X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Infinite


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-21 10:26, rettet 19/11-21 11:36 
Halo Infinites udgivelse er om et par uger og der er begyndt at dukke previews op, så vi må hellere få en tråd til det. Det er open world nu, der er boss fights, upgrades, “eagle vision”, steder der åbner for kortet, side missioner, “dungeons” og så videre i den dur. IGN beskrev det som om, at spillet består af landmasser, der er isolerede, men som vist løbende kan forbindes ved fx at åbne for en... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
63 emne(r).
« < 1 2

Svar
DunwichDunwichSkrevet 16/12-21 13:02 
Jeg vil også have en Razorback, fyldt med Marine's med Heatwaves!

https://www.youtube.com/watch?v=PoHDDH-WqPY

See this bumper? That's your future.
DunwichDunwichSkrevet 16/12-21 13:38 
Bede-x>


Dunwich>Bl.a nakkede jeg en Hunter tidligere på dagen, kun med brug af Gravity Hammer og Grapple Shot, bare lige for at se om det kunne lade sig gøre.

Jeg tog én ud, med den der lille møgpistol (disrupteren), som jeg ellers ikke har kunnet få til at virke, til ret meget. Var helt overrasket over, at den havde nogen effekt i et frontangreb og havde kun samlet den op af nød. Playkid snakkede dog om, at den vist var god til køretøjer også..


Jeg tog også en Hunter ud i går, med Disrupteren, og da jeg skød den på benet, røg der simpelthen noget armor af. Det overraskede mig, at den var SÅ effektiv. Det skete så også kun én gang, at der fløj armor af, men Disrupteren virkede okay effektiv i den situation.
JmogJmogSkrevet 16/12-21 22:29 
Det her er ret godt fundet på. Kom fra én ende af kortet til den anden…. På fem sekunder:
https://youtu.be/ImGytaUJ6_U
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-21 07:55, rettet 18/12-21 07:55 
Tilsyneladende er der allerede splitscreen co-op i spillet, men det ødelægger ens save at aktivere det:

https://press-start.com.au/news/xbox/2021/12/18/its-already-possible-to-play-halo-infinites-campaign-in-split-screen-but-you-probably-shouldnt/

Det er måske ikke så smart, at det ikke er fuldt deaktiveret, med de konsekvenser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 19/12-21 20:21 
Jeg fik gennemført det tidligere i dag. I går ved 2 tiden om natten, gennemførte jeg The House of Reckoning, og jeg fik til at starte med, så mange stryg, at jeg var at give op, men selv med kronisk træthed hængende, blev jeg ved, og spillet tvinger / får jo en til at spille bedre, vha de ting det kaster efter en, så jeg kom fuldstændig i zonen, også på dette udfordrende sted i spillet. Jeg synes det mindede lidt om The Library; Intensiteten, dynamikken osv. Der manglede bare The Flood i The House of Reckoning, for at gøre det endnu mere udfordrende.

Har lyst til at starte igen, på et nyt save, og på Heroic, og se hvordan det går, nu hvor jeg er mere tryg ved spillet og kender dets facetter og udfordringer bedre. Jeg vil så helt klart også vente med mange story missions, og fokusere mere på overworld aktiviteter, og spartan cores osv. Lige nu er jeg fuldt levelled up i et par ting, og dem jeg ikke er fuld level i, har jeg klaret mig fint med. Den eneste ting jeg ikke har brugt, overhovedet, næsten, er det der dash move man får inden en boss fight. Selv i den boss fight brugte jeg det nærmest ikke. Et dash move, falder mig bare ikke naturligt at bruge i Halo. Men en fully powered shield wall, er faktisk ganske brugbart ved et par boss fights, sammen med stun / shock granades, så shield wall fik jeg brugt en del generelt i spillet også.

Jeg synes spillet er rigtig godt, omend det har nogle difficulty spikes, boss fights primært, som jeg synes passer rimelig dårligt, i et Halo spil. Jeg mener - Bungie kunne ikke helt finde ud af at lave boss fights, og 343 er heller ikke særligt gode til det. Jeg synes de er, well, funktionelle i Infinite, og de holdte mig på tæerne, og fik mig til at tænke kreativt; Selv taste komboerne på D-pad, blev rimeligt intuitivt med tiden, og selv under boss fights. Så igen - spillet fik mig til at spille bedre, og det er helt sikkert at Halo's core gameplay er fuldstændig intakt i Halo Infinite.

Den gamle klassiske kerne, af 30 seconds of fun, er ubetinget bevaret.
DunwichDunwichSkrevet 24/12-21 09:15 
Bede, har du gennemført det, og hvad var / er dine tanker om det, efter gennemførslen? Jeg kom aldrig i gang igen, men det sker nok hen over julen :)
Bede-xBede-xSkrevet 25/12-21 17:50, rettet 25/12-21 17:51 
Ja, jeg har gennemført det. Jeg har nogle ret store problemer med, at det er blevet til Ubisoft Game, modsat hvad Digital Foundry påstod, og at der kun er én biome, er også ærgeligt, for selv om den rammer lige i øjet, så slider det på så langt et spil. De sidste par timer er også lige copy/pastede nok for min stil, men helt generelt har jeg ikke lyst til at skrive for negativt om det, selv om jeg sagtens kunne, for jeg er grundlæggende super begejstret for, at de har ramt grundkernen så fint.

Det er en udgivelse der trods flere fejl, gør mig glad både for det de leverede, men også positiv omkring seriens fremtid, for omend de nok ikke ligger Ubisoft Game opskriften på hylden, desværre, så er der nok, de kan gøre med kernen, indenfor de rammer, til at jeg forsat ser frem til at spille deres udgivelser. Med det sagt, er det sgu trist at AAA firmaerne ikke snart prøver noget andet, end det sædvanlige ikon-aktivitets-markørløb, særligt taget i betragtning af de vilde open world spil, vi har set gøre den repetetive Ubisoft formular til skamme.

Men det til trods er Halo tilbage. Ikke kun ligner det, men det føles også som det skal, hvilket er det altoverskyggende vigtigste for mig. Jeg glæder mig til st se, hvor de tager serien hen herfra.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/12-21 18:11, rettet 26/12-21 01:26 
Dunwich>Et dash move, falder mig bare ikke naturligt at bruge i Halo. Men en fully powered shield wall, er faktisk ganske brugbart ved et par boss fights, sammen med stun / shock granades, så shield wall fik jeg brugt en del generelt i spillet også.

Jeg brugte også shield wall ret meget og vænnede mig til sidst til at skifte mellem dem på D-pad'et. I starten virker det helt meningsløst, at man skal skifte gennem, hvad der reelt er en submenu på D-pad'et, men senere i spillet, begyndte det at give mere mening, hvorfor man ikke bare kunne cycle gennem selektionerne, fordi det ville kræve, at man hele tiden skulle huske, hvad der kommer efter hvad og hvor langt man er fra hver enkel ting, på ethvert tidspunkt. Det sagt føles det aldrig helt naturligt og sådan noget som et dash, ville blive benyttet mere, hvis det var mapped direkte til en knap. Jeg håber de patcher nogle alternative kontrolopsætninger ind, selv om de tydeligvis er ved at løbe tør for knapper :)

Dunwich> Jeg synes spillet er rigtig godt, omend det har nogle difficulty spikes, boss fights primært, som jeg synes passer rimelig dårligt, i et Halo spil. Jeg mener - Bungie kunne ikke helt finde ud af at lave boss fights, og 343 er heller ikke særligt gode til det. Jeg synes de er, well, funktionelle i Infinite, og de holdte mig på tæerne, og fik mig til at tænke kreativt; Selv taste komboerne på D-pad, blev rimeligt intuitivt med tiden, og selv under boss fights.

I fremtiden tror jeg de skal gå over til mere traditionelle boss cyklus faser, hvor der er flere perioder med ro i kampene, for i deres nuværende opsætning handler mest om at vælte frem mod spilleren, mens bossen skyder eller slår, alt hvad den kan, mens man febrilsk forsøger at undgå dens slag. De kan manipuleres, men kæmper man fair, føles dodge og opretholdelse af skudintensiteten, så bossen ikke regenererer, lidt for ensidig bosserne i mellem.

For nu vil det letteste nok være at sænke deres energi og i særdeleshed deres recharge rate på deres skjold, så de ikke bliver for trælse difficulty spikes.

Jeg var i øvrigt ret vild med SPOILER-TEKST:
de to slut arenaer inden Escharum. De var virkelig intense, fordi fjenderne var så aggressive, selv om jeg bagefter fandt forskellige måder at spoile dem på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/12-21 00:10, rettet 26/12-21 00:58 
Indlæg slettet, da det ikke længere giver mening.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 26/12-21 00:54 
Det er meget længe siden jeg har spillet noget Halo, men jeg kunne godt fristes til at lokke fruen med til en omgang split screen coop. Jeg kan så google mig frem til, at vi formentlig skal frem til maj før det bliver muligt. Er spillet så godt at man bare skal se at komme i gang med single player, eller skal man gemme førstegangsoplevelsen til coop?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 26/12-21 01:17, rettet 26/12-21 02:08 
Jeg er virkelig glad for det trods mange ting, som åbenlyst kan gøres bedre, men jeg er også kæmpe fan af de gamle Bungie spil, så det har ramt mig lige i hjertet med en pil af nostalgi. 343i har endelig lavet noget, der føles som Halo. Hvorvidt man bør vente på co-op er svært at sige og handler nok også om, om man i forvejen hælder mest til det ene eller andet. Det vil dog ikke være nogen skam at vente, for spillet bliver kun bedre med tiden og slutningen gør det helt klart, at der må være en campaign udvidelse på vej.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 23/01 20:47 
Jeg er rigtig glad for MP i Infinite. Det er virkelig godt og poleret, og spiller som en drøm. I går lavede jeg dette grapple-jack på en Warthog, hvor den fjendtlige gunner nægtede at hoppe af, og i stedet forsøgte at ramme mig bagfra. Det gjorde han sådan set også...lidt, og det endte altsammen godt, for en af os.

https://www.youtube.com/watch?v=iSgpjel_rzY
DunwichDunwichSkrevet 29/01 23:23 
Enten er jeg blevet bedre på Heroic, eller også har de gjort Chak 'Lok boss'en nemmere på Heroic. Jeg tog ham lige i første forsøg, efter ikke at have spillet campaign i et stykke tid. Kampen føltes heller ikke helt så aggresiv, som den tidligere gjorde - og som var grunden til jeg skiftede til Normal. Jeg har læst nogle patch notes, for ikke så længe siden, men synes ikke der stod noget specifikt omkring campaign fixes / ændringer, men derfor kan de selvfølgelig godt have rettet nogle ting.
63 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig