X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

VM i computerspil


Svar
millenniummillenniumSkrevet 20/10-14 12:21, rettet 20/10-14 12:22 
Hvor er det dog frustrerende (nogle gange) at være i et så kulturelt stillestående og konservativt land som Danmark, hvor computerspil hovedsageligt kun opfattes som en ligegyldig leg for forvoksede drengerøve.

Se bare hvordan de kan fejre VM i computerspil i Seoul.

Kan det nogensinde komme til danmark i vores tid? Der er jo astronomiske beløb i disse happenings.

Spilnørder er de nye folkehelte
The medium is the message.
scavengerscavengerSkrevet 20/10-14 12:33, rettet 20/10-14 12:35 
Så længe man ikke engang kan få kulturministeriet til at tage computerspil alvorligt (se Runes tråde om bevaring etc.) er det vist desværre ikke lige for :-(
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 20/10-14 12:47 
Det er nok et holdningsspørgsmål. :) Jeg synes det er forkert at se det som mere end leg, og poste store penge i turneringer og gøre helte ud af folk der spiller computerspil.

Det er en stor del af vores kultur, bevares, og det skal respekteres, men det vil i mine øjne altid være leg, især i forhold til de kompetitive genrer.

For the record, har jeg præcis samme holdning til kompetitive sportsgrene. Folk skal have lov til at være tilskuere, holde med deres hold, og nyde spillene, men det er pinligt og barnligt når folk begynder at tage det superseriøst...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 20/10-14 12:58 
Jeg tænker tit det samme om Danmark, skide hyggeligt land, men så er det også sket. Der er total stilstand på alt her til lands.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 20/10-14 13:18, rettet 20/10-14 13:20 
Tænkte lidt at den konservative dansker-holdning også blev tværet ud, da Christoffer fra Chassis var med i Go'Aften Danmark for at tale om Pacman og de havde Anne-Mette Thorhauge med for at tale om casual spil.

Redaktionelt formidlede de spil ret naivt og useriøst, og de havde sammenklippet en masse vox-pop fra gaden hvor de interviewede personer negligerende kaldte spil for ren tidsfordriv og voksen-legetøj. Agendaen udviste ingen fascinationen for mediet. Det var sgu lidt som at kaste bolden op, uden at gribe den.

Sgu da fanden ingen kan tage spil seriøst eller betragte det som en kultur.
The medium is the message.
spectrespectreSkrevet 20/10-14 13:30 
Jeg så en reklame i TV igår hvor en, viasat tror jeg det var, kanal reklamerede med at de viste VM i League of Legends. Er League of Legends stort i Danmark?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SonicSonicSkrevet 20/10-14 13:31 
Vi er nok bare et for lille land, med for meget fokus på landbrug. Intet at sige til, at landets talenter smutter herfra, så snart de har deres uddannelser. Der er jo nul at komme efter her, medmindre man er klejnsmed eller landmand :(
Parental Advisory: Explicit Lyrics
TheDukeTheDukeSkrevet 20/10-14 13:35 
millennium>
Sgu da fanden ingen kan tage spil seriøst eller betragte det som en kultur.

Så længe de store publishers ikke engang selv gør det, er det vel ikke så mærkeligt at det er den fremherskende indstilling.
millenniummillenniumSkrevet 20/10-14 13:46 
Vi kan tage Comedy seriøst og give skidtet et award show. Vi kan endda tage brød seriøst og lave en DR Tema-aften om brød. Men spil....? En branchen som har overhalet filmindustrien i indtjening.

"Næææææ, er det ikke lidt plat?", siger den gamle redaktionschef :(
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 20/10-14 13:58 
Har der aldrig været en DR2 tema-aften om spil? Det er svært at tro.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
CamousCamousSkrevet 20/10-14 14:24, rettet 20/10-14 14:25 
Synes selv at folk er begyndt at tage spil for seriøst, specielt i vesten. Det invitere den forkerte slags folk ind nemlig.

Foretræk den purity der var omkring konsol spil i 80'erne og 90'erne hvor det bare handlede om at lave de sjoveste spil.

Idag er der for meget pretension, folk der tager sig selv og de spil de laver alt, alt for seriøst. For ikke at nævne den farligste gruppe, folk med sociale og politiske agenda som de prøver på at prutte inde i industrien.

Kunne bedre lide den hobby dengang hvor man var til grin hvis man sagde at man var over 13 år gammel og stadig spillede spil.
TheDukeTheDukeSkrevet 20/10-14 15:15 
Det var da en utrolig snævertsynet og umoden indstilling at have.
CamousCamousSkrevet 20/10-14 15:30 
Det resulterede i bedre spil og det er det eneste der interessere mig.
millenniummillenniumSkrevet 20/10-14 16:08 
Maling på et lærred.....

....Kan både være uforpligtende og formålsløst klatmaleri lavet af et barn. Eller det kan være stor, eksistentiel billedkunst lavet af en verdensberømt kunstner. Kun for sjov og dødsens seriøst, men begge dele er stadig bare maling på et lærred.

Sådan er spil IMO også. Der er plads til begge dele.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig