X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Shenmue HD collection annonceret


Svar
JmogJmogSkrevet 14/04-18 05:04 
Udkommer 2018, indeholder etteren og toeren. Både engelsk og japansk lydspor, vælg mellem original og moderniseret styring. PS4, Xbox One og PC.

Cover:
https://mobile.twitter.com/RPGSite/status/984971519334862853/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fs9e.github.io%2Fiframe%2Ftwitter.min.html%23984971519334862853
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/04-18 06:53, rettet 14/04-18 07:12 
Vent lige lidt..... :D
Er dette sandt? (Bruger ikke Twitter) hvis det er sandt? Så er dette MEGA stort!

Edit:
https://shenmue.sega.com
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 14/04-18 07:38 
Så kommer 3’eren nok ikke i år :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-18 11:32 
3’eren har ikke noget med Sega at gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/04-18 11:56 
Ikke mht. udvikling og udgivelse, men de har udlicenseret deres ip så mon ikke de har adgang til mere information end os? ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-18 14:07 
Det kunne man da håbe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 14/04-18 22:24 
Overraskende god pris. 30 dollars. Også for den fysiske udgave.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2018/04/13/shenmue-i-and-ii-remastered-coming-to-consoles-and-pc.aspx
SumezSumezSkrevet 15/04-18 12:22 
Tis, man skulle have solgt sin Dreamcast-udgave af 2'eren mens den var noget værd :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 16/04-18 08:05 
Uha, i modsætning til meget andet, der er blevet remastered, er jeg i tvivl om de holder i dag?
j/k
dRxLdRxLSkrevet 16/04-18 08:41 
Håber de kan fikse komprimeringen på stemmerne, den er rimeligt hård at lytte til på Dreamcast.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 16/04-18 08:57, rettet 16/04-18 08:57 
slk486>
Uha, i modsætning til meget andet, der er blevet remastered, er jeg i tvivl om de holder i dag?

Historien og musikken er spillets stærkeste sider. På alle andre områder vil det nok føles som et Yakuza-light med dårlig kamp. Folk der ikke har spillet det vil få sig et grimt shock over at kamp er quicktime events.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-18 09:02 
Ikke alle kampe er QTE. Spillede etteren igennem for et par år siden og synes stadig godt om det. QTE’en er trods alt noget anderledes end den moderne hvor man bare masher løs. Synes stadig at Shenmue er den serie der nogensinde har brugt skidtet bedst :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-18 09:06 
Var de ikke osse de første med QTE?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-18 09:06 
Jo det mener jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 16/04-18 09:19 
ChronoSousa>
Var de ikke osse de første med QTE?

teknisk set var alle de der laserdisk spil og full motion video spil rene QTEs, men det var Shenmue der brugte det første gang i spil med realtime grafik, samt satte navn på mekanikken.
SumezSumezSkrevet 16/04-18 11:18 
slk486>
Uha, i modsætning til meget andet, der er blevet remastered, er jeg i tvivl om de holder i dag?

Radiant Silvergun havde det ikke så godt med det :P

Konsolkongen>
Synes stadig at Shenmue er den serie der nogensinde har brugt skidtet bedst :)

Selvom jeg heller ikke er vild med QTE, så synes jeg faktisk at God of War brugte det helt fornuftigt. Desværre kan man ikke sige det samme om den bølge det efterfølgende satte i gang.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/04-18 12:35 
Noget der virkelig irriterer mig er spil hvor cutscenes pludselig smider en QTE efter en. Resident Evil 4 var rigtig slem til det. Superflotte cutscenes med blæret kampkoreografi, men man kan slet ikke sætte pris på det, hvis man sidder med controlleren i hænderne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-18 12:51 
Noget af det mest trælse og mest udbredte er sådan noget åndssvag buttonmashing som bla. God of War brugte til åbning af kister, og andre spil bruger til når man skal åbne døre. Det er så irriterende :/

Det værste eksempel nogensinde på QTE er Fahrenheit hvor intet af det man gør stemmer overens med hvad der sker på skærmen. Shenmue var i det mindste meget konsistent hvad det angik, retning man bevægede sig, X for at slå osv. Det gav mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 16/04-18 20:13 
Er Shenmue spillene ikke også konsistente i at være ret kedelige affærer, som dårligt kan betegnes som spil?

Det er i hvertfald mit minde om 2'eren.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 16/04-18 20:46 
Smag.
Har aldrig forstået Tetris , men det bliver osse kaldt et spil?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 16/04-18 21:16, rettet 16/04-18 21:16 
Helt sikkert en smagssag. Shenmue har heller ikke fanget mig, men kan da godt respektere den kærlighed folk har til det, jeg tænker at den ikke er ubegrundet, og en eller anden dag håber jeg at give det en ny chance.

Men enig med Dunwich i at det godt nok strækker definitionen af hvad der kvalificerer sig som "spil". Men altså, det er der så meget der gør, og det er fedt at der er plads til det hele.
At stille spørgsmålstegn ved om Tetris er "et spil" er vist bare et forsøg på at være på tværs, da det er rimelig meget et ureksempel på hvad et spil er :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-18 21:19 
Jeg kan ikke se at Shenmue skulle strække definitionen af spil mere end det gennemsnitlige point n’ click spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/04-18 22:01, rettet 16/04-18 22:01 
Konsolkongen>
Noget af det mest trælse og mest udbredte er sådan noget åndssvag buttonmashing som bla. God of War brugte til åbning af kister, og andre spil bruger til når man skal åbne døre. Det er så irriterende :/

Det værste eksempel nogensinde på QTE er Fahrenheit hvor intet af det man gør stemmer overens med hvad der sker på skærmen. Shenmue var i det mindste meget konsistent hvad det angik, retning man bevægede sig, X for at slå osv. Det gav mening.

Et spil der gør det på den helt rigtige måde er Uncharted 4. Teknisk set er muligheden der for motorisk udfordrede, men det var en kæmpe bonus for folk der hader at skulle hamre den samme knap for at åbne et gitter etc. Med handikap-setting slået til, så kunne man bare holde knappen inde istedet. Meget mere behageligt og mindre opslidende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-18 22:04 
Det er jeg ikke enig i. Det er også åndssvagt at skulle sidde og holde en knap inde, det blev jeg faktisk endnu mere træt af :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/04-18 23:36 
Mere end at skulle hamre den så hurtigt du kan?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-18 23:38 
Ja :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/04-18 06:18 
Lige ud over lemmings , ellers spiller jeg ikke puzzles spil. De keder mig! Især Tetris typer af "gameplay"
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 17/04-18 07:11 
Har aldrig brugt meget tid på disse spil, men husker det som okay underholdende det jeg nåede at spille. Kunne fint fatte at anskaffe denne, mhp. at opleve dem.
Spiller nu: Animal Soccer World
Bede-xBede-xSkrevet 03/07-18 13:04 
Kommer 20/8 til $30:

https://www.usgamer.net/articles/shenmue-iii-hd-remaster-release-date-confirmed
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 03/07-18 13:16 
Damn, misvisende URL :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/08-18 18:39 
DF kigger på udgivelsen...

https://youtu.be/Jz-TGrhfw_s
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-18 18:48 
Jeg er positivt overrasket. Bedømt på den nyligt udgivne Mega Drive collection ville jeg have skudt d3t til at være komplet talentløse :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 21/08-18 19:37 
Spøjs måde spillet er udgivet på PS4 bluray - to seperate installationer på een skive :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 21/08-18 20:17 
Hvad der galt med mega drive collection? Til ps4?
Er det beder at holde sig til ps3 version?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/08-18 21:15 
Inputlag og skips/smæld i lyden. Samt shimmering når spillene scroller fordi de ikke har forstået hvad integer scaling går ud på... :(

Jeg sendte dem en email på release-dagen omkring problemerne, men den har de ikke gidet svare på.

Men selvom det ikke er i orden er den nu en million gange bedre end PS3 Mega Drive collection. Det lignede jo noget der var løgn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 25/08-18 20:32 
Beano>
Spøjs måde spillet er udgivet på PS4 bluray - to seperate installationer på een skive :)

Det samme er gældende på XboxOne. Meget rart, så tager 2'eren ikke plads op før man har spillet det første spil.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/10-18 00:04, rettet 17/10-18 09:45 
Lyder til at holdet bag Shenmue I og II HD faktisk arbejdede på en remake version. Eller i det mindste luftede ideen for Sega.
Kunne havde været cool med et frisk lag maling. Et hvor man kunne skifte mellem ny og original. Som vi så med gen udgivelser af Halo 1 og 2.

DigitalFoundry. Sega's cancelled Shenmue remake
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig