X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pc Engine?


Svar
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 14:42 
Hejsa.
Jeg går så småt og overvejer at købe en PC Engine. Men hvad er det egentlig for en fætter? Ved godt hvordan den ser ud :) men synes ikke den har været så meget fremme som Snes, SMS osv. Hvad er lige historien bag den og hvad er dens force? Er spillene cartridges eller cd? Jeg håber det kan besvares.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 16:22, rettet 26/07-03 16:30 
VGI har lidt på siden om den.

Men hvorfor overvejer du at købe en når du ikke ved noget om den?

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 19:42 
For at få den til samlingen... :)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 20:04 
Ja, men så har vi jo Google...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 26/07-03 20:10 
Juggernaut >
.. men synes ikke den har været så meget fremme som Snes, SMS osv. Hvad er lige historien bag den og hvad er dens force? Er spillene cartridges eller cd? Jeg håber det kan besvares.

-Juggernaut

Grunden til den ikke var så meget fremme var nok den lidt pebrede pris den blev lanceret til, og jeg mener faktisk ikke (correct me if I'm wrong) at den blev udgivet i Europa. I USA hed den iøvrigt TurboGrafx. Spillene fås både i kreditkortlignende udgaver og nogle spil også i cd-rom udgaver...det kræver dog naturligvis at du også køber et cd-rom drev. Og du skal nok regne med at hoste op med en del penge for de interessante (læs: Japanske) titler.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/07-03 20:25 
PCE har været min passion engang, jeg har/har haft næsten haft alt hvad der hedder PCE, lige fra "laptop modellen" til PCE shuttle, jeg har dog skåret alt sammen ned til kun at beholde HU-Cards (har stadig en 15 titler tilbage).

Der er mindst 2 andre som også har interessen for PCE (La0s of Sumez), måske gider de at skrive om hvor dejligt PCE collecting er :) (HU Cards RULES).

BTW PCE spil og hardware har aldrig været så billigt som nu, det var en helt anden sag dengang jeg startede, der blev man hurtigt fattig.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Per SPer SSkrevet 26/07-03 20:25, rettet 26/07-03 20:28 
På Raven Games, som har rimeligt styr på PC Engine, finder man en ganske fin gennemgang af PC Engine og de forskellige udgaver der findes.

Klik på PC Engine under "retro"..

Jeg har tit handlet med dem. Selvom de er dyre med visse ting, så har de god service og er hurtige til at sende.

Skal man købe spil så har de et stort udvalg hos VGI.

Når jeg løber tør for spændende titler til Saturn, så vil jeg også købe mig en PC Engine. Som Star Soldier påpeger, så er priserne ganske rimelige i øjeblikket.

- og hold dig fra PAL og US udgaverne. De ser rædsomme ud.

Raven
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Star SoldierStar SoldierSkrevet 26/07-03 20:36 
Jeg kan give 2 gode links og et eksempel på at PCE stadig "lever".

The turbo list, det var her det hele startede for mig, var aktiv dengang:
http://joyce.eng.yale.edu/~bt/turbo/

Komplet PCE katalog, bookmark den hvis du er til pce:
http://www.pcecp.com/

Ebay auction: Sapphire går stadig for en god pris, men den er også meget eftertragtet, amazing spil (simuleret vektor grafik/polygoner nogle steder):
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2744114564&category=8110
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
la0sla0sSkrevet 26/07-03 20:57 
som star soldier siger, så har jeg også en PCE. Jeg kører kun HuCards fordi jeg nyder feelet ved dem og så fordi jeg har den håndholdte PCE GT. HuCards er jo med til at skabe myten om den... og skal man have sådan en er det vel fordi den er speciel (og har fede spil). Der er dog også mange andre lækre titler på cd til maskinen.

Den er helt sikkert værd at købe ind, men du skal være seriøs med den... det er virkelig et stykke lækkert hardware, med en masse fede titler til. Jeg er ret meget in love med min, så meget så det er den eneste konsol sammen med saturn jeg vil beholde og gemme af de døde konsoller,udover de nye konsoller (CUBE PS2 DC). Den er virkelig nice og sjov at have, den er jo speciel og det er en nydelse i sig selv.

Det kommer meget an på hvor "hardcore" du vil være med den, men jeg vil anbefale en japansk fremfor en amerikansk fordi spillene er meget federe til den japanske.
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 21:00 
Assassin >
(correct me if I'm wrong)


You stand corrected :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 26/07-03 21:01 
Man kan dog købe en lille converter-dims til at spille hu-cards fra andre regioner....
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 21:02 
Tag endelig ikke fejl. Jeg elsker at spille :-) Men hvis spillet er på Jap kan jeg ikk sætte nær så høj pris på det. Jo hvis det også er på engelsk. Men som jeg skrev i en tidligere tråd er det vel begrænset hvor mange mennesker der ligger inde med den viden(læs: sprog).
Ikke desto mindre kommer jeg tættere og tættere på købet. Skal bare lige finde ud af om den skal være Amerikansk eller Jap.....

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
AssassinAssassinSkrevet 26/07-03 21:03 
Ja ok...i orden Naiera...men det var vist meget begrænset hvor mange maskiner og spil der kom til europa....
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 21:04 
Pff ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 26/07-03 21:05 
Juggernaut > Hvis du køber en amerikansk skal du være opmærksom på at den kun har rf-udgang og derfor kræver det anordning der hedder en turbobooster for at man køre den på sit Pal-tv.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 21:10 
Det var jo en rimelig nyttig viden :) Tak. Og den jap kører PAL som standard?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 21:11, rettet 26/07-03 21:13 
Juggernaut >
Men som jeg skrev i en tidligere tråd er det vel begrænset hvor mange mennesker der ligger inde med den viden(læs: sprog).

Jeg kan ikke en disse japansk, dog ejer jeg alligevel 19 japanske spil. Per S ejer nok 10 gange så mange. Han snakker heller ikke japansk.

Du skal dog huske, at hvis ikke du er til shooters og de andre spil der er typiske for PC Engine, så er der ikke meget at komme efter... Der er ikke et PS2 agtigt udvalg af spil, der strækker sig over alle genrer, med godt med kvalitetstitler i dem alle.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AssassinAssassinSkrevet 26/07-03 21:15 
Juggernaut >
Det var jo en rimelig nyttig viden :) Tak. Og den jap kører PAL som standard?

-Juggernaut

Nej den Japanske kører naturligvis NTSC, så det skal dit tv også kunne (altså min 60hz), men den Japanske er ikke hæmmet af kun at have en rf-udgang.
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 21:16 
Shooters er heldigvis min yndlingsgenre :-) Eller én af dem måske. Det jeg hovedsageligt leder efter, er de gamle 2d shootere fra grillbarene. Mame eksisterer men det er jo ikke nær det samme som at sidde plantet i sofaen og nyde den ægte vare :) Jeg har aldrig ejet en Ps2, men ved da godt at der nærmest er overflod af spil til den efterhånden, men kvaliteten svinger jo også meget. Kvalitet fremfor kvantitet.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 21:17, rettet 26/07-03 21:18 
Skulle bare være sikker. Det virkede lidt som om, da du startede emnet, at du bare kendte til at der eksisterede en konsol ved navn PC Engine, og så ikke andet ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 21:18 
Man kan måske sige at 60hz er det samme som NTSC? Jeg ved mit tv kan køre 60hz, så det burde vel kunne klare det?

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 21:19 
Naiera >
Skulle bare være sikker. Det virkede lidt som om, da du startede emnet, at du bare kendte til at der eksisterede en konsol ved navn PC Engine, og så ikke andet ;)

Man har da hørt lidt frem og tilbage og netop derfor spørger jeg også herinde, da man plejer at få seriøse og vejledende svar :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 21:20 
Juggernaut >
Man kan måske sige at 60hz er det samme som NTSC? Jeg ved mit tv kan køre 60hz, så det burde vel kunne klare det?

Nej, det kan du ikke være sikker på. Hvis ikke andet, kan du få din PC Engine RGB modificeret (og det er jo alligevel en god ide).
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JuggernautJuggernautSkrevet 26/07-03 21:28 
Det kan du have ret i.

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Per SPer SSkrevet 27/07-03 00:02, rettet 27/07-03 00:02 
Lige præcis spørgsmålene omkring Scart og Colour Booster blive belyst i det link jeg vedhæftede til Raven Games i UK.

Ingen grund til at vade rundt i det her, når det er beskrevet der. ;o)

Det kræver absolut "zero" kendskab til japansk for at købe et par shootere. Menuerne er tit på engelsk og det er nemt at tyde funktionerne hvis det alligevel står på japansk. Det ER primært action, platform og shootere uden større krav til japansk der er populære til PC-Engine.

Hvis du overhovedet overvejer at købe en PC-Engine så må du finde dig i det japanske hvis du vil have de bedste spil.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 27/07-03 01:05, rettet 27/07-03 01:06 
Generelt er PC-Engine's udbud meget lig Saturns (f.eks. er der en overflod af shmups, og det mest interessante er japansk import.
Der er dog et par interessante RPGs, der også er udgivet på engelsk: Ys 1+2, Ys 3, Exile og Cosmic Fantasy 2 for at nævne nogle.
Det er også værd at tænke på at det hovedsagelig var på den maskine, Bomberman-serien udviklede sig på.
Og så er der selvfølgelig Bomberman Serien, og den ultimative, Akumajou Dracula X: Chi No Rondo
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JuggernautJuggernautSkrevet 01/08-03 12:22 
Det her er måske et ok bud?

-Juggernaut

Pc-engine
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
Star SoldierStar SoldierSkrevet 01/08-03 12:33 
OK BUD?, du får den aldrig for $205!, den kommer meget længere op, tro mig!.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
AssassinAssassinSkrevet 01/08-03 13:08 
Jeg vil i hvert fald også blive overrasket hvis det er slutprisen. Nu er det dog '£' auktionen er i, og ikke '$'
Her lips said "no" - but her eyes said "read my lips"
Star SoldierStar SoldierSkrevet 01/08-03 13:53 
Er der forskel på pund og dollars? ;) , så jeg ikke...

£205 er stadig for lidt med alle de spil til.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig