X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy 16


Svar
SumezSumezSkrevet 17/09-20 08:39 
Åh nej

https://www.youtube.com/watch?v=4FUf4lEcZLI
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/09-20 08:57 
Hvorfor åh nej? Det ser da betydeligt bedre ud end 15 allerede ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 17/09-20 09:10, rettet 17/09-20 09:11 
Altså, hvis spillet er mere end 30% færdigt når det udkommer, så er det bedre end FF15. Men får godt nok rimelig tydelige indtryk af at SE har givet helt op på det brand nu. Havde ellers store forhåbninger efter FF7R.

For at være ærlig ser det ud som et spil der muligvis kunne blive udmærket (det kunne godt blive et nyt Dragon's Dogma?), men det ser godt nok også voldsomt tørt ud. Man må godt have det sjovt når man oplever en spilhistorie :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/09-20 09:18 
Altså, hvis spillet er mere end 30% færdigt når det udkommer, så er det bedre end FF15

Ha ha, fair point :D
j/k
JmogJmogSkrevet 17/09-20 09:21 
Dragon’s Dogma? Det er da meget tydeligt at gameplay er a la FF15/FF7R varianten og ikke et hack&slash.
SumezSumezSkrevet 17/09-20 09:29 
Hvor ser du det?
De har straight up hyret personen der har designet Dragon Dogma's kampsystem til at designe det i FF16 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/09-20 09:31 
Når de nu alligevel er gået halvt over til hack'n'slash fra mere tur-baseret combat, så er det også bedre at gøre det ordentligt.
j/k
SumezSumezSkrevet 17/09-20 09:36 
De ramte godt nok plet med systemet i FF7 Remake. Det har et par kinks der bør (og nok også nemt kan) udbedres, men det havde de næppe regnet med da de begyndte udviklingen på FF16. Jeg tør også godt vædde på at det her spil havde været under produktion i mindst et år før de besluttede sig for at kalde det det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 17/09-20 09:39 
Jeg kan selvfølgelig ikke vide det med sikkerhed, men jeg synes der var noget over rytmen der pegede på at det var et af deres “realtime men med timers og dine handlinger er reelt ikke timingbaserede” systemer.
SumezSumezSkrevet 17/09-20 09:52 
Dine handlinger er 100% timing (og bevægelse/placering) baserede i FF7 Remake. Jeg synes det er en overraskende velfungerende blanding af et taktisk og action-orienteret system. Især på hard mode opdager man hvor vigtigt action-elementet faktisk er.
Det kan være svært at gennemskue hvilke angreb der er umulige at undvige, og hvilke der *bør* undviges, og det er helt sikkert et af spillets svagheder som jeg håber bliver adresseret i efterfølgeren.

Når det er sagt, så synes jeg også at det de har vist fra FF16 virker som reel "character action".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/09-20 21:01 
Ærgerligt de ikke tør gå tilbage til en mere old school FF stil. Men intetsigende real-time button mashing sælger desværre bare bedre end traditionelt gennemtænkt turbaseret gameplay nu om dage.

Bare se på FF15 vs P5, hvor P5 selvfølgelig er et markant bedre spil, men det solgte kun omkring 1/3 af hvad FF15 gjorde.

Det her ligner mest af alt FF15 v2, hvilket dog heller ikke nødvendigvis er dårligt, da første halvdel af FF15 var ganske godt. Men jeg havde da håbet på noget andet.
JmogJmogSkrevet 17/09-20 21:48 
Det er i det mindste “nyt” at det ser ud til at være ren fantasy uden scifi elementer. Det er efterhånden længe siden.
NaieraNaieraSkrevet 30/05-23 00:59 
Nå, men nu er jeg officielt med på hypen. Spillet er forudbestilt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 30/05-23 10:56 
Hvad har hypet dig? Synes godt nok den der trailer fra Playstations showcase så dødssyg ud. Jeg håber stadig rigtig meget at spillet bliver godt, men har fornemmelsen af at der skal et mirakel til efterhånden :/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 30/05-23 12:59 
Det var den trailer der fik mig op af stolen. ¯\_(ツ)_/¯

De eneste videoer jeg havde set tidligere var bare knotne mænd i rustninger og GIGANTISKE BOSSER MED MASSER AF ILD, så der var rigeligt med nyt for mig. Hvis det sutter røv kan det nok godt sælges. Det er jo også hundedyrt.

I øvrigt vildt nok, at tråden her har stået ubrugt hen i næsten tre år :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 30/05-23 22:29 
Knotne mænd i rustninger og store bosser med masser af ild er faktisk hvad jeg primært husker fra seneste trailer :-D
NaieraNaieraSkrevet 31/05-23 00:52 
Jeg så noget gameplay der så godt ud ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 12/06-23 20:37 
Der er demo i PS Store nu.
SumezSumezSkrevet 13/06-23 07:30 
Skulle efter sigende være virkelig godt :O Dejligt hvis det kan overraske.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 13/06-23 12:57 
Det overrasker mig, at du er overrasket :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 20/06-23 00:03 
Demoen får mig vist til at falde i søvn af kedsomhed...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 20/06-23 09:58 
Kedeligt kampsystem?
NaieraNaieraSkrevet 20/06-23 11:30 
Kampsystemet er ensformigt nu, men det er mere når de begynder at ævle, at jeg næsten drager til drømmeland. Jeg har skrottet forudbestillingen, men det kan selvfølgelig altid købes, når jeg får hakket mig igennem demoen og gjort Yuffie-udvidelsen til FFVII Remake færdig.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 20/06-23 11:47 
Desuden er kamerastyringen fuldstændig tumpet. Det har alt for travlt med at komme om bag hovedpersonen igen. Det fungerede perfekt i Remake; hvorfor kunne de ikke gøre det samme her?!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/06-23 12:39, rettet 20/06-23 12:39 
Bortset fra de super grimme textures i VII Remake så synes jeg også det spil på mange måder var flottere. Og performance mode i XVI-demoen er enormt skuffende også, det er ret uskarpt og med en framerate der meget hyppigt ryger under de 48 frames som VRR-grænsen er på PS5, så det hakker vildt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 20/06-23 19:20, rettet 20/06-23 19:24 
Naiera>
… og gjort Yuffie-udvidelsen til FFVII Remake færdig.


Jeg spillede det igennem med min datter på 6 som en happy go-lucky hyggeoplevelse.

Men . . .

SPOILER-TEKST:
Hvilket det da også var lige indtil slutningen hvor der kommer et ret grumt plot-tvist.

Hun græd og græd så tårerne trillede med af kinderne på hende…

Hun var derfor lidt forsigtig da jeg spurgte om hun havde lyst til se det nyeste Final Fantasy spil, men selvom det jeg har set af demoen indtil videre var langt voldsommere og mere splattet end noget jeg har set i FF7R, så var hun helt fin med det og på med historien…

Nogen der kan sige mig om det bliver direkte frarådeligt for små børn senere ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 21/06-23 07:14 
Det er jo ikke ude endnu, så det kan ikke siges med sikkerhed, men det er mere eller mindre solgt som “Final Fantasy a la game of thrones”.

Med andre ord, der vil sikkert være folk i dit party som dør.
NaieraNaieraSkrevet 21/06-23 16:38 
Den der kæmpe kamp mod balroggen forstår jeg ikke hvad man skal bruge til. Man kan et stykke hen ad vejen styre hvad der sker, men når man vinder taber man alligevel. Det er kæmpestort og episk men efterlader mig fuldstændig tom indeni. Det er selvfølgelig nok også noget man kan finde i andre spil.

Efter demoen er jeg måske ikke helt så negativt indstillet som tidligere. Selvom spillet på ingen måder foregår i noget der minder om Japan, så hjalp det lidt at gå tilbage til japanske stemmer. Kamerastyringen skal dog stadig fixes. Den er virkelig tumpet og får kontrollen til at virke upræcis. Det er som om der mangler forbindelse mellem jorden og hovedpersonens fødder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 21/06-23 19:12 
Jmog>
Det er jo ikke ude endnu, så det kan ikke siges med sikkerhed, men det er mere eller mindre solgt som “Final Fantasy a la game of thrones”.

Med andre ord, der vil sikkert være folk i dit party som dør.

Der var lige nogle NPC’er der fik halsen skåret over. Hun fortrak ikke en mine…

Måske reagerer hun kun når personer der er opbygget relationer til bliver snuffet? :-p

Har der været andre FF spil med så meget blod og eksplicit vold?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 26/06-23 15:13 
med de devcycles Square har, startede de sikkert på det her uge efter Red Wedding og så har det taget så lang tid, den slags er gået af mode igen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig