X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Infinite

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 19/11 10:26, rettet 19/11 11:36 
Halo Infinites udgivelse er om et par uger og der er begyndt at dukke previews op, så vi må hellere få en tråd til det. Det er open world nu, der er boss fights, upgrades, “eagle vision”, steder der åbner for kortet, side missioner, “dungeons” og så videre i den dur. IGN beskrev det som om, at spillet består af landmasser, der er isolerede, men som vist løbende kan forbindes ved fx at åbne for en bro mellem dem.

Man kan jo ikke lade være med at tænke Ubisoft Game. Suk.

Sagt om det:

Halo Infinite

Halo Infinite

Halo Infinite

Halo Infinite

Eurogamer virker ikke videre begejstret:

https://www.eurogamer.net/articles/2021-11-19-im-still-searching-for-a-spark-in-halo-infinites-campaign

To bossfights på Legendary fra IGN:

https://youtu.be/Ccrkrcnw0TE

Længere snak fra Giantbomb med masser af gameplay:

https://youtu.be/ESzYiOdBHZQ

Halo Infinite

Halo Infinite
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 19/11 11:40 
"The Silent Cartographer: The Game" - det kunne jeg godt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 19/11 12:30, rettet 19/11 19:23 
Masser af gode campaign klip her, selv om det ikke er på engelsk:

https://youtu.be/N8_qs9UoEI4

De har virkelig formået at ramme seriens artstyle. 343i Halo'erne plejer ellers altid at være overdøvet af overflader der skinner, lens flares, lys glimt og post processing effekter, men for en gang skyld er det mestendels rent og læseligt. De har fundet en meget bedre balance mellem elementerne denne her gang. Det klæder det.

Previews er under embargo og må kun vise klip fra de fire første missioner, men vurderet ud fra det, ser det bedre ud, end de seneste spil i serien. Der ser heldigvis heller ikke ud til at være crafting, hvilket har den effekt, at man ikke skal gå og åbne skabe og skuffer, samle kviste, planter og andet skrammel sammen, så i det mindste ser det ikke helt så slemt ud som det kunne. Tårne der åbner kortet, banditlejre, NPC'ere der skal frigives osv. ser det desværre ikke ud til man slipper for :(

Den nye "Cortana" AI ser også super ubegavet ud, men det er måske bare mig.

Halo Infinite
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11 12:40 
Jeg er lidt forvirret. Er det full on Ubisoft-lort, eller er der tale om hvad man kunne kalde en begrænset openworld? Altså et pænt stort område, men hvor der faktisk er lagt tanke bag designet og det dertilhørende gameplay.

Dejligt at der ikke er crafting i spillet :D Det er den værste mekanik, og fungerer meget sjældent. Sidst jeg ikke var generet af det var Residente Vil VIII hvor materials alligevel var så sjældne og kombinationerne så få at det virkede nogenlunde fornuftigt til at give én nogle forskellige muligheder. I næsten alle andre spil bør der bare ligge skide ammunition eller health.

Jeg synes at multiplayer ser rigtig lovende ud. Har ikke spillet et Halo online siden toeren, så jeg håber lidt at det minder om. Når den er gratis at hente ovenikøbet kan der ikke ske noget ved at prøve :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 19/11 13:58, rettet 19/11 17:08 
Resident Evil har så også to ting, der taler for inklusionen af crafting: For det første har det altid været der, med deres herbs og for det andet praktiseres der mådehold. Det er ikke bare smidt ind, fordi det er det, som alle de andre populære spil har og det er til tider i serien også finjusteret ift. inventory størrelse, sådan der skal foretages valg på området.

I mange moderne spil løber man rundt og samler skrammel op, til fx standard genstande som pile eller våben. Ting der ligger i overflod alle steder, men som man alligevel skal bruge tid på samle ind, sætte sammen og evt. sikre sig, at det ikke sprænger inventory rammen. Der er ingen udfordring i det og det ligger overalt, så man løber alligevel aldrig tør. Det slags ser fint ud på retention parameteret, men ikke så mange andre steder.

Er virkelig afsindigt begejstret for The Last of Us II, der på alle spilmekaniske områder overgår det første og samtidigt kan det godt ærge mig, at pacingen nogle gange skal trækkes ud af spillet, fordi man er nødt til at åbne hvert et skab og skuffe, for at sikre sig at man ikke løber tør for udstyr og upgrades. Crafting har sin plads, men det er sjældent i de blockbuster spil, det optræder i.

Hvor open world Halo er og hvor meget det falder i Ubisoft Game fælden, har jeg ingen anelse om. Jeg har kun læst og set nogle af de previews, som lige er kommet og der ser ud til, at være mange af de objectives, der genbruges fra open world til open world. Det springende punkt for mig er, hvor meget det føles som et indkøbsliste spil. Er der skidt et hav af ikoner ud på et kort og værsgo, så skal du rydde x områder for fjender, klatre op i x tårne, overtage x banditlejre osv. vil jeg ikke kunne overkomme at spille det.

Men er der nu tænkt over hver enkelt sektion og føles de unikke, vil det være noget andet. Det frustrerende ved open world aktivitetsspillene er, hvor ofte det føles som om, man bare gentager det samme objective i en uendelighed og helt sikkert mange flere gange, end det kan holde til. Den slags handler selvfølgelig også om, hvordan det sælges. Jeg blev ret glad for Days Gone, som ved siden af horderne, de solgte spillet på, også gjorde et forsøg på, at præsentere mange objektives som unikke, selv om de ikke var det. De kaldte det storylines og i stedet for at blive overvældet af ikoner på kortet, holdt de det til et rimeligt niveau, mens der var mere tekst og formål knyttet til de ting, man tog ud til. Ikke at det var perfekt, men der var gjort et forsøg på at skjule helheden og bare illusionen af det, hjalp med, at jeg ikke lagde det fra mig. Og så var horderne selvfølgelig fede :)

Jeg håber Halo kan gøre noget i samme stil, når det nu tilsyneladende skal gå i Ubisoft Game retningen. Så også gerne, at der var mange segmenter tilpasset de bevægelser og køretøjer, som er tilgængelige i området. Når der fx er en grappling hook, hvorfor så ikke have eskalerende forhindringer, som gennem spillet skal forceres med den, hvor man senere kan bruge noget af det, man lærte tidligere og så videre.

Vi må se, hvordan det er struktureret.
Bede-xBede-xSkrevet 19/11 16:06, rettet 19/11 16:06 
Digital Foundry har lige smidt en video op og de kan både lide det, samt forsikrer om, at det ikke er Ubisoft Game.

“I'm extremely relieved it's not a Far Cry game”
“It was nice to see it was not the Far Cry formula, which it looked a lot like in that preview video unfortunately”

Det er et spil som udviser mådehold. Der er ikke bare lavet ikon opkast på kortet, siger de og sammenligner det mere med et Batman Arkham spil eller måske en lille smule Crysis.

https://youtu.be/A6cFMNtW27A

Der er nogle problemer med frameraten i cutscenerne og også isoleret på nogle af animationerne, som de håber kan blive fikset.
JmogJmogSkrevet 19/11 19:04 
Det lyder rigtig godt. Ser nu frem til at spille det mens jeg indtil i dag var rimelig indifferent.
Bede-xBede-xSkrevet 20/11 10:49 
343i bragte Joe Staten ind som campaign project lead og senere head of creative sidste år og fik ham dermed genforenet med Halo, for første gang siden Bungie dagene. Er interessant at se, at han fylder så meget i deres PR, selv om han kun har været på holdet i lidt over et års tid, ud af de seks, det har været undervejs.

Han har en kongekommentar i et interview med Eurogamer, hvor man igen får følelsen af, at ting ikke bare er smidt lemfældigt ind i spillet:

Eurogamer: (..)And then by going open world, you're less able to create that bespoke, almost self-contained mission level that Halo's campaign was famous for. You don't always have that opportunity to make that really incredibly-crafted mission. How do you marry those two design goals, when you're making an open-world Halo game?

Joseph Staten: Well, I think the first thing that we did was not actually try to make an open world game - the way that I think you traditionally understand open world games. I love playing open-world games - I'm playing through Far Cry 6 right now. I've loved the last Assassin's Creed game and a variety of other open-world games, too.
But our goal is really not to drive lots and lots of hours of player engagement with systems that encourage players to play for a long time in our game. We don't have a crafting system for example. I don't think crafting is really appropriate for Halo.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-11-19-halo-infinite-the-big-interview-with-343-head-of-creative-joseph-staten

Der får han så lige indrømmet indirekte, hvad fremstår åbenlyst, når man spiller de spiltyper, at den slags crafting systemer ofte er der, for at holde spilleren i spillet, i længere tid.
Bede-xBede-xSkrevet 21/11 09:53 
Klip fra fjerde mission:

https://youtu.be/Rk7hemTZdPM

Samme områder som de andre previews, da de som tidligere nævnt, kun må vise klip fra de første fire missioner. Det ligner en moderniseret version af Halo 3, hvilket jeg personligt har ventet på siden.. Halo 3.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig