X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Wolfenstein: The New Order


Svar
Per SPer SSkrevet 19/02-14 17:12 
Pressetekst:

>>>

We’re pleased to announce Wolfenstein: The New Order, the first-person action-adventure shooter, will be available in Australia on May 22, 2014 and throughout Europe on May 23, 2014. As an added bonus, everyone pre-ordering the gamewill be invited to access the DOOM beta with their copy of Wolfenstein: The New Order. For more information on the ... Se hele indlægget


Wolfenstein: The New Order trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
134 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
--Skrevet 25/06-14 18:43 
Sumez>
Men har det nye Wolfenstein noget med RtCW eller ET at gøre, udover del af titlen og det faktum at man skyder nazister? Umiddelbart synes jeg det lyder som to forholdsvist forskellige tilgangsvinkler til konceptet, og kan stadig ikke helt se formålet med at shoehorne et multiplayer-spil ind i det. Hvis det i savner er et Enemy Territory 2, så er det vel en helt anden sag.

Nu er det jo samme serie, og eftersom RtCW tilbød en bund solid omgang MP, kan jeg ikke se det underlige i at _ønske_ at TNO havde bygget videre på denne? Så forstår ikke hvorfor du absolut mener, at det skal deles op i fx TNO og ET2? RtCW havde også en solid SP del, men magtede alligevel at løfte opgaven med at tilbyde begge dele.

Ser du det som en ulempe, hvis TNO havde tilbudt en solid omgang MP? :D
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 25/06-14 20:25 
Jeg synes bare det er et spil hvor SP og MP alligevel er så adskilt at det er lige meget om det er det spil der har den gode multiplayerdel du eftersøger, end et andet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-14 20:36 
Som jeg ser det, er budgettet for den her slags spil efterhånden så stort, at det ikke længerer giver mening at skulle have både singleplayer og multiplayer i pakken. Det ender bare med at enten den ene eller begge halvdele bliver half-assed.
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/06-14 21:10, rettet 25/06-14 21:11 
Det er blivet bevist mange gange at der er plads til begge dele på en blu ray skive! Hvor det ene ikke udlukker det andet.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/06-14 21:13 
Jeg snakker sgu ikke om størrelsen. Jeg snakker om kvaliteten :)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/06-14 21:43 
Gør jeg også... Plads til at lave solid mp og sp.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DunwichDunwichSkrevet 26/06-14 09:09 
Machinegames har muligvis koncentreret deres talent og tid om singleplayer, i erkendelse af, at de ikke kunne lave en god multiplayer. I så fald er jeg glad for, at de brugte tiden og talentet på singleplayer, for den er godt nok fremragende i TNO.
slk486slk486Skrevet 27/08-14 09:33 
Nogen, der har spillet på XO og kan fortælle om lydproblemerne er de samme som Beano beskriver vedr. PS4?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 09:40 
Det skal siges de fleste ikke har et issue med det på PS4, ellers var det patchet.
slk486slk486Skrevet 27/08-14 10:28 
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4?
j/k
slk486slk486Skrevet 27/08-14 10:28 
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4? Er det lpcm multi/stereo eller dd/dts?
j/k
slk486slk486Skrevet 27/08-14 10:29 
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4? Er det lpcm multi/stereo eller dd/dts?
j/k
slk486slk486Skrevet 27/08-14 10:29 
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4? Er det lpcm multi/stereo eller dd/dts?
j/k
slk486slk486Skrevet 27/08-14 10:29 
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4? Er det lpcm multi/stereo eller dd/dts?
j/k
slk486slk486Skrevet 27/08-14 10:29 
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4? Er det lpcm multi/stereo eller dd/dts?
j/k
slk486slk486Skrevet 27/08-14 10:30 
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4? Er det lpcm multi/stereo eller dd/dts?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 10:32, rettet 27/08-14 10:33 
slk486>
Strange, så du mener det er noget der spøger i din ps4?

Tror måske mange ikke bemærker det? Dunno, nogle center lyde er bare underligt lave.
Gør det ikke uspilleligt - langt fra! - men blot generende :)
JmogJmogSkrevet 27/08-14 13:55 
Hmm, har ikke lagt mærke til spor lydproblemer på min PS4 udgave.

Har du prøvet at skifte mellem 5.1 og 7.1 i PS4 lydsetuppen? (er ikke hjemme, så kan faktisk ikke huske om man KAN lave sådan et skift, men det kunne man på PS3).
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 14:00 
Som nævnt tidligere, jeg spiller med headset og har ikke problemer i andre spil. Virker som om mixet er forkert. Der kom en patch til launch, men forbedrede det kun. Man kan desværre ikke justere volume for effekter/musik/stemmer/etc. inde i spillet heller :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-14 16:06 
Kører du altid stereo så? Eller er din PS4 sat til Surround og så resampler TV'et og hovedtelefonerne det til Stereo? I så fald kunne det måske være synderen? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 27/08-14 16:16 
Nej, som sagt.. ikke problemer i andre spil.
SonicSonicSkrevet 27/08-14 16:39 
Der er helt klart noget med lyden i spillet. Som sagt i min tidligere post, havde jeg bøvl med lyden på PC i 2.0. Jeg mener stemmerne var ekstremt lave.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 27/08-14 21:23 
^ Er du sikker på det ikke var resten af lyden, der var høj? :P
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/08-14 22:20 
Beano>
Nej, som sagt.. ikke problemer i andre spil.

Det kunne jo være at problemet også var der i mindre grad, og at det bare gik helt i ged i Wolfenstein :) Jeg har ikke spillet det endnu, ville bare prøve at komme med en mulig løsning. Selvom du nok har rigeligt styr på den slags i forvejen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/08-14 08:05 
Taktak!.. jeg er altid taknemmelig for forslag ;)

Vil lige prøve at lege med det igen i aften og se om jeg kan finde en løsning.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/02-15 14:15 
Shit mand, kan huske, hvor grotesk jeg synes det i sin tid var, når Diablo II skulle installeres fra en kæmpe bunke CD-ROM'er, og nu oplevede jeg så det samme med Wolfenstein: The New Order, bare med DVD-ROM'er i stedet. 44GB, hvoraf en stor luns skulle hentes som en patch. Sjældent har jeg da brugt så lang tid på at få et spil installeret. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvor buggy den her titel må have været på day one, når det kræver sådan en kolos af en patch.

Men ellers et okay spil. Old school på en måde, så det er tilpas sjovt at spille, og new school på en måde, der ikke er (alt for) sovset ind i QTE og andre dårlige undskyldninger for gameplay. Hele nazi-verdenen i 60'erne er ret veludført, men jeg savnede alligevel nogle lidt mere kreative (og gerne stereotypisk tyske) lokaliteter, og fjenderne er desværre heller ikke voldsomt varierede.

Ved ikke, om jeg er den eneste, der synes, at sværhedsgraden var sådan lidt all over the place? F.eks. den bane, som slutter med The London Overseer. Den starter urimeligt svært, bliver derefter sådan lidt almindeligt udfordrende og ender med The London Overseer, der er en totalt pushover. Fuldstændig på hovedet.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 23/09-15 16:09 
En opfølger på vej?

http://www.destructoid.com/wolfenstein-the-new-order-2-just-got-teased-312156.phtml
SumezSumezSkrevet 17/05-16 15:24 
Købte spillet for længe siden, men har haft det stående på hylden uden nogen god forklaring, så er endelig kommet i gang.
Er lidt over halvvejs inde i spillet efter et par dage, og er ret positiv stemt.

Jeg forstår ikke helt hvorfor spillet ofte er blevet beskrevet som en "old school FPS".
Det må være meget længe siden jeg har prøvet et "moderne" FPS, for jeg synes godt nok at The New Order opfylder nærmest alle forudsætningerne for et stereotypisk moderne FPS. Der er våbensigte, stealth, og coverbased shooting blandet frit sammen for at sikre at "alle" får det de kan lide. Spillet er fyldt med story-sekvenser, formålsløse collectibles, og turret-sekvenser. Alle banerne at lagt ligeud for dig i en lineær struktur med en objective marker der konstant fortæller hvor du skal hen. Våbnene er kedelige og traditionelle, kræver reloads, og automatvåbnene har så meget rekyl at man føler sig ekstra handicappet på konsol.

Når det så er sagt, så synes jeg at spillet gør alt ovenstående på særdeles velgjort facon, og kunne ikke forestille mig et spil der blander disse elementer meget bedre.
Rent faktisk synes jeg spillet minder om Bioshock mere end det minder om nogen "old school" FPS-spil, men gør samtidig alt det, Bioshock Infinite prøvede at gøre, men langt bedre: Gameplayet er simpelt, velfungerende og fair det meste af vejen. Historiefortællingen er supergodt paced, med en god blanding af skyd-på-alt, stealth og story-sekvenser uden man på nogen måder føler at man bliver afbrudt, eller at sekvenser trækkes alt for langt ud. Historien er underholdende og velgjort, figurerne er gode, og der er tilpas meget afveksling i områderne til at man aldrig kommer til at kede sig helt. Og så synes jeg faktisk det er spændende at gå på opdagelse i områderne og finde de skjulte ting. Jeg kunne godt forestille mig selv genspille alle missionerne for at finde det jeg mangler - spillet har høj nok genspilningværdi til at det ikke føles som grind.


På den mere kritiske side, så synes jeg også spillet falder i nogle af de samme grøfter som jeg tit ser i moderne spil i genren. Jeg skal ikke kunne afskrive at jeg bare er dårlig til spillet, men jeg synes nogle gange at der mangler en tydelig forbindelse mellem hvordan jeg spiller og hvordan jeg reelt klarer mig. Nogle gange kan man løbe rundt og pløkke nazister i ansigtet uden problemer, mens jeg andre gange støder på en enkelt u-armeret fjende med en snoldet assault rifle, der tager mig fra 100 til 0 health på få sekunder uden jeg når at se hvad der sker. Som regel kan jeg godt se at jeg kunne have undgået det ved ikke at at tilgå situationen på den måde jeg gjorde, men hvordan man straffes eller belønnes for sin spillestil virker meget inkonsekvent.

Oveni hatten er styringen rimelig rodet. Det faktum at trekant kun skifter mellem det forrige våben man havde equipped forvirrer mere end det hjælper, især efter man får laser-skæreren. Tit finder jeg mig selv skifte forvirret mellem to våben der ikke har mere ammo tilbage midt i kampens hede, mens R1-knappen som bringer våben-vælgeren op ikke gør noget for at pause spillet (eller sætte farten ned), og iøvrigt er den samme knap som bruges til at kaste granater, hvilket hurtigt bliver enormt kluntet for mig. Det er måske bare en vanesag, men jeg synes ikke det er smart.


Om ikke andet - konklusionen so far: Ret fedt spil, føles moderne, men ikke på nogen dårlig måde. Langt bedre end Bioshock Infinite, så hvorfor er det ikke ligeså populært?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 17/05-16 15:46 
Langt bedre end Bioshock Infinite, så hvorfor er det ikke ligeså populært?

Mit gæt er, at begge dele har med deres forgænger at gøre.
Bioshock 1+2 blev modtaget ret positivt, så der har uden tvivl været rigeligt med hype for Infinite.

Til sammenligning blev Wolfenstein (2009) fjernet fra Steam store, uden at være vildt savnet af folk.
Dels fordi det solgte dårligt, men sikkert også i forbindelse med, at Bethesda overtog IP'en.
- Så det er fuldt forståeligt, hvis folk har været lidt mere forsigtige med at styrte ud og købe det næste spil i serien.


Foruden det, så er jeg enig.
Infinite var et ok spil, men jeg har stadig ikke haft den der kriblen for at spille dele af det igen.
Til gengæld udfyldte Wolfenstein: The Old Blood lige præcis den lyst jeg havde til at spille TNO igen - til trods for de stealth sektioner (i TOB) jeg måtte gentage adskillige gange pga. min utålmodighed. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-16 16:00 
Infinite havde en fantastisk historie, men det var ikke et super godt spil. Det har wolfenstein ikke, synes de er umulige at sammenligne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/05-16 16:41 
Historien i begge spil er klichéfyldt og plat, Wolfenstein vinder i min bog fordi den er underholdende og ikke tager sig selv seriøst. Kan dog ikke overskue at skulle diskutere Bioshock lige nu så lad os bare sige det er min mening ;)

Jeg synes det er ret nemt at sammenligne dem, da de har meget tilfælles og er bygget op på en meget lignende måde. Begge er traditionelle (efter den "moderne" opskrift), men historiedrevne FPS'er med konstante temposkift for at holde spilleren fanget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-16 17:08, rettet 17/05-16 17:09 
Jeg synes tidligere du har givet udtryk for at du ikke forstod historien i Infinite, så måske derfor du synes de kan sammenlignes.
For mig at se ligger de dog så fjernt fra hinanden at det næsten lige så godt kunne være spil fra to vidt forskellige genrer vi diskuterer.

Men jeg giver dig ret i at Wolfenstein er sjovere at spille. Det er bare ikke et bedre spil i sidste ende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/05-16 19:53 
Det har jeg vist ikke givet udtryk for, nej. :) At der er plot-elementer der fra "forfatternes" side er taget rimelig let på, er ikke det samme som at jeg ikke forstår den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/05-16 19:55 
Det var ikke for at lyde nedladende. Hvis jeg ikke havde brugt meget lang tid på at tænke det hele igennem flere gange efter gennemførsel havde jeg heller intet fået ud af den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
134 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig