X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

iMax-salen i Cinemaxx Kbh - bedste række?


Svar
JmogJmogSkrevet 29/10-15 15:51 
Jeg skal ind og se Bond i den i næste uge, og da det er lidt halvdyrt og jeg ikke har været i den sal før, så gider jeg ikke sidde "forkert" i forhold til hvad jeg foretrækker.

Spørgsmål til folk der har været der:
-Hvilken række vil du anbefale og hvilken rækker plejer du at foretrække i de andre sale?

Jeg plejer for eksempel ikke at sidde længere væk end omkring række 5-6 i de andre store sale derude. Jeg tør bare ikke løbe an på det samme er tilfældet her, da for det første, så er lærredet meget større og for det andet, så ved jeg ikke om lærrede er lige så tæt på række 1 som i de andre sale.
SumezSumezSkrevet 29/10-15 21:54 
Jeg kan ikke huske rækkenummeret, men jeg sad ca. i midten, og var overrasket over hvor "lille" lærredet virkede. Kunne sagtens have tålet at sidde tættere på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 29/10-15 22:09 
Problemet er jo at lærredets størrelse er meget uudnyttet når det ikke er IMAX film; De fleste film er jo meget bredere end sideforholdet på et regulært IMAX lærred.
JmogJmogSkrevet 30/10-15 00:12 
Sumez>
Jeg kan ikke huske rækkenummeret, men jeg sad ca. i midten, og var overrasket over hvor "lille" lærredet virkede. Kunne sagtens have tålet at sidde tættere på.

I midten? Holy shit, så kan jeg godt forstå du syntes billedet var småt. Det er omkring række 10.
SumezSumezSkrevet 30/10-15 00:18, rettet 30/10-15 00:19 
Jeg plejer at foretrække at side nogle rækker foran midten i Imperial, og ville ikke tage nogen chancer da jeg heller ikke havde været i IMAX salen før - hellere et lidt for småt billede end hold i nakken - har prøvet at side på række 3 i Imperial før, det er ikke rart. Men uden faktisk at have prøvet en af de nærmere rækker ville jeg nok mene at man snildt kan tage en række ca. mellem fronten og midten i IMAX uden at blive ked af det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 30/10-15 00:54, rettet 30/10-15 00:56 
Jeg sidder i hvert fald tættere på end gennemsnittet kan jeg se når jeg køber biografbilletter. De bageste rækker er altid dem der ryger først, og så tynder det ud jo længere frem mod lærredet man kommer.

Jeg forstår det egentlig ikke. Den største del af biografoplevelsen er da, at det er et større billede end man kan få derhjemme. Film filmes også netop udfra en forventning om at de skal vises i en biograf, hvor folk får et meget stort billede. Det er derfor man så ofte går glip af små detaljer på et TV. Sidder man på række 24 i Imperial er billedet noget i retning af samme størrelse som et 40-50" TV på tre meters afstand.

Jeg plejer at gå efter at sidde så tæt på som muligt uden at noget af billedet er udenfor mine brillers synsfelt, hvis jeg holder mit hovede stille. I Imperial er det omkring række 7 (hvilket også er det lydmæssige swetspot i lige den sal).
slk486slk486Skrevet 30/10-15 08:51, rettet 30/10-15 09:20 
Er ret sikker på at det lydmæssige sweetspot er række 10-11 i Imperial, men kan ikke huske kilden - muligvis fra før Atmos? Plejer selv at sidde deromkring.
I IMAX ville jeg foretrække at sidde en eller 2 rækker foran "sofa" rækken, men grundet hældningen ville man nok godt kunne rykke en smule længere frem.
Den oplevede størrelse på skærmen er naturligvis en faktor, men den får jeg ikke større end hjemme, så for mit vedkommende er det mere lydniveauet og oplevelsen. Som Sumez skriver, så hellere en række længere tilbage, end at skulle flytte hovedet rundt, for at se.
j/k
JmogJmogSkrevet 30/10-15 18:14 
Før de byggede om i Imperial og gjorde lærredet større for et par år siden lå audio sweetspottet omkring række 9. Ombygningen bestod reelt i at placere et større lærred længere inde i salen og at sløjfe de to første rækker (og nye sæder). Så den nuværende række 7 er placeret samme sted som række 9 var før. Og højtalernes placering er ikke ændret, så lyden er stadig beregnet på række 7's position.

Bliver i øvrigt ikke IMAX jeg kommer til at se Bond i. Vi blev enige om at spise tættere på Imperial og vi kunne få billetter midt på række 6, så magelighed overvandt nysgerrigheden.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig