X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Halo Infinite


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-21 10:26, rettet 19/11-21 11:36 
Halo Infinites udgivelse er om et par uger og der er begyndt at dukke previews op, så vi må hellere få en tråd til det. Det er open world nu, der er boss fights, upgrades, “eagle vision”, steder der åbner for kortet, side missioner, “dungeons” og så videre i den dur. IGN beskrev det som om, at spillet består af landmasser, der er isolerede, men som vist løbende kan forbindes ved fx at åbne for en... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
88 emne(r).
« < 1 2

Svar
DunwichDunwichSkrevet 16/12-21 13:02 
Jeg vil også have en Razorback, fyldt med Marine's med Heatwaves!

https://www.youtube.com/watch?v=PoHDDH-WqPY

See this bumper? That's your future.
DunwichDunwichSkrevet 16/12-21 13:38 
Bede-x>


Dunwich>Bl.a nakkede jeg en Hunter tidligere på dagen, kun med brug af Gravity Hammer og Grapple Shot, bare lige for at se om det kunne lade sig gøre.

Jeg tog én ud, med den der lille møgpistol (disrupteren), som jeg ellers ikke har kunnet få til at virke, til ret meget. Var helt overrasket over, at den havde nogen effekt i et frontangreb og havde kun samlet den op af nød. Playkid snakkede dog om, at den vist var god til køretøjer også..


Jeg tog også en Hunter ud i går, med Disrupteren, og da jeg skød den på benet, røg der simpelthen noget armor af. Det overraskede mig, at den var SÅ effektiv. Det skete så også kun én gang, at der fløj armor af, men Disrupteren virkede okay effektiv i den situation.
JmogJmogSkrevet 16/12-21 22:29 
Det her er ret godt fundet på. Kom fra én ende af kortet til den anden…. På fem sekunder:
https://youtu.be/ImGytaUJ6_U
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-21 07:55, rettet 18/12-21 07:55 
Tilsyneladende er der allerede splitscreen co-op i spillet, men det ødelægger ens save at aktivere det:

https://press-start.com.au/news/xbox/2021/12/18/its-already-possible-to-play-halo-infinites-campaign-in-split-screen-but-you-probably-shouldnt/

Det er måske ikke så smart, at det ikke er fuldt deaktiveret, med de konsekvenser.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 19/12-21 20:21 
Jeg fik gennemført det tidligere i dag. I går ved 2 tiden om natten, gennemførte jeg The House of Reckoning, og jeg fik til at starte med, så mange stryg, at jeg var at give op, men selv med kronisk træthed hængende, blev jeg ved, og spillet tvinger / får jo en til at spille bedre, vha de ting det kaster efter en, så jeg kom fuldstændig i zonen, også på dette udfordrende sted i spillet. Jeg synes det mindede lidt om The Library; Intensiteten, dynamikken osv. Der manglede bare The Flood i The House of Reckoning, for at gøre det endnu mere udfordrende.

Har lyst til at starte igen, på et nyt save, og på Heroic, og se hvordan det går, nu hvor jeg er mere tryg ved spillet og kender dets facetter og udfordringer bedre. Jeg vil så helt klart også vente med mange story missions, og fokusere mere på overworld aktiviteter, og spartan cores osv. Lige nu er jeg fuldt levelled up i et par ting, og dem jeg ikke er fuld level i, har jeg klaret mig fint med. Den eneste ting jeg ikke har brugt, overhovedet, næsten, er det der dash move man får inden en boss fight. Selv i den boss fight brugte jeg det nærmest ikke. Et dash move, falder mig bare ikke naturligt at bruge i Halo. Men en fully powered shield wall, er faktisk ganske brugbart ved et par boss fights, sammen med stun / shock granades, så shield wall fik jeg brugt en del generelt i spillet også.

Jeg synes spillet er rigtig godt, omend det har nogle difficulty spikes, boss fights primært, som jeg synes passer rimelig dårligt, i et Halo spil. Jeg mener - Bungie kunne ikke helt finde ud af at lave boss fights, og 343 er heller ikke særligt gode til det. Jeg synes de er, well, funktionelle i Infinite, og de holdte mig på tæerne, og fik mig til at tænke kreativt; Selv taste komboerne på D-pad, blev rimeligt intuitivt med tiden, og selv under boss fights. Så igen - spillet fik mig til at spille bedre, og det er helt sikkert at Halo's core gameplay er fuldstændig intakt i Halo Infinite.

Den gamle klassiske kerne, af 30 seconds of fun, er ubetinget bevaret.
DunwichDunwichSkrevet 24/12-21 09:15 
Bede, har du gennemført det, og hvad var / er dine tanker om det, efter gennemførslen? Jeg kom aldrig i gang igen, men det sker nok hen over julen :)
Bede-xBede-xSkrevet 25/12-21 17:50, rettet 25/12-21 17:51 
Ja, jeg har gennemført det. Jeg har nogle ret store problemer med, at det er blevet til Ubisoft Game, modsat hvad Digital Foundry påstod, og at der kun er én biome, er også ærgeligt, for selv om den rammer lige i øjet, så slider det på så langt et spil. De sidste par timer er også lige copy/pastede nok for min stil, men helt generelt har jeg ikke lyst til at skrive for negativt om det, selv om jeg sagtens kunne, for jeg er grundlæggende super begejstret for, at de har ramt grundkernen så fint.

Det er en udgivelse der trods flere fejl, gør mig glad både for det de leverede, men også positiv omkring seriens fremtid, for omend de nok ikke ligger Ubisoft Game opskriften på hylden, desværre, så er der nok, de kan gøre med kernen, indenfor de rammer, til at jeg forsat ser frem til at spille deres udgivelser. Med det sagt, er det sgu trist at AAA firmaerne ikke snart prøver noget andet, end det sædvanlige ikon-aktivitets-markørløb, særligt taget i betragtning af de vilde open world spil, vi har set gøre den repetetive Ubisoft formular til skamme.

Men det til trods er Halo tilbage. Ikke kun ligner det, men det føles også som det skal, hvilket er det altoverskyggende vigtigste for mig. Jeg glæder mig til st se, hvor de tager serien hen herfra.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/12-21 18:11, rettet 26/12-21 01:26 
Dunwich>Et dash move, falder mig bare ikke naturligt at bruge i Halo. Men en fully powered shield wall, er faktisk ganske brugbart ved et par boss fights, sammen med stun / shock granades, så shield wall fik jeg brugt en del generelt i spillet også.

Jeg brugte også shield wall ret meget og vænnede mig til sidst til at skifte mellem dem på D-pad'et. I starten virker det helt meningsløst, at man skal skifte gennem, hvad der reelt er en submenu på D-pad'et, men senere i spillet, begyndte det at give mere mening, hvorfor man ikke bare kunne cycle gennem selektionerne, fordi det ville kræve, at man hele tiden skulle huske, hvad der kommer efter hvad og hvor langt man er fra hver enkel ting, på ethvert tidspunkt. Det sagt føles det aldrig helt naturligt og sådan noget som et dash, ville blive benyttet mere, hvis det var mapped direkte til en knap. Jeg håber de patcher nogle alternative kontrolopsætninger ind, selv om de tydeligvis er ved at løbe tør for knapper :)

Dunwich> Jeg synes spillet er rigtig godt, omend det har nogle difficulty spikes, boss fights primært, som jeg synes passer rimelig dårligt, i et Halo spil. Jeg mener - Bungie kunne ikke helt finde ud af at lave boss fights, og 343 er heller ikke særligt gode til det. Jeg synes de er, well, funktionelle i Infinite, og de holdte mig på tæerne, og fik mig til at tænke kreativt; Selv taste komboerne på D-pad, blev rimeligt intuitivt med tiden, og selv under boss fights.

I fremtiden tror jeg de skal gå over til mere traditionelle boss cyklus faser, hvor der er flere perioder med ro i kampene, for i deres nuværende opsætning handler mest om at vælte frem mod spilleren, mens bossen skyder eller slår, alt hvad den kan, mens man febrilsk forsøger at undgå dens slag. De kan manipuleres, men kæmper man fair, føles dodge og opretholdelse af skudintensiteten, så bossen ikke regenererer, lidt for ensidig bosserne i mellem.

For nu vil det letteste nok være at sænke deres energi og i særdeleshed deres recharge rate på deres skjold, så de ikke bliver for trælse difficulty spikes.

Jeg var i øvrigt ret vild med SPOILER-TEKST:
de to slut arenaer inden Escharum. De var virkelig intense, fordi fjenderne var så aggressive, selv om jeg bagefter fandt forskellige måder at spoile dem på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 26/12-21 00:10, rettet 26/12-21 00:58 
Indlæg slettet, da det ikke længere giver mening.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 26/12-21 00:54 
Det er meget længe siden jeg har spillet noget Halo, men jeg kunne godt fristes til at lokke fruen med til en omgang split screen coop. Jeg kan så google mig frem til, at vi formentlig skal frem til maj før det bliver muligt. Er spillet så godt at man bare skal se at komme i gang med single player, eller skal man gemme førstegangsoplevelsen til coop?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Bede-xBede-xSkrevet 26/12-21 01:17, rettet 26/12-21 02:08 
Jeg er virkelig glad for det trods mange ting, som åbenlyst kan gøres bedre, men jeg er også kæmpe fan af de gamle Bungie spil, så det har ramt mig lige i hjertet med en pil af nostalgi. 343i har endelig lavet noget, der føles som Halo. Hvorvidt man bør vente på co-op er svært at sige og handler nok også om, om man i forvejen hælder mest til det ene eller andet. Det vil dog ikke være nogen skam at vente, for spillet bliver kun bedre med tiden og slutningen gør det helt klart, at der må være en campaign udvidelse på vej.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 23/01-22 20:47 
Jeg er rigtig glad for MP i Infinite. Det er virkelig godt og poleret, og spiller som en drøm. I går lavede jeg dette grapple-jack på en Warthog, hvor den fjendtlige gunner nægtede at hoppe af, og i stedet forsøgte at ramme mig bagfra. Det gjorde han sådan set også...lidt, og det endte altsammen godt, for en af os.

https://www.youtube.com/watch?v=iSgpjel_rzY
DunwichDunwichSkrevet 29/01-22 23:23 
Enten er jeg blevet bedre på Heroic, eller også har de gjort Chak 'Lok boss'en nemmere på Heroic. Jeg tog ham lige i første forsøg, efter ikke at have spillet campaign i et stykke tid. Kampen føltes heller ikke helt så aggresiv, som den tidligere gjorde - og som var grunden til jeg skiftede til Normal. Jeg har læst nogle patch notes, for ikke så længe siden, men synes ikke der stod noget specifikt omkring campaign fixes / ændringer, men derfor kan de selvfølgelig godt have rettet nogle ting.
DunwichDunwichSkrevet 02/09-22 10:17 
Jeg gik og undrede mig over, at den co-op update ikke var kommet, som først lovet, i slutningen af august. Så googlede det lige.

https://www.polygon.com/23332703/halo-infinite-campaign-coop-season-3-delay-release-date

Forsinket til november.

Vildt nok. Nu var jeg ikke med i co-op betaen, mens den kørte, men mit indtryk var - ud fra YouTube videoer - at det kørte ret godt. Ikke desto mindre er det skuffende, da jeg havde glædet mig til den update.

Splitscreen co-op har de helt droppet, i følge artiklen. Mit indtryk var, at det også kørte godt, udfra hvad jeg havde læst, på daværende tidspunkt. Men, det var nu heller ikke fordi jeg læste super meget om det, så måske virkede det bare ikke tilfredsstillende i længden.

Men det er da utroligt skuffende, at de ikke kan få udgivet den online co-op update. Utroligt, at det skal tage så lang tid med den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/09-22 11:06 
Virkelig skuffende at de har droppet split-screen co-op. Det var nok dét der skulle til for at jeg ville give spillet en chance.
Jeg kender ikke ret mange der har en Xbox og af dem er der ingen der spiller Halo, så det skulle have været local med andre venner hvis det skulle spilles i co-op.
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 03/09-22 07:30 
Skulle der ikke også komme dynamisk vejr til spillet nogenlunde samme tid som coop?
Spiller nu: Halo 3
GreaseballGreaseballSkrevet 04/09-22 14:10 
Konsolkongen>
Virkelig skuffende at de har droppet split-screen co-op. Det var nok dét der skulle til for at jeg ville give spillet en chance.
Jeg kender ikke ret mange der har en Xbox og af dem er der ingen der spiller Halo, så det skulle have været local med andre venner hvis det skulle spilles i co-op.

Jeg spiller Halo på Xbox, så ville da gerne være med i en co-op session en aften hvis det er der er tid til det? :)
Sikker på man nok kunne finde et par stykker her inde fra der var med på det. Ved ikke hvor mange de tænker man kan spille co-op i, Kunne være sjovt hvis det var op til 4 sammen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-22 00:45 
NX Gamer kigger på den glitchede local co-op mode man kan fuske sig til at spille:

https://m.youtube.com/watch?v=Ttj_Qo6wYFs
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 07/09-22 08:08 
Playkid>
Skulle der ikke også komme dynamisk vejr til spillet nogenlunde samme tid som coop?

Jeg anede ikke at de barslede med at putte dynamisk vejr ind i spillet. Personligt, så synes jeg 343 skulle koncentrere sig om at få co-op til at virke først, inden de kaster sig over andre projekter vedr. Halo.
Bede-xBede-xSkrevet 12/09-22 07:48, rettet 12/09-22 07:51 
Der er anden mulighed for at spille co-op, der måske er værd at nævne, som kan benyttes af folk med et Game Pass Ultimate abonnement. Som bekendt er det helt uhyrligt billigt at være gamer på Xbox (og PC), fordi Microsoft siden 2019 har ædt prisen på spillene ved at tillade, at man konverterer et almindeligt Gold abonnement (som gør man kan spille online) til Game Pass Ultimate, der giver adgang til spillene OG at spille online (se Game Pass tråden). Lidt på anekdotisk basis er det mit indtryk, at mange folk derfor har GPU, for man skal alligevel betale for at spille online, så hvorfor ikke få alle spillene med oven i?

Nogle presser dog citronen yderligere og vælger at inkludere en af deres venner/familie, fordi man kan dele Gold og Game Pass med andre på sin hjemme Xbox. Dermed har de deres hjemme Xbox ved kammeraten og spiller på ude Xboxen derhjemme, så begge har adgang til Gold og Game Pass på samme tid, uden at betale ekstra.

Men man kan også dele med sig selv, hvis man ikke allerede gør det med andre, hvilket giver tre potentielle muligheder for at spille co-op med gæster, i spil uden split-screen, uden gæsten skal betale noget:

1) Man kan benytte cloud'en. Så spiller gæsten på ens hjemme Xbox, mens man selv signer ind på cloud'en og spiller der. Det vil nok virke bedst i turbaserede spil som Wasteland 3, men er en mulighed i action spil som Halo også.

2) Har man to Xboxe i hjemmet, signer gæsten bare ind på hjemme Xboxen, mens man selv spiller på den anden.

3) Har man en Xbox og PC i hjemmet, kan gæsten spille på hjemme Xboxen, mens man selv signer ind og spiller på PC'en, men det begrænser spiludvalget til Play Anywhere titler (Hvilket Halo Infinite er).

Dog stadig ærgeligt at de har opgivet split-screen co-op, når de virkede til at være ret langt med det, men har nok været for tidskrævende og svært at få til at virke i et open world spil ift. hvor mange de forventede ville benytte det. Også dårlig stil at de i månedsvis har solgt spillet med løftet om, at split-screen co-op ville blive implementeret senere, når de ender med at droppe det. Så er det bedre deres marketing holder mund, før de ved om det overhovedet kan lade sig gøre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 12/09-22 08:09, rettet 12/09-22 08:39 
Playkid>Skulle der ikke også komme dynamisk vejr til spillet nogenlunde samme tid som coop?

Jeg tror måske det er fejlrapporteringer, fra artiklerne omkring deres video updates?

https://www.gameinformer.com/2021/03/12/new-halo-infinite-details-reveal-dynamic-weather-more-engaging-enemy-encounters-and-more

Artiklerne skrev dengang at det skulle komme, men jeg er ikke sikker på, at 343i var så definitive i deres vendinger på videoerne (kan dog ikke huske det). I alle fald tror jeg godt, du kan skyde en hvid pind efter det. Måske den kampagne udvidelse (The Endless?) som angiveligt er på vej, har det med? Certain Affinity arbejder vist også på en ny game mode, men det lyder mere som noget battle royale halløj, end noget der påvirker campaign.

EDIT: Jeg så lige videoen, der ledte til artiklerne, hvor de siger (2:16-27):

We didn't go down the road of having rainstorms and thunderstorms and snowstorms and things like that for our launch this year, but we're really excited about the future and what that might mean for things like that.

https://youtu.be/BgrbXe-CMaE

Vage sætninger med antydninger af hvad der måske kan komme, men som sikkert ender ud i ingenting.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 15/09-22 17:13, rettet 15/09-22 23:36 
Digital Foundry kigger på split-screen mode:

https://youtu.be/dnmKzYME8BM

Der er nogle forskellige problemer, som ville skulle poleres, før det er klar til en fuld udgivelse, mens 30 og 120fps ikke ser ud til at fungere så godt. Ved 60fps er det dog relativt velkørende og i det hele taget, er det sådan en video, man kun kommer til at kunne ærge sig over. Det ser ud til, at de var meget langt med arbejdet på split-screen co-op, men DF kommer også ind på, hvorfor det måske alligevel kunne tage lang tid at færdiggøre den mode, da 343i angiveligt har benyttet sig af contractors, som kun er ansat i korte perioder, hvilket måske kunne betyde at noget af arbejdet er dårligt dokumenteret og svært at tilgå, for dem som skal færdiggøre det.

Det er altsammen spekulation, men snakken om contractors ved 343i har været oppe og vende mange gange før. Hvor om alting er så er videoen værd at se for Halo fans, selv om man næsten ikke kan andet end at sidde skuffet tilbage og tænke på, hvad kunne have været.

Ville være fedt, hvis de vendte tilbage til det på et tidspunkt MCC style..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-22 18:22 
Måske jeg husker galt, men har de ikke netop fjernet muligheden for at local co-oppe i den nye patch af spillet? Tror det var i NX Gamers video at han sagde det :/

Det er virkelig ærgerligt. Jeg synes det ser virkelig solidt ud ellers, trods de småfejl der nævnes.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/09-22 15:25, rettet 16/09-22 15:26 
Jeg er ikke sikker på, om det har fået en patch til at fjerne det, men man kunne sagtens forestille sig, at det kunne ske. Kan dog ikke afvise, at de kunne finde på at lade det blive i spillet eller komme det tilbage, hvis det er fjernet, så længe det er svært nok at tilgå. De patchede jo først tank gun'en ud, som ellers var en sjov lille glitch - der lignede et easter egg - men puttede den tilbage igen, da folk bad dem om det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-22 17:26 
Jeg synes DF-John har fat i noget når han siger at de bare kunne udgive det i beta. Det ser alligevel rimelig funktionelt ud - langt mere solidt end jeg havde troet. Så det er virkelig synd at skrotte det.

Jeg ville gerne spille det sådan, inklusiv de bugs der snakkes om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-22 09:40, rettet 17/09-22 10:47 
Det med at udgive det som en beta, synes jeg ikke går, så længe det potentielt kan lede til save corruption i det normale spil. Der er for mange brugere, som ikke ville kunne forstå, hvorfor spillet lige slettede alt deres progress, også uden for co-op, fordi de lige skulle prøve den mode.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-22 09:50 
Det har du ret i, det måtte de gerne lige fikse inden :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
PlaykidPlaykidSkrevet 17/09-22 12:36 
Bede-x>
Playkid>Skulle der ikke også komme dynamisk vejr til spillet nogenlunde samme tid som coop?

Jeg tror måske det er fejlrapporteringer, fra artiklerne omkring deres video updates?

https://www.gameinformer.com/2021/03/12/new-halo-infinite-details-reveal-dynamic-weather-more-engaging-enemy-encounters-and-more

Artiklerne skrev dengang at det skulle komme, men jeg er ikke sikker på, at 343i var så definitive i deres vendinger på videoerne (kan dog ikke huske det). I alle fald tror jeg godt, du kan skyde en hvid pind efter det. Måske den kampagne udvidelse (The Endless?) som angiveligt er på vej, har det med? Certain Affinity arbejder vist også på en ny game mode, men det lyder mere som noget battle royale halløj, end noget der påvirker campaign.

EDIT: Jeg så lige videoen, der ledte til artiklerne, hvor de siger (2:16-27):

We didn't go down the road of having rainstorms and thunderstorms and snowstorms and things like that for our launch this year, but we're really excited about the future and what that might mean for things like that.

https://youtu.be/BgrbXe-CMaE

Vage sætninger med antydninger af hvad der måske kan komme, men som sikkert ender ud i ingenting.

Argh, æv! Jeg har på en eller anden måde fået bildt mig ind at det var en sikker ting, og lige rundt om hjørnet :(
Det er synd, synes verdenen savner variation. Mest i form af forskellige biomes, men dynamisk vejr kunne godt have tilføjet lidt liv til spillet.
Spiller nu: Halo 3
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-22 18:55, rettet 18/09-22 11:20 
Jeg har haft samme indtryk, Playkid. Og det er nok ikke så mærkeligt, for flere artikler skriver det direkte. Problemet er bare, at 343i ikke siger det direkte, så vidt jeg kan se, men de er alligevel på nogen måder selv ude om det, når de sidder og snakker om, hvor spændte de er omkring, hvad fremtiden måske kan betyde for vejrsystemer af den slags. De får det til at lyde om, at der måske er en chance for det efter launch og nogle artikler skriver så, at det kommer helt sikkert senere, mens virkeligheden måske er, at de aldrig har arbejdet på det. PR mæssigt er der bedre måder at håndtere den slags fejltagelser på, også selv om man står med ansvaret for at hype deres seneste AAA titel.

Der er dog et lille håb og det er, at der muligvis kommer en campaign expansion. Intet annonceret, men endingen i spillet ligger op til det og de trademarkede The Endless for nogen tid tilbage, så hvem ved..

Ellers er jeg enig i at verdenen savner variation og liv. En biome er for lidt til så langt et spil. Jeg så gerne, at de droppede at være open world fremover, men tror den bus er kørt. I det mindste ramte de seriens mekanik på fornemste vis, så er spændt på at se, hvor de tager det hen næste gang, selv om det nok var bedre for dem og os, hvis de tog en pause fra Halo og lavede noget andet i stedet for.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 12/11-22 10:35 
Online co-op updaten kom for nogle dage siden, og vi har spillet det i den del timer nu, og kan sige, at det fandme holder! 343 har leveret, som de lovede.

Samtidigt er sværhedsgraden på Heroic, lige blevet hævet lidt, så de, i hvert fald, to første boss fights ikke føles en smule for lette mere.

Ultra lidt negativt må der, måske, nødvendigvis dog være: Når man går ud af spillet, og til menu, får man en del popups med en fejlmeddelelse der siger noget om, at man ikke kan joine, eller sådan noget, og man skal så klikke en håndfuld gange for at komme videre, fordi den popup gentager sig. Min ven havde rekorden i går, og måtte klikke otte gange, før den forsvandt. Jeg selv har kun opnået fem klik. Oh well. De får det vel fikset på et tidspunkt.

Men for dælen hvor er Infinite blevet godt igen, med co-op. Vi kunne godt bruge et par spillere til, hvis nogen er friske på at joine, feks i weekenden. Der er jo 4 player co-op.
DunwichDunwichSkrevet 14/01-23 12:09 
Hvor længe har spillet ikke savet checkpoints, når man quitter til menu? Opdagede det ved et tilfælde i går, under en ny gennemspilning. Selvom spillet laver checkpoints i spillet, og man starter derfra når man dør - helt som det skal være - så starter man forfra på banen, hvis man quitter til menu. Sært.

I det mindste er MP fremragende.
DunwichDunwichSkrevet 13/02-23 19:54 
Var ikke klar over, at Joe Staten forlod 343, åbenbart for en måneds tid siden. Gad vide om det er derfor, de simpelthen (343) har "glemt" at få ordnet den ret graverende checkpoint save-to-menu bug, når de ikke har en kompetent designer, til at fortælle dem, hvordan man gør tingene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/02-23 17:49 
Har de ikke mere eller mindre droppet al singleplayer Halo nu efter de nedskæringer? Infinite campaign kommer nok aldrig ud af beta-stadiet desværre :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/02-23 19:31 
Har ikke spillet det endnu, men er kampagnen ikke ganske udmærket?
DunwichDunwichSkrevet 15/02-23 10:55 
Jo, campaign er rigtig god. Den bliver dog desværre lidt for Ubisoft agtig - Bede-x beskriver det godt, tidligere i tråden.

Jeg har gennemført campaign i singleplayer og også i co-op, og det var rigtig fedt, meget af tiden. Men jeg gider det ikke igen foreløbigt, simpelthen pga. spillets Ubisoft design. Plus det vælter sig i gentagelser, særligt mod slutningen - jeg vil vove den påstand, at der er mere gentagende leveldesign i Infinite, end i Halo CE; Det var sådan jeg husker jeg følte det.

Det kan godt være, at det er som Konsolkongen skriver, at de har givet op på singleplayer og campaign nu, til fordel for MP. Den checkpoint save bug, får ikke mig til at vende tilbage til spillet foreløbigt, og det vil være pinligt for 343, hvis de ikke fikser det, med næste update, som snart kommer. Jeg tjekker det nok der, om de har fikset det.
DunwichDunwichSkrevet 06/05-23 20:42 
Spillets savesystem er stadig broken.

Der kommer, som man formoder der skal, altid en tekst om at spillet saver checkpoint eller at spiller saver progress, mens man spiller - ligesom der har gjort, i _alle_ andre Halo spil. Forskellen i Infinite er bare, at spillet ikke saver progress, når det skriver at det gør - det saver fuldstændigt random progress hele tiden.

Man spiller spillet, men vil gerne afslutte sin campaign session, ved næste checkpoint, så det checkpoint venter man på at få, inden man quitter til main menu. Checkpoint kommer, og man quitter til main menu. Men vælger man continue, så starter man ikke ved det sidste checkpoint man fik, men ved et eller andet random save og/eller checkpoint man fik, for - mit vedkommende flere gange - mange minutter forinden det checkpoint jeg troede var det gældende.

For nogle måneder siden, kunne man omgå problemer, ved at loade sit spil, og _ikke_ vælge Continue fra main menu. Loadede man i stedet, så startede spillet fra det checkpoint som det skulle - altså det sidste man havde fået, inden man quittede spillet, og så virkede det som det skulle.

Det virker så heller ikke længere, og jeg sad og stirrede målløs på skærmen i går, og så bare spillet falde fra hinanden; Man kan simpelthen ikke fortsætte sin campaign progress, og vide hvor man starter, hvis man vælger at quitte spillet og gå til main menu.

Det er kun mens man spiller spillet, og fortsætter med at spille, hvis man dør, at checkpoints virker - og så virker de helt som de skal, og sætter spilleren ind ved sidste checkpoint.

Det er helt tosset.

Fuck it - 343 har haft to-tre kæmpe updates til at fixe de problemer spillet havde, og har, men de har prioriteret MP i alle updates, når jeg har set på patch notes; Checkpoint problemet, har aldrig været nævnt med et ord, så udviklerne har sikkert også givet op, eller gider bare ikke beskæftige sig mere med campaign delen af Halo Infinite.

Det gider jeg heller ikke, men det var da rart jeg nåede at gennemføre det, uden at betale for fornøjelsen, men bare kunne gøre det via Gamepass.
JmogJmogSkrevet 07/05-23 00:15 
Vildt. Det er fuldkommen det samme issue jeg oplevede med Master Chief Collection før de endelig fik patchet det. Utroligt at det gentager sig med Infinite.
DunwichDunwichSkrevet 07/05-23 09:25 
Sært, lige præcis det, har jeg tilgengæld ikke oplevet i MCC.

Men ang. Infinite, er der mange tråde og artikler om det, hvor folk til sidst bare har givet op på spillet.

https://gamefaqs.gamespot.com/boards/265985-halo-infinite/79806371

Nogle påstår, at problemet kan have noget at gøre med Quick Resume. Men jeg har ikke tjekket det.

https://www.avforums.com/threads/cant-seem-to-save-progress-playing-halo-infinite-on-the-xbox-series-x.2395437/
88 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig