X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The 90's Arcade Racer


Svar
BeanoBeanoSkrevet 22/01-13 21:42 
Lovende arcade racer voldsomt inspireret af Sega's spil - Daytona USA og Scud Race.

Fra Kickstarter siden:

This is a an arcade racing game for PC, Mac, Linux and hopefully OUYA based on games that I loved playing in the arcades growing up.You could say it's inspired by those games, maybe a tribute to them or simply a rip off, any of these could be true!

The three that ate up most of my coins where Scud Race, Daytona USA and Indy 500, my goal is to recreate the feeling these games evoked from players by maintaining the colorful, vibrant look and sense of speed but with modern visuals and car handling models.


Kickstarter siden med billeder og video - skal ses :D
millenniummillenniumSkrevet 23/01-13 09:02 
Det vigtigste er i hvert fald pigen med hotpants i startfeltet :)
The medium is the message.
Danny SallingDanny SallingSkrevet 23/01-13 14:05 
Ingen konsol udgivelse? :-(
Spiller nu: Call Of Duty: Black Ops, Medal Of Honor (2010) [...
SumezSumezSkrevet 24/01-13 11:51, rettet 24/01-13 11:51 
Måske forstår jeg mig bare slet ikke på racerspil, men hvorfor laver man en kickstarter til et spil, der ligner 500 andre spil fuldstændig, uden tegn på noget, der udskiller det?

Jeg har altid set racerspil-genren som en af de genrer, indie-udviklere aldrig ville have nogen idé i at udvikle, medmindre de har en idé til en rigtig fed original gimmick. Det spektrum man kan differentiere sig fra konkurrenterne i, er som jeg ser det, ufatteligt lineært.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 24/01-13 12:45 
Meningen med denne kickstarter er ikke at differenciere sig, men at lave mere af det sammme. Mere af det mange elsker, nemlig spil som klassiske 90'er Sega titler som Daytona, Indy 500 og Scud Racer. Korte adrenalin ture hvor replayability går på hurtigste omgangstider og fastest completion.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 24/01-13 12:50, rettet 24/01-13 12:51 
1up>
Meningen med denne kickstarter er ikke at differenciere sig, men at lave mere af det sammme.

Så er det nok idéen i Kickstarter, jeg har misforstået. :P Hvorfor "donerer" man penge for at få noget, man allerede har i forvejen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 24/01-13 13:05 
Du har ret. Du forstår det ikke.

Hvorfor bliver folk ved med at købe Call of Duty hvert år? Den fanger du nok heller ikke :) Og det er der heller ikke noget i vejen i. Jeg kender også folk der kun spiller obskure spil som Chu Chu Rocket, Katamari, Viva Piñate osv. som udskiller sig meget i forhold til andre spil, men hver mand sin smag.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 24/01-13 13:19 
1up>
Hvorfor bliver folk ved med at købe Call of Duty hvert år? Den fanger du nok heller ikke :)

Nope :)

Jeg kender også folk der kun spiller obskure spil som Chu Chu Rocket, Katamari, Viva Piñate osv. som udskiller sig meget i forhold til andre spil, men hver mand sin smag.

Det er æbler og bananer, det der. :) Jeg kan udmærket forstå at man ikke kan se de fascinerende i Chu Chu Rocket, men kan ikke helt se hvordan du kan sidestille det med en tendens til at købe noget man allerede har i forvejen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 24/01-13 13:33 
Det var et forsøg på at vise at nogen ønsker mere af det samme, mens andre ønsker at hver titel skal være noget forskelligt som ikke kan sættes i bås.

Kogt ned, at mennesker har forskellig smag.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 24/01-13 13:40 
Det kommer skam ikke som en overraskelse for mig at der findes mange mennesker som holder sig til det velkendte, og gladeligt punger ud for "mere af det samme" år efter år. Det der overrasker mig, er at samme koncept kan overføres til Kickstarter, der trods alt markedsføres som "a funding platform for creative projects". :)
Jeg undrer mig også bare, der er ikke fordi jeg skal agere smagsdommer.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
spectrespectreSkrevet 24/01-13 13:45 
Kickstarter er forskruet. Nu er det mere blevet til "a funding platform for everything you want". Fatter stadig ikke hvorfor Peter Moleneux bruger kickstarter? Det burde være for udviklere der IKKE har et etableret netværk til at skaffe penge.

Men det kan diskuteres i en anden tråd.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 14:32 
Sumez>
Måske forstår jeg mig bare slet ikke på racerspil, men hvorfor laver man en kickstarter til et spil, der ligner 500 andre spil fuldstændig, uden tegn på noget, der udskiller det?

Hvilke 500 andre spil?

Der lavet ekstremt få af denne type racing spil efterhånden. Faktisk kun Sega PS3/360 port af Daytona USA jeg kan komme i tanke om.
SumezSumezSkrevet 24/01-13 14:33 
"efterhånden"? Spil holder vel ikke op med at eksistere efter X antal år. :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 14:41 
Jeg skriver "Der laves ekstremt få af denne type racing spil efterhånden"... typo rettet :)

Nej de gamle spil forsvinder naturligvis ikke, men trods alt sværere og sværere at få fat i og/eller spille i arcaden.
Jeg syntes konceptet er helt klart - det er et NYT spil men i samme stil og med samme feel som de klassiske Sega racers.
SumezSumezSkrevet 24/01-13 14:49 
Med fare for at fremstå som en troll.. hvad er det der gør det her spil "nyt"? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 14:51 
Nye baner, biler, game-modes?
SumezSumezSkrevet 24/01-13 14:54 
Okay, den kan jeg godt være med på. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/01-13 14:55 
Tak ;)
jaesjaesSkrevet 24/01-13 17:10 
1up>
Kickstarter er forskruet. Nu er det mere blevet til "a funding platform for everything you want". Fatter stadig ikke hvorfor Peter Moleneux bruger kickstarter? Det burde være for udviklere der IKKE har et etableret netværk til at skaffe penge.

Netværk og et etableret navn, betyder jo ikke, at alle spiltyper er lette at få udgivere til. Og så kan det også handle om andet end (kun) penge - fx at kunne beholde rettighederne til franchisen.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-13 12:16 
Spillet har fundet en udgiver og planlægges desuden til Wii U, IOS og Android.

"Nicalis picks up Kickstarter-funded 'The '90s Arcade Racer'"
JAAJAASkrevet 12/02-13 19:15, rettet 12/02-13 19:17 
Det her glæder jeg mig mere til end jeg har glædet mig til noget andet spil meget, meget længe. Jeg har et stykke tid overvejet at lave en kæmpafhandling om genrens tragiske død. Jeg forstår, for en gangs skyld, overhovedet ikke, hvad Sumez snakker om! Jeg kan kun gætte på noget med nogen stoffer.

Kickstarter er til ting, der ellers ikke ville blive lavet, men som nogen brænder for. 90'er racing er for mig at se lige midt på skiven.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/02-13 19:28 
Jeg synes også det ser fantastisk ud. Det afhænger helt af om kontrollen og fartfornemmelsen sidder lige i skabet om det bliver godt eller ej. Håber også på et fantastisk soundtrack med masser af spade :)

En skam at Wii U versionen ikke ser ud til at få en fysisk udgivelse.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/02-13 19:33 
Jeg er klar på det! Racerspil var nu engang bedst da det var Ridge Racer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/02-13 19:42 
Det toppede faktisk med OutRun 2, men genren havde det bedst i SEGA Rally og Daytona-dagene :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JAAJAASkrevet 12/02-13 20:14 
Til jer der er fans af genren: Battle Gear 3 (PS2 JP) er fantastisk.
spectrespectreSkrevet 12/02-13 20:24 
Prøvede battle gear 3 på arcade i weekenden. Det var vold fedt.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
SumezSumezSkrevet 13/02-13 08:12 
JAA>
Jeg forstår, for en gangs skyld, overhovedet ikke, hvad Sumez snakker om! Jeg kan kun gætte på noget med nogen stoffer.

Kickstarter er til ting, der ellers ikke ville blive lavet, men som nogen brænder for. 90'er racing er for mig at se lige midt på skiven.

Bare tolk det som at jeg overhovedet ikke forstår mig på arcade-racere, for jeg kan ikke få det med "ting, der ellers ikke ville blive lavet" til at passe sammen med 90'er-arcade-racere, som der findes en masse af. :P Jeg er lidt ked af at jeg blandede mig, for jeg kan ikke rigtig bidrage med noget, når jeg ikke forstår hvad der er så spændende ved den genre.
Men historien med stoffer er også god, lad os holde fast i den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 08:30, rettet 13/02-13 08:30 
Et eller andet har i hvert fald påvirket din logiske sans :O
SumezSumezSkrevet 13/02-13 08:52 
Jeg er lidt forundret over at I, selvom I har al ret til at være uenige, ikke i det mindste kan se logikken i det jeg skriver. :P I mine øjne svarer det lidt til at lave en kickstarter til et anden-verdenkrigs-FPS. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 09:00, rettet 13/02-13 09:01 
Nej det KAN jeg ikke se logikken i...

Sumez>
...for jeg kan ikke få det med "ting, der ellers ikke ville blive lavet" til at passe sammen med 90'er-arcade-racere, som der findes en masse af. :P

Dvs. det ikke er tilladt at lave nye spil i tidligere populære sub-genrer.
jaesjaesSkrevet 13/02-13 09:15 
Konsolkongen>
Håber også på et fantastisk soundtrack med 50% spade og 50% dårlig drum and bass.

Fixed :P
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 09:19 
Cheesy synth-spade hører musikstilen til :)
dRxLdRxLSkrevet 13/02-13 09:32 
@Sumez:

Tror bare ikke du forstår hvad der er fedt ved de her spil og at de ikke laves længere.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 13/02-13 09:50 
Det er jo også det jeg siger. :) Omend det nok kan finjusteres til, jeg forstår ikke hvad man kan lave i et nyt spil, som ikke allerede findes i de eksisterende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 09:52, rettet 13/02-13 09:53 
Hvilke eksisterende?

Sjovt du også spurgte om det 100% samme tidligere og accepterede svaret.
SumezSumezSkrevet 13/02-13 09:58, rettet 13/02-13 09:59 
Jaeh, men så bragte folk det op igen :(
Og eksisterende som Daytona, Virtua Racing, Outrun 2, Indy, og alt det andet I nævner.
Jeg synes bare det er begrænset hvor meget man kan fornye i racer-genren udover 1. mere realisme (ikke ønsket i en arcade racer) eller 2. mindre realisme (wipeout/mario kart formen, hvilket så vidt jeg forstår heller ikke er ønsket her?). Det er en relativt 1-dimensional skala.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/02-13 10:22 
Sumez>
Jaeh, men så bragte folk det op igen :(

Nej, det er selve konceptet.


Sumez>
Og eksisterende som Daytona, Virtua Racing, Outrun 2, Indy, og alt det andet I nævner.

Bortset fra Daytona porten til PS3/360. så kan de andre ikke anskaffes til denne generation af maskiner svjv.
Inspirations kilderne (arcade maskinerne) kan man kun komme i nærheden af via emulation eller fysiske arcade maskiner.


Sumez>
Jeg synes bare det er begrænset hvor meget man kan fornye i racer-genren udover 1. mere realisme (ikke ønsket i en arcade racer) eller 2. mindre realisme (wipeout/mario kart formen, hvilket så vidt jeg forstår heller ikke er ønsket her?)

Sub-genren som spillet forsøger at ramme, skal IKKE fornyes!
jaesjaesSkrevet 13/02-13 19:03, rettet 13/02-13 19:03 
Beano>
Cheesy synth-spade hører musikstilen til :)

Alt cheesy blev sådan set brugt med rund hånd, kan jeg høre på Youtube nu, så der må også godt være lidt klammo-funk i :D
dRxLdRxLSkrevet 13/02-13 23:39 
Alt I siger om musikken bliver annulleret fordi:

Takenobu Mitsuyoshi
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/02-13 23:50 
Ja! Han er så vild! :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/11-13 23:22 
60 frames på Wii U :)

http://www.kickstarter.com/projects/896834116/the-90s-arcade-racer/posts/494496
Spiller nu: Phantasy Star IV
jaesjaesSkrevet 25/11-13 01:02 
Kæwl. Også fedt, at de har fået presset seks baner ind i spillet - det oprindelige koncept med tre baner, synes jeg passer bedre til arcade end konsol.

Men det ser nu lækkert ud i en arcademaskine:
The 90's Arcade Racer
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig