X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy VII remake

Svar
jaesjaesSkrevet 20/06-15 15:24 
Nu da vi jo desværre :P får et remake, kunne det da være sjov at høre, hvordan folk synes, det skulle laves (tråden kan også bruges til generel info/diskussion om spillet).

Square Enix har nævnt, at spillet både skal tilfredsstille fans og tiltrække nye fans, så det skal selvfølgelig være med det in mente.

-----

Jeg synes, det skal holdes så tæt på originale... Se hele indlægget
60 emne(r).
« < 1 2

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/04 21:38 
Ps1 mellem 40 - 70 timer
Om du er kun til main quest - eller alle side-quest skal med.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 08/04 21:53 
Sumez>
Jeg tror ikke der kommer en "komplet ugivelse". Måske en bundle engang om mange år, men som jeg forstår det er idéen at det her stadig er et komplet spil, selvom det historie-mæssigt kun dækker en lille del af det originale FF7.

Final Fantasy VII bliver en ti års omgang med "blue balls" :D
RJKRJKSkrevet 15/06 23:52 
Lige inden der kommer et andet spil og tager titlen, så vil jeg fremhæve at FF7 Remake nok er min bedste spiloplevelse i denne konsolgeneration. Det er åbenlyst problematisk at det opdeles i flere afsnit, og helheden dermed stadig kan svinge i den ene eller anden retning, men for hvad der er her, så trykker det på alle de rigtige knapper for mig. Det sker meget sjældent at jeg er nødt til at spille forfra, efter jeg har gennemført et spil, men det skete her. Som i det oprindelige spil.

Det bedste jeg kan sige om "remaket" er nok, at det gav mig meget af den samme følelse, som da jeg spillede FF7 første gang for 23 år siden. Altså ikke som når jeg siden har spillet det igen, men som da det var helt nyt for mig.

En del af forklaringen på dette er selvfølgelig, at spillet kun i nogen grad er et remake. Meget tyder vel på, at det nok også godt vil kunne klassificeres som en art efterfølger. Overordnet virker det mere henvendt til fans af originalen, end det forsøger at være en grafisk opdatering, for at finde et helt nyt publikum. Det er selvfølgelig for tidligt at afgøre, men det virker som om der er mange interessante tanker og udviklinger på vej i både historie og figurer. Det er både genkendeligt, og samtidig åbent for noget helt nyt.

De ting der er løftet direkte er generelt gjort meget kærligt overfor originalen, og selv de ting det var svært at se fungere i 2020, overrasker positivt. Clouds cross-dressing er fx både meget morsom og dygtigt håndteret. Ift. originalen giver stemmerne selvfølgelig også en ekstra dybde, og især Aerith skinner igennem som en meget ærlig og naturlig personlighed, der slet ikke virker som påtaget skuespil. Jessie, Wedge og Biggs er også blevet menneskeliggjort på en måde, som det var svært at forestille sig.

Slutteligt må jeg også lige nævne Barret, som på genial vis løbende føler behov for at synge små sange eller nynne melodier, herunder Final Fantasy-fanfaren efter en vunden kamp. Mit personlige lille højdepunkt er efter at spillet meget tydeligt har hintet om at der gemmer sig noget værdifuld materia i begyndelsen af et område, og da man så en rum tid senere endelig kan komme frem til det, så er der ingen hints overhovedet. Og hvis man så tager den omvejskørende elevator, som leder hertil, så går alle helt stille ombord - indtil Barret improviseret synger/skråler: "Where could they be going? Embarking on an adventure? To find some treasure?"

Jeg kan kun holde dybt af figurerne, historien og spillet i sin helhed, og jeg håber inderligt at Square ikke forkludrer det med forsinkelser, skiftende retninger og efterladte plottråde, men lever op til det store potentiale, som de har leveret i dette første afsnit.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 15/06 23:58, rettet 16/06 00:29 
:-D
There are five lights.Spiller nu: Fallout 76
dRxLdRxLSkrevet 16/06 12:02, rettet 16/06 12:05 
@Rune: Du skal næsten se nogle af de her videoer med Brianna White, Aeriths stemme. Hun er meget ærlig og meget følsom og ville helt sikkert være irriterende i virkeligheden, men jeg sætter pris på hendes begejstring det til trods.

Her spiller hun originalen med Bareths stemmeskuespiller: https://www.youtube.com/watch?v=g7kwJgKW9wg

Og her er lidt highlighst fra hendes gennemspilning af remake: https://www.youtube.com/watch?v=6v_vE6obwB4 (det øjeblik med Bareth og elevatoren er med i den video, ca. 4:35 inde )

Content warning: hun er meget følsom, og græder en del.

ps. grunden til at jeg opdagede hende, var at jeg var meget begejstret over stemmeskuespillernes præstationer og begyndte at google dem lidt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
AzzkikrAzzkikrSkrevet 16/06 17:34 
Et stort plus ved FF7 remake er dialogen. Den er sjældent kedelig eller direkte "cringe worthy" som har været tilfældet i 12, 13 og 15 (og 10 hvis vi snakker ren tekst for den sags skyld). Dialogen virker for det meste naturlig og til tider faktisk også ganske sjov. Det bidrager meget til det personlighedsindtryk man som spiller får til figurerne i spillet og desværre noget der er ikke er nok fokus på i mange spil.
SumezSumezSkrevet 16/06 19:47, rettet 16/06 19:47 
Det var også det indtryk jeg fik af demoen. Det er helt underligt at blive mindet om at nogle af de aspekter der virkelig fangede en ved FF-serien i sin tid faktisk ligger meget langt fra det folk senere ville forbinde med den, og genren generelt.

Kudos til Square Enix for at have genfundet det. Jeg håber de lærer af spillets positive feedback.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
quadquadSkrevet 09/07 14:55 
På trods af de konstante små loads var det virkelig en fantastisk oplevelse. Jeg frygter for historien efter afslutningen, men har aldrig spillet FFVII, så måske det hele giver mening om et par spil.

Jeg har generelt ikke nemt ved loadtider, men nu man kan spille originalen på PC, burde jeg måske endelig springe mig ud i at få det gennemført. Må indrømme at mine forventninger nok er urealistisk høje efter remaken.
SumezSumezSkrevet 09/07 16:00 
nu man kan spille originalen på PC

Så siden 1998? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Toki, Tetris Effect, Shadow Tower: Abyss
quadquadSkrevet 09/07 20:11 
Er det ikke en anden udgave? Jeg har prøvet en gang for en 10-15 år siden, men mindes ikke at det var en hæderlig port? Har i hvert fald købt en ny på Steam, som ser ud til at være rost.
60 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig