X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario Maker


Svar
SumezSumezSkrevet 18/06-15 09:11, rettet 18/06-15 09:12 
Jeg har virkelig mine betænkeligheder omkring den slags "lav-dine-egne-spil"-spil. Little Big Planet var en fantastisk idé, og virkelig godt udført, men i praksis var det rimelig begrænset hvor interessant det var for mig at lave mine egne baner, eller for den sags skyld spille diverse ting lavet af amatører rundt om i verden.

Men simpliciteten og kreativiteten i Mario Make... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
108 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
3of193of19Skrevet 15/09-15 20:26 
Nogen der har spillet den der Super Meat Boy inspirerede bane?
Succesrate på 0.4%, kom helt til slutningen efter en del forsøg, så tabte jeg desværre koncentrationen.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 15/09-15 20:38 
det er en af dem jeg skal prøve, så snart jeg har spillet alene og tid, ndtil videre har 2 mine drenge og jeg hygget med at prøve at lave baner til hinanden og få at unlocket de forskellige elementer
Mortal Kombat the mother of all fighting games
SumezSumezSkrevet 15/09-15 20:48 
Jeg gav efter og købte spillet.
Min første bane er online. Synes selv den er temmelig svær, men lad mig vide hvad I synes :)
8865-0000-003D-E01B


Første tanker:
- Online content systemet er som forventet rodet, og jeg tror rigtig mange gode baner forsvinder helt i floden af ligegyldige ting. Man kan ikke engang se hvad ens Miiverse-venner har lagt op, man skal først finde dem inde i spillet og følge dem der.
- Ærgerligt at man ikke kan "låse" sin bane så folk har fri adgang til at rette i den lokalt, og nemt kan gennemskue alle potentielle hemmeligheder.
- Ingen statistik på banerne udover hvor mange der har gennemført dem :( Et mini leaderboard på tid eller point på hver af dem ville være supernemt at lave, og gøre online delen LANGT mere aktiv og interessant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KamekKamekSkrevet 15/09-15 21:47, rettet 15/09-15 21:51 
Sjov (og udfordrende!) bane :-)

Now beat mine ;-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 15/09-15 22:11, rettet 15/09-15 22:11 
Kamek>
Et tidligt forsøg på en bane fra min side: 3A95-0000-003D-7680

Den er lidt irriterende at rende igennem ;-)

Jeg er ked af at sige det, men den er simpelthen for svær til at det er sjovt :-(. Efter at være død over 20 gange på det første hop, gav jeg op.
KamekKamekSkrevet 15/09-15 22:14 
Fair enough :-)

Prøvede med denne bane at se hvor langt jeg kunne tweake den inden den blev uspillelig ;-)

Men tak fordi du gav den et forsøg :-)
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
JmogJmogSkrevet 15/09-15 22:30 
Kan man egentlig lave checkpoints? Sumez, din bane trænger gevaldigt til det. Efter man finder ud af hvordan man klarer det første og andet hop (nummer 2 var godt fundet på) så er det ret træls at skulle igennem dem igen og igen for at nå til det rigtigt svære - piranhaplantehulen. Den gik jeg død på efter gud ved hvor mange forsøg. Jeg synes også det er en skam at spilleren kan blive tvunget til at tage banen om på trods af at man ikke er død. Her tænker jeg på "don't miss this mushroom". Gør du det, så er der intet andet at gøre end at begå selvmord.
3of193of19Skrevet 15/09-15 22:59 
Ved 100 Mario Challenges kan man heldigvis vare vælge "save&quit". Når
Man så fortsætter får man en ny bane (så jeg forstår ikke at man ikke bare direkte kan vælge skip).
SumezSumezSkrevet 15/09-15 23:16 
Tak for feedback! Jeg har tænkt lidt over de samme ting du påpeger, Jmog, og min bedste undskyldning er at det er min første bane, og jeg bare legede rundt med nogle idéer. :)

Jeg er ikke selv fan af idéen om at man kan havne i en situation hvor man "tvinges til at gøre selvmord", men kunne ikke helt finde noget alternativ mht. at lave den udfordring jeg gerne ville. I dette tilfælde, racet mod skildpaddeskjoldet på andre måder. Hvis nogen har idéer til en fornuftig måde at gøre noget tilsvarende på, er jeg meget nysgerrig efter at høre dem!
Jeg har også med vilje dog placeret den del helt i starten af banen, så konsekvensen af at fejle det ikke er særlig stor - de to første hop er nærmere puzzles end action-udfordringer, så vil mene at når først man har grejet dem, burde de aldrig skabe nogen problemer efterfølgende - samme gælder iøvrigt delen med skjoldet.

Jeg placerede den svære del, "piranhaplantehulen" som du fint har navngivet den, et stykke inde på banen, så man stadig føler at der er en konsekvens af at fejle den, og indsatsen på det her sted er lidt højere, men passede på at der ikke var nogen specielt svære segmenter inden den, da jeg ikke ville have banen til at føles uoverkommelig. Af samme årsag er der heller ikke nogen særlig frustrerende dele i det sidste stykke hen til slutningen, men blot udfordringer der kræver at man passer på og er opmærksom på hvad man laver.

Jeg har med vilje ikke lavet banen særlig lang, netop fordi checkpoints ikke er en mulighed, og jeg ikke selv ville bryde mig om det hvis der var flere steder på niveau med banens sværeste del. Men samtidig ville jeg gerne lave en bane der føltes som en fed achievement at overvinde. Jeg var selv ret hyped første gang jeg klarede den. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 15/09-15 23:16 
3of19>
Ved 100 Mario Challenges kan man heldigvis vare vælge "save&quit". Når
Man så fortsætter får man en ny bane (så jeg forstår ikke at man ikke bare direkte kan vælge skip).

Man kan direkte vælge skip :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/09-15 23:24, rettet 16/09-15 12:42 
Min tur til at poste min første bane :-)

Lidt skræmt af jeres er den nok ret nem, men jeg hyggede mig med at lave den. Glæder mig til der låses op for flere ting, for den er meget simplere end det jeg havde i hovedet. Jeg ville gerne have haft et underjordisk segment blandt andet.

AAE5-0000-003E-83A2
JmogJmogSkrevet 15/09-15 23:30 
Sumez>
Jeg er ikke selv fan af idéen om at man kan havne i en situation hvor man "tvinges til at gøre selvmord", men kunne ikke helt finde noget alternativ mht. at lave den udfordring jeg gerne ville.

Hmm, du kunne lave noget med en pipe der spawner svampe. Placer den på en måde så de ryger ud i intetheden meget kort efter de spawnes. For eksempel ved at pipen hænger fra loftet og peger nedad mod en afgrund. Så skal spilleren time sit hop over afgrunden, så han rammer svampen i luften. Rammer han forbi, så kan han bare prøve igen, da den vil spawne for evigt.
3of193of19Skrevet 15/09-15 23:58 
Sumez>
3of19>
Ved 100 Mario Challenges kan man heldigvis vare vælge "save&quit". Når
Man så fortsætter får man en ny bane (så jeg forstår ikke at man ikke bare direkte kan vælge skip).

Man kan direkte vælge skip :)

Jeg så det i videoer af Hard 100 Mario Challenge men så det ikke på easy lige umiddelbart. Rendte ind i en bane uden fjender eller huller, hvor man skulle klare en masse svære hop for st komme over en barriere til sidst.
JmogJmogSkrevet 16/09-15 00:34, rettet 16/09-15 00:36 
Min kreation nummer to, undergrundsbanen der skulle have været en del af min første bane. Mit forslag til Sumez er inkoorporeret i den :-). Den er lidt sværere.

902A-0000-003E-D3EC
Titel: Shroom-Catcher in The Dark

Og juhuu, nu er der åbnet op for stjerner, ildblomster og pindsvin.
JmogJmogSkrevet 16/09-15 12:52 
Nogen der ved hvor mange "dage" man skal spille, før der lukkes op for SM World og SMB3 skins?

Og hvor meget variation er der i farverne man kan lave de der baggrundsbakker fra SMB3? Eller... hmm, nej det vil nok heller ikke kunne bruges. Jeg har en idé til en D-dag/Wolfenstein-bane jeg vil lave og der skal laves noget naziflagsudsmykning, så jeg skal bruge hvid, sort og rød. Optimalt skal det være noget, jeg kan have i baggrunden, så Mario kan løbe forbi det, men hvis det er umuligt, så må jeg bare lave det i "loftet". Og så skal der være bakker man skal op ad fra stranden med en masse af de der kanoner i bunker-lignende strukturer som fyrer af mod en.

Og de der fjender der ligner en omvandrende Wehrmacht-hjelm er oplagte som fjenderne på banen!

Kæft, hvor jeg glæder mig til jeg kommer hjem. Jeg har aldrig kunnet finde ud af at lave noget i spil, hvor man selv kan lave baner/missioner, men det her interface er genialt nemt/sjovt at bruge.
SumezSumezSkrevet 16/09-15 13:41, rettet 16/09-15 13:42 
Dag 5 for SMB3 :) - og ligner at det kommer med et airship skin.
Gætter på at World er Dag 7, men er ikke helt sikker på hvad der introduceres i dag 6 udover selvfølgelig de objekter der er afbilledet.

Mario Maker

Nogen der ved hvilken dag der introducerer mulighederne for hhv. at forbinde rør til andre steder, sub world, og ændring af tidsgrænsen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/09-15 13:49 
Jmog>
Jeg har en idé til en D-dag/Wolfenstein-bane jeg vil lave og der skal laves noget naziflagsudsmykning, så jeg skal bruge hvid, sort og rød. Optimalt skal det være noget, jeg kan have i baggrunden, så Mario kan løbe forbi det, men hvis det er umuligt, så må jeg bare lave det i "loftet". Og så skal der være bakker man skal op ad fra stranden med en masse af de der kanoner i bunker-lignende strukturer som fyrer af mod en.

Superfed idé. Kunne godt lyde som noget af det Nintendo har problemer med, hvis der kommer fokus på det, men håber du slipper afsted med det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 16/09-15 19:21 
Jeg har lavet en superfed castle bane, men mangler muligheden for at lave warps mellem rør for at få den til at fungere :\ Lidt ærgerligt at det efter sigende er det sidste man unlocker.
Jeg kunne jo snyde med systemtiden, men kan egentlig godt lide konceptet med at åbne op for lidt ad gangen så man tvinger sig selv til at eksperimentere med alle de nye værktøjer man får.

I mellemtiden har jeg eksperimenteret lidt med en bane der gør op med kritiken af min første bane, omkring den unfair sværhedsgrad.
51AB-0000-003F-3DC9

Man kan få en svamp i starten af banen - hvis man kan beholde den helt til slutningen får man en lille "bonus", men det er ekstremt svært IMO. Til gengæld gør den banen meget mere overkommelig hvis man bare skal til slutningen, da man kan tage skade én gang undervejs.
Den sidste del er lidt doven, og udfordringerne er ikke helt så kreativt designet, men jeg morede mig selv meget godt med at spille den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/09-15 23:35, rettet 17/09-15 00:49 
Jeg må være en gammel prut, for jeg synes det er alt for svært :-(

Her er min seneste bane, "Skull Land 1-1". Første forsøg i New SMB-stilen. Den giver nogle ret sjove muligheder for non-gameplay visuel kreativitet, som jeg leger lidt med. Hvis man for eksempel laver en lang stribe græs-tiles, så vil den automatisk sætte nogle blomster ind tilfældige steder. De tiles med blomster på kan man så via copy-funktionen bruge som templates, så man kan plante blomster hvorend man vil. Det var også ganske sjovt at lave store svævende Maya-kranier der smiler.

Sværhedsgradmæssigt er den nok nogenlunde som de andre baner, jeg har lavet. Jeg forsøger så godt jeg kan at ramme samme udfordring som banerne fra tidligere Mario-spil. Det er den hidtil længste jeg har lavet.

9ACE-0000-0043-6B62
SumezSumezSkrevet 17/09-15 01:45 
Så er min castle-bane færdig, komplet med subworld.
Det er faktisk virkelig svært at lave en bane der ikke er for svær, uden den bliver så nem at den bare føles ligegyldig. Jeg synes den her bane rammer en fin balance, med flere muligheder for at finde svampe der kan gøre kampen nemmere, og lige dele action og udforskning, med flere veje gennem banen. Vil vove at påstå at man kan klare den i første forsøg hvis man holder tungen lige i munden og ikke gør noget overilet. :) Men det er svært at vurdere den slags på sine egne baner som man nemt stirrer sig blind på.

Igen er den dog præget af flere forskellige eksperimenter, og selvom der er lidt mere rød tråd i designet den her gang, føles den stadig rodet.

6B84-0000-0043-F2FC
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/09-15 02:03, rettet 17/09-15 02:03 
Jmog>
Sværhedsgradmæssigt er den nok nogenlunde som de andre baner, jeg har lavet. Jeg forsøger så godt jeg kan at ramme samme udfordring som banerne fra tidligere Mario-spil. Det er den hidtil længste jeg har lavet.

Det er her vi rammer det jeg synes er problemet med at Mario Maker kun understøtter enkelte baner, i stedet for muligheden for at uploader komplette "worlds".
Din bane er rimelig typisk 1-1, den er fuld af powerups og meget få reelle trusler. Fjenderne kommer én ad gangen og hvis man har prøvet at spille Mario før, ved man hvad man skal gøre med dem. I et traditionelt Mario-spil ville det være en fornuftig bane til at introducere spilleren til spillets forskellige mekanikker, men når en "produkt" kun er den ene bane, så føles den formålsløs når den er overstået, hvilket er ærgerligt.
Hvis bare man kunne uploade 4 baner i sekvens, ville det kunne bruges kreativt - F.eks. en sjov idé der introduceres på første bane uden den store risiko for at spilleren føler sig straffet for ikke at være klar på den fra starten. På anden og tredje bane eskalerer man så konceptet samtidig med at de forskellige udfordringer kombineres på en måde der gør at spilleren kan gøre brug af sin erfaring til at overkomme større trusler. Og sidste bane kunne så være en meget kort men ultra-svær udfordring hvor man skal bruge alt hvad man har lært på de første tre baner, en slags boss kamp.

Det er også samme grund til at jeg endnu ikke har brugt nogen powerups højere end svampen. Den fungerer fint som en buffer der lader spilleren fejle ét sted uden at ryge helt tilbage til start med det samme, men alt derover - ildblomst, propelhat, osv. er designet til længere Mario-spil hvor en del af udfordringen er at holde fast på sin owerup. I en udfordring der kun består af én bane, føles sådanne powerups som en "automatisk sejr"-knap. Alene det at man kan tage to slag uden at dø, gør at man kan nå at løbe gennem meget store dele af hvilken som helst bane uden at forholde sig til fjender og lign.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 17/09-15 09:05 
Det at man altid kun spiller en bane af gangen og at der ikke kan laves checkpoints gør faktisk at 1-up svampen er formålsløs. Liv? Man har reelt uendelige liv.
3of193of19Skrevet 17/09-15 09:24 
Ja liv er kunnet problem ved Expert 100 Mario Challenge. Det og man kan max få tre liv pr bane alligevel.
millenniummillenniumSkrevet 17/09-15 10:21, rettet 17/09-15 10:28 
Måtte lige starte Mario Maker from scratch i går, for det er reelt sønnens spil, så jeg må kapre hans WiiU hvis jeg vil lave Mario baner.

Fik kun lige gennemgået basic tutorial og en 10 level challenge, men dagen efter er hjernen i fuld gang med idéer til nye baner. :)

Egentlig synes jeg one-level-princippet harmonerer med Mario konceptet. Sidst da Nintendo tænkte i worlds, var i Mario Galaxy, men derefter har både 2D og 3D spillene været afgrænsede forhindringbaner uden indbyrdes relationer. Det har ikke altid været min livret, for jeg synes det fjerner noget af Mario magien.

Men selvsagt, det kunne da være fedt at lave 10-12 sammenhængende levels som, efter det klassiske princip: Starter på overfladen, går ned i undergrunden, gennem vandet, op på overfladen og til sidst en boss level.

Jeg synes jeg kan fornemme et stort potentiale for DLC packs i fremtiden.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 17/09-15 11:55 
Jmog>
Det at man altid kun spiller en bane af gangen og at der ikke kan laves checkpoints gør faktisk at 1-up svampen er formålsløs. Liv? Man har reelt uendelige liv.

Fuldstændig korrekt, og rigtig trist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/09-15 11:57 
Er der stemning for at jeg laver en ny tråd hvor folk deler deres baner, evt. met et lille overblik i første indlæg, så den her tråd er fri til diskussion af selve Mario Maker, og mere generelle koncepter omkring det, uden bane-koderne drukner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 17/09-15 12:19, rettet 17/09-15 12:20 
Det lyder faktisk som en rigtig god idé. Ikke fordi jeg ikke nyder at læse om jeres levelbygger-oplevelser; tværtimod - det ville netop være rigtig fint at kunne finde kreationerne i en helt dedikeret tråd. Om det så bliver muligt at adskille diskussionerne må tiden vise. ^_^
JmogJmogSkrevet 17/09-15 15:20 
Sumez>
Er der stemning for at jeg laver en ny tråd hvor folk deler deres baner, evt. met et lille overblik i første indlæg, så den her tråd er fri til diskussion af selve Mario Maker, og mere generelle koncepter omkring det, uden bane-koderne drukner.

Rigtig god idé. Eventuelt med følgende "krav" i tråden:

Man må ikke nøjes med bare at poste en "jeg har lavet en bane, her er ID". Der skal som minimum være titlen på banen og en kort beskrivelse af hvad slags bane det er, så folk ikke famler i blinde.
SumezSumezSkrevet 17/09-15 15:29 
Enig, hvis man skulle indeksere alt hvad folk tilføjer, ville det måske også være fornuftigt at begrænse det til en max top 3, så man ikke bliver oversvømmet :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 17/09-15 17:25, rettet 17/09-15 17:25 
Er der egentlig nogen måde at slå de der kommentarer/talebobler inde i banerne fra? Fint nok med dem fra banens skaber, men hvad andre mener om banen er ikke noget jeg har brug for at vide mens jeg spiller den.

Også hamrende dumt at man skal ud på Miiverse for at se de kommentarer andre har givet ens bane. 20 sekunder blot for at se det er en smiley. Fjollet.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 17/09-15 18:33 
ja når du er på en bane så hop ud i menuen så kan du vælge om taleboblerne skal være på tvet/gamepaddet eller helt slået fra(det er vist det sidste valg )
Mortal Kombat the mother of all fighting games
JmogJmogSkrevet 17/09-15 18:52 
Takker!
OdinOdinSkrevet 17/09-15 19:51 
Nåmmen jeg havde alligevel ikke planer om at sove i nat alligevel.
https://www.youtube.com/watch?v=STjLkV3HMlU

O_O
JmogJmogSkrevet 18/09-15 04:44 
Wow, kreativt.

Hvordan satan laver han den der søsyge-effekt?
SumezSumezSkrevet 18/09-15 08:13 
Der er bare en af de der effekter man kan smide på. :) Synes banen er rimelig standard i forhold til det man i forvejen ser over det hele på Mario Maker. Spillet lider lidt af at når først man har set hvad det kan byde på, er det svært at lave noget reelt nyt. Det er et spil der tillader uendelig kreativitet, men samtidig synes at begrænse den lige lovligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/09-15 10:59, rettet 22/09-15 11:00 
Fandt denne her på Reddit: http://imgur.com/a/JlFz0

Billedet illustrerer en idé til et password-system, der kan bruges til checkpoints. Tricket er at spilleren kun kan se den nederste halvdel, og den eneste måde at få fat i P-blokken er ved at aktivere de fire skull-platforme i den rigtige rækkefølge, så de placerer en trampolin på skyen, en pow-blok på trampolinen, et skjold oven på pow-blokken, og til sidst sender skjoldet afsted i den korrekte højde til at smadre den blok P-blokken står på. Hvis man aktiverer dem i forkert rækkefølge, går sekvensen i stykker.

Det er naturligvis muligt at brute force, men med lidt kreativitet kan man nok justere den til at tage 5 inputs, hvis man synes 4 er for nemt. Mit største problem med denne løsning er selvfølgelig at den er ekstremt kompleks, og kræver en masse plads for overhovedet at virke. Det er virkelig ærgerligt at spillet "tvinger" folk til at gå til sådanne ekstremer for at opnå noget der kunne gøres med et enkelt item.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 23/09-15 10:42, rettet 23/09-15 10:42 
Jeg og min kammerat Svavar (nu kendt fra SSKT) kommer til at streame en masse Mario Maker på fredag (formentlig med cam, så I kan se vores smukke ansigter). Vi kommer til at lege lidt med editoren, og tager feedback fra chatten hvis der er nogen aktivitet, men vil også finde en masse svære baner som vi vil forsøge at tackle.

Hvis nogen har nogle baner I selv har lavet, eller som I har fundet ude i det fri og synes er vilde nok til at vi skal prøve dem, så stik mig nogle koder til dem! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 23/09-15 12:53 
Prøv den her:

2A8F-0000-0049-9485

Det er stort set Spelunky, når man ser på de vanvittige ting man skal gøre for at komme igennem den. Jeg tør næsten garantere i ikke kommer så meget som en eneste skærmbredde igennem den uden at se videoen, hvor den eneste der har gennemført den endelig lykkes:
https://www.youtube.com/watch?v=E17Omq6oHvo&feature=youtu.be
SumezSumezSkrevet 23/09-15 13:37, rettet 23/09-15 13:38 
Alle Panga banerne er helt sikkert på listen :) Det var bla. de videoer der gjorde at min ven blev vild efter at prøve spillet.
Jeg tror dog vi går videre til næste bane når det bliver mere frustrerende end udfordrende. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 23/09-15 16:06 
Den bane ser godt nok svær ud o.O

Sumez>
Det er virkelig ærgerligt at spillet "tvinger" folk til at gå til sådanne ekstremer for at opnå noget der kunne gøres med et enkelt item.

Enig. Men LittleBigPlanet 1 havde samme problem, hvorimod 2'eren introducerede logic chips, som i princippet var simpel programmering. Mon ikke Nintendo har planer om noget lignende i en eventuel efterfølger? (eller måske et Zelda Maker eller Metroid Maker).
JmogJmogSkrevet 23/09-15 16:09 
Det burde egentlig være ret nemt for dem. Checkpoints er jo noget der findes i alle de sidste Mario-spil, så vi skal bare have mulighed for at sætte et flag, der fungerer som checkpoint. Det er som om Nintendo ikke har tænkt på at folk vil lave ambitiøse/lange/svære baner.
SumezSumezSkrevet 23/09-15 16:24, rettet 23/09-15 16:26 
Jeg er ret sikker på at Nintendo ikke kommer til at indføre "logik" i Mario Maker på samme måde LBP gjorde det.

En stor del af det der gør Mario Maker så vanedannende er hvor ligetil det er skabe nye baner, og alligevel hele tiden tillade helt nye idéer så længe folk er kreative nok. De fleste genstande kan slet ikke konfigureres (firebars er de mest konfigurerbare, med variabel længe og retning, men man kan ikke engang justere farten), men alle de forskellige utrolige kombinationer af ting der enkeltvist er simpelt, er hvad der gør de forskellige baner unikke.

Selv LBP kan slet ikke være med her når det kommer til nem og enkel level redigering med øjeblikkelige resultater. Bare se på hvor simpel, nærmest ikke-eksisterende tutorial'en er: "Her er nogle genstande du kan bruge, bare gå amok med at lege."


Jeg kunne godt tænke mig at man havde lidt mere teknisk input - justering af farten på næsten alle objekter, gruppering af fjender så de altid aktiveres samtidig hvis én aktiveres (for at tvinge en fast timing på ikke-autoscrollende baner), osv. ville være en kæmpestor hjælp. En ultra-simpel form for logik der kan reagere på at en eller flere fjender besejres ville også være rart - så ville der f.eks. være færre besværlige krumspring involveret i bosskampe.
Men det er alt sammen noget der er næsten umuligt at implementere uden at gå på kompromis med hele konceptet i Mario Maker. Et simpelt checkpoint item kan jeg dog ikke se være noget særligt problem.


Det er som om Nintendo ikke har tænkt på at folk vil lave ambitiøse/lange/svære baner.

Eller at de bevidst begrænser folks mulighed for at holde fokus på korte unikke udfordringer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 23/09-15 22:29 
Ja, men hvis man kun laver en bane i fuld bredde, så er den ikke megakort og hvis man gør brug af den fulde højde oveni OG laver warppipes etc. så bliver de ret lange.

Plus, det har jo ikke virket. Hvis man kan lave det så vil nogen gøre det.
solid snakesolid snakeSkrevet 02/04-16 11:32, rettet 05/04-16 02:33 
Hvorfor kan man ikke sætte rekorder, i sine egne baner?
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
millenniummillenniumSkrevet 06/11-16 17:28, rettet 06/11-16 17:28 
Hmmm... jeg vidste slet ikke at der var en 3DS version på vej. Det kan måske være min indgangsbillet da min 3DS er en del mere tilgængelig end min søns WiiU :-D

På julens ønskeliste!

Mario Maker 3DS
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 06/11-16 17:51 
Bemærk at det er en markant dårligere udgave af spillet. Du kan ikke downloade nye baner fra internettet.
millenniummillenniumSkrevet 06/11-16 18:59 
But .... why?!
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 06/11-16 20:00 
Fordi Nintendo tilsyneladende stadig ikke fatter Internettet.
millenniummillenniumSkrevet 20/11-16 08:30 
Altså, iflg. denne trailer for 3DS versionen, så er der da fuld access til andre baner via nettet.

Hvad er det for en funktion du savner? (Så meget Maker har jeg heller ikke spillet, fordi det er min søns konsol). :D

Link...
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 20/11-16 09:24 
Ikke alle WiiU baner der er online kan spilles på 3DS (nok fordi der er nogle flere elementer på WiiU og/eller kan holde flere elementer. Og så kan de baner man laver på 3DS ikke sættes online, men kun deles via lokal multiplayer eller Street Pass.
108 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig