X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation VR


Svar
Per SPer SSkrevet 15/09-15 18:34, rettet 15/09-15 18:47 
Pressetekst:

Sony Computer Entertainment Inc. (SCE) har i dag afsløret, at det Virtual Reality-system, som er under udvikling til PlayStation 4, kommer til at hedde PlayStation VR. Med PlayStation VR bliver det muligt for spilleren at træde direkte ind i spillets virtuelle verden.

>>>

PS VR has generated huge excitement from many developers as well ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 04/02-23 08:33, rettet 04/02-23 08:34 
Ja, men det var for at lave en embed. Som virker her :-D

Hvis du vil have noget længere gameplay med kommentar fra en der har spillet det, så er ham her meget god:
https://youtu.be/S9YZxGwHfrQ
BeanoBeanoSkrevet 04/02-23 09:19 
Må være en browserforskel så, for det virker ikke i Brave eller Edge (begge Chromium) på Windows og Android. Men no biggie, vi fandt ud af det :)
Bede-xBede-xSkrevet 04/02-23 22:47, rettet 04/02-23 22:49 
Så lige at Lucky's Tale var på tilbud på PSN og det har jeg altid gerne ville prøve, så snuppede det med det samme. Det fik godt nok hypen hos mig op på PSVR2. Jeg har spillet begge de nyere versioner, som er selvstændige spil fra VR spillet og det er anstændige familie platformere, men der er godt nok en verden til forskel på at se den slags udfolde sig i VR. Det er selvfølgelig ikke i nærheden af Astro Bot, men det er stadig magisk nok, til at man kan føle sig som en tiårig igen :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 15/02-23 21:27 
Vi er i øvrigt oppe på 132 spil annonceret som på vej til PSVR2 og 56 af dem kommer i løbet af den første måned. Der bliver rigeligt at vælge mellem.
JmogJmogSkrevet 20/02-23 14:15 
Jeg tænker der nok er andre end mig herinde, der er fans af 80'er anime såsom Bubblegum Crisis. Udviklerne af Runner til PSVR2 rammer den godt nok lige på kornet. Jeg er solgt.

https://youtu.be/CqqlgMndRes
BeanoBeanoSkrevet 20/02-23 18:04, rettet 20/02-23 19:36 
Spøjst Sony har brugt Ozzy til markedføring, men også ret morsomt imo :D
https://twitter.com/OzzyOsbourne/status/1627699906294206464
dRxLdRxLSkrevet 21/02-23 18:15, rettet 21/02-23 18:15 


John Linneman fra digital foundry er begejstret
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 22/02-23 16:29 
Har fået min. Controllers oplader pt. Det bliver en god aften.
Soren47Soren47Skrevet 22/02-23 18:28 
Min er også ved at oplade til i aften <3
Glæder mig!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-23 19:33 
Meld gerne lige tilbage om farvetemperaturen er nogenlunde normal denne gang. På PSVR1 var den kold og ekstremt neon. Det så frygteligt ud :/

Har ikke hørt nogen omtale det i forbindelse med VR2.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/02-23 15:18, rettet 23/02-23 15:18 
Farver og kontrast er fantastisk. Farvetemperaturen vil jeg sige er tættere på varm end kold. Ser i hvert fald rigtigt ud for mine øjne.

Man skal lige vænne sig til at der stadig er det der grain-agtige filter på skærmen som den første PSVR har, men opløsningen er virkelig mærkbart højere. Controllerne er også fantastiske at holde, men pissesvære at få hænderne ind i medmindre man tænder for see-through. De har ikke en form der gør dem nemme at gribe i blinde :-D

Det kræver lige noget justering udover den ons-screen hjælp man får for at få det optimale fit og puden i panden er tyndere end på PSVR1, men det er skønt at have en manuel og fuldkommen granulerbar IPD setting (afstand mellem linser). Field of View er også ganske fremragende. Føles meget højere end PSVR1 og især Quest. Særligt i højden er der kommet meget mere FOV.

Har kun prøvet to spil indtil videre - Kayak og The Light Brigade.

Kayak er pisseflot. Ligner noget der er løgn. Virkelig den perfekte demo af OLED HDR i VR. Fysikken, kaykken, padlingen fungerer super godt. Man får virkelig fornemmelsen af at man styrer et rigtigt fartøj. Og der er så meget at kigge på i miljøerne.

The Light Brigade er virkelig godt. Totalt vanedannende og spilmekanisk er det meget poleret. Er man til Dark Souls eller In Death: Unchained, så vil man elske det. Stemningen er fremragende og lydeffekterne er fænomenale. Glæder mig til at spille det mere.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/02-23 17:15 
Jeg ved at du ved hvad du snakker om, så det det lyder sgu godt at farverne er mere korrekte denne gang :)

Jeg venter selv nogle måneder med at købe VR2, men ser meget frem til det da jeg aldrig har prøvet andet end PSVR1 endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KamekKamekSkrevet 23/02-23 17:20 
Jeg er også nysgerrig på den. Det kunne dog være fedt hvis man kunne prøve den et eller andet sted - 5K er mange penge for noget man ikke ved om man bliver svimmel af :D (har stort set ikke prøvet VR)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
Soren47Soren47Skrevet 23/02-23 18:22 
Jmog>
.

Man skal lige vænne sig til at der stadig er det der grain-agtige filter på skærmen som den første PSVR har, men opløsningen er virkelig mærkbart højere. :-D



Har kun prøvet to spil indtil videre - Kayak og The Light Brigade.




Jeg har ikke så meget erfaring med vr, så er glad for du også nævner det. Var i tvivl om det var en dårlig indstilling af headsettet der havde skylden...
Men udover dét er jeg også mere imponeret over kvaliteten. Tror dog jeg skal bruge noget mere tid på at få indstillet headsettet bedre, så det er mere tydeligt.

Hvordan er Kayak ift. køresyge?
Prøvede lige at flyve i rumskib i No Man's Sky. Det var lidt ubehageligt :D

Rez Inifite og Thumper er virkelig gode oplevelser!
JmogJmogSkrevet 24/02-23 14:51 
Søren, Kayak kan godt give lidt søsyge. Prøv til at starte med at bruge tour mode til bare at nyde miljøerne og så vend tilbage til det, når du har trænet lidt mere i mildere VR spil. Rez, Tetris og Tumper er gode steder at starte. Hvis du vil have noget hvor du bevæger dig rundt i en verden, så er her nogle tips:

Lad være med at dreje via thumbsticket - drej din krop i stedet. Og stå op, hvis spilkarakteren står op. De to ting gør en kæmpe forskel.

Spil såsom Moss 1 og 2 såvel som Demeo burde enhver kunne klare, så de er gode spil til at vænne sig til VR (udover at de er fremragende spil).

Og så betyder det også en del at få den korrekte skarphed. Det er en del sværere at ramme sweetspottet på PSVR2 end det er på PSVR1. Jeg har lavet en guide til det her:

Guide til headset fit og hvordan man undgår Chromatic aberration
JmogJmogSkrevet 24/02-23 15:03 
Kamek>
Jeg er også nysgerrig på den. Det kunne dog være fedt hvis man kunne prøve den et eller andet sted - 5K er mange penge for noget man ikke ved om man bliver svimmel af :D (har stort set ikke prøvet VR)

Jeg tror langt de fleste faktisk godt kan klare VR. Det handler bare om at starte blidt, vænne sig til VR før man skalerer op til sådan noget som GT7 eller Resident Evil 8. Eller et hvert spil med smooth locomotion faktisk. Det første PSVR spil jeg prøvede var RIGS til PSVR1 og det gav mig lidt kvalme, fordi den retning man bevæger sig er uafhængig af den retning man løber i - den slags er rimeligt hardcore i VR. Så spillede jeg en masse af nogle mildere spil såsom Tumble VR, Super Hyper Cubes og Thumper. Nogle dage senere vendte jeg tilbage til RIGS og derefter har jeg haft nul problemer med enhver type spil stort set.

Eneste undtagelse er smooth turning (dvs. drej med stick præcist som i et FPS). Jeg kan, men det føles ikke helt behageligt. Heldigvis på PSVR2 er der ingen grund til at bruge stick turning, da vi ikke længere er afhængige af et eksternt kamera. Man behøver ikke have front mod kameraet - man kan stå i lige den retning man har lyst til. Så drej kroppen i stedet for kameraet. Det giver ingen søsyge og det føles langt mere indlevende fordi det er realistisk.

De få gange, hvor man har brug for at korrigere ens viewpoint, fordi man har forvildet sig for tæt på grænsen til ens fysiske spilområde, der vil jeg anbefale at man bruger snap turning. Det vil sige at et hurtigt flick med højre stick får hele ens synsfedt til at skifte 30 eller 45 grader i den pågældende retning. Det giver heller ikke søsyge.
JmogJmogSkrevet 25/02-23 05:20 
Holy shit, Resident Evil 8 er intenst i VR. Langt mere skræmmende end RE4 VR var. Jeg er hooked.
BeanoBeanoSkrevet 25/02-23 16:40 
Gode råd og tips til bedste PSVR2 fit, noteret til når jeg hopper på vognen :)

Prøvet GT7? Skulle være helt fantastisk i VR.
JmogJmogSkrevet 26/02-23 12:14 
Jep. Skulle blot prøve et enkelt løb inden sengetid i går. Det var klokken 00:30 (ok, teknisk set i dag). Med rat, pedaler.

…det blev ikke et enkelt løb. Stoppede først omkring klokken 04:15. Skulle liiiige have et løb til eller liiiige se hvordan DEN bil mon så ud og hvordan den var at køre i.

Det er pissesjovt i VR.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 26/02-23 23:02 
Ville helt vild godt igen. Men psvr1 gjorte mig syg i 3 timer.

Må prøve snart igen ?
Da jeg godt kan li ideen med VR.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 27/02-23 10:08 
@jmog: Det lyder fedt :D
JmogJmogSkrevet 28/02-23 23:48 
Jeg er notmalt ikke særligt meget til bilspil. Men GT7 i VR er nærmest umuligt at holde op med at spille. Det er så sjovt at jeg dårligt får rørt de andre spil. Det er FOR godt :-D
JmogJmogSkrevet 28/02-23 23:51 
ChronoSousa>
Ville helt vild godt igen. Men psvr1 gjorte mig syg i 3 timer.

Må prøve snart igen ?
Da jeg godt kan li ideen med VR.

Hvilke spil prøvede du på PSVR1? Det var ikke alle der var lige “rare” plus den dårlige tracking gjorde at hele synsfeltet var ustabilt, hvilket gav kvalme for mange.

Jeg har også set mange komme med kommentarer om at de fik kvalme i Driveclub men ingen problemer har i GT7.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/02-23 23:58 
Jmog>
Jeg er notmalt ikke særligt meget til bilspil. Men GT7 i VR er nærmest umuligt at holde op med at spille. Det er så sjovt at jeg dårligt får rørt de andre spil. Det er FOR godt :-D

Kan man spille det med almindelig Dual Sense-controller? Jeg har en bange anelse for at man ikke kan, hvilket er super ærgerligt da jeg klart vil foretrække en alm controller i de spil der ikke tracker de andre.

Tetris Effect må også være ret uspilleligt uden et d-pad formoder jeg.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/03-23 00:21, rettet 01/03-23 00:24 
Du kan slet ikke spille GT7 med VR controllerne. Det er Dual Sense eller rat. Intet andet. Begge dele fungerer fremragende. Rat giver selvfølgelig den allermest realistiske følelse, og det er supercool at animationen af rattet passer perfect med de bevægelser man laver med det fysiske rat. Men controlleren har også nogle unikke fordele såsom den ultrapræcise rumble såvel som modstand i triggers, hvilket du ikke har en pendant til med pedaler, da de altid vil have den samme modstand, mens triggers kan variere fra bil til bil.

Tetris Effect spiller man også med den almindelige controller. Man kan også med vr controlleren, men det er der ingen der gør. Det samme gælder Thumper.

Alt der giver mening at bruge en Dual Sense (dvs. den almindelige gamepad) understøtter Dual Sense.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-23 00:45 
Jeg havde fået en helt anden opfattelse efter jeg så en tidlig video John fra DF lavede om VR2. Han har nok ikke haft det testet grundigt nok på det tidspunkt. Tak, det var super godt at høre! :)

Så er der heller ingen undskyldning for at Capcom ikke skulle kunne lave en hurtig VR port til RE7 fra PSVR1 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 01/03-23 09:16 
Ja, jeg studsede også lidt over at han sagde det. Kan være han havde tændt sin PS5 med knappen på Sense controlleren, startet spillet og derefter tændt Dual Sense. Det kunne tænkes at så tager den første controller prioritet.

Rez med eye-tracking som aim føles i øvrigt som ren science fiction. Det virker fuldkommen perfekt.
KTCKTCSkrevet 01/03-23 15:48, rettet 01/03-23 21:37 
Jeg har også fået sat PSVR 2 til og prøvede det i går.
Startede med at have store problemer med billedkvaliteten, fordi der var super meget chromatic aberration i sidearms, samt en del “lysstråler”, der pegede ind mod midten. Det var specielt tydeligt, da jeg skulle kalibrere eyetracking.
Efter noget eksperimenteren, er jeg vist kommet frem til, at mine nye briller var skyld i førstnævnte problem, så nu bruger jeg de gamle briller i stedet.

Jeg startede ud med Tetris, hvor jeg blev positivt overrasket over at jeg kunne bruge Dualsense, som I også har nævnt her, og jeg forsøgte faktisk at bruge Sense controllere, som skulle konfigureres manuelt. Her mappede jeg knapperne til at styre med, men det virker ikke til at blive et hit, selv om jeg vænner mig til det.
Dog kunne jeg ikke få det der “luk øjnene i et sekund for at aktivere Zone” til at fungere.
I sidste ende følte jeg ikke rigtigt at PSVR 2 udgaven af dette spil gav en markant anderledes oplevelse end PSVR versionen, og jeg var faktisk lidt skuffet, specielt fordi spillede endte med at crashe.

Så prøvede jeg det der kaktus skydespil, som kan hentes gratis, og det er virkelig ringe. Man burde få penge for at spille det.

Så fyrede jeg op for Rez, og aktiverede eyetracking.
Hold da op, hvor er det fedt! Det er virkelig en ny dimension til spillet, og bør være erstatning for den gamle funktion, hvor man bevæger hovedet for at sigte. Der er super intuitivt, og man føler sig som en del af spillet på en hel anden måde. Jeg blev så bidt af det, at jeg endte med at gennemføre spillet samt Area X, hvor jeg havde planlagt bare at prøve spillet. Tror måske også HDR gør en del godt for spillet. Fordi jeg kun brugte Sense controllerne til at låse fast på fjender og aktivere Overdrive, var det også fedt at kunne bevæge armene som jeg havde lyst til - en frihed som passer godt til spillets koncept, så man føler at alt foregår i hovedet.

Nu blev det tid til Thumper, og det kan spilles med Sense controller, hvilket jeg faktisk endte med at foretrække, da det er ret intuitivt at bruge triggere og knapper så samme hånd, når man skal følge svingene. HDR klæder også spillet, og jeg synes det ser super crisp ud på PSVR 2. Så hvis man har købt det første, bør man ikke snyde sig selv for en billig opgradering til PSVR 2.

Jeg prøvede demoen af det der Star Wars spil, og havde det hyggeligt med at kaste rundt med mad og spille raket dart. Selve spillet var flot og havde nogle gode gameplay mekanikker, men jeg synes teleporterings-navigationen var lidt træls, så jeg skiftede til analog stick styring, hvor man tilsyneladende har lånt Boba Fetts jetpack. Dette fungerede bedre, men sad stadig konstant fast i sceneriet, og endte med at få kvalme. Det var dog sjovt at skyde fjender, men ikke et spil jeg ville give fuld pris for.

Efter en pause for at komme af med kvalmen, satte jeg Horizon på, og det virker ret fedt, omend med en del små-bugs. Et godt eksempel var da jeg skulle have min bue, hvor spillet valgte at den ikke lige skulle ligge oven på tønden, så jeg måtte returnere til sidste checkpoint. Der var også et tidspunkt, hvor jeg fik mulighed for at vælge en anden styring, men her var alle menuerne låst, så jeg ikke kunne ændre noget.
Jeg valgte at styre via bevægelse, hvilket fungerer fint, selv om man føler sig lidt fjollet ved at stå og flagre, men det giver da fin motion.
Det var blevet mørkt, og jeg oplevede for første gang problemer med tracking, hvilket man får at vide meget tydeligt, fordi spillet pauser, og man bliver spurgt om man vil definere et nyt spilområde. Det gad jeg kun at se på et par gange, før jeg tændte noget lys i rummet, hvilket hjalp en del på sagen.

Helt generelt synes jeg det er super fedt med den nye tracking, og især funktionen med at se igennem kameraerne er uvurderlig, ligesom definitionen af spilområdet også bidrager til at man tør bevæge sig mere frit.
Rumble i headsettet har indtil videre kun været en gimmick for mig, og synes måske ikke Sense controllerne er umiddelbart ikke den revolution jeg havde forventet, men omvendt er jeg heller ikke skuffet. Det var lidt svært at tage dem på i starten, men hvis man går efter at stikke hænderne igennem den komplette cirkel, er man godt på vej, og jeg opdagede hurtigt, at man kan tage dem på so “armbånd”, hvis man lige skal have hænderne fri, hvilket også er ret rart.

Jeg skal have gang i Resident Evil Village, som jeg har hørt meget godt om, og jeg glæder mig til at se, om jeg bliver lige så begejstret.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/03-23 20:37 
Jmog>
ChronoSousa>
Ville helt vild godt igen. Men psvr1 gjorte mig syg i 3 timer.

Må prøve snart igen ?
Da jeg godt kan li ideen med VR.

Hvilke spil prøvede du på PSVR1? Det var ikke alle der var lige “rare” plus den dårlige tracking gjorde at hele synsfeltet var ustabilt, hvilket gav kvalme for mange.

Jeg har også set mange komme med kommentarer om at de fik kvalme i Driveclub men ingen problemer har i GT7.

Kan ikke helt huske hvilken spil , som gjorde mig syg. Men det var i starten. Max 1 uge efter launce.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 02/03-23 00:47 
Så åbnede vroptician endelig for bestilling af lens inserts. De ligger i Tyskland så ingen problemer med told etc.

https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/playstation-vr2
KTCKTCSkrevet 02/03-23 03:24 
Nu er der kommet en patch til Tetris Effect, som fikser det problem jeg beskrev. Det er lidt en gimmick alligevel, men på samme måde også lidt fedt at bruge.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 02/03-23 15:20 
KTC>
Jeg skal have gang i Resident Evil Village, som jeg har hørt meget godt om, og jeg glæder mig til at se, om jeg bliver lige så begejstret.

Skriv endelig når du har prøvet det. Jeg har kun spillet op til første saveroom inden jeg skulle sample nogle flere launchspil, men det var godt nok intenst i den bid jeg spillede.

Opløsningen er lidt skuffende, men det glemmer man alt om når først man bliver jaget af en varulv i VR :-D
JmogJmogSkrevet 10/03-23 18:24 
Fik du prøvet Village, KTC?

Jeg har kun spillet det en smule selv, da jeg vil gennemføre Horizon før jeg giver det min fulde opmærksomhed. Der kom i øvrigt en firmwareopatering til PSVR2 i går som ser ud til at have forbedret foveated rendering en smule. Den del af skærmen hvor det var aktivt var ikke ret stort før. Det er udvidet nu, hvilket gør det rarere at se på skærmen i de spil der benytter det.

Anti aliasing i Village kan det dog ikke hjælpe på. Det er ret grimt og jeg håber Capcom patcher det.
KTCKTCSkrevet 11/03-23 10:53 
Jeps, jeg prøvede det en sen aften, og har dannet mig et umiddelbart indtryk af spillet.
Først baksede jeg lidt med at få det til at køre i VR, fordi jeg ikke vidste at det var en specifik patch man skulle hente selv, men så kom jeg i gang med spillet.
Når jeg spiller VR spil, hvor mine bevægelser med armene bliver repræsenteret i spillet, er jeg tilbøjelig til at fokusere meget på fysik og interaktion med mine omgivelser, og dette faciliterer spillet jo stort set ikke. Dette bemærkede jeg også, da jeg gennemførte spillet i sin tid, men jeg synes det mere iøjenfaldende i VR. Helt fra starten oplever man også meget, at kontrollen bliver taget fra en, både i forhold til position og armenes position. Når man samler ting op og aktiverer ting, er det meget blandet, om man kan interagere med hænderne eller skal trykke X, så jeg var ikke umiddelbart solgt fra starten.

Oplevelsen af mørket og lommelygten fungerede ret godt med OLED/HDR, og da jeg fik kniven og pistolen, kunne jeg begynde at se spillets kvaliteter, men det var først, da jeg skulle kæmpe mod den første vareulv, at mine kritikpunkter for alvor blev udfordret.
Jeg trak pistolen og fyrede hele magasinet af i hovedet på fjenden, hvorefter jeg panikkede da jeg skulle skifte magasin, så jeg trak min kniv og gik i nærkamp. Wow, hvor føles det vildt at kæmpe sådan, og jeg blev komplet opslugt af oplevelsen.
Herefter glædede jeg mig til mit næste møde med fjender, hvilket er komplet modsat min oplevelse da jeg spillede i sin tid. Jeg gemte mig i marken for en fjende, hvilket også fungerede ret godt i VR, og generelt synes jeg skala og stereoskopi giver spillets områder et helt nyt liv, og godt kan kompensere for manglende interaktion.

Så, mit første indtryk var lidt af en rutsjebanetur, men jeg endte med at blive solgt, og skal helt sikkert spille det noget mere.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 11/03-23 11:57, rettet 11/03-23 11:58 
Ja, man kan godt mærke det er et hybridspil og ikke lavet til vr fra starten, men kamp, intensiteten, stemningen og hele følelsen af at man er der, det holder.

Kan anbefale Light Brigade. Det er lavet til vr fra grunden af og dets mekanikker og stemning er ret polerede. Gameplay er som Dark Souls med WW2 våben. Det fik en kæmpe patch i går der udover en masse quality of life forbedringer også øgede framerate fra 60fps (m. reprojection) til 90fps native og højere opløsning. Det var pissesjovt og vanedannende allerede før patchen.
KTCKTCSkrevet 11/03-23 19:56 
Ok, det må jeg lige kigge på så :)
Jeg regner forresten med at bestille sådan nogle brilleglas til headsettet i håb om at det giver større klarhed i siderne.
Har du bestilt endnu?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 12/03-23 10:13 
Ikke endnu. Jeg tror den styrke jeg har på mine nuværende briller ikke er korrekt, så jeg skal lige til optiker og have en frisk synstest (og potentielt nye briller) først. Derefter bestiller jeg hos vroptician.
KTCKTCSkrevet 12/03-23 10:47 
Ok, god idé. Jeg har også lige fået mine øjne målt igen til de nye briller.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dRxLdRxLSkrevet 19/03-23 16:05 
Hvordan vurderer I værdien af headsettet som skærm også til ikke VR spil? Er det noget der ville kunne fungere eller vil det feks være enten for ergonomisk ubehageligt over tid eller ikke visuelt godt nok sammenlignet med moderne OLED?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 20/03-23 09:24 
Som fast erstatning, helt klart ikke. Der er stadig en hjelm du har på dit hovede og den er lidt mindre komfortabel end PSVR1. Det er også skærme meget tæt på dine øjne, så skarphed vil være større på dit tv.

Men lejlighedsvis kan det være sjovt nok. Især i spil med Tate mode eller ultrawide letterboxing, da de sorte barrer falder i et med den sorte baggrund og man trinløst kan ændre på billedets størrelse.
KTCKTCSkrevet 20/03-23 16:46, rettet 20/03-23 22:54 
Det er på ingen måde erstatning for en skærm, i min mening. Som jeg nævnte ovenfor, var jeg lidt skuffet, da folk havde hypet billedkvaliteten helt vildt. Det er stadig tunnelsyn og et ret småt sweet spot, og selv om man skal kigge nøje efter gittereffekten, så er det langt fra et rigtigt OLED TV.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
JmogJmogSkrevet 20/03-23 20:17 
Det er faktisk en skam at gittereffekten IKKE er der. De har puttet et diffusionfilter på linserne, hvilket har gjort det lige præcist blødt nok til at man næsten ikke kan se pixels. Det er også det der giver den der graineffekt.

Jeg vænnede mig dog til det, men ville have foretrukket mere synlige pixels og højere skarphed.
BeanoBeanoSkrevet 22/03-23 11:45, rettet 22/03-23 11:46 
Jmog>
Så åbnede vroptician endelig for bestilling af lens inserts. De ligger i Tyskland så ingen problemer med told etc.

https://vroptician.com/prescription-lens-inserts/playstation-vr2

Så fik jeg foretaget en frisk synstest og bestilt et par inserts - kostede små kr 600,- pga. min styrke, men hvis det gør det mere behageligt at bruge PSVR2 headsettet, er det jo nok pengene værd :)
KTCKTCSkrevet 22/03-23 11:45, rettet 22/03-23 11:48 
Jeg har bestilt brilleglas nu hos VR Optician, så det bliver spændende at se, om et par måneder, hvordan de funker.
I øvrigt kan man bruge promo kode MOFUNVR for lidt rabat (3,25 euro).
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 22/03-23 11:46 
Synkronbestilling :D
KTCKTCSkrevet 22/03-23 11:51 
Wow, det er alligevel vildt nok, at vi bestiller og skriver på nøjagtig samme tid. Jeg har overvejet det i ugevis, men nu skulle det så være.
Jeg valgte billigste fragt, men det betyder også, at der går dobbelt så lang tid inden jeg modtager dem.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 22/03-23 11:52 
Ja ret pudsigt :)

Jeg tog også bare billigste fragt, mest pga. jeg har bøvlet for meget med UPS.
BeanoBeanoSkrevet 23/03-23 22:42 
Der er C-Smash VRS demo oppe nu. Jeg har lige prøvet demoen - ikke meget indhold men det virker ret lovende :)

Det fulde spil udkommer i juni.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=0DBfc2AnHLo
JmogJmogSkrevet 23/03-23 23:39 
Hvis man vil prøve et spil,der virkelig udnytter headsettets opløsning, så ser de to Saints & Sinners spil, der udkom i forgårs, bragende godt ud. Super høj opløsning på både menuer, tekst og gameplay. Og flydende 90fps. Alene det at holde noget i hænderne og dreje det rundt er en ganske anden oplevelse end Horizon og RE8.
KTCKTCSkrevet 19/04-23 15:10 
Jeg har modtaget mine brilleglas i dag, og de havde været så flinke at smide en lille pose vingummibamser i pakken. Til gengæld var specielt det ene glas ret fedtet fra starten, og udover en faktura, var der ikke noget som helst dokumentation omkring produktet. Selve glassene er pakket i små stofposer, som er placeret i et traditionelt hardcover brilleetui, hvilket er en god løsning.

Installationen af brilleglassene var ikke så intuitiv, som jeg havde forventet, og jeg måtte til sidst ty til søgning på nettet, der gav en video fra VR Optician selv med en helt fin instruktion, så de ved jo godt hvordan man gør, hvorfor et stykke papir med en illustration havde været fint at inkludere fra starten af.
Jeg skriver lige en hurtig guide her, så I er fri for at bøvle med videoer og så videre: Hold glasset, så L eller R er korrekt orienteret i forhold til læseretning, og pres så forsigtigt den nederste del af glasset ind i bunden af linsen i headsettet, og fortsæt så med at presse linsen på mod toppen, indtil den sidder forsvarligt fast. Der kommer ikke noget klik eller lignende, men når den sidder korrekt, er man ikke rigtigt i tvivl.

Mit første indtryk af produktet er, at det ikke giver nogen nævneværdig forskel i billedets skarphed i siderne, så det er stadig ret utydeligt og med chromatic aberration. Det kan anbefales at eksperimentere med IPD hjulet for at finde det bedste kompromis.
Det er rart at kunne tage headsettet på, uden at skulle bakse med brillerne, men jeg mærkede efter kort tid, at toppen af brilleglassene trykkede mod mine øjenbryn i en sådan grad, at det begyndte at gøre ondt. Normalt fører jeg headsettet så tæt på øjnene som muligt, for at mindste problemet med skarphed i siderne, men jeg fandt ud af, at jeg kan justere det ud til næste "hak", uden at det påvirkede billedet, så det er helt klart en fungerende løsning.

Nu kan det måske godt lyde som om, jeg er skuffet over produktet, men det er jeg faktisk ikke, for problemet med skarpheden i siderne er nok bare et problem med headsettet selv, og de andre småting er noget, som jeg selv kunne finde løsning på ret hurtigt, så alt i alt er jeg fint tilfreds med mit køb, som var fremme efter en lille måned med billigste forsendelse.

Har du fået din forsendelse, Beano?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
727 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig