X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Last Of Us Part II


Svar
BeanoBeanoSkrevet 26/09-19 10:18 
Så har spillet endeligt fået en lanceringsdato: d. 21 feb 2020.

Ny trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=II5UsqP2JAk
128 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 24/06-20 08:05 
Gameplay er forbedret - mere dynamiske kampe, sjovere AI, bedre stealthsystem, mere bevægelighed, osv. Men om det er nok for dig ved jeg ikke, det er trods alt stadig survivalfokuseret.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/06-20 11:34 
Her er et rigtig godt pro play klip fra StealhgamerBR. Der er ingen spoilers i.

https://youtu.be/1aDpFTXfiv0
BeanoBeanoSkrevet 25/06-20 13:08 
Mine møder med fjenderne var knapt på kontrollerede :D
millenniummillenniumSkrevet 29/07-20 22:00 
Jeg har ikke gennemført det endnu, men har fået en god føling med spillet og er nået igennem Hilcrest. Indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds, og synes spillets narrativ både udfordrer mig og påvirker mig - ligesom jeg havde forventet.

Det føles en smule mere svært end TLOU1. WLF fjenderne er sgu hårdføre og hurtige på aftrækkeren, men især deres sporhunde stresser mig. Det har krævet meget trial-and-error og taktisk indlæring af komme igennem de værste knibtange. Jeg mangler virkelig at udvikle nogle bedre metoder, så jeg ikke ser Ellie i en blodpøl så ofte.

Og så synes jeg - ligesom forrige spil - at de har været gode til at lade miljøerne og rummene fortælle historier, uden at bøje alting i neon. Det gør det også mere motiverende at loote og åbne alle skabe for at finde værdifulde patroner, fordi miljøerne er meget mere end en spilarena.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 30/07-20 12:54 
Tip til sporhunde:

Dræb ejeren med noget silenced afstandsvåben. Hunden vil bruge nok tid på at undre sig til at du også kan skyde den.

Eller

Hvis du kan crafte fælder, så sæt en efter hunden har fået færten af dig.
millenniummillenniumSkrevet 31/07-20 12:33 
Ja, jeg har også snuppet hundens ejer med et stealh våben, og kan se at hunden bare står og snuser undrende til det bagefter. Gad vide om det overhovedet er nødvendigt at spilde et skud på hunden, hvis man bare kan snige udenom?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 31/07-20 12:42 
Hundene begynder ofte at gø efter et stykke tid, hvis jeg husker rigtigt :)
millenniummillenniumSkrevet 31/07-20 22:36 
Disclaimer: No dogs were harmed in playing this game. :P

Dyreriget bliver godt nok maltrakteret.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 02/08-20 01:47 
Min første tanke ved annonceringen af efterfølgeren var, at det var en dårlig ide. At det første spil var så perfekt afrundet og selvstændigt, at der hverken var behov for eller mening med en efterfølger. Jeg kunnne ikke forestille mig, hvordan der kunne bygges videre på historien og personerne, i en grad som kunne medføre en tilsvarende oplevelse.

Langt inde i efterfølgeren var jeg næsten overbevist om, at jeg havde taget fejl, og at Naughty Dog igen havde formået at overraske mig med nogle geniale idéer. Der er så mange aspekter og detaljer i spillet, der på adskillige punkter er dybt imponerende, og gennemført håndværk på et hidtil uset niveau.

Jeg er nok mest overvældet af, hvor meget man som spiller, føler sig til stede og levendegjort i en realistisk verden. Nok fordi der er lagt så meget arbejde i, at der er så meget man kan interagere med, og så meget man bliver interageret med. Den måde som fjernderne samarbejder på, og at de alle har unikke identiter og snakker med hinanden, afhængig af hvad man foretager sig, fungerer fantastisk og tjener et højere formål. Og man kunne nævne så mange eksempler på fantastiske ting. Måske giver det også lige det sidste nøk for mig, at jeg har været i Seattle tidligere, og følte der var så meget, jeg kunne genkende og forholde mig til.

Det ekstreme voldsniveau og den generelle håbløshed og misantropi har også sit klare formål, og påvirkede mig på en måde, jeg ikke husker fra andre spil. Jeg følte til tider et decideret ubehag ved spillet og hovedpersonen, og måtte dosere det noget, for ikke at blive negativt påvirket.

Og herved kommer min første væsentlige kritik af spillet. Jeg synes det er alt for meget, og for manipulerende. Hvis man betragter spillet som havende tre dele, efter indledningen, så forstår jeg udmærket at første del skal udvikle sig i den retning, for at anden del kan gå i den "anden retning". Men dette forstod jeg så rigeligt, uden at det blev hamret igennem igen og igen. Det var ikke nødvendigt for mig, at det blev kørt så langt ud, for at opnå effekten.

Jeg kan så efterfølgende se, at andre har haft meget svært ved at fange samme pointe, og nærmest har den omvendte kritik af spillet. Så situationen er jo nok, at Naughty Dog har testet frem og tilbage for at finde den penseltykkelse, der har ramt mest bredt. Det kan jeg ikke fortænke nogen i, for det er jo trods alt et spil med bred appel, men jeg finder det stadig ærgerligt, at det ikke er mere elegant.

Min anden væsentlige kritik er spillets tredje og sidste del. Jeg er tilbøjelig til at sige, at spillet havde været bedre uden, og den stort set bare kunne fjernes. Indholdet i sig selv er sådan set fint nok, men i det samlede billede tilføjer det ikke noget væsentligt. Det er mestendels blot endnu en gentagelse af de samme pointer igen, nu bare helt usammenhængende og rodet.

Det virker som om Naughty Dog til sidst har siddet med alle delelementer af historien og fortællingsflowet, men aldrig haft nogen gennemtænkt plan for, hvordan de skulle sammensættes korrekt. På den måde virker spillet mærkeligt ufærdigt. Summen af det hele er ikke blevet bedre end de enkelte dele. Her er et par uger efter, så har spillet helt sluppet det tag i mig, som det havde undervejs. Det har ikke haft den længerevarende effekt, som de allerbedste fiktionsoplevelser giver.

Og derfor endte jeg tilbage, hvor jeg begyndte. Naughty Dog har løftet opgaven så godt, som man kunne forvente og forlange. Men de har ikke lavet nogen genial løsning, på det grundlæggende problem med det hele: Der var hverken behov for eller mening med en efterfølger i første omgang. Det forhindrer ikke efterfølgeren i at være et fremragende spil - og måske stadig generationens bedste. Det er bare ikke et tenderende perfekt værk, som det første spil. Men stadig al ros til folkene bag for at være så dedikerede; hvor ville det være ønskeligt, at flere leverede på dette niveau.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 12:43 
Kan man manuelt save i LOU2, uden at spillet overskriver disse saves som det lyster? Dumt problem der var i Uncharted 4.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 02/08-20 14:18 
Ja, det kan man. Men det kunne man da også i Uncharted 4? Faktisk alle deres spil siden Uncharted 1.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 14:45 
Nej det kunne du ikke i Uncharted 4. Det overskrev som sagt dine saves, når du kom til et nyt checkpoint. Et af Naughty Dogs helt store problemer i det spil var at det alt for ofte tog kontrollen fra spilleren, og det gjalt også for saves.

Det var virkelig irriterende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-20 14:50 
Det gemmer vel bare til det sidste oprettede save man har oprettet?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 14:53 
Snakker du om LOU2 eller U4?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-20 14:58 
TLOU2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 15:00 
Okay. Håber der er en der kan svare på spørgsmålet.

Jeg synes det var rigtig træls i U4 hvis man ramte et checkpoint og gerne ville en smule tilbage for at finde secrets i et område man ikke nåede at udforske, men den mulighed blev frataget da den som sagt bare behandlede dine manuelle saves som autosaves og overskrev dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-20 15:09 
Vist det samme her - men man loader så bare et tidligere save.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 15:18 
Det løser ikke problemet. Så skal du lave to saves hver gang du vil lave et manuelt i frygt for at den overskriver et af dem. Det er for dumt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-20 15:24 
Nok at gemme een gang når der gemmes manuelt da der kun auto-saves til det seneste. Der er ikke egentligt checkpoint system, kun de saves man selv gemmer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 15:26 
Hvad mener du med “auto-saves” til det seneste? Altså den overskriver det seneste save uanset om du har lavet det eller ej?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-20 15:32 
Ja, der oprettes jo eet fra start.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 15:35 
Det er for sindssygt et system. Kan ikke umiddelbart komme i tanke om andre spil der overskriver manuelle saves. Der bør altid være et auto save og så skal spillet holde nallerne fra dem man selv laver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 02/08-20 19:52, rettet 02/08-20 19:52 
EN ting jeg simpelthen ikke kan få ud af tankerne...

Jeg oplever altid at mit lager af ammo og ressourcer er lige til kanten af hvad jeg møder af fjender, så jeg passer på hvert et skud og økonomiserer helt vildt. Samtidig oplever jeg aldrig at løbe tør for ammo, når jeg har brug for det.

I princippet kunne de loots man finder være dynamiske, så spillet hele tiden lige præcis giver spilleren hvad der er brug for, uden at give for meget. :P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 20:06 
Det lyder øfferen hvis det er sådan :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 02/08-20 21:13, rettet 02/08-20 21:14 
Både, og. Man belønnes stadig meget for at køre off-track og finde et lager af våben - noget man kun finder hvis man er ihærdig og virkelig vil det.

Har fået adgang til et par pengeskabe fyldt med ressourcer, hvor man først skal finde koden et eller andet ukendt sted.
The medium is the message.
QQSkrevet 02/08-20 21:49 
Jeg kan umuligt forestille mig, at det ikke bruger et dynamisk loot system. Har ikke spillet toeren endnu, men som jeg husker etteren, var knappe ressourcer rimelig grundlæggende for gameplayet. Som det jo er i de fleste horror-titler. Se bare RE4:

Skjult dynamisk loot i Resident Evil 4
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/08-20 22:10 
Jo, men hvis det balancerer efter behov så vil det jo i princippet være ligemeget om man finder de ressourcer eller ej, så vil spillet nok bare give én mere ammunition fra fjenderne.

Jeg aner ikke om det forholder sig sådan da jeg ikke har spillet det, men jeg er ret stor modstander af at spil skal balancere sig selv for at prøve at give alle en ensartet oplevelse.

Jeg synes alt for mange moderne spil gør den slags, det er sgu lidt trist :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-20 22:15 
Jeg er ret sikker på craftingresourcerne bare er godt balanceret, så man typisk har nok ved normal gameplay, og færre ved højere sværhedgrad, helt som etteren. Dog forsvinder resourcer til våbenopgradering når de ikke længere kan anvendes i NG+.
EltanEltanSkrevet 02/08-20 22:15 
Tag nu bare og spil spillet - det er fantastisk og meget medrivende, klart et de bedste spil på tværs af platforme i denne generation.
JmogJmogSkrevet 02/08-20 23:34 
millennium>
Har fået adgang til et par pengeskabe fyldt med ressourcer, hvor man først skal finde koden et eller andet ukendt sted.

Fun-fact: Samtlige pengeskabe kan åbnes uden man finder koden først.
millenniummillenniumSkrevet 03/08-20 08:31 
Ja, hvis man gør det Egon Olsen style ;)
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 03/08-20 12:43, rettet 03/08-20 12:43 
Jep. Opdagede det ved et tilfælde, da jeg havde koden, men kom til at “rulle” forbi det rigtige nummer og hørte klikket. Rigtig fint system.
millenniummillenniumSkrevet 04/08-20 07:13 
Det kan være ret mange numre man skal rulle forbi. :D
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 04/08-20 09:09 
Klart, men det tager stort set ingen tid. Bare rul på max hastighed, man kan stadig høre klikket.
BeanoBeanoSkrevet 04/08-20 09:26 
Sjovt jeg missede det. Jeg rendte rundt for at finde koder og løse gåderne, og så kan man bare Egon Olsen dem :D
BeanoBeanoSkrevet 11/08-20 08:20, rettet 11/08-20 08:28 
Konsolkongen>
Det lyder øfferen hvis det er sådan :/

Men det er det heller ikke - jeg var fuld af lort, opdagede jeg i går aftes :)

Manuelle saves bliver *ikke* den primære save - dvs. de overskrives efterfølgende ikke automatisk ifm. auto-saves.
Loades et manuel save, vil der først tages en auto-backup af det tidligere primære save, og jeg mener også at det manuelle save forbliver uberørt.

Beklager forvirringen :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/08-20 11:04 
Kewl, tak fordi du checkede. Ikke at det var en dealbreaker overhovedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/08-20 11:12 
Godt :)
millenniummillenniumSkrevet 26/10-20 20:22, rettet 26/10-20 20:23 
52 meget grundige minutter bruger NakeyJakey på at beskrive The Last of Us II som kejserens nye klæder. Sammenlignet med Bioshock Infinite, som også var et vildt hyped spil der gradvist krakelerede i eftermæglet. Jeg kan godt følge ham. Det er de sjældne situationer hvor hjernen modarbejder os - hvor vi inderligt ønskede et mesterværk, påvirket af kollektiv hype og store værdistrømme, men ikke opdagede et spil der ganske enkelt ramte forbi målskiven.

Spændende indspark. Hvad siger I, som har gennemført spillet? Kan man mærke noget andet nu, som ikke matcher det umiddelbare første indtryk...?

Naughty Dog’s Game Design is Outdated
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 26/10-20 20:58 
Jeg synes stadig der er en af de mest medrivende spilhistorier jeg har oplevet med karakterer der føltes som skuespillere fremfor noget renderet. Gameplayet bar poleret og matchede perfekt fortællingen. Var det for langt? Ja, sidste sektion kunne være cuttet, men var den udkommet som DLC senere, så ville jeg have været meget tilfreds med det, så jeg kan dårligt klage.

Jeg glæder mig til at spille det igen, men gemmer det til en periode, hvor jeg har lavvande i spil og historien kommer nok på afstand til at jeg ikke kan huske det hele perfekt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 01:09, rettet 27/10-20 01:12 
Det bliver spændende om det ikke får en PS5 patch snarest. Jeg har ikke gidet spille det på PS4 da jeg håber de laver et eller andet til den nye konsol.

Last of Us Remastered modtog en patch den anden dags der drastisk reducerer loadtiderne på PS4 (fra 2 min til 15 sek svjh). Det virker helt tosset at de skulle patche et så gammelt spil lige pludselig bare for PS4, så mon ikke de har inkluderet PS5-specifikke features samtidig?
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 27/10-20 08:00 
Men i forhold til spillets narrativ og gameplay kan jeg godt følge Jakey. Der er ikke meget wow-faktor i, at lytte efter til pengeskabets kliklyde for tiende gang, men puzzles med reb var super fede - og jeg kan kun huske to tilfælde det var taget i brug.

Hele “open-world” kapitlet virker også lidt uforløst, når man egentlig bare skulle følge en lineær skattejagt, og idéen bagefter efterlades i resten af spillets ensrettede flow. Det var som om de prøvede at introducerer noget ny struktur, og derefter ombestemte sig.

Der hvor spillet IMO strålede mest var i de afgrænsede arena-sekvenser hvor spilleren virkelig skal tænkte taktisk, undersøge miljøet og være pisse tålmodig. Men, der er lidt langt imellem dem. Og så var hele skiftet af point-of-view også en fortællemetode jeg fandt ekstremt engagerede.

Min hjerne har snydt mig før. Mario Sunshine eller Bioshock Infinite. :D Når man virkelig gerne VIL se et godt spil, så kan det være svært at se fejlene i det.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 08:39, rettet 27/10-20 08:41 
Min mening om spillet er stadig den samme, på godt og ondt - ved ikke hvorfor det skulle ændre sig efter et par måneder. Etteren er stadig det bedste af de to spil.

Det åbne område er ikke noget nyt for ND's spil, det var også i Lost Legacy og i mindre grad i U4. Jeg syntes at konceptet er udmærket - giv spilleren lidt pusterum og frihed til at opdage verdenen, men uden at gøre spillet et open-world eller trække tempoet for meget ned.

Mht. patch så forventer jeg også der kommer noget som forbedrer opløsning eller framerate. Ghost Of Tsushima har også lige få et PS4 patch som på PS5 låser op for højere framerate via BC boost-mode.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 13:57 
Synes jeg har hørt at det allerede skulle ligge på skiven for GoT.
Har lige fået Control Ultimate Edition og fra coveret at dømme lyder det til at PS5-versionen også ligger på den skive.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 15:26 
Ok, troede det var ifm. med den nye 1.13 patch, men endnu bedre hvis der var forberedt fra starten og er på disken :)

Mht. Control U.E. så tror jeg bare det at PS5 versionen downloades og PS4 disken er kræves i maskinen for at den kan køre?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 19:39, rettet 27/10-20 19:40 
Der står bare på coveret at det kræver en PS5-maskine med disc-drev. Der står intet om internet nogen steder.

https://cdn.discordapp.com/attachments/484762990378352674/770631125306703903/image0.jpg

PS4-versionen fylder også kun 30GB installeret. På Xbox One fylder spillet så meget at det ikke kan være på skiven og kræver en lille download. Jeg tænker at skiven derfor må være fyldt godt ud for PS4 også, og den ekstra plads indeholder nok PS5-versionen. Nu må vi se hvad den siger når jeg smider skiven i en PS5 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 19:55 
PS4 disken er "nøglen" og skal sidde i maskinen, så derfor kravet. Normalt for de PS4 disk spil som til låser en gratis download PS5 version op :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 20:04 
Jeg er helt med på hvordan man regnede med at det ville foregå. Men skiven er tydeligvis fyldt til renden jvf. Xbox-versionen. Der burde stå hvis internet var påkrævet, men der kan naturligvis være tale om misvisende cover. Det er sket før :)

Patches er heldigvis også inkluderet på skiven, så det er rart nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/10-20 21:39 
Der er med 110% sikkerhed ikke nogen PS5 version på den skive. For det første, der står decideret på coveret at skiven giver adgang til downloadversionen af PS5 spillet. “Digital” = PSN. For det andet, en PS4 kan ikke læse skiver på mere end 50GB, så hvis det var en UHD skive, som har større kapacitet, så ville der ikke være en PS4 version på.
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 21:44 
@KK: Kiggede lige på mit eksemplar, og der står at det er en PS5 digital upgrade, så vel indforstået at det er via internet :)
128 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig