X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gauntlet (reboot)


Svar
jaesjaesSkrevet 19/03-14 14:00, rettet 19/03-14 14:02 
Der er et nyt Gauntlet på vej fra Magicka-udviklerne. Annonceret til pc, og som optimeret til SteamOs og Steam Machines. Heldigvis både co-op offline og online for fire personer.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=JvNxItMCK1w
slk486slk486Skrevet 19/03-14 14:05 
Det skriger bare på en konsol release. Gauntlet med mus... Pfft...
j/k
jaesjaesSkrevet 19/03-14 14:07, rettet 19/03-14 14:11 
Jeg har da tænkt mig at tilslutte en controller (eller fire) ;)

EDIT: Ja ok, de har ikke annonceret support - alt det med Steam this og that "forvirrede" mig...
EDIT 2: Dobbelt-forvirret - som minimum kan man vel spille med Steam controllere :)
slk486slk486Skrevet 19/03-14 14:28, rettet 19/03-14 14:28 
Med fokus på SteamOs kunne man dog tænke at controller var tænkt ind og måske ligefrem foretrukket.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 19/03-14 15:11, rettet 19/03-14 15:12 
De fleste moderne PC spil har controller support, hvor det giver mening, så det må næsten forventes også at være tilfældet her. Sikkert 360, Steam controller og mus/keyboard støtte ud af æsken, med mulighed for andre controllers hvis man accepterer en lille smule besvær.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 19/03-14 15:17 
Det kommer da helt an på hvor fokus på styringen ligger. Er det "PC Diablo", så er der formentlig ikke XInput support.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 19/03-14 15:20, rettet 19/03-14 15:22 
Derfor udsagnet "hvor det giver mening". Laver de en styring der kun giver mening på mus/keyboard, bør man selvfølgelig ikke forvente controller support ud af æsken (andet end Steam controller).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
millenniummillenniumSkrevet 19/03-14 15:38, rettet 19/03-14 15:38 
Når jeg spiller gamle Gauntlet på min PS3, opdager jeg hurtigt at spillet kun fungerer når 1) det styres med klassisk arcade stick 2) det spilles oprejst ved et kabinet 3) det spilles i et rum fyldt med en masse andre blinkende lamper og arcade maskiner 4) lyden kommer fra en buldrene højtaler 5) billedet er malet med billedrørets scanlines 6) der står 1-4 personer og spiller, mens en 5 - 6 andre kigger på.

Men jeg vil da ikke være en pessimist og sige at en reboot er umulig. :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/03-14 15:48 
Bede-x>
Derfor udsagnet "hvor det giver mening". Laver de en styring der kun giver mening på mus/keyboard, bør man selvfølgelig ikke forvente controller support ud af æsken (andet end Steam controller).

Begge dele kan give mening i denne type spil, så derfor afhænger det af hvordan de har tænkt sig det skal være. D3 og Torchlight styres feks. begge kun med mus på PC og har controller support på konsoller.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 19/03-14 16:11 
slk486>
Begge dele kan give mening i denne type spil, så derfor afhænger det af hvordan de har tænkt sig det skal være.

Ja, naturligvis, hvilket var hvad jeg mente med "hvor det giver mening", men lad det bare ligge...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 19/03-14 21:37 
Kors, vi kan bare ikke kommunikere over indernettet ;)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 20/03-14 00:31 
Fedt indlæg, millennium :D

Mon ikke det kommer til konsol også. I så fald skal jeg i hvert fald tjekke det ud. Har været glad for flere spil i serien.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
jaesjaesSkrevet 28/09-14 19:51 
Det var da rart, det blev et godt spil - større sandsynlighed for en konsol-port :)

The usual suspects:
http://www.metacritic.com/game/pc/gauntlet
http://www.gamerankings.com/pc/772585-gauntlet/index.html

Og lidt scorer/anmeldelser fra mindre kendte sites:
http://rpgwatch.com/#28901
millenniummillenniumSkrevet 28/09-14 21:15 
Meeeeh! Det er Gauntlet men uden personlighed.

Og blodorgiet er komplet unødvendigt.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/09-14 07:48 
Hvilken personlighed har Gauntlet? :P
Jeg synes om noget det ligner fuldstændig den samme stil som de gamle spil, hvadenten det så er godt eller skidt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/09-14 09:06 
Gauntlet havde en 4P mode i et special-designet kabinet, hvilket var unikt. Det havde replikker og lydeffekter som en ægte retro-gamer altid husker (Du kender lyden når man rammer sit exit).. Det havde simplicitet ud over alle grænser. Det lignede ikke noget andet det stod i arcade hallen på daværende tidspunkt.

Denne Gauntlet reboot ligner de mange andre RPG-lignende fantasy-spil, f.eks. konsoludgaven af Baulder's Gate, og rent grafisk er det præcist som man kunne forvente i 2014. Ergo ingen personlighed. :-D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/09-14 09:58 
Umiddelbart ser det væsentlig mere arcade agtigt ud end de fleste rpg'er. Bemærk bl.a. de mange samtidige fjender med en AI begrænset til fugleflugt i retning mod fjenderne
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/09-14 10:14 
Jeg er komplet uenig - indtil videre synes jeg det er meget fedt :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/09-14 10:49, rettet 29/09-14 10:49 
Det synes jeg også bare lyder godt. Er jeg den eneste der synes at de gamle Gauntlet spil bestemt ikke er særligt gode spil? :P 4-player arcade kabinetter eller ej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/09-14 11:08, rettet 29/09-14 11:08 
De gamle Gauntlets krævede det rette momentum, men det er rigtigt: Hvis man bare sidder alene derhjemme og spiller en emuleret version på sin konsol, så falder oplevelsen lyhurtigt til jorden. Ikke desto mindre "Elf needs food badly". :P
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/09-14 11:30 
Jeg kan ikke forestille mig at den nye udgave ikke har shoutouts til de gamle citater, men det er egentlig irrelevant - det var jo noget med tiden og stedet, som ikke rigtig kan genskabes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/09-14 11:32 
https://www.youtube.com/watch?v=YOkKcZyA9Xs

Jeg synes det på alle måder ligner et ægte 2014 Gauntlet
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 29/09-14 13:02 
Det er tættere på Gauntlet end de forrige remakes. Hvorfor? Fordi man kan skyde maden, der giver health. :D

Jeg har kun leget kort med det, men jeg kan godt lide det - det er klart dybere end originalen, og hver character fungerer på sin egen måde, så det ikke bare er skade vs. speed etc. Wizard'en skal fx. blande elementer a la Magicka for at lave sine spells.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/09-14 13:03 
Det synes jeg giver fint mening. Det er lidt fjollet, i originalen, at figurerne var så ens som de var. Selvom det lyder som om de har gjort troldmanden mere kompleks end nødvendigt. Især i forhold til at man ikke kan lave et 4-mands party hvor samme class optræder to gange.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 29/09-14 14:11 
ALLE spillede troldmanden dengang Gauntlet stod i City 2 (og jeg var der så ofte som muligt).

Tror det var hastigheden og styrken på hans skud som gjorde udfaldet.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 30/09-14 09:18 
Jeg kan godt lide baggrundshistorien for Gamespots anmelder af Gauntlet:

"Justin Clark spent about 6 hours running the new Gauntlet. Being so very ancient, he has fond memories of playing the original in arcades as a kid, and playing the elf just so he could shoot the food faster than everyone else and laugh at his brother when he died.
He was always a lonely child. "
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/07-15 17:34 
Kommer til PS4 (og XB1?) i august...

http://bit.ly/1dK1Q2G
DeluxScanDeluxScanSkrevet 07/07-15 17:44 
Nice! Kan ikke vente!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
BeanoBeanoSkrevet 06/08-15 18:08 
Mere info om ændringer og tilføjelser.

http://blog.eu.playstation.com/2015/08/06/gauntlet-slayer-edition-new-ps4-features-detailed

Udkommer på d. 11 i USA så god chance for dagen efter hos os.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig