon ikke det ender med at jeg venter til jeg en dag faktisk sidder på en "next-gen" konsol..

PS4-spillet kan gratis opgraderes til PS5-udgaven :)

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/spil/sonic-frontiers-ps4/514024
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
JmogJmogSkrevet 04/12-22 18:49, rettet 05/12-22 02:44 
Ja, men hvis han ikke får en PS5 før næste år, så ville det være usmart at købe spillet nu. Til den tid vil det helt sikkert være billigere.
HankyHankySkrevet 04/12-22 19:24 
Det kommer da an på, om han vil prøve det på PS4 inden - fidusen er vel at det ikke er "spildte penge" til den tid, hvor man opgraderer.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-22 21:05 
Bortset fra at han så ikke ejer PS5-versionen fysisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/12-22 02:47 
Hanky>
Det kommer da an på, om han vil prøve det på PS4 inden - fidusen er vel at det ikke er "spildte penge" til den tid, hvor man opgraderer.

PS4 versionen er der ingen grund til at spilde tid på, med den performance. Han kan lige så godt vente på den “rigtige” version og give den mindste pris. Sådan som det allerede er sat ned, er der også en ret god chamce for vi ser det på Gamepass eller PS Plus i løbet af det næste halve år vil jeg mene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-22 13:23 
Det kan jeg ikke forestille mig. Spillet er en stor slagssucces så det virker ikke logisk hvis det skulle havne på PS plus så kort tid efter udgivelse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/12-22 15:54 
Om en fem måneders tid kunne jeg godt forestille mig det havnede på Gamepass. Jeg mener ikke Sonic spil typisk har en lang hale, så det ville give mening at få noget mere profit til den tid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-22 18:23 
Det er ellers en serie der sælger ekstremt godt, sådan har det altid været trods mange mindre heldige udspil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/12-22 19:55 
Spil der sælger rigtig godt falder også typisk hurtigt i pris :) Så er der også brugtmarkedet at konkurrere med, og distributørerne vil have efternølere som mig med.
Men ja, Jmog har fat i det rigtige synes jeg, ingen grund til at bruge penge på spillet før jeg kan retfærdiggøre købet af en PS5.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/12-22 23:19 
Som jeg også har skrevet tre gange tidligere :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/12-22 12:22 
Series S har fået 60fps nu også, hvis man er sådan en type :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/12-22 23:22 
3/10 i det nye Edge, så det er vist ikke særlig godt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/12-22 23:36 
Nej det deler vandene. Mange synes alligevel det er godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 13/12-22 02:06 
3/10 virker godt nok mere end barskt udfra hvad jeg har set af spillet. 3 så forventer jeg decideret i stykker gameplay eller tekniske problemer der gør det uspilleligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-22 02:10 
Jeg kunne forestille mig at spillets popins ville være et problem for nogle. Jeg syntes det så forfærdeligt ud dømt fra Digital Foundrys video, men til min overraskelse var det ikke noget der generede mig ret meget mens jeg spillede. Alle de platforme og rails der forbinder øerne kan heldigvis ses fra meget lang afstand, så det var aldrig rigtig noget der kom i vejen for udforskning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-22 09:10 
Dunwich>
3/10 i det nye Edge, så det er vist ikke særlig godt.

Er den anmeldelse online? Kunne godt tænke mig og læse og se hvorfor anmelder har så ringe mening om et IMO sjovt Sonic spil.
JmogJmogSkrevet 13/12-22 13:33 
Ja, på trods af spillets mangler, så virker folk rundt omkring enige om, at det er det bedste 3D Sonic spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-22 13:52, rettet 13/12-22 14:03 
Så langt vil jeg nu ikke gå. Generations og Lost World er bedre efter min mening. Men Lost World var der også underligt meget hate omkring trods det er et af Wii U'ens bedste og absolut teknisk flotteste spil :)

EDIT: Personligt kan jeg allerbedst lide Adventure 1 og 2 når det gælder 3D Sonic-spil, men der kan jeg nu godt forstå hvis mængden af jank afholder andre fra at kunne lide dem :D

Især Sonic Adventure DX (som er grundlaget for alle senere udgaver) er en forfærdelig broken og dårlig udgave af spillet, og mange af de glitches man har set florere på nettet er forbeholdt de udgaver, ikke den oprindelige Dreamcast-version :)
https://www.youtube.com/watch?v=SORYL5J1Heg
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 14/12-22 10:12 
Det kunne godt se ud som om Edge's anmelder har haft en sur dag :-)
De andre større anmeldelser ligger omkring 6-7 ud af 10.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 14/12-22 10:28 
Jeg kunne ikke finde hele Edge reviewet online, men der er quoted et udsnit af det her.
Der er desuden også et udsnit af deres God of War review, hvor de giver det 7/10, hvilket også er meget interessant, da metacritic har en samlet score på omkring 9/10

Edge review quotes i denne tråd
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
SumezSumezSkrevet 14/12-22 10:52, rettet 14/12-22 10:53 
Synes nu jeg har hørt meget generel kritik (fra rigtige mennesker, ikke anmeldere) der antyder at det nye GOW er rimelig proppet med unødig fluff, der kan gøre det meget trægt at komme gennem, 7/10 er måske ikke helt skævt?
9/10 lyder i hvert fald meget i overkanten i mine ører, men jeg har jo så heller ikke spillet det endnu :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 14/12-22 10:56 
Jeg har heller ikke spillet det endnu, så jeg synes også det er interessant at få flere vinkler på :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JmogJmogSkrevet 14/12-22 12:41 
Snakker vi om det første af de to nye? Det var helt klart en stor 9’er for mig. Gameplay og sværhedsgrad var lige den rette type for mig, deres semi-openworld fungerede fremragende, valgfrie sidequests var interessante nok til at jeg gik efter dem alle og så var karakterer, skuespil, musik, lore i verdenen og fremfor alt historien fremragende realiseret.

Jeg har spillet det igennem tre gange og nydt det hver gang. Min PS5 er lige gået i stykker og jeg overvejer alvorligt at købe det på PC, så jeg kan spille det på min Steam Deck i toget :-D

Nok mit favoritspil i den genre.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-22 13:18, rettet 14/12-22 13:25 
silverstar>
Jeg kunne ikke finde hele Edge reviewet online, men der er quoted et udsnit af det her.
Der er desuden også et udsnit af deres God of War review, hvor de giver det 7/10, hvilket også er meget interessant, da metacritic har en samlet score på omkring 9/10

Combat er ikke ret godt, som jeg også skriver i mit første indlæg, men det er også så let og hurtigt overstået at det da aldrig kan have været årsag til frustrationer heller? Jeg vil tro at det fylder max 5% af spillet :/

Er det virkelig den primære årsag til at de scorer det så lavt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 14/12-22 14:27, rettet 14/12-22 14:27 
Jmog: Ja, det fremgik ikke klart af indlægget :-) For mit vedkommende snakker jeg om det nye GoW: Ragnarok.
Jeg har også spillet det ældre GoW fra 2018, og var godt tilfreds/underholdt.

Konsolkongen: Jeg har ikke kunnet finde det fulde Edge Review af Sonic Frontiers, så jeg ved ikke om der er andre væsentlige kritikpunkter ud over dem fra quoten.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/12-22 15:14 
Nej det er nok ikke tilladt at poste et helt review fra et blad på nettet. Jeg gætter på at det var det mest negative siden det blev fremhævet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/12-22 20:59 
Jmog>
(Om GOW 2018) Jeg har spillet det igennem tre gange og nydt det hver gang. Min PS5 er lige gået i stykker og jeg overvejer alvorligt at købe det på PC, så jeg kan spille det på min Steam Deck i toget :-D

Jeg er svag. Har lige købt det.
3of193of19Skrevet 18/12-22 18:57 
Der kommer en demo til Switch udgaven. Mon det er en god ide?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/12-22 19:02 
Tja det er da ærligt må man sige. Så kan folk prøve den og erfare at det kører dårligt og ligner noget der er løgn - og så købe det til en bedre platform i stedet :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/01-23 12:27 
Jeg prøvede alligevel lige demoen til Switch, og jeg syntes faktisk spillet virkede ret sjovt. Man kan ikke nå at lege med de baner man kan finde i spillet og forbedre sin ranking, for den kører på det tumpede koncept med at den stopper efter 15 minutter, men til gengæld virker det som om at der er adgang til ret meget hvis man virkelig stormer gennem spillet, og skipper alle cutscenes.
Jeg kan godt forestille mig at den tørre overworld bliver kedelig hurtig, men der er ikke noget mærkbart ringe over spillet, som det ellers har plaget mange 3D Sonicspil. Den føles trods alt væsentlig mere passende i forhold til konceptet, sammenlignet med de underlige overworlds de gav os i Sonic 06 og Adventure.

Selve banerne virkede som om de er designet efter samme filosofi som Generations, hvilket er godt. At de baner man så kan spille er komplet genbrug af gamle temaer, endda de selvsamme temaer brugt i Generations (Green Hill og Sky Sanctuary) virker til gengæld super fattigt.

Jeg synes heller ikke at jeg oplevede nogen performanceproblemer der gik ud over spillet. Det er selvsagt ikke ligeså pænt som på PS5, men hånden på hjertet synes jeg nu heller ikke det er fordi det footage jeg har set fra PS5 ser fantastisk *flot* ud.
Jeg ville uden tvivl foretrække at spille spillet i 60fps, men umiddelbart virkede det ikke som om der var nogen udfordringer der decideret forringede oplevelsen indepå banerne. I overworld'en var det værste problem objekter der popper ind sådan lige lovlig tæt på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-23 12:32, rettet 23/01-23 12:32 
Vent til du får en PS5. Switch er den absolut værste version af spillet. Selvom du ikke synes det var specielt slemt så får du en objektivt langt bedre og mere responsiv oplevelse på en maskine der kører spillet i 60fps og du vil undgå mange frustrationer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/01-23 12:41 
Jeg er ikke i tvivl om at det er bedre på PS5, vil bare påpege at det skam stadig er fuldt spilbart på Switch. :) Eller altså, ud fra det man ser i demoen selvfølgelig. Jeg kan sagtens forestille mig at der kommer områder længere inde, hvor begrænsningerne fremgår langt tydeligt.
Jeg er i hvert fald solgt nok på spillet. Men ikke solgt nok til at købe Sony's monster før de kommer med et menneskevenligt redesign :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-23 12:48 
Tja du kan teknisk set sikkert godt spille det igennem på Switch, men jeg forstår ikke at man vil udsætte sig selv for det.
Når du ved at spillet er så meget bedre på en anden platform du nok alligevel anskaffer dig før eller siden så burde du vente og få den bedste oplevelse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 23/01-23 14:51, rettet 23/01-23 14:51 
Det tænker jeg også jeg gør. Har ikke super travlt med at spille Sonic. Jeg er kun nået til LostWorlds alligevel, det spil skulle jo være en klassiker ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-23 15:02 
Ja det er rigtig godt. Klart et af Wii U’s bedste spil, også teknisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 24/01-23 05:58 
Sumez>
Det tænker jeg også jeg gør. Har ikke super travlt med at spille Sonic. Jeg er kun nået til LostWorlds alligevel, det spil skulle jo være en klassiker ;)

Med 5 og 5.8 hos de to største sites, må det være ironisk ment?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig