X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Toukiden til Vita


64 emne(r).
1 2 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/01-14 04:37, rettet 30/01-14 04:37 
Jeg har siddet og spillet lidt af Toukiden: Age of Demons demoen der lige er landet på Vita idag og syntes det virker ret godt.

Det er en Monster Hunter klon, men uden alt det nonsens med at man skal have værktøj og potions og alle mulige andre ting. Istedet har forkellige Mitama man kan bruge (lidt ligesom en Persona) som giver én nogen forskellige boosts og 4 forskellige special abilities, som f.eks. kan være healing.

Det virker også som om at der er en bedre og mere interessant historie end der er i Monster Hunter spillene, så det er helt sikkert værd at checke ud hvis man har en Vita.

Link til demo på PSN
slk486slk486Skrevet 30/01-14 08:48 
Så lidt mere som Soul Sacrifice?
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/01-14 14:24 
Ja måske... Jeg har faktisk ikke prøvet Soul Sacrifice endnu, selvom det er et af de dér gratis PS+ spil.
slk486slk486Skrevet 30/01-14 14:33 
Minder i strukturen om Monster Hunter, men uden alt det (for nogen) trivielle crafting, som du nævner.
j/k
CamousCamousSkrevet 30/01-14 14:36 
Skal jeg virklig støve mit launch Vita af?

Bah, så skal jeg sikkert nok først igennem en af de der firmware updates som SONY er så glad for men er så dårlige til at lave til smerteløs process.
slk486slk486Skrevet 30/01-14 14:42 
De er slet ikke så slemme på Vita :)
j/k
CamousCamousSkrevet 30/01-14 15:49, rettet 30/01-14 16:49 
Kan huske at de var. Det var faktisk en enormt irritation på PS3 og jeg håbet at SONY ville fixe det, og andre latterlige ting som det at spil skal "installeres" efter de er downloaded men det gjord de ikke.

Men jeg har altid ment at SONY's OS software team har haft hovedet lang oppe i røven, så det var ikke unforventet.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/01-14 15:53 
De auto-download features de introducerede med PS+ har reddet meget for mig på PS3. Jeg var også jævnt træt af at man skulle update både konsol og spil hver gang man ikke lige havde spillet på den i en uges tid, men nu kører det rigtig godt.
NaieraNaieraSkrevet 30/01-14 16:56 
Så mange opdateringer har der aldrig været, til hverken spil eller selve konsollen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 17:07 
Og PS4 og Vita spil skal heldigvis ikke længere udpakke-installere som på PS3.
CamousCamousSkrevet 30/01-14 17:46, rettet 30/01-14 17:49 
Naiera>
Så mange opdateringer har der aldrig været, til hverken spil eller selve konsollen.

Jo. Jo, der har. Alt, alt for mange. Det er en konsol vi snakker om her, ikke PC'er.

Beano>
Og PS4 og Vita spil skal heldigvis ikke længere udpakke-installere som på PS3.

Er du sikker? Husker bestemt at man skulle installere ting på Vita også. Ved ikke med PS4.
SumezSumezSkrevet 30/01-14 17:48, rettet 30/01-14 17:48 
Naiera>
Så mange opdateringer har der aldrig været, til hverken spil eller selve konsollen.

Du kan umuligt tale om PS3 her :) Jeg tror jeg skal hente 3-4 kæmpe system-opdateringer og patches ca. hver gang jeg tænder min PS3.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 17:52, rettet 30/01-14 17:53 
Camous>
Er du sikker? Husker bestemt at man skulle instsllere ting på Vita også. Ved ikke med PS4.

Ja. Der sker en aut. install af updates, men spillene udpakkes/installeres ikke som på PS3. Der sker en kort installation af LiveArea, trophies og anden info til menuer etc. men ikke en lang udpakningsproces der kræver dobbelt lagerplads som PS3.
Bede-xBede-xSkrevet 30/01-14 17:53, rettet 30/01-14 17:54 
Camous>
Jo. Jo, der har. Alt, alt for mange. Det er en konsol vi snakker om her, ikke PC'er.

Men det var måske PC'en de burde efterligne. Steam opdaterer automatisk ens spil i baggrunden uden man behøver at klikke på noget, starte noget eller betale et abonnement.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
CamousCamousSkrevet 30/01-14 17:55 
Det er også svineri som SCE gav udvikler frit spil til at gøre hvad de har lyst med patches. Det resulterede i en absurd anarki af kæmpe stor gigabyte patches, garanti for at skulle installere en på selve launch dag. Har selv oplevet spil der skulle hente flere patches efter hinanden. Og SCE selv sendt en eller to firmware ud om måneden på et tidspunkt.

User experience på SCE konsoller efter PS2 var så vammelt at jeg er glad for at jeg stoppede med købe nye spil engang i 2010. Det var så herligt at gå tilbage til plug and play konsoller. Uha, jeg var så glad for at være fri for det bullshit.
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 17:55, rettet 30/01-14 17:56 
Sumez>
Du kan umuligt tale om PS3 her :) Jeg tror jeg skal hente 3-4 kæmpe system-opdateringer og patches ca. hver gang jeg tænder min PS3.

Nu tror jeg du vrøvler... det kan max. være 1 system update.
SumezSumezSkrevet 30/01-14 18:04 
Har flere gange været ude for 2 i træk, det er sikkert forskellige ting, men jeg er ikke med på forskellen, derudover skal store'n gerne patches separat, og derudover en kæmpepatch til det spil man har tænkt sig at spille. Efter det er blevet installeret, altså.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 18:10, rettet 30/01-14 18:10 
Spil kan sagtens opdatere flere gange i træk men system updates henter max. 1 gang - den nyeste. De sidste to gange jeg har timet det, har det taget ca. 4 min at hente og installere totalt - uden PS+ og via wifi. Men naturligvis, hvis man sjældent har en konsol tændt, vil det føles som generende da man skal opdatere "hver gang".
SumezSumezSkrevet 30/01-14 18:14, rettet 30/01-14 18:14 
Ja, indrømmet, det ville nok være næsten ligeså ofte på X360 hvis jeg brugte den i samme omfang som min PS3 (synes dog det er ekstremt sjældent med deciderede system-updates, og store'n er her en del af firmware, hvilket er en bonus), men hos PS3 er det også lige en ekstra torn i øjet at deres patches gerne fylder mellem 20 og 100 gange mere end dem på X360, hvilket ikke engang er en overdrivelse. Jeg har ikke lynhurtigt internet herhjemme, så det kan mærkes.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 18:17 
Ja det er meget hurtige på 360 pga. deres mere intelligente patching system. På PS3 hentes der en fuld firmware installer uanset hvilken man har installeret.
SumezSumezSkrevet 30/01-14 19:20 
Ja, det var også den fornemmelse jeg havde. Så issuet her er vel i virkeligheden.. gør PS4 og Vita brug af et lignende "intelligent" patching system?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 19:41 
Ja men på en anden måde. PS4 henter system updates i baggrunden automatisk (også i stand-by) og kræver ikke plus. Er ikke klar over om installationen også foregår i stand-by?
Er ikke helt sikker på Vita situationen - tror at firmware updates fungerer som på PS3 men spil updates kan opdateres automatisk med PS+
NaieraNaieraSkrevet 30/01-14 20:05 
Sumez>
Du kan umuligt tale om PS3 her :) Jeg tror jeg skal hente 3-4 kæmpe system-opdateringer og patches ca. hver gang jeg tænder min PS3.

Måske hvis du venter et halvt år med at tænde for din PS3 hver gang...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 20:15, rettet 30/01-14 20:15 
Ser ud til PS4 kun henter firmware updates i baggrunden men installation skal man stadig godkende - hvilket vel er fornuftigt nok pga. strøm der kan slukkes. Om det bliver en irritation vil fremtiden vise - installationstid og update frekvens gør udslaget i den sidste ende.
CamousCamousSkrevet 30/01-14 20:20, rettet 30/01-14 20:33 
Standby downloads er gode, men kun i teori. Jeg kan ikke lide at efterlade elektronik i standby, specielt ikke konsoller fra syvende generation og frem, de er skrøbelige nok uden at skulle få en hjælpende hånd med at stille træskoene.

Det er helt hul i hovedet at SCE ikke lavede deres firmware patch process om så den ikke skal downloade det hele hvergang når de nu havde muligheden med Vita og PS4.

Jeg bliver helt svimmel over hvor inkompetente deres software folk er.
SumezSumezSkrevet 30/01-14 20:23 
Nej, jeg er heller ikke meget for at mit internet bliver brugt, især til store filer, uden jeg selv er gjort klar over det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 20:31 
LAN kablet slides også af al den trafik...
CamousCamousSkrevet 30/01-14 20:35 
Jeg snakker om strømforsyningen som ikke har godt af at elektronik bare efterlades på standby.
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 20:44 
Korrekt - faktisk mest sikkert at have det i kassen uden at passe det ud.

Spøg til side, man kan trods alt slå det fra, spare lidt strøm og nøjes med updates hentes i baggrunden mens den er rigtigt tændt og man bruger den. Så "slider" den heller ikke unødigt på ens internet i stand-by.
NaieraNaieraSkrevet 30/01-14 20:45 
Beano>
LAN kablet slides også af al den trafik...

Skal man lufte ud regelmæssigt hvis man bruger wi-fi? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 20:47 
Ja, pas på med bitstøv og torrentpartikler!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 20:48 
Sumez>
Ja, indrømmet, det ville nok være næsten ligeså ofte på X360 hvis jeg brugte den i samme omfang som min PS3 (synes dog det er ekstremt sjældent med deciderede system-updates, og store'n er her en del af firmware, hvilket er en bonus), men hos PS3 er det også lige en ekstra torn i øjet at deres patches gerne fylder mellem 20 og 100 gange mere end dem på X360, hvilket ikke engang er en overdrivelse. Jeg har ikke lynhurtigt internet herhjemme, så det kan mærkes.

Beano>
Ja det er meget hurtige på 360 pga. deres mere intelligente patching system. På PS3 hentes der en fuld firmware installer uanset hvilken man har installeret.

Det i kalder "intelligente" patches på Xbox 360 vil jeg vove at påstå er direkte retarderet. En patch til spil 1 der fylder omkring 5mb bliver kun downloadet til konsollens cache, og når du har spillet tre andre spil vil spil 1's patch være slettet og skal hentes igen næste gang du starter spillet. Kun spil som Skyrim der har været patches så voldsomt får lov at ligge permanent på harddisken.
Her foretrækker jeg PS3'ens metode til ENHVER tid, da man i det mindste har mulighed for at beholde sine patches* når online servicen lukker og slukker. Uanset om det så tager en krig. Når Xbox Live til 360 lukker ned er du fucked :(

*En Harddisk's levetid taget i betragtning selvfølgelig. Følger patches egentlig med over hvis man tager backup af en PS3 harddisk?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 20:50, rettet 30/01-14 20:51 
Jeg talte om system/firmware updates.

Edit: Ja til det sidste med HDD.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 20:52 
Haha det missede jeg fuldstændig. Så kan jeg ikke forstå hvordan du mener det er hurtigere på Xbox da den skal tænde og slukke sig selv mindst en 3-4 gange når den opdateres. En system update på min 360'er tager i hvert fald meget længere end på min PS3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 20:57 
Downloadtiden er hurtige svjh. Men som jeg også nævnte, så er update frekvensen mere kritisk end installationstiden imo. Sony har haft for mange af dem på PS3 som kunne være afværget med bedre tests før release. Håber situationen forbedres på PS4 selv om jeg nu alligevel ser frem til de næste par PS4 updates ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 20:59 
Jep det har du garanteret ret i. Situationen for mig er så bare at jeg bruger min 360'er så sjældent at jeg næsten er garanteret en update hver gang jeg starter skidtet :D Hvilket selvfølgelig er grunden til at jeg lægger mærke til det :)

Ser også meget frem til de næste PS4 updates. Det var sjovt i starten med PS3 også da vi blev tæppebombet af nye features :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 21:05, rettet 30/01-14 21:09 
Der kommer nok snart en update - Sony lancerer snart (februar svjv) et PS4/PS3/Vita wireless headset som kræver PS4 1.60 firmware ;)

Edit: Med link...
http://www.thesixthaxis.com/2014/01/24/retailers-list-a-sony-gold-wireless-ps4-headset-thats-not-really-gold/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 21:10 
Jeg håber de fikser optage funktionen. Det har i forskellig grad fucket helt op de sidste tre gange jeg prøvede det. Værst var gangen hvor den slet ikke optog noget som helst. Det har jeg dog kun prøvet den ene gang :)

Underligt at de overhovedet har det med fra starten når det ikke virker, og når man tænker på hvor mange PS4 features der først kommer senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 21:19 
Jeg må have været heldig for jeg har endnu ikke oplevet det, men har godt set andre nævne det. Har du checket at det ikke ligger gemt i share media folderen under din profil?
CamousCamousSkrevet 30/01-14 21:51 
Beano>
Korrekt - faktisk mest sikkert at have det i kassen uden at passe det ud.

Spøg til side, man kan trods alt slå det fra, spare lidt strøm og nøjes med updates hentes i baggrunden mens den er rigtigt tændt og man bruger den. Så "slider" den heller ikke unødigt på ens internet i stand-by.

Faktisk, med syvende generation hardware og frem er der nok mere sansynlig at et andet komponent hopper fra lang før det med strømforsyning bliver relevant. Gad vide hvor mange første model konsoller fra den tidsalder der stadig fungere om 10 år.
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 21:56 
Det er nok ikke helt løwn :p
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 22:20 
Beano>
Jeg må have været heldig for jeg har endnu ikke oplevet det, men har godt set andre nævne det. Har du checket at det ikke ligger gemt i share media folderen under din profil?

Jeg kiggede under captures i storage manageren. Der var intet :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 22:30 
Men spillet er listet under captures bare uden video capture?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 22:32 
Ja, men der lå vidst noget gammelt i forvejen, så svært at sige om den havde listet spillet hvis det ikke havde været der.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 22:35 
Jeg tror alle spil i hoved menuen også er listet under captures... har dog ikke checked ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/01-14 22:36 
Ikke hvis man ikke har optaget noget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 30/01-14 22:39 
Du har ret - checkede lige :)
SumezSumezSkrevet 31/01-14 00:44 
Beano>
LAN kablet slides også af al den trafik...

Er det en form for vittighed?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 31/01-14 17:09 
Jeg har egentlig altid troet, at det at tænde/slukke en PC (hvilket konsollerne rent mekanisk er) sled mere på dem end at være i standby. Er det en misforståelse?
CamousCamousSkrevet 31/01-14 17:26 
Ja, der er komponenter i en strømforsyning som bliver godt slidt af at skulle hele tiden have strøm løbende igennem dem. Det samme gælder strøm adapter.

Jeg cutter strøm til alt hvad jeg ikke bruger.
64 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig