X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-23 18:19 
Jeg tror bestemt ikke at drev pludselig forsvinder fuldstændig fra markedet. Det ville ikke give mening midt i en konsolgeneration :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/01-23 18:30 
Hvis de begynder at sælge dem løst, så kunne jeg sagtens se modellen med drev blive udfaset. Det jeg mente var blot at så kunne han sikre sig at han ikke behøvede købe et drev ved siden af.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-23 18:51, rettet 09/01-23 18:53 
Okay så misforstod jeg :)

Jeg vil personligt meget gerne have eksternt drev. For et internt drev normalt ikke kan udskiftes hvis det går i udu. De er på moderne konsoller låst til maskinen. Formentlig ikke noget problem i mange år, men når den engang bliver retro vil det være fedt at man bare kan opstøve et nyt drev skulle det blive nødvendigt :)

Derudover så har de på nuværende maskine vendt drevet den forkerte vej når man har den på højkant, så man hver gang risikerer at dreje håndledet af armen når man skal indsætte spil :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 09/01-23 20:03, rettet 09/01-23 20:03 
Jeg er nu også ret klar på en model med eksternt drev. Spørgsmålet er så hvor meget mindre konsollen egentlig bliver. PS4 Slim var jo ikke voldsomt meget mindre.

Med hensyn til bundles, har jeg ikke meget fidus til dem med spil, der ofte udgør en 5-600 kroners merpris. Så kan man jo ligeså købe dem hver for sig. Så umuligt er det heller ikke at finde en Standard PS5 for tiden og jeg er alligevel typen, der venter til spillene kommer langt ned i pris. Mon ikke både Forbidden West og Ragnarok er at finde til 150 inden alt for længe. Ville helst ha en Digital Edition til under 4000, hvilket ikke er urealistisk ud fra de priser Elgiganten kører med for tiden. Bare længe siden de har været på lager nogen steder. Der er dog lige nu et bundle med en Standard og to controllere til 4999, som egentlig giver ok mening.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
QQSkrevet 09/01-23 20:20 
... og der kan man bare se, hvordan det går dem der venter - i løbet af i dag har EG hævet prisen på førnævnte Dualsense bundle til 5399 :/
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KTCKTCSkrevet 09/01-23 20:22, rettet 09/01-23 20:23 
Konsolkongen>
Derudover så har de på nuværende maskine vendt drevet den forkerte vej når man har den på højkant, så man hver gang risikerer at dreje håndledet af armen når man skal indsætte spil :/

Til gengæld er det ligesom at skulle fodre en hest, når maskinen er vandret, fordi drevet sidder så langt inde, hvorfor man famler i blinde, hvilket er træls når man gerne vil passe på maskine og spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-23 21:02, rettet 09/01-23 21:04 
Q: Hvis du vil spare penge er det ikke den digitale du skal købe nu. Jeg har til dato endnu ikke set et nyt spil der ikke kunne fås billigere fysisk end digitalt. Med helt nye spil er det 25-30% billigere at købe dem fysisk.
Der skal være tale om helt enestående tilbud digitalt for at det ikke passer. Til Black Friday var der f.eks. ikke et eneste spil jeg var interesseret i som var billigere på PS Store trods store rabatter.

Det er faktisk kun meget begrænsede udgaver som Limited Run o.lign. der altid er meget dyrere fysisk.

Det er i hvert fald min erfaring. Jeg ville med glæde betale ekstra for fysisk hvis det måtte være sådan. At det er stik modsat er lidt skørt :)

Jeg ville ikke regne med at et eksternt drev til en kommende slim virker på de nuværende digitale maskiner. Der er specifikt nævnt USB C som tilslutning til de drev. Sådan en port har nuværende maskiner ikke bagpå, og den foran er beregnet til PSVR2 først og fremmest.
Et eksternt drev burde virke på de gamle maskiner, men det er altså Sony, så det gælder nok ingen logik :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 09/01-23 21:34 
Med til ligningen hører, at jeg aldrig køber nye spil. Jeg er konsekvent nogle år bagud. En hel generation ville nogen sige ;) Når det er sagt er jeg ikke totalt afvisende for en standalone Standard, det er jo praktisk af andre årsager end prisen på nye spil.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-23 21:41, rettet 09/01-23 21:42 
Klart :D

Jeg synes også det jeg skriver gælder for ældre titler, måske med mindre procentmæssig besparelse. Jeg fik det vidst til at lyde som om det kun gjalt spil omkring udgivelsestidspunktet :)

Der er naturligvis også muligheden for at købe og sælge brugt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 10/01-23 03:03, rettet 10/01-23 03:04 
100% gå efter disk-versionen, de 600-800 krs forskel er lynhurtigt tjent ind på billigere spil, det gælder både nye, ældre og brugte spil, som allerede nævnt i tråden.
Især muligheden for at købe og sælge brugte fysiske spil kan der spares mange penge på.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
dRxLdRxLSkrevet 10/01-23 03:18, rettet 10/01-23 12:21 
Nogen bud på hvor det er bedst at købe?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 10/01-23 15:48 
Elgiganten siger de kan levere på torsdag med optisk drev men uden bundle.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 10/01-23 16:26, rettet 10/01-23 16:28 
Nice.

Jeg fik 600 i alt for koden og controlleren. Man kan sikkert godt få lidt mere med lidt tålmodighed. Der var vildt meget interesse på begge. PS4 Pro’eren blev også solgt på et minut.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/01-23 18:54 
Er der to controllere i bundles hvoraf du solgte den ene?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 10/01-23 19:46 
Ja, bundles plejer at være konsol med kode til spil-download (God of War lige nu) plus en ekstra controller.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/01-23 20:11 
Det kan jeg slet ikke se på feks dette bundle: https://www.power.dk/gaming-og-underholdning/playstation/playstation-konsoller/playstation-5-konsol-god-of-war-ragnarok/p-1849615/?q=Playst

Men det bundle du købte kostede så måske også det mere ?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 10/01-23 20:25 
Det der er vel ikke et bundle, så? ;)

Jeg fik den i fødselsdagsgave, så jeg ved ikke hvad den kostede. Det var den Føtex/Bilka havde i november.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 10/01-23 20:40 
Tak. Skulle lige finde ud af om jeg havde snydt mig selv ved ikke at vælge bundle.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 11/01-23 14:03 
Doh, jeg læste det lidt for hurtigt. Forventet levering var ikke nu på torsdag, men d. 9./2...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-23 14:06 
Øv :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 11/01-23 14:23 
Men så er der chance for at den er rimeligt frisk, jævnfør det du skrev tidligere om at de er blevet bedre med tiden.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/01-23 14:29 
Ja jeg tror chancen er ret lille for at du får en af de ældre der suger mere strøm :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 11/01-23 14:31 
Hvis den jeg har er et af strømsvinene, så er det godt at jeg ikke bruger den der orange standby mode ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 11/01-23 15:12 
Det er kun i drift at der er den store forskel, launch modellen målte jeg til 0.7w i inaktiv rest-mode hvilket er meget lav.

https://www.playright.dk/forum/emne/19698-stroemforbrug
JmogJmogSkrevet 11/01-23 16:57 
Der er bundle med to controllers her, hvis det var noget. Kommer dog først 9/2 ligesom hos Power:

Elmutanten - PS5 drev-version med to controllers
NaieraNaieraSkrevet 11/01-23 16:57, rettet 11/01-23 17:03 
Nu har Elgiganten et væld af forskellige pakker til salg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 12/01-23 12:16 
Er det bare mig, der ikke fatter priserne på de bundles? Pakkerne med God of War eller ekstra controller er konsekvent prissat henholdsvis 600 og 700 kroner dyrere end dem uden. Altså mere end hvis man køber konsol og spil/controller separat. Hvordan gir det mening? Jeg ku forstå det, hvis det var umuligt at anskaffe en konsol uden tilbehør, men den sælger de også. God of War er tilmed bare en downloadkode, selv i pakken hvor konsollen har drev.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
silverstarsilverstarSkrevet 12/01-23 14:31, rettet 12/01-23 14:40 
Jeg tror det hænger sammen med manglen på konsoller (især ps5 og til dels XBOX series X) i denne generation.
Fordi produktionen ikke kan følge med efterspørgslen kan de tillade sig at lave bundle-pakker, hvor man får et spil eller ekstra controller med uden at det nødvendigvis er billigere for kunden.
Når der så ikke er konsoller nok til at dække efterspørgslen, så skal de nok få solgt bundles, også selvom kunden måske ikke lige manglede det spil eller den ekstra controller. De kan "tvinge" et mersalg igennem, fordi der er begrænsede muligheder for at skaffe basis-konsollen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
DunwichDunwichSkrevet 14/01-23 12:54 
Min veninde købte en PS5 til datteren i julegave, men ingen i familien gider rigtigt spille på den, og når de gør, er det typisk PS4 spil der bliver spillet. Det viser lidt, hvor meget Sony har fejlet denne gang, men i hvor høj grad PS5 spillene i sig selv har fejlet.

Tjekkede PS5 hylden i Læsehesten i går, og det er helt tosset så meget skrammel der står derinde.

Det overraskede, at der overhovedet var udgivet så mange titler til maskinen, som lignede noget bras. Af det positive kan nævnes, at der stod to brugte kopier af Returnal, så lidt kvalitet var der dog i mellem.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-23 13:26 
Imponerende omgang fanboy-sludder. Fair hvis der ikke er noget current gen der fænger, men stort set alt der findes på Xbox findes også til PlayStation, så problemet ligger nok ikke ved den enkelte konsol :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 14/01-23 16:34 
De var skuffet og jeg var skuffet, så vi er fire der er skuffede over PS5'en og dens spiludvalg. De solgte skidtet og købte en Switch OLED, samt nogle fede spil.

Fanboy? Hvis et spil er dårligt på Xbox er det vel også dårligt på PS5, så hvad har fanboy ytringer med noget at gøre her?

Hvis et spil kører bedre og er flottere på PS5 end på Xbox, er det stadig noget skrammel, hvis spillet bare er dårligt, feks The Callisto Protocol; Et af de ultimative ekskrementer indenfor den seneste tid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/01-23 20:11, rettet 14/01-23 20:56 
Det var da ærgerligt at I blev skuffede, men pointen holder stadig. Det er kun hvis man skal spille Halo, Gears eller Forza at man vælger en Xbox, da stort set alt andet findes på PS5, som også har langt flere eksklusive spil end Xboxen.

Altså må problemet vel i en vis grad ligge i generationens udvalg af spil, som dermed også gælder for Xbox?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 15/01-23 00:10 
"Det er kun hvis man skal spille Halo, Gears eller Forza at man vælger en Xbox"

Så har du ikke set mine to storage units, og hvilke spil de indeholder. Forza, er ikke installeret her.

"da stort set alt andet findes på PS5"

Jeg har uvurderlige spiloplevelser, på Gamepass, som jeg ikke finder andre steder, eller kan finde, på feks PS5, simpelthen fordi det ville koste nærmest uhyrlige summer at spille dem på PS5, hvis jeg havde sådan en, og skulle investere i alle de spil der, jeg kan spille gratis på Gamepass.

Pointen er selvfølgelig at du tager fejl, i feks din antagelse ang. Xbox, da jeg ikke udelukkende bruger den til det, du antager jeg gør.

Og inden det her spinner ud af kontrol; Jeg vil gerne have en PS5, og bare lige tjekke et par spil ud, og se om de er som jeg tror de er.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/01-23 15:06 
Det er allerede ude af kontrol synes jeg. Du skriver at du og flere andre var så skuffede over maskinen og dens spiludvalg at den måtte sælges. Du skriver også at Sony har fejlet denne gang.

Og nu skriver du at du alligevel er klar på at få en maskine en dag… javel så. Det giver altså ingen mening :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 15/01-23 22:05 
Det er ikke mig som har spillet på, og solgt en PS5; Det er et venne par og deres datter. Jeg er bare skuffet over konsollen og dens spiludvalg, samt det jeg ser på hylderne i butikken. Du kværulerer lidt, og antager endnu mere, i stedet for at læse det jeg har skrevet.

Lad os lukke den her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/01-23 10:18 
Jeg læser som der står skrevet, så må du blive bedre til at formulere dig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 16/01-23 12:46 
Jeg fangede godt det med søsteren eller whatever, men resten er noget sludder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 17/01-23 19:09 
Dunwich>
Jeg har uvurderlige spiloplevelser, på Gamepass, som jeg ikke finder andre steder, eller kan finde, på feks PS5, simpelthen fordi det ville koste nærmest uhyrlige summer at spille dem på PS5, hvis jeg havde sådan en, og skulle investere i alle de spil der, jeg kan spille gratis på Gamepass.

Uvurderlige ligefrem, det lyder meget voldsomt.

Mon ikke KK har lidt ret sin fanboy antagelse ;). Det virker i hverfald som en meget unødvendig kommentar du skrev i første omgang, hvad var pointen?

Om ikke andet, så hver sin smag, PS5 har trods alt solgt en 6-8m flere enheder end den amerikanske konsol, så nogen kan åbenbart lide den, med mindre alle er blevet skuffet som din veninde :(
enfenenfenSkrevet 19/01-23 16:09, rettet 19/01-23 16:10 
*har taget popcorn frem ;)
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 19/01-23 22:14 
Azzkikr>
Om ikke andet, så hver sin smag.

Ja, det var jo pointen, og samtidig deres oplevelse med maskinen - personlig smag. Hvilket jo som bekendt er subjektiv og uanfægtelig.
DunwichDunwichSkrevet 19/01-23 22:23, rettet 19/01-23 22:25 
Azzkikr>
Uvurderlige ligefrem, det lyder meget voldsomt.

Egentligt ikke. Skulle jeg have haft samme oplevelser på PS5, havde jeg formentligt ikke haft råd til det, og dermed ikke haft oplevelserne.

Det er så her Gamepass kommer ind i billedet, til 99 kr om måneden, i stedet for jeg skulle købe hvert eneste spil, til omkring en plovmand eller mere, på PS5. Hvis og såfremt spillet overhovedet fandtes til PS5.
EltanEltanSkrevet 19/01-23 23:17 
Snup et PlayStation Plus Extra abonnement til en fast lav månedlig ydelse og du er godt på vej med et stort spil katalog.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-23 00:49, rettet 20/01-23 00:50 
Dunwich>
Azzkikr>
Uvurderlige ligefrem, det lyder meget voldsomt.

Egentligt ikke. Skulle jeg have haft samme oplevelser på PS5, havde jeg formentligt ikke haft råd til det, og dermed ikke haft oplevelserne.

Det er så her Gamepass kommer ind i billedet, til 99 kr om måneden, i stedet for jeg skulle købe hvert eneste spil, til omkring en plovmand eller mere, på PS5. Hvis og såfremt spillet overhovedet fandtes til PS5.

Men Switch er så frikendt her fordi…? De har ingen abonnement-service og spillene er tilmed ofte meget dyrere. Jeg forstår ikke logikken.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 20/01-23 02:15 
Switch har skam en abonnementsservice, men den er noget anderledes. Indeholder stort set kun retro spil, antallet er mindre end konkurrenternes tjenester men den er så også en del billigere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-23 11:52, rettet 20/01-23 11:52 
Jo, men jeg synes ikke at det er sammenligneligt med GamePass alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 20/01-23 15:47 
Konsolkongen>
Men Switch er så frikendt her fordi…? De har ingen abonnement-service og spillene er tilmed ofte meget dyrere. Jeg forstår ikke logikken.

Det må du ikke spørge mig om; Jeg har ikke bragt Switch'ens abonnementservice på banen, i denne diskussion ;)

Jeg ved den har en, som Jmog også skriver, og jeg har leget lidt med de retro spil, men ellers er det ikke en service jeg dyrker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-23 15:57, rettet 20/01-23 16:01 
Det er satme også forvirrende at blive klog på hvad du mener, men sådan her læser jeg det:
PS5 har et alt for ringe spiludvalg skriver du. Du svarede ikke på det, men i store træk er udvalget identisk med det på Xbox, men her er det alligevel godkendt pga. GamePass.

Du skriver at det ville koste alt for mange penge at spille på PS5 hvorfor GamePass er nødvendigt i din verden, men det gælder så ikke for Nintendo. Hvorfor ikke? Du skriver jo at de solgte PS5 maskinen og købte en Switch med fede spil til i stedet hvormed du selv bringer Switch ind i diskussionen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 20/01-23 16:34 
Jeg aner ikke om den har andet at tilbyde, end retro spil. Får den stillet til rådighed gennem et familieabonnement, og har primært spillet lidt Pilot Wings.

Med det i mente, så fornemmer jeg ikke, at den service er nogen seriøs konkurrent til Gamepass.

Hvorfor prøver du med et stråmandsargument, at bringe Switch ind i diskussionen? Det er ikke mig som lige har købt en Switch med en håndfuld spil, som de hellere ville spille, end hvad PS5'en kunne tilbyde.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-23 18:24 
Okay lad os stoppe her, det er ved at blive latterligt. Jeg gider ikke bruge mere tid på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 20/01-23 22:25, rettet 20/01-23 22:25 
På first party er Gamepass en del bedre end PS Plus Extra, men der er godt nok rigeligt af fede spil på Extra til enhver familie tænker jeg.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig