X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo Switch


1'573 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
3of193of19Skrevet 22/01-16 12:30 
NX rygtemøllen snurrer godt rundt for tiden:

Det japanske investeringsfirma Macquarie Capital Securities forventer at NX bliver lanceret i to dele:
En håndholdt maskine med release i slutningen af 2016 til ca 200US$ og en partner enhed til hjemmebrug i 2017.
Det passer fint med de patenter Nintendo har fået i de sidste år, samt udtalelser omkring at have en mere strømlinjet udviklingsplatform.

Man kunne sammenligne det lidt med universelle iOS apps, hvor man undervejs bruger dem på sin iPhone, og derhjemme så spiller videre på Apple TV. Dog med en fornuftig kontroller som standard :)
Det eneste jeg er lidt bekymret for er at hvis alle NX spil skal kunne afvikles på den mobile enhed alene, ville det sætte en del begrænsninger for spildesign af større titler.
Men selvfølgelig kan det undgås ved at have titler der kræver hjemmeenheden.
Hvad end de finder på lyder det meget spændende og jeg håber de finder ud af at kommunikere det ud til forbrugerne på en for udtog måde.

Link...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-16 12:55 
Jeg tror Nintendo har alle tiders chance hvis formår at lave en maskine der er markant kraftigere end konkurrenterne. Det burde heller ikke være så svært.
Hvis de endnu engang satser på gimmicks tror jeg de fejler grumt, også denne gang.

Det rygtede koncept tiltaler mig på ingen måde :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/01-16 13:05 
Tvivler på at Nintendo laver en "klassisk" konsol nu. Det tror jeg heller ikke der er penge i, hverken for Nintendo, Sony, Microsoft eller Sega. XB1 og PS4 bliver den sidste "rigtige" konsolgeneration, hvis man overhovedet kan kalde det det; det er meget svært at forestille sig markedet for fysiske spil fortsætte overhovedet udenfor nichemarkedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 22/01-16 13:07, rettet 22/01-16 13:07 
@KK: Heller ikke her. Er naturligvis spændt på at se hvad det rent faktisk er men lyder umiddelbart som en dyr måde at få mindre spillehardware på :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-16 13:34 
De har bare alle tiders mulighed for at trække fra de andre performance-mæssigt, og derved potentielt få flere over på deres platform. Nu hvor der, heldigvis, er kommet så meget fokus på performance at flere og flere bliver opmærksomme på den del. Jeg ville bestemt ikke have noget imod at gøre Nintendos næste konsol til min main, hvis den outperformer de andre og har tilnærmelsesvis samme udvalg af 3rd party titler.

Jeg regner også med at NX kører på fysiske medier, det er trods alt Nintendo vi snakker om som altid har været enormt konservative. De har konstant været en til to generationer bagud hvad online angik, så det burde være sådan ca. heromkring at de begynder at fatte hvad der skal til, for at få et ordentligt netværk skudt i gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 22/01-16 13:53 
Rygterne siger at den kommer til at understøtte 4k video og 900p/60fps gaming. Skulle være ligeså kraftig som Xbox One.

Ligesom Sumez tror jeg også at når den her konsol generation slutter om ca. 6år, så er det enden for fysiske udgivelser, og der vil dukke spil tjenester op ala Netflix.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 22/01-16 13:55, rettet 22/01-16 13:55 
Tror mere på de 900p kommer fra displayet på den bærbare NX enhed der angiveligt først lanceres, ikke så meget relateret til performance.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-16 14:16 
Hvis den kun er på niveau med Xbox One, kommer den med sikkerhed aldrig nogensinde til at køre noget som helst i UHD :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/01-16 14:30 
Folk skriver XB1 fordi "900p" - siger intet om performance :D
3of193of19Skrevet 22/01-16 14:55 
Netop. XOne kan sagtens spytte 4k ud, ligesom PS4, det er så bare på bekostning af grafiske finesser.
Det er det samme pjat som Appæe lukker ud at IPad Air 2 er bedre end PS4 fordi opløsningen er højere. Ikke så svært at levere høj opløsning når der ellers ikke foregår noget i spillet.

