X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Midtjysk mini-konsoltræf 9-11 august 2019!


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/06-19 21:35, rettet 09/08-19 08:30 
Ooooh yes, nu holder jeg et lille hyggeligt konsoltræf for dem, der kunne være interesserede :)

Efter at have holdt en beskeden afstemning om datoen, viste der sig ikke at være overvældende stor kærlighed rettet mod hverken det ene eller andet tidspunkt, så jeg har fuldstændig ubehøvlet egoistisk valgt den gyldne midtervej :D

Træffet foregår som sagt 9, 10 og 11 august på adressen:

Ormstrupvej 18
8850 Bjerringbro

Nærmere bestemt i en lille by kaldet Sahl.

(Følgende opstilling er skamløst hugget fra en af Juggernauts SSKT-tråde:)

Faciliteter:
131 m² villa med stue og kælderrum afsat til træf. Hængekøje, 2100 liter pool og en kælen hankat.
Absolut ingen indkøbsmuligheder i gåafstand, men en ganske kort køretur til Bjerringbro giver adgang til Spar, Netto, Aldi, Rema 1000, Meny, Super Brugsen og sikkert flere, jeg har glemt.

Overnatning:
Jep! Så husk luftmadras, sovepose osv. Vi har desuden en nogenlunde stor græsplæne, hvor folk kan sove i telt, hvis man er til den slags.

Transport:
Vi kan hente folk i Bjerringbro, hvor både tog og busser kører til. Der kører også en enkelt busrute (73) igennem selve Sahl, men jeg har aldrig forsøgt mig med den, så ved ikke, om den er brugbar.

Parkering:
Mmmmja... Vi har plads til et par ekstra biler i/omkring indkørslen, og ellers må vi jonglere lidt på en måde ,der generer naboerne mindst muligt.

Mit telefonnummer, hvis i skal have fat i mig:

22 79 20 92

Vil opdatere tråden med tilmeldte og udstyr efterhånden som det bliver aktuelt :)

Tilmeldte:
KillerBean2 (duh..)
Darkbeat
Alf81
Sumez
KroeboCop
Jman
KristensenSoUSA

Udstyr:
Så mange billedrørs TV jeg kan få skrabet sammen.
Taito Egret II
Megadrive + spil
Master System + spil
Super Nintendo (US)
NES 60Hz med RGB mod

Kæresten tilbyder også:
PS1
PS2
Wii
AV Intelligent Terminal
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/06-19 21:39 
Jeg er klar :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/06-19 22:02, rettet 16/06-19 22:02 
Cool :)

Jeg har også lige forsøgt på at oprette en begivenhed på Facebook. Jeg har dog ikke helt så mange konsolnørder på min venneliste som jeg ville ønske jeg havde, så hvis der er nogen, der har lyst til at invitere gud og hver mand, kan de roligt gøre det.

Har selv bare inviteret lidt random, så jeg undskylder lige på forhånd, hvis jeg har prikket til folk, der allerede har givet udtryk for, at de ikke har tid på den dato :P
AV Intelligent Terminal
KTCKTCSkrevet 16/06-19 23:41 
Jeg satser også på at være klar til træf :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 17/06-19 09:05 
Øv, men hav et godt et! :)
j/k
SumezSumezSkrevet 17/06-19 13:39 
Ligner en god weekend for mig, vender lige tilbage indenfor de næste par dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 17/06-19 20:25 
Jeg har lige sagt farvel til Facebook, men jeg siger er stadigvæk klar den dato Killah. Tager et 60Hz, 1 player telt med til Gouki og miG. Og så hiver jeg min Raspberry og Fightstick med :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
PixilshooterPixilshooterSkrevet 17/06-19 23:10 
Jeg er også klar. Prøver at finde noget sovepose halløj.
Hiver nok nogle PCB'er med.
SumezSumezSkrevet 18/06-19 15:51 
Ok, jeg er på :)

Aner ikke hvad jeg skal tage med?
Kan hive en OSSC med, hvis det hjælper lidt på skærm-situationen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 18/06-19 16:39 
Sumez>
Aner ikke hvad jeg skal tage med?

60Hz-optimerede NES-spil og US/JP SNES-spil vil være kærkomne :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 18/06-19 16:42 
Dem har jeg hundredevis af :P Må hellere begrænse mig
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/07-19 09:40 
Jman>
Jeg er også klar. Prøver at finde noget sovepose halløj.
Hiver nok nogle PCB'er med.

Har du nogle shmups? :=}
Hoid to colony C05 where the computer is...
PixilshooterPixilshooterSkrevet 07/07-19 09:11 
Jeps ... det er dem jeg flest af.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/07-19 11:07, rettet 07/07-19 11:07 
Fedt! Håber der ryger lidt Cave med, hvis du har det :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
PixilshooterPixilshooterSkrevet 07/07-19 16:17 
Har et par PCB'er, men ellers kunne jeg tage 360'eren + Cave spil med. :-)
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/07-19 20:06 
Er klar på det hele :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 04/08-19 22:53 
Nu er der kun en håndfuld dage til at det går løs, så hvis nogen vil hoppe på med kort varsel, er det ved at være op over ;)

Det har ikke været helt så nemt for mig at finde gamle billedrørs TV til træffet som jeg havde håbet på, men om ikke andet, må folk bare skiftes lidt til at spille og se på :D

Jeg har en grum fornemmelse af, at alt andet end B&O efterhånden er røget direkte til skrot :(
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 04/08-19 22:59 
Hvad med fladskærmssnask? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FizbanFizbanSkrevet 05/08-19 13:00 
Jeg har som sagt i den anden tråd et 32" Sony Trinitron til at stå i Silkeborg som i gerne må få hvis i mangler et TV.
Spiller nu: Rocket League, World Of Warcraft
PixilshooterPixilshooterSkrevet 05/08-19 13:48, rettet 05/08-19 13:52 
Prøver lige om jeg kan have et TV med når jeg kommer :-) Min nye (gamle) bil har et mindre bagagerum, men vi ser lige ...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/08-19 13:49 
Jeg håber I får et mega barskt træf :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 05/08-19 14:07 
Jeg skal bare bruge en flaijskærm til min Raspberry, så er jeg H@pPy :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-19 12:06 
Sumez>
Hvad med fladskærmssnask? :)

Vi har et Philips fladskærmshelvede stående i stuen, som man kan slutte moderne hejs til, hvis man får den slags lyster :)
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 06/08-19 12:07 
Tænkte mere på
Sumez>
Kan hive en OSSC med, hvis det hjælper lidt på skærm-situationen.

:)
Men jeg må lige finde ud af om jeg overhovedet orker at hive noget med. :P
Jeg hører at du har et JAMMA kabinet? :) Hvad med MVS, er det til stede?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-19 12:18 
Ja, har en MV-1 FZ, så MVS er også en mulighed :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-19 12:23 
KroeboCop>
Jeg skal bare bruge en flaijskærm til min Raspberry, så er jeg H@pPy :=)

Shit... vi må lige se, om jeg kan frigøre en gammel PC-skærm. Ellers må du slås om stuealteret :/
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/08-19 16:06 
Den sidder måske godt fast ;=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
KTCKTCSkrevet 06/08-19 19:43 
Jeg kan desværre ikke komme alligevel :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/08-19 20:09 
God dang it! Er der mon andre der har meldt afbud :=?
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/08-19 23:25 
KTC>
Jeg kan desværre ikke komme alligevel :(

Øv også :(

Men så slipper jeg måske for at spille Puzzle Bobble en hel nat :D

KroeboCop>
God dang it! Er der mon andre der har meldt afbud :=?

Jeg har ikke hørt noget fra andre, så jeg krydser fingre ;)
AV Intelligent Terminal
KroeboCopKroeboCopSkrevet 07/08-19 18:06 
Konsolkongen>
Jeg håber I får et mega barskt træf :)

Et tusinde taKk, forresten ;=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
PixilshooterPixilshooterSkrevet 07/08-19 21:18 
KroeboCop>
God dang it! Er der mon andre der har meldt afbud :=?

Jeg kører nok hjemmefra omkring 17:00, og skal have min søn med til Bjerringbro i anden anledning. Så kan hente dig ca. 17:15?. Har du en facebook profil eller noget hvor vi lige kan skrives ved?
KroeboCopKroeboCopSkrevet 08/08-19 13:48 
Jeg har sendt en PM her inde med mit nummer, men du har måske ikke fået den :=? Eller må jeg lige prøve igen :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 08/08-19 15:59 
Nu hvor der ikke bliver så mange mennesker til mit træf, vælger vi at lade kælderrummet flyde og satser på, at det hele foregår i stuen. Det burde også blive mere hyggeligt. Desuden tømmer vi poolen. Det lader ikke til at blive ret godt badevejr i weekenden :P

Jeg har nu fem billedrørs-TV at gøre godt med (det ene dog kun 14"), så det burde være rigeligt :D

Har også købt lidt øl, vand og chips som kan holde folk kørende indtil de første supply runs.
AV Intelligent Terminal
PixilshooterPixilshooterSkrevet 08/08-19 18:01 
KroeboCop>
Jeg har sendt en PM her inde med mit nummer, men du har måske ikke fået den :=? Eller må jeg lige prøve igen :=)

Shit ... det havde jeg overset ... beklager.
SumezSumezSkrevet 08/08-19 21:11 
KillerBean, har du også en NTSC NES (eller famicom med NES-adapter)?

Har lige fået Micro Mages, et helt nyt homebrew-spil, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at prøve i 4-player, men ved ikke om jeg gider slæbe en NES med ovenii hvad jeg allerede har :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/08-19 08:27, rettet 09/08-19 08:46 
Min NES er en EU maskine, som jeg har transplanteret US PPU og CPU over i, så dybest set er der tale om en NTSC-maskine :)

Men noget helt andet er, at det ville være cool hvis én eller anden slæber et par NES controllere og/eller et SNES RGB-kabel med. Min NES og SNES deles om tingene lige pt. :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 09/08-19 08:47, rettet 09/08-19 08:49 
Sært :P Har du udskiftet krystallen også? De to kører forskellig clock rate.

Når nu du alligevel har haft gang i sådan et indgreb, kunne du jo godt lave den dual-region, det er vist kun 3-4 forbindelser der skal skiftes imellem for at kunne toggle mellem de to chips.

Jeg endte alligevel med at pakke en NES ned for en sikkerheds skyld. Jeg har også fire NES-controllere med, to SNES-controllere, og RGB-kabel til den. :)
Tog også multitaps til begge maskinerne og en del 4-player spil (Bomberman, Otoboke Ninja Colosseum, Micro Mages, Tetris, Fire Striker, ...)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/08-19 09:09 
Sumez>
Sært :P Har du udskiftet krystallen også? De to kører forskellig clock rate.

Naturligvis :D

Sumez>
Når nu du alligevel har haft gang i sådan et indgreb, kunne du jo godt lave den dual-region, det er vist kun 3-4 forbindelser der skal skiftes imellem for at kunne toggle mellem de to chips.

Ellers tak. Har ikke planer om nogensinde at købe andet end US og JP spil til dyret ;)
AV Intelligent Terminal
PixilshooterPixilshooterSkrevet 09/08-19 09:13 
Jeg har en NTSC NES stående et sted. Jeg har ikke haft den tilsluttet i meget lang tid, men den virker vel endnu. Skal jeg tage den med?

Så vidt jeg husker findes der forskellige RGB kabler til NTSC og PAL SNES. Jeg har en af hver .. et sted :-)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/08-19 09:33, rettet 09/08-19 09:47 
Jman>
Jeg har en NTSC NES stående et sted. Jeg har ikke haft den tilsluttet i meget lang tid, men den virker vel endnu. Skal jeg tage den med?

Kun hvis du orker det og har masse af plads. Går ud fra, at den ikke er RGB moddet? For så er det vel ikke rigtig besværet værd? Jeg er lidt (meget) en snob på det punkt :D

Jman>
Så vidt jeg husker findes der forskellige RGB kabler til NTSC og PAL SNES. Jeg har en af hver .. et sted :-)

Nå ja... Havde helt glemt, hvor latterligt kringlet Nintendo er på det punkt. Så vidt jeg husker, er det et "NTSC" RGB-kabel, jeg bruger til mine to maskiner.
AV Intelligent Terminal
PixilshooterPixilshooterSkrevet 09/08-19 10:09 
Kun hvis du orker det og har masse af plads. Går ud fra, at den ikke er RGB moddet? For så er det vel ikke rigtig besværet værd? Jeg er lidt (meget) en snob på det punkt :D

Kender det godt. Den er stock :-), hvilket nok også er grunden til at den bare står ..... One day ...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/08-19 10:18, rettet 09/08-19 12:43 
Ja, livet er for kort til Composite Video :)

Forresten er hytten stadig lidt af et bombet lokum, så hvis der er nogen, som dukker op tidligt, må i finde jer i, at jeg fiser rundt i cirkler og panikker over oprydning ;)

EDIT: Nu er palæet gjort præsentabelt. Så mangler jeg bare at slæbe TV i vildskab og gå på stikdåsejagt :P
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 09/08-19 15:27 
Nu er der gjort klar til træf!

Det ene af de fem TV havde ikke nogen remote da jeg købte det, og det insisterer på at starte alting op i 16:9 -format... så det er kommet i skammekrogen.

Men de resterende skærme burde også være rigeligt :)
AV Intelligent Terminal
PixilshooterPixilshooterSkrevet 12/08-19 10:28, rettet 12/08-19 10:30 
Tak for et fedt træf. Det var rigtig hyggeligt at møde / snakke / game med jer i weekenden!
KroeboCopKroeboCopSkrevet 12/08-19 19:03 
Kan desværre ikke give det 10/10, da det var lidt for hurtigt gennemført :.=( Ej, det var ultra hyggerenZz og håber ikke der går et år før vi zez igen. Rart komme list væK fra den nogle gange lidt kedelige hverdag og snakke med folk i 60hz uden borders om rigtige spil ;=D

Jeg blev mega klar på at købe en Switch, Så nu har jeg forudbestilt den nye Switch og købt nogle billige controllere jeg skal slagte, så jeg kan bruge PCBerne i mit kommende Deathsmiles kabinet. Og så også lidt ekstra udstyr til Switchen røg også med
Blev også ret glad for The Ninja Warriors under træffet, kendte det slet ikke, så skulle da også lige have The Ninja Saviors: Return of the Warriors, derudover købte jeg: Wild Guns Reloaded, Azure Striker GUNVOLT: STRIKER PACK og den helt tunge udgave af ESP:Ra.De. Ender nok også med at købe Mariokart. Hvis nogle får lyst til at battle i noget racing eller noget andet på Switchen er jeg frisk. Men det må jeg lave en tråd om en anden dag :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/08-19 12:04 
Det var super hyggeligt at se jer alle sammen. Tak for et godt træf. Danan the Jungle Fighter er nok årets spil!
SumezSumezSkrevet 13/08-19 15:36 
Jeg ved ikke, det er i rimelig hård konkurrence med Balkan Fighter.

Tak for en rigtig god weekend hvor man lige kunne få koblet af og fokusere på de ting der virkelig betyder noget. Som f.eks. The Ninja Warriors Again, og Ibara.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/08-19 21:44 
Er glad for, at i nød det :D

I kan også bide skeer på, at jeg holder noget igen en anden gang.

Danan the Jungle Fighter skal helt klart spilles noget mere. Fatter dog ikke helt de køb-nu-priser det har fået på eBay.
AV Intelligent Terminal
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig