X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

NES USA/PAL-spørgsmål


Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/07-12 19:28 
Jeg har 2 nes:
1 Pal
1 USA

Begge 2 er regions fri.
Er der så noget forskel på dem.
(tænke på det der 50/60htz)
Jeg har blandet nes spil pal A B/usa
Hvilken skal jeg beholde? eller er det lligegyldig??

Vil sælge den ene nemlig
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-12 00:22 
En US maskine kører spillene i 60Hz så den er klart at foretrække. Desværre er der en håndfuld EU titler der enten har grafikfejl, eller afspiller musikken for hurtigt når de spilles på en US maskine.

Omvendt så vil ALLE US og langt de fleste EU spil køre ca. 17% for langsomt på en PAL maskine.

Desuden kan man ikke RGB modde en PAL maskine ;p
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/07-12 15:36 
Konsolkongen>
En US maskine kører spillene i 60Hz så den er klart at foretrække. Desværre er der en håndfuld EU titler der enten har grafikfejl, eller afspiller musikken for hurtigt når de spilles på en US maskine.

Omvendt så vil ALLE US og langt de fleste EU spil køre ca. 17% for langsomt på en PAL maskine.

Desuden kan man ikke RGB modde en PAL maskine ;p

Så det du siger at jeg skal beholde begge 2 :D

Hvis jeg skulle af med en så er det min pal nes?
Hvad grafikfejl er det som den laver?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 19/07-12 15:54 
Ja, du skal beholde begge 2 :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-12 16:51 
Sælg din PAL NES og køb de EU spil der gør vrøvl i US i stedet ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/07-12 16:56 
Ahhh god ide. Du er kongen af konsoler! :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/07-12 16:56 
Jeg er fuck hvis mr gimmick er en af dem :( :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-12 17:10 
Ja det ville satme være noget skidt. Men det spil er heldigvis kun udgivet i Skandinavien og Japan hvis jeg husker rigtigt. Chancen for at musikken skulle være PAL optimeret er måske lidt mindre end normalt.

Ellers kan du jo få en Famicom til NES adapter og spille JAP versionen på en US maskine, men det er en ringe trøst, det ved jeg.

Spil der er lavet af Europæiske udviklere, som f.eks. Battletoads er dem der har klart størst chance for at have grafikfejl. Det er fordi at spillet er lavet med PAL konsollen i tankerne og når du spiller dem på en US, vil maskinen køre dem hurtigere end de normalt var tiltænkt, deraf kommer grafikfejlene.

Normallen er at spil ikke er optimeret til PAL maskiner overhovedet, så de fleste EU spil vil køre perfekt på en US maskine. I værste fald er musikken skruet op i hastighed så den lyder rigtigt på en PAL maskine. Heriblandt kan jeg nævne Mario 1, Chip and Dale, DuckTales, Mega Man 4, 5, 6 og Little Nemo in Dream Land. Hvis du spiller EU versionerne af dem på en US maskine vil de køre fint, men musikken vil være for hurtig.

Jeg brugte selv en emulator jeg kunne tvinge til at lege US maskine og "lånte" EU og US spillene fra internettet. Kørte begge to og var der ingen forskel kunne jeg købe spillet i EU, men hvis musikken var for hurtig i EU versionen måtte jeg købe spillet i US i stedet.

Det virkede som en rimelig solid løsning, men siden ROMs og sårn er ulovligt er det ikke noget jeg vil linke til her :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/07-12 21:15 
Jeg har enkelte spil, som jeg ikke kan huske hvad er for en region, men muligvis US (NES'en havde en lidt sjov regionsopdeling), og de har små grafikfejl på en alm. regions"moddet" PAL NES. Mener det drejer sig om SMB3 og Zelda 2, i sidstnævntes tilfælde er det svjh. livbaren der ikke scroller med resten GUI'et, ikke noget dramatisk, men det gælder så åbenbart alligevel begge veje.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 19/07-12 22:48 
Ville jeg kunne gi den en pal PSU? (I en usa nes maskine) så jeg ikke skal ha' 2 psu fremme. :/
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-12 23:27 
Det kan du godt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig