X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Last Of Us Part II


Svar Sortering
BeanoBeanoSkrevet 26/09-19 10:18 
Så har spillet endeligt fået en lanceringsdato: d. 21 feb 2020.

Ny trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=II5UsqP2JAk
128 emne(r).
« < 1 2 3

Svar Sortering
JmogJmogSkrevet 27/10-20 21:52, rettet 27/10-20 21:53 
Sjovt egentlig at Xbox coveret decideret siger “requires Internet”. Må jo betyde at alt indhold ikke er på discen.

De 35GB på PS4 stemmer i øvrigt med hvor meget spillet fylder uden expansions.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 22:56, rettet 27/10-20 23:01 
Jmog> Hvad får dig til at tro at alle PS5-titler absolut skal være på UHD Blu-rays? Det giver ingen mening at det skulle være et krav hvis spil fylder mindre end en alm BD-skrive. Husk PS2 hvor mange spil udkom på CD’er.

Edit: Det fylder 29,12GB. Det må være inkl expansions, der er heldigvis ikke nogen download kode i coveret, så expansions må være installeret samtidig :)

Beano> Så forstår jeg ikke hvad det er der fylder på skiven. Og på Xbox-versionen har de foran på coveret endda skrevet at spillet ikke virker uden forbindelse til nettet, da den skal hente dét der ikke kunne være plads til på skiven. Hvorfor så ikke skrive det samme for PS5 upgrade?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 23:03 
Det er sikkert en standard tekst som Sony bruger ifm. PS5 upgrade, også samme logo som flere spil anvender på coveret. Som JMog også skriver... Digital version=PSN.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 23:05, rettet 27/10-20 23:10 
Nu ser vi. Jeg skriver det lige en sidste gang for det lader til at I overser det; hvad bruges de sidste 20GB plads på skiven til?

Mange af de samme assets og filer fra PS4-versionen vil selvfølgelig kunne gå igen på PS5, den ekstra plads kunne være til højere textures og sårn.

Edit: Bare for at det er på plads så er jeg helt enige med jer I at det er logisk at man blot downloader spillet på ny til PS5. Jeg studser bare over at spillet fylder under 30GB installeret, men at skiven på Xbox er så fyldt til renden at der ikke engang er plads til det. Det giver ikke rigtig mening med mindre der også ligger Series X data og fylder, hvorfor jeg tænker at der samme måske er gældende for PS4-versionen. Det stemmer meget godt overens med at der ikke nævnes internet-forbindelse til upgrade på coveret :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 23:07 
Er der 20GB data på disken som ikke installeres?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 23:09 
Har uddybet i min edit :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 23:19 
Ok, så er jeg med igen ;)

Jeg checkede selv her - 29.13GB installeret på min PS4, uden patches. Jeg er tror altså ikke der ikke ligger en PS5 version "gemt" i de sidste 20GB. En separat PS5 digital download er den måde andre PS4 spil med gratis PS5 upgrade, også virker på :)

Hvorfor spillet fylder mere på Xbox ved jeg ikke, måske bare forskellige måde at "pakke" installationen på, eller har andre/flere assets. Rent gætteri :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 23:24, rettet 28/10-20 07:29 
Jeg tænker bare at vi nok burde have set mange flere spil på Xbox der ikke kunne være på en enkelt skive så :O

Det kan selvfølgelig også være at Xbox One X har højere texture-kvalitet og at de fylder voldsomt på skiven. Det er et stykket tid siden jeg så DF-comparisons af spillet.

Edit: Skimmede lige hurtigt igennem DF-videoen. Lader ikke til at der er nogen visuel forskel foruden opløsning og skygger i konsol-versionerne. Så med mindre de har opgraderet i Ultimate Edition er det nok ikke One X specifikke-textures der fylder.
Det ville dog være en endnu mere absurd grund til at sende en ukomplet skive på gaden :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/10-20 23:33, rettet 27/10-20 23:34 
Jeg tænkte bare denne titel specifikt ;)

Jeg har ikke set DF sammenligningen, men texture assets kan sagtens gøre det, og kvalitet af video sekvenser hvis de altså er prerendered.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/10-20 23:40 
Det kan sagtens være. Også blot spekulationer fra min side. Synes der er nogle ting der peger i den retning, men vil ikke bliver overrasket hvis det viser sig at skulle downloades. Det var også hvad jeg regnede med før jeg købte :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/10-20 20:06 
Konsolkongen>
Jmog> Hvad får dig til at tro at alle PS5-titler absolut skal være på UHD Blu-rays? Det giver ingen mening at det skulle være et krav hvis spil fylder mindre end en alm BD-skrive. Husk PS2 hvor mange spil udkom på CD’er.

Edit: Det fylder 29,12GB. Det må være inkl expansions, der er heldigvis ikke nogen download kode i coveret, så expansions må være installeret samtidig :)

Beano> Så forstår jeg ikke hvad det er der fylder på skiven. Og på Xbox-versionen har de foran på coveret endda skrevet at spillet ikke virker uden forbindelse til nettet, da den skal hente dét der ikke kunne være plads til på skiven. Hvorfor så ikke skrive det samme for PS5 upgrade?

Jeg tror bestemt ikke alle PS5 udgivelser vil være på en UHD skive, men hvis der skulle være to spil på, hvor PS4 versionen fyldte omkring 30GB, så ville PS5 versionen vel fylde mindst det samme, og så er vi samlet over en BD’s kapacitet.

Hvor får du de 29GB fra? Det cover du postede sagde da “35GB minimum.”
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-20 20:34, rettet 28/10-20 20:39 
Det får jeg fra at installere spillet på min maskine. Beano har også bekræftet installations-størrelsen :)

Hvorfor skulle spillet ligge to hele gange på skiven i både en PS4 og PS5-version? Rigtig mange assets vil være identiske og de kan med fordel genbruges. Hvis PS5-versionen allerede ligger på skriven vil der nok være tale om højere kvalitets textures og noget raytracing-værk (som nok ikke fylder alverden). Character- og environment-modeller samt musik og lyd kan med fordel genbruges.

Det handler bare om at PS4 og PS5 hver især ved hvad der skal installeres fra skiven, og hvad der skal ignoreres.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/10-20 22:10 
Jeg tror ikke det fungerer på den måde - det vil være to isolerede installationer med dublerede assets :)
JmogJmogSkrevet 28/10-20 22:27 
Konsolkongen>
Det får jeg fra at installere spillet på min maskine. Beano har også bekræftet installations-størrelsen :)

Hvorfor skulle spillet ligge to hele gange på skiven i både en PS4 og PS5-version? Rigtig mange assets vil være identiske og de kan med fordel genbruges. Hvis PS5-versionen allerede ligger på skriven vil der nok være tale om højere kvalitets textures og noget raytracing-værk (som nok ikke fylder alverden). Character- og environment-modeller samt musik og lyd kan med fordel genbruges.

Jamen jeg er da helt enig i at der ikke ligger to separate versioner på skiven - jeg troede bare at DU troede det :-D

Jeg er sikker på der kun ligger PS4 spillet på den. Det patcher (via download) bare sig selv til PS5, når det sidder i en PS5.

Men siden I har installeret det, er udvidelserne (Ultimate-delen) så med eller downloadede spillet dem?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-20 22:28, rettet 28/10-20 22:29 
Beano>

Hvorfor er du så sikker på det? Sony har netop snakket om at man har mulighed for at installere kun multiplayer- eller singleplayer-delen i PS5-spil fremover. Det vil helt sikkert også dele assets med hinanden, og de kommer ikke til at fylde to gange på skiven heller :)

Jeg tror bare vi må vente og se til maskinen udkommer :D

Jmog>

Det må være med udvidelserne. Har ikke kunne se noget sted at downloade dem og seneste patch er i hvert fald også installeret for den finder ikke andre hvis jeg søger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/10-20 22:58 
Fordi det er to forskellige spil til to platforme, teknisk set.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-20 23:09, rettet 28/10-20 23:13 
Jmog>
Men siden I har installeret det, er udvidelserne (Ultimate-delen) så med eller downloadede spillet dem?

Godt spørgsmål. Jeg kan ikke se udvidelserne inde i spillet og der medfulgte ikke download koder heller :/

Og ja det er Ultimate Edition jeg har købt - står angivet på både på cover og disken.

Edit: Tyder på man skal låse det op inde i spillet. Jeg er slet ikke gået i gang med hovedspillet det endnu, venter på PS5 versionen :)
https://www.eurogamer.net/articles/control-how-to-start-the-foundation-dlc-awe-dlc-7045
JmogJmogSkrevet 28/10-20 23:19 
Googlede mig til at spillet i den almindelige version fylder 24GB, så de 29GB må være inklusiv expansions.

“ Q: What size is the expansion?
A: Depending on platform, The Foundation expansion is between 4 and 6 GB.”

https://controlgame.com/the-foundation-expansion-faq-guide/

I øvrigt sjov prissætning på PSN. Control standard edition er dyrere end Ultimate Edition og de to expansions lagt sammen. Det gør Ultimate til en vildt god deal :-D

Koster 299kr.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-20 23:27 
Og kr 279,- fysisk via coolshop ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-20 00:09 
Beano>
Fordi det er to forskellige spil til to platforme, teknisk set.

Assets fungerer med sikkerhed ens mellem de to versioner. Maskinerne er også meget lig hinanden hvorfor PS5 er bagudkompatibel.

Jeg forstår virkelig ikke at I så stensikket vil påstå at muligheden for delte assets er umulig. Et PC-spil fungerer sådan og bruger også mange af de samme assets uanset om man vælger high eller low textures. Hvor mener I forskellen er?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/10-20 00:25 
Jeg siger ikke det er teknisk umuligt, blot at det er usansynligt med mine øjne, bl.a. fordi de andre PS5-upgrade titler anvender digital version via download, en nemmere model for udviklere, ingen introduktion af ny installationmetode for PS4-PS5 overgangsperioden, osv.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-20 00:40, rettet 29/10-20 00:40 
Det ville jeg normalt også være enig med dig i, og som sagt vil jeg heller ikke lægge hovedet på blokken og påstå med sikkerhed at det ikke skal downloades.

Jeg har svært ved at se umiddelbar forskel i at PS4/5 deler assets på en skive og til at du kan vælge single/multiplayer fra i et PS5-spil. Et eksempel kunne være COD, det er de samme våben uanset mode.

At det er “digital” betyder egentlig heller ikke noget, for jeg kan ikke lige komme på noget analogt videospil, fysisk eller ej :D

Jeg tror ikke vi kommer så meget videre med teorier. Det bliver spændende at se når vi får fingrene i maskinen. Jeg har et spinkelt håb om at Control er sejt pakket på skiven :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/10-20 00:55 
Digital version/release er blot den betegnelse Sony anvender for PSN Store udgivelser :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-20 01:30 
Jeg troede det var tydeligt at jeg trollede :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/10-20 07:52 
Jeg havde en mistanke men ved jo aldrig helt :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/05-21 18:33 
60 fps patch nu :O

https://m.youtube.com/watch?v=aj919idPr18
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/05-21 20:24 
For satan, det er irriterende at det ikke er til at få fat i PS5.
slk486slk486Skrevet 20/05-21 09:33, rettet 20/05-21 09:35 
Konsolkongen>
60 fps patch nu :O

https://m.youtube.com/watch?v=aj919idPr18

Jeg gennemførte det på PS5, men nu er jeg irriteret over at jeg ikke ventede et halvt år mere :D
j/k
128 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig