Sumez | Skrevet 25/03 11:17 | Er enig i at den backlash det fik er lidt i overkanten - jeg synes heller ikke den er så slem (i mangel af bedre), men det er rigtigt at den er virkelig tonedøv hvad angår spillets generelle vibe.
Ville også være dejligt med en 60fps Bloodborne (end simpel port i stil med hvad Dark Souls fik ville være helt fint! - den har lidt issues, men det er småting), men er glad for at Bluepoint ikke fik deres fingrene i det. Efter sigende havde From Software selv frabedt sig det efter at have set hvad de gjorde ved Demon's :P
https://x.com/Wario64/status/2027476801870827536 | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 25/03 11:25, rettet 25/03 11:26 | Det er virkelig ærgerligt :(
Bloodborne i nuværende form kunne sagtens opdateres således at det kørte 60fps på PS5. Det er allerede sket på hackede PS5-maskiner. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 25/03 11:30, rettet 25/03 11:30 | Jep, der er ikke rigtig nogen undskyldning på det punkt.
Dark Souls 1 er fantastisk i 60fps. Det er ærgerligt at Switch-porten kun kører 30, for det ville ellers være den ultimative udgave, med både mulighed for håndholdt, _og_ en Blighttown der ikke har fået frarøvet sin stemning | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
Sumez | Skrevet 25/03 13:02 | Det primære er at den er alt for lys, du kan se for langt. Du kan se stier og fjender på lang afstand, og du kan se hvor du er i forhold til de omkringliggende områder. Du føler dig slet ikke fanget og fortabt i mørket som i den originale udgave.
Blighttown kommer i hvert fald efter min mening til sit ret når det formår at fremstå som et rigtig ubehageligt sted, der især rammer hårdt på en første gennemspilning hvor man ikke rigtig ved hvordan man overhovedet skal komme væk derfra igen
At den formår at køre over 4fps er dog en forbedring :P | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 25/03 13:15, rettet 25/03 13:24 | Hvis jeg husker korrekt, så havde jeg forkert sat min PS3 til full range, trods mit daværende plasma kun var limited range :D
Så det har været endnu mørkere og sværere at se noget for mig dengang end hvad det burde være :D
Det undrer mig at der er forskel og hvorfor Switch er anderledes. Anden port udvikler?
Edit: Er det blot fordi at draw distance er øget markant på de kraftigere maskiner? Generelt en god ting, men jeg forstår godt hvordan det vil kunne ødelægge stemningen i et område som Blighttown. Måske burde der i det område være introduceret tåge der begrænsede udsynet så det stemte mere overens med originalen. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 25/03 13:58 | Nej lysmotoren er helt anderledes på PS4/Xbox/PC portsne, og spillet bruger nye teksturer osv. Det er ikke kun Blighttown der er berørt, det er bare der forskellen har størst indflydelse på oplevelsen. De fleste andre steder ser det "fint" ud
Sammenligning mellem "Prepare To Die Edition" og "Remastered" på PC: https://www.youtube.com/watch?v=n2eos3V7jTI
Switch-udgaven er basically det originale spil (PTDE) bare med bedre performance og de gameplaymæssige ændringer fra Remastered | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 25/03 15:10, rettet 25/03 15:15 | Det er egentlig mærkeligt at de har lavet ændringer på lyset. Det er nogle steder til det bedre og andre til det værre. Jeg synes ikke det kan kaldes en overordnet forbedring.
Begge versioner har ret dårligt lys synes jeg. Spillet ser meget fladt ud og mange overflader er urealistisk belyst.
Det kunne være interessant hvad raytracing kunne gøre her, men jeg formoder at spillet ville blive så mørkt at man ingenting kan se :D | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Sumez | Skrevet 26/03 12:43 | | Nu er teknologi heldigvis langt fra det vigtigste i et spil :) Så længe det spiller fint og ser ud som udviklerne havde tænkt sig, må det siges at være fornuftigt | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 26/03 13:17, rettet 26/03 13:24 | Jeg forstår din pointe, men jeg fastholder at det nok kunne være gjort bedre og pænere. I hvert fald på PS4/Xbox One.
Man kan diskutere visioner fra udviklerens side, men jeg har svært ved at forestille mig at slutresultatet i Dark Souls skulle være alt hvad designeren har ønsket lysmæssigt.
Ikke sagt at det ikke fungerer fint nogle steder, men det er så mangelfuldt og fladt mange andre.
Det er en diskussion vi har haft før, og som vi nok aldrig bliver enige om: Jeg synes at From Software er enormt dårlige teknisk. Hvorfor jeg også synes det er virkelig ærgerligt at de har spændt ben for at Bluepoint kunne få lov at forbedre flere af deres gamle titler. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 26/03 18:51 | Konsolkongen>
Jeg tror ikke at videospil bør være din hobby.
Jeg stopper øjeblikkeligt!
Din Halo 3 anmeldelse gjorde udslaget. Det lyder ikke til at være værd at gå i gang med. Tog du det på Easy, så det i det mindste var relativt hurtig overstået? |
|
Jmog | Skrevet 31/03 19:30, rettet 31/03 19:38 | Dunwich>
PS5 Pro har lignet noget bras fra starten, og har fået en, antager jeg, meget ventet update, som har gjort den tolerabel, og forhåbentligt mere til.
Det er altså noget sludder. Størstedelen af PSSR spil så fra starten bedre ud end uden PSSR. Der var nogle få der havde issues, men de så udmærket ud og med meget få undtagelser bedre ud end på almindelig PS5.
Nu ser de alle sammen endnu bedre ud og dem der havde nogle småproblemer er fikset. Kvaliteten er sammenlignelig med FSR4, hvilket satme er imponerende i betragtning af at konsollen koster mindre end en del moderne GPU’er. |
|
Jmog | Skrevet 31/03 19:37 | Konsolkongen>
Jeg kan ikke rigtig se nogen forskel i Control v.1.005 om jeg slår ny PSSR til eller fra i system settings.
Nu ved jeg ikke om det er et af dem, men der er forskellige måder PSSR2 er implementeret.
Dem der får en PSSR2 patch: Togglen i OS’et gør ingen forskel. Det er altid PSSR2
Dem der kun er kodet til PSSR1: Togglen forcer dem til at køre PSSR2.
Dem der er whitelistet til at køre PSSR2: Reelt, Udvikleren/Sony føler sig så sikre på at der ikke er nogen utilsigtede bi-effekter af PSSR2, at de forcer PSSR2 og togglen har ingen effekt.
Det kunne lyde som Control er blandt sidstnævnte, hvis der ikke er kommet en patch til det. |
|
Konsolkongen | Skrevet 31/03 22:45 | | Ja, det så jeg også i en af Digital Foundry's videoer. Det er ret sikkert dét der er tilfældet for Control. Så giver det mening at jeg ikke kan se nogen forskel :D | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Dunwich | Skrevet 01/04 21:14 | Jmog>
Dunwich>
PS5 Pro har lignet noget bras fra starten, og har fået en, antager jeg, meget ventet update, som har gjort den tolerabel, og forhåbentligt mere til.
Det er altså noget sludder. Størstedelen af PSSR spil så fra starten bedre ud end uden PSSR. Der var nogle få der havde issues, men de så udmærket ud og med meget få undtagelser bedre ud end på almindelig PS5.
Nu ser de alle sammen endnu bedre ud og dem der havde nogle småproblemer er fikset. Kvaliteten er sammenlignelig med FSR4, hvilket satme er imponerende i betragtning af at konsollen koster mindre end en del moderne GPU’er.
Jeg kan godt huske PS 5 Pro’s launch og hvor kikset den var. At du har valgt at glemme den, må jeg bare trække på skuldrene af. |
|
Jmog | Skrevet 01/04 21:21 | | Havde du selv en PS5 Pro da den kom ud? De spil jeg spillede så alle bedre ud end før. Det passer ikke ligefrem med “bras”. |
|
Dunwich | Skrevet 01/04 21:28 | Nej, det havde jeg dæleme ikke. Jeg var stadig tilbageholdende med en almindelig PS 5, dengang.
https://www.digitalfoundry.net/features/ps5-pros-new-pssr-system-override-is-just-as-good-as-we-hoped
“In conclusion though, we've now looked at in excess of 25 games in total on PS5 Pro using the new PSSR and it's a major win: a drop-in replacement that cleans up most of the first generation upscaler's issues without compromising performance. There's still room for improvement, but in image quality terms, this is the moment where PlayStation 5 Pro finally starts to look like the machine it was always meant to be.” |
|
Jmog | Skrevet 01/04 21:46, rettet 01/04 21:47 | | Ja? Det passer stadig ikke med “bras”. Hovedparten af alle DFs videoer om den oprindelige implementering af PSSR var positive. Det var godt fra starten. Nu er det endnu bedre. |
|
Dunwich | Skrevet 01/04 23:12 | Middelmådigt ved launch, grundet PSSR's børnesygdomme og andre dårligdomme, som var tydeligt at se - DF er gået til ret store længder for at dokumentere dette.
Meget bedre nu. PS5 Pro er en contender nu. Det var den absolut ikke ved launch, og det tror jeg også godt du er klar over. |
|
Jmog | Skrevet 04/04 21:27 | | Jeg forstår ikke den pointe du prøver at lave. Du kaldte det “bras”. DF har igen og igen dokumenteret at i langt de fleste spil var det bedre end uden PSSR. Det er ikke hvad bras betyder. |
|
Dunwich | Skrevet 05/04 10:53 | Har du set DF's sammenligning mellem gammel PSSR og ny PSSR? På gammel PSSR, flimrede billedet og der var flere andre problemer med implementeringen af det. Det var ikke pænt at se på.
Så jo, det var lidt noget bras. Vildt at du holder på, at gammel PSSR var pænere med end uden. Folk kalder det ikke PISSR uden grund.
Jeg har ikke aktivt ledt efter en video, hvor DF dokumenterer, at PS5 Pro's billede var pænere med gammel PSSR end uden, men jeg har til gengæld læst på DF's side at det først er nu, med det nye PSSR, at PS5 Pro er kommet i sin ret, som den maskine den var tiltænkt fra starten. Efter godt og vel et år. |
|
|
|
Dunwich | Skrevet 05/04 13:20 | ROG Ally X? MS's håndholdte?
Lol, nej tak. |
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 28/04 18:31, rettet 28/04 18:31 | Den er åbenbart god nok. Der er indført online DRM på digitale spil for nyligt. Tidligere købte digitale spil er ikke påvirket, men det lader til at være fremtiden :/
Man kan håbe at folk tager afstand og køber flere fysiske titler.
https://m.youtube.com/watch?v=dR_MPkTlrN8 | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 28/04 21:34 | | Sikke noget juks, de vil bare ikke have mine penge i fremtiden. |
|
|
|
|
|
Beano | Skrevet 30/04 06:44 | | Det er fucked up :/ |
|
Greaseball | Skrevet 30/04 09:07 | Hvor meget vil det fucke ting op?
Så snart der forbindelse igen så fornyer den DRM, så selv hvis man er væk fra sin PS5 i 60 dage, så mister man ikke noget, bare sørger for man er online igen.
Jeg kan godt forstå det noget øv at man skal være online nu og for at nyde et single player spil der ikke har noget online spil. Bare fordi det er købt online.
Derfor jeg fortrækker disk. Så man kun afhængig af skiven. Ikke om ens net virker.
Hvad jeg set online er der meget delte meninger om det, hvad med her inde? |
|
Konsolkongen | Skrevet 30/04 09:52, rettet 30/04 09:54 | Jeg synes ikke det er i orden at lave sådan en ændring, tilsyneladende lige pludselig og uden at gøre folk opmærksomme på det først.
Når man køber digitalt så gambler man altid med "ejerskabet". Det hele kan forsvinde lige pludselig, for ingen kan vide om et firma eksisterer i morgen eller om ens konto bliver hacket eller på anden måde utilgængelig.
Som det har været indtil nu har man dog kunne spille de digitale spil altid på samme maskine, også selvom Sonys servere pilles ned. Det er nu ikke længere muligt og det er et kæmpe problem fremadrettet (da det kun gælder nye køb).
Personligt er det ikke noget der kommer til at have betydning for mig, for jeg køber alt fysisk alligevel. Jeg er dog i tvivl om hvordan dette vil fungere med DLC købt til fysiske spil, men jeg formoder at det er det samme fremadrettet? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 30/04 11:21 | | Helt enig - det er en stor lort de har dumpet på forbrugerne, ud af det blå. Jeg køber også 99% fysisk allerede men nu bliver det så 100% på Sony platform. |
|
silverstar | Skrevet 30/04 13:14, rettet 30/04 13:16 | Ja, det er øv at den skal være online hver 30. dag for at validere, men det største problem for mig er, at det er endnu en måde at kunne "trække stikket" på dine online købespil, som du som køber ikke har nogen kontrol over.
Den dag hvor valideringen/DRM stopper med at virke, af den ene eller anden grund, så har du 30 dage (best case) inden dit spil er ubrugeligt. Det er en lorteløsning for forbrugeren ligemeget hvad. | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
Greaseball | Skrevet 30/04 13:30 | Kan godt forstå det med hvis Sony pludselig ikke findes mere eller de finder på at slette spillet helt. Som det slet ikke kan hentes mere. Hvad så med ens køb. Det bare væk? Jeg sgu glad for at næsten alle mine PS spil er på disk.
........
Heh, Gamestop skulle lige bruge til at reklamere med at de sælger fysiske spil.
https://www.gamereactor.dk/gamestop-haner-playstation-pa-sociale-medier-1777223/
Kan i huske da Sony selv hånede Xbox for at gøre det samme. |
|
Beano | Skrevet 30/04 14:13 | | Det gjaldt så for alle spil, ikke kun digitale. Men ja, det lugter fælt alligevel. |
|
|
|
enfen | Skrevet 30/04 18:08 | | Ingen grund til panik. | What is the Matrix?
|
|
scavenger | Skrevet 02/05 12:27 | Det tog Sony FEM DAGE, at komme op med en "forklaring" om at det kun kræver ét online tjek.
Der var stadig ingen information om at de lige sneg den ind ad bagdøren i første omgang.
Så kun fordi nogen opdagede det og det blev en sh!tstorm, var de nødt til at lave en brandslukning.
Når den initielle ballade dør ud, kommer det her til at være den nye standard.
Da de første DLC'er begyndte at poppe op, sagde jeg, at det her kommer til at ødelægge spilmediet, men det var der ingen der troede på.. | Nemo me impune lacessit
|
|
|
|
scavenger | Skrevet 02/05 20:50, rettet 02/05 20:50 | Og i juni kommer så Age Verification, eller hvad det burde hedde Identitetsstyring.
Link | Nemo me impune lacessit
|
|
Beano | Skrevet 03/05 20:58 | | Fantastisk :! |
|
Naiera | Skrevet 13/05 01:52 | Det optiske drev der sidder på min Pro er blevet meget højlydt. Når det loader fra skiven mens man spiller kan høre det harke og spytte.
Er der nogen, som kender en kur? Jeg har prøvet at ejecte skiven manuelt, men det har kun gjort en lille forskel. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Forza Horizon 6, Dragon Quest VII Reimag...
|
|
Dunwich | Skrevet 16/05 23:17 | Det første jeg kom til at tænke på, var planned obsolescence.
Kom til at lave en google søgning på det, og PS5, og....hold da op. |
|