Hvis den håndholdte maskine kan levere XOne lignende performance ville det være rimelig vildt. Jeg er rimelig skeptisk hvad det angår til en pris på 200 dollar. Det er nok mere i ligaen omkring iPhone 6S vi skal regne med (som tilbage i september blev estimeret at koste Apple 211 US$ at lave). Når der ikke skal være 250% Appletax på maskinen, evt solgt med noget minus (de har forhåbentlig lært noget af at prøve at sælge 3DS med overskud til 250US$).

Med basisenheden er der intet i vejen for at performance ligger en del over PS4, som på det tidspunkt kommer at have knap tre år på puklen.

Ang. Fremtidige konsoller fra Sony og Microsoft har jeg i lang tid spekuleret på at vi snarer vil se noget der ligner iOS hardware. Dvs hurtigere hardwarecycles, men med mere kompatibilitet imellem. Nye maskiner hvert 3. År, der så er fuldt bagudkompatible. Nye spil vil også køre på den foregående generation, men med lavere performance. Der kunne så være en regel fra platformholderen, at spil mindst skal understøtte den nyeste, og den sidste generation før.
Det ville være meget godt for udviklere, da de så ikke har det store dyk i hardware basis hver gang en ny generation kommer.
Entusiaster kan så opgradere ved launch, casuals kan så enten vente til prisen falder lidt, eller købe de brugte gamle maskiner entusiasterne så ikke har brug for mere. Winwinwin :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-16 16:37 
Ja, både Xbox One og PS4 kan teknisk outputte i UHD (4K kommer aldrig til at ske), men begge er begrænsede til max 30fps pga. HDMI 1.4. Ikke at det gør det helt store når alle spil alligevel kører 30 eller under ved 1080p. Jeg forudser dog at der aldrig vil være mere end højst et par titler der nogensinde ville komme til at understøtte det, hardwaren taget i betragtning. Præcis som der stort set ikke var nogen 1080p titler i sidste generation. Og så er der ikke meget fidus ved det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 22/01-16 17:59, rettet 24/01-16 00:36 
Jeg tror, at det bedst kan betale sig for Nintendo at lave en relativt konventionel stationær konsol (ingen gimmicks), der igen er en del bagefter ydelsesmæssigt*.

Vi ved selvfølgelig ikke præcist hvad de vil opnå, men en kraftig stationær virker ikke som den bedste løsning for Nintendo. For så vil det primært handle om, at den håndholdte kobles til en større skærm - det er set før, og kan vel ikke siges at være en særlig integreret løsning. En kraftig stationær vil nemlig, som jeg ser det, fjerne meget af incitamentet til at udvikle ét spil, der kan spilles på begge platforme.

Fordelene ved en relativt svag stationær er derimod flere, IMO:
- De kan fortsætte med at være "familiekonsollen som ikke er for dyr".

- Forskellen i ydelse mellem den håndholdte og den stationære vil ikke være for stor, og det er vel essentielt i en hybrid-løsning.

- Større sandsynlighed for at tiltrække tredjepart-support. Wii U er for anderledes og svag til, at det kan betale sig at porte titler fra PS4/XBO, og eksklusive titler kan sjældent betale sig, når så få ejer konsollen. Hvis de samme spil uden videre kan spilles på den håndholdte og den stationære, er kundebasen potentielt større, og det kan vise sig at tiltrække udviklere.

EDIT: * Hvis den kommer i 2017 og ydelsen bliver sammenlignelig med XBO, så vil jeg stadig betegne den som "en del bagefter ydelsesmæssigt", omend situationen vil være en anelse bedre end for Wii U :)
--Skrevet 22/01-16 19:08 
Jeg forventer rent ud sagt, at deres NX maskine bliver en gimmick fyldt fiasko. Det ville dog glæde mig rigtig meget, hvis de tog ved lære af Sony / MS og lavede en fin kraftfuld maskine, som kan smide noget tidssvarende konsolgrafik op på skærmen. Nintendo har jo fint mange hæderlige IP´er, som de kan brygge spil på, samt muligheden for at få 3rd party support, hvis maskinen er tidssvarende - kunne jeg forestille mig?

At begynde at kombinere en håndholdt og en stationær - Jeg tænker bare Neo Geo X gold :D

Men ja, det skulle ikke undre mig, hvis de finder 10 fjollede måder at fucke projektet op på, inden det rammer hylderne -_- Træk nu bare stikket, og vig pladsen for Sega :)

Men hvor ville det gøre mig glad, hvis de bare kunne følge den simple - men velfungerende - konsol opskrift!
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 22/01-16 20:37 
Der er en måde jeg tænker vil virkelig være et hit men spørgsmålet er om de tør. Lad os gå udfra rygterne om en håndholdt med en base station hjemme som giver bedre grafik holder stik. Performance tilsvarende en Xbox One.

Det burde de kunne sælge for 350-400 dollars (træk 100-150 fra hvis det er ren stationær konsol). Så langt så godt. Deres problem med tredjeparts support er det springende punkt: De er nødt til at skrotte bagudkompatibilitet. De vil kun få support fra de andre studier, hvis det er lige så nemt at porte til den som de andre konsoller og det betyder PC arkitektur. Power PC, ARM chips etc går ikke. Og hvis de ikke har det bliver bagudkompatibilitet med Wii U drønsvær. Ikke umulig, men så skal de være villige til at bruge software emulering med de minusser det medfører.

NX kan blive en success, men Wii U er en stor klods om benet. Drop den og det kan blive en succes.
HankyHankySkrevet 22/01-16 21:32 
m1chelsen>
Jeg forventer rent ud sagt, at deres NX maskine bliver en gimmick fyldt fiasko. Det ville dog glæde mig rigtig meget, hvis de tog ved lære af Sony / MS og lavede en fin kraftfuld maskine, som kan smide noget tidssvarende konsolgrafik op på skærmen. Nintendo har jo fint mange hæderlige IP´er, som de kan brygge spil på, samt muligheden for at få 3rd party support, hvis maskinen er tidssvarende - kunne jeg forestille mig?

At begynde at kombinere en håndholdt og en stationær - Jeg tænker bare Neo Geo X gold :D

Men ja, det skulle ikke undre mig, hvis de finder 10 fjollede måder at fucke projektet op på, inden det rammer hylderne -_- Træk nu bare stikket, og vig pladsen for Sega :)

Men hvor ville det gøre mig glad, hvis de bare kunne følge den simple - men velfungerende - konsol opskrift!

Det absolut eneste Nintendo skulle tage ved lære af Sony / MS måtte være med den potente maskine. Alt andet (patches, dashboard updates, nedetid, udgivelse af ufærdige spil, der har day-one patches, pis og lort) synes jeg Nintendo har klaret langt bedre. Wii U er efterhånden den eneste maskine der ikke irriterer mig at skulle boote.

Noget helt andet er, at de spil som Nintendo selv har spyttet ud på deres maskine, ikke vil hente noget som helst ved en kraftigere maskine. Jeg kan vitterlig ikke se, hvad det skulle gøre spillene godt, udover de måske ville køre native 1080p, frem for 720p. Igen, ikke noget der vil røre min spiloplevelse overhovedet, da deres spil som regel altid kører klippe stabilt.

Det eneste de IKKE må gøre, er at trække stikket :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-16 03:07 
Helt enig. Trækker Nintendo sig er alt hvad jeg forstår ved god gammeldags videospil for altid død og borte :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/01-16 10:04 
Ja vi har brug for Nintendo og jeg vil strække mig temmeligt langt for støtte dem og spille deres titler. Pris, online-features og performance er (inden for rimeligheden) ikke kritisk for mig men gimmicks der er i vejen for spiloplevelse, amiibo-fis, hardware-låst indhold, etc. kan få mig til at boykotte platformen. Kommer naturligvis an på helheden.
JmogJmogSkrevet 23/01-16 11:14 
Jeg tror, at den vil være bagudkompatibel. Det er nærmest Nintendos varemærke. Der er alt for mange rygter, patenter etc. som peger i retning af at det er en håndholdt/stationær hybrid. Og hvis først du har noget i hænderne med en skærm, så vil det være oplagt, at den er kompatibel med Wii U spil. Det vil i øvrigt være en langt mere salgbar "gimmick" at man kan spille sine spil overalt end at der er interaktion mellem hvad der sker på de to skærme. Det er noget folk vil forstå med det samme.

Det spændende er hvordan det helt præcist vil fungere. Hvis spil skal kunne fungere med to performance targets, så vil de være noget sværere at optimere. Det nemmeste vil være, hvis det udelukkende er oplæsning og framerate det handler om: Håndholdt på 720p/30fps og stationær på 1080p/60fps. Men så igen, så udelukker du andre udviklere, for de vil ikke finde sig i et låst performance target. Dermed ikke sagt at det ikke er muligt for de kan sagtens finde på at gå solo, hvis de mener maskinen vil sælge nok udelukkende støttet af deres egne spil.

En anden mulighed er at det gælder alle former for visuelle effekter, som udviklerne kan skrue på mellem de to platforme. Det gør det bare meget besværligt at optimere performance. Og så er der lige det meget store issue at spillenes design altid vil væge dikteret af hvad den håndholdte kan. Det hjælper jo ikke noget at skrue på opløsning, framerate og grafiske effekter hvis spillets område er så stort at kun den stationære kan klare det.

Det er svært at se hvordan de kan lave en hybrid uden at den håndholdte del reelt er primær platform/design target og den stationære så bare er en GPU-del som booster opløsning og performance. Det ville faktisk virke, og for Nintendo ER der mere salg i håndholdte, hvor de altid har stået stærkest. Man kunne så forestille sig at den håndholdte kan købes separat, så der er en dyr og en billig mulighed. Dem med lyst til TV-play køber kombo-pakken, mens den håndholdte alene er den billige mulighed.

Det springende spørgsmål i det scenarie er så "hvor kraftig bliver den håndholdte". En 720p skærm i markant bedre kvalitet end Wii U gamepad er et must, men det burde også være muligt, for hvis den skal være transportabel, må den ikke være meget større end en Vita. 1080p paneler er efterhånden så billige at det ikke er udelukket. Jeg håber virkelig de giver den gas på kraft-fronten på den håndholdte, for det vil definere hvad vi kommer til at spille på vores TV.
3of193of19Skrevet 24/01-16 00:06 
Nu tror jeg ikke backcompat til WiiU er så svært igen. Emulatorer af Wii til PC har været ganske velfungerende, og hvad vi har set af patentet til NX Portable, kunne den nemt fungere som Gamepad.
Evt kunne WiiU Gamepad også bruges til WiiU spil på NX Home.
WiiU er ret simpel i sin arkitektur og ikke ligefrem et powerhouse. Det ville være mere svært end Wii -> WiiU pga en anden arkitektur, men med det hop i hestekræfter der er at forvente ved en tidlig 2017 release af NX Home, skulle det være muligt. CEMU enulatoren til PC er langt fra brugbar, men Nintendo har bedre resourcer til at få det til at køre :)
jaesjaesSkrevet 24/01-16 19:11 
Det bliver interessant, hvor langt de tør gå med den håndholdte del - håndholdte konsoller er lynhurtigt blevet semi-niché, som smartphones og tablets er blevet udbredte. Så en helt traditionel håndholdt vil formentlig være et farligt sats.

Det kan ske, at hybrid-løsningen er kommercielt holdbar i sig selv, men måske vil de gøre lidt ekstra. Fx solid integration med deres mobilspil; måske ligefrem bruge Android som styresystem. En ny Xperia Play-ting bliver det nok næppe :)
happyEDhappyEDSkrevet 24/01-16 19:54 
Tænker nu godt at spil industrien og gamer verden over kan klare sig uden nintendo.
Faktisk mener jeg at de virkelig har brug for at forny sig, og tilpasse sig teknologien som den ser ud idag. Ikke nødvendigvis spil og grafik, men teknologi i interface, styresystem, online mm. Hvor jeg ser sony og Xbox, (steam) give en flydende god oplevelse.
Jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg har købt mig
Wii, wiiU, 2ds, 3ds, Fordi jeg liver med minderne om Nintendo. Nintendo var engang tænd og spil uden ventetid pga cartridge, men er nu virkelig tungt at danse med.
Jeg drømmer om en håndholdt (Gameboy) der føles som PS4/vita i interface og oplevelse, men stadig giver mig nintendo som jeg husker det.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
3of193of19Skrevet 24/01-16 20:20, rettet 24/01-16 20:20 
I princippet har vi jo heller ikke brug for Nintendo som hjemmekonsolproducent.
De er de eneste der ser ud til at kunne finde ud af at lave håndholdte konsoller (jeg går virkelig hurtig død i rene touch-baserede enheder og det lag og mangel af præcision de medfører), så jeg så gerne de i det mindste fortsætter med DET.
Men for at være ærlig ville jeg ikke græde en tåre hvis de sagde farvel til hjemmemarkedet og istedet lavede spil til Xbox og PlayStation.
Men sålænge deres hjemmekonsolspil fortsætter med at være eksklusive til deres egne platforme, vil jeg fortsætte med at købe dem. Nintendo har bare for mange spil jeg ikke vil undvære til at jeg kunne drømme om (selv, eller måske specielt, set i bakspejlet), at springe WiiU over.
JmogJmogSkrevet 24/01-16 23:23 
Jeg vil mene at Sony er mindst lige så gode til at lave håndholdte konsoller. Hvis alle spil til 3DS også var kommet til Vita, så havde jeg aldrig købt et eneste 3DS spil. 3D-effekten er en ringe erstatning for en ordentlig skærm, bedre ergonomi, bedre kontrolmuligheder og ikke mindst mere power.

Ja, det handler om spillene, men de havde alle været en større fornøjelse på Vita.
DunwichDunwichSkrevet 25/01-16 12:54, rettet 25/01-16 12:54 
Så vidt jeg husker, så købte du osse den lille New 3DS, Jmog? Jeg synes ikke selv den er særlig god at bruge, og holde. Mine hænder krampede , efter få minutter. Af samme årsag købte jeg en New 3DS XL, og den er skyld i jeg ikke har brugt min Vita i næsten et helt år. Synes virkelig XL'en er en fed håndholdt; Ligger godt, god at bruge, flot 3D på den større skærm, og rigelig med power i de spil jeg har spillet på den, samt god batteri tid. Man vil jo altid gerne ha mere og længere batteri tid, og det vil jeg osse, men synes egentligt den er ganske fornuftig på 3DS, og på Vita.
SumezSumezSkrevet 25/01-16 13:20 
Vita er en superlækker maskine, men ergonomisk vil jeg ikke ligefrem kalde den. Den giver mig håndkrampe hurtigere end 3DS gør.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-16 13:44 
Vita har stort set ingen kvalitetsspil, men hardwaren er fin. 3D'en på 3DS er en underlig gimmick som jeg personligt ikke bruger, men Vita'ens bagerste touch-overflade er en langt værre synder IMO, især for de spil der bruger skidtet :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/01-16 13:58 
Dunwich>
Så vidt jeg husker, så købte du osse den lille New 3DS, Jmog? Jeg synes ikke selv den er særlig god at bruge, og holde. Mine hænder krampede , efter få minutter. Af samme årsag købte jeg en New 3DS XL, og den er skyld i jeg ikke har brugt min Vita i næsten et helt år. Synes virkelig XL'en er en fed håndholdt; Ligger godt, god at bruge, flot 3D på den større skærm, og rigelig med power i de spil jeg har spillet på den, samt god batteri tid. Man vil jo altid gerne ha mere og længere batteri tid, og det vil jeg osse, men synes egentligt den er ganske fornuftig på 3DS, og på Vita.

Jep, den lille. Men jeg synes heller ikke den gamle 3DS XL lå specielt godt i hånden. Primært når man skulle bruge skulderknapper og almindelige knapper samtidigt. Er den nye XL bedre på det punkt. Det er i øvrigt primært på det jeg måler ergonomien. Vita er selvsagt ikke i nærheden af komforten ved en normal controller, men man kan bruge alle knapper samtidigt uden problemer.
JmogJmogSkrevet 25/01-16 14:56 
Konsolkongen>
Vita har stort set ingen kvalitetsspil,

Whoa, det var godt nok noget af en påstand. Jeg går udfra du fraregner alle ports (hvilket jeg ikke er enig i er ok), men derudover er der da masser af kvalitetsspil til maskinen:

Gravity Rush
Uncharted
Wipeout 2048
Velocity 2x (ja, det launchede samtidigt på PS4, men det gør det jo ikke dårligere)
Hotline Miami (se ovenfor)
Persona 4 Golden
TXK
Sound Shapes
Zero Escape
Luftrausers
Super stardust Delta
Motorstorm RC

Og et hav af spil, som findes på andre platforme, men som bare egner sig utroligt godt til håndholdt gaming såsom Fez, OlliOlli, Rogue Legacy, Spelunky, Child of Light, Stealth Inc. og mange andre.
SumezSumezSkrevet 25/01-16 15:16, rettet 25/01-16 15:17 
Der er masser af gode ting til Vita, men der er ikke særlig meget som er eksklusivt eller findes som fysiske eksemplarer. Størstedelen af hvad man kan få på den, er digitale indie-spil som også kan fås på alt andet der kan afvikle spil.
Der er ingen der siger at man ikke kan spille de ting på sin Vita, men man vil jo også gerne kunne føle at maskinen har været et køb værd. :)

Jeg synes bestemt Ys, Tearaway og Steins;Gate (og snart Danganronpa) har retfærdiggjort mit køb, men jeg har helt ærligt haft meget svært ved at finde nogen andre ting, jeg synes er værd at gå efter, især nu hvor Gravity Rush kommer i en opdateret PS4-udgave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 25/01-16 15:59 
Men det er vel ikke uvæsentligt at det er en bærbar konsol. En håndholdt.

Ja, der er masser af spil der findes på andre platforme, men dem kan jeg ikke bekvemt tage med mig.
3of193of19Skrevet 25/01-16 19:27 
Nu er det jo heller ikke en diskussion om hvorvidt Vita idag er bedre end 3DS idag mht software.
Snarere hvis i et hypotetisk scenarie hvor der kun fandtes 3DS eller Vita, og Nintendo så lavede spil til Vita og Sony til 3DS, hvad ville vi så foretrække?
Begge maskiner har jo haft spil der hør dem værd at eje i årenes løb :)
JmogJmogSkrevet 25/01-16 20:58 
Jeg vil nødigt lyde som en grafikluder, men der er vel ingen der ikke kan se er Vitaens skærm er markant bedre at se på end 3DS'ens. Sidstnævnte lignede noget der var løgn, da den var ny. Vitaens er en fryd den dag i dag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-16 22:16 
Jmog>
Konsolkongen>
Vita har stort set ingen kvalitetsspil,

Whoa, det var godt nok noget af en påstand. Jeg går udfra du fraregner alle ports (hvilket jeg ikke er enig i er ok), men derudover er der da masser af kvalitetsspil til maskinen:

Du skriver "derudover", men nævner alligevel adskillige titler der er ports :) Jeg synes det siger rigtig meget om konsollens udvalg af titler når du er nødt til at inkludere ports som de titler der retfærdiggør købet.
For mig er det altid de eksklusive titler der definerer konsollen.

3DS har et markant større antal kvalitets-titler end Vita har. Man skal godt nok være overordentligt glad for indie for at få resultatet op på noget der ligner :)
Den med skærmen kan jeg til dels følge, men det er ærgerligt at det vægter højere for dig end kvaliteten af de spil du spiller. Hverken 3DS eller Vita (OLED eller ej) har perfekte skærme. De er begge noget blurry-shit. Vita'ens OLED-skærm ER klart bedre, men det er stadig ren lort i forhold til rigtig mange fjernsyn og pc-skærme, på trods af dens perfekte sort-niveau :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 26/01-16 01:41, rettet 26/01-16 01:42 
Har jeg sagt at kvaliteten af spillene betyder mindre end skærmkvalitet? Nej. Jeg siger bare, at det er trist, vi ikke kunne få alle spillene på Vitaen istedet for en inferiør konsol.

Hvis jeg ikke må bruge ports som eksempler på gode grunde til at have maskinen, så er PS4 og især Xbox One jo heller ikke meget værd, da hovedparten af de store spil på dem er multiplatform. At et spil findes på noget andet gør det jo ikke mindre sjovt at spille. At der er mange ports gør den ikke dårligere - tværtimod. Det er bonus.

Og så er det værd at nævne igen: Håndholdt konsol. Jeg kan sidde i flyet og spille Fez, i sengen og spille Hotline Miami og i bussen og spille Velocity 2X. Det er godt nok svært med en stationær konsol.
NaieraNaieraSkrevet 26/01-16 03:30 
Jeg er helt enig med Jmog hvad angår kvaliteten af skærmene. Hardwaren på Nintendos håndholdte er generelt bare for ringe, og det ses især med de dårlige, lavtopløselige skærme, uanset modellen man vælger. Hvis man kunne spille de bedste 3DS RPG'er på Vita, SÅ ville det være sjovt...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-16 10:43 
Jmog>
Har jeg sagt at kvaliteten af spillene betyder mindre end skærmkvalitet? Nej. Jeg siger bare, at det er trist, vi ikke kunne få alle spillene på Vitaen istedet for en inferiør konsol.

Sorry, det var bare det indtryk jeg fik, da flere af de titler du nævner er noget jeg aldrig ville betegne som værende høj nok kvalitet til at kunne definere en konsol :)

Hvis jeg ikke må bruge ports som eksempler på gode grunde til at have maskinen, så er PS4 og især Xbox One jo heller ikke meget værd, da hovedparten af de store spil på dem er multiplatform. At et spil findes på noget andet gør det jo ikke mindre sjovt at spille. At der er mange ports gør den ikke dårligere - tværtimod. Det er bonus.

Ports er ikke en dårlig ting, men det kan da aldrig være dét der definerer maskinen, hvis det samme produkt er tilgængeligt på flere andre platforme. Jo færre eksklusive titler vi får til konsollerne, jo mere ligegyldigt bliver det hvilken vi vælger at spille på. Det bliver sgu da for trist. At Wii U har så mange flere eksklusive titler er helt sikkert grunden til at den, for mig, er en langt mere interessant maskine.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 26/01-16 11:55 
Jeg forstår din tankegang, men for mig betyder det intet om Far Cry 4 er eksklusiv til PS4 eller multiplatform. Jeg ville have spillet og købte det til PS4 fordi det er den konsol jeg foretrækker at spille på. At det også findes til en anden konsol gør jo ikke spillet dårligere eller konsollen mindre interessant. Det er den konsol, hvor den bedste udgave af spillet findes, så om det er eksklusivt (det var det ikke) eller ej er uden betydning.

Men lad os tage nogle konkrete Vita-eksempler. Persona 4 Golden er muligvis ikke noget der falder i din smag (jeg har ikke selv prøvet det), men det har om noget været med til at definere Vita som en vigtig konsol. Et JRPG, der er af vildt høj kvalitet og endda har formået at omvende folk der slet ikke kan lide genren. Gravity Rush findes godt nok til PS4 NU, men før da var det et openworld spil med en totalt unik traversal mekanik, en fremragende grafisk stil og god historie og gennemført realiserede personer. Et must have til Vita vil jeg mene. Folk der er til Wipeout vil bestemt også mene at 2048 er et spil af høj kvalitet.
SumezSumezSkrevet 26/01-16 12:20 
Persona 4 Golden definerer Vita ligeså meget som Tomb Raider Definitive Edition definerer PS4 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-16 13:43 
Jmog>
Men lad os tage nogle konkrete Vita-eksempler. Persona 4 Golden er muligvis ikke noget der falder i din smag (jeg har ikke selv prøvet det), men det har om noget været med til at definere Vita som en vigtig konsol. Et JRPG, der er af vildt høj kvalitet og endda har formået at omvende folk der slet ikke kan lide genren. Gravity Rush findes godt nok til PS4 NU, men før da var det et openworld spil med en totalt unik traversal mekanik, en fremragende grafisk stil og god historie og gennemført realiserede personer. Et must have til Vita vil jeg mene. Folk der er til Wipeout vil bestemt også mene at 2048 er et spil af høj kvalitet.

Jeg er vild med Persona 4 Golden og også Gravity Rush. Men derudover er der ikke noget der ret meget der tiltaler mig på maskinen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 26/01-16 20:37 
Sumez>
Persona 4 Golden definerer Vita ligeså meget som Tomb Raider Definitive Edition definerer PS4 :P

Klart, det er en remaster, men det ændrer jo ikke på at Vita-udgaven er den der i stor stil har hevet folk ind. Når man ser lister over hvad folk anbefaler til Vita, så er der ikke meget der går igen i samme grad som PS4G.
JmogJmogSkrevet 23/03-16 00:41, rettet 23/03-16 01:15 
Ok, det er nu nærmest skrevet i sten at NX udkommer senest til marts 2017 og sandsynligvis i slutningen af 2016. Nikkei (Japans svar på Financial Times) rapporterer at Nintendo stopper produktionen af Wii U konsoller i år. De regner med at tømme alle deres lagre for Wii U maskiner og tilbehør inden årets udgang. Flere typer tilbehør er ikke længere i produktion.

Det bliver en god E3!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 01:48 
Ærgerligt egentlig. Wii U er den bedste Nintendo konsol i mange år. Ærgerligt at den fik så hård en medfart, men man kan kun glæde sig over de mange kvalitetspil der alligevel nåede at udkomme :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/03-16 02:00 
Gad vide om det lykkes dem at nå helt frem til E3 inden det lækkes hvad/hvordan NX er. Indtil videre ved vi reelt intet.

Det sker nok ikke men jeg håber det. Ville være fedt at se præsentationen og blive blæst bagover.
SumezSumezSkrevet 23/03-16 08:22 
Konsolkongen>
Ærgerligt egentlig. Wii U er den bedste Nintendo konsol i mange år. Ærgerligt at den fik så hård en medfart, men man kan kun glæde sig over de mange kvalitetspil der alligevel nåede at udkomme :)

Helt klart, jeg havde ikke regnet med mere, men man turde alligevel håbe. Wii U har for mig været en lille sidste gnist af den oplevelse, konsoller altid har repræsenteret for mig, og et lysglimt i forhold til den tørre shovelwarefyldte pengemaskine, der var Wii.
Jeg ved ikke hvad NX er, men meget tyder på at Wii U bliver verdenshistoriens sidste ægte spillekonsol.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 18:11, rettet 23/03-16 18:12 
Yddiiiiir!!!!!

Håber dette er fake eller noget helt andet.

Nintendo Switch
Nintendo Switch
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 18:45 
Ja lad os håbe det. Touchscreen som knapper er ærgerligt :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 23/03-16 18:49, rettet 23/03-16 18:53 
Hvis det er deres nye controller, er spørgsmålet om vi ikke er ved at være klar til at få deres spil på andre formater. Er træt af gimmicks.

EDIT: Andy McNamara fra Game Informer har hørt at NX controlleren ikke har face buttons. Han bekræfter dog ikke om billedet er ægte.

https://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1199996
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Mes1983Mes1983Skrevet 23/03-16 18:54 
Ja det er dælme ikke ligefrem en controller jeg vil se frem til at bruge. Ævbæv kunne ellers godt hoppe på Nintendo vognen, især da jeg har stået over Wii U.
Håber det er fake, især når de har vist at de kan lave en klasse controller, pro u lader i hvert fald til at være rigtig lækker.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/03-16 19:14 
Ja Pro controlleren til Wii U er den bedste kontroller i nyere tid. Man må fandeme håbe at de også denne gang går controller amok, så man også her kan bruge 3-4 forskellige.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 23/03-16 19:19, rettet 23/03-16 19:19 
Rygterne går jo på at NX i første omgang er en håndholdt med en streaming dongle til tv'et, så dette kan være selve enheden og ikke bare en controller.
1'573 emne(r).
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig