X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

EA - for faen!


Svar
OlimarOlimarSkrevet 02/05-12 22:09, rettet 02/05-12 22:11 
Vidste ikke rigtigt hvor jeg skulle poste det henne. Men det her pisser mig simpelthen af, man køber et spil og ligepludselig får du af vide at du ikke kan spille det mere??

http://www.rockband.com/forums/showthread.php?t=229222

Det drejer sig om Rockband til Ios, jeg mener her har jeg købt og betalt for det (ikke fordi jeg spiller det synderligt meget overhovedet, det er princippet i det) Og nu lukker de for spillet? WTF? Hvad er jeres mening om det her? Er det i orden?
HulleHulleSkrevet 02/05-12 22:19 
De kan vel ikke lukke det med mindre at du accepterer en update. Så lad være med det :)
Men jo, det er svineri.. Velkommen til den digitale tidsalder hvor spil downloades og kun ejes i begrænset tidsrum, bestemt af udgiveren.. Tror desværre ikke at det er sidste gang vi ser noget som dette.

Jeg håber ikke at WiiU bliver den sidste rigtige konsol vi nogensinde ser, men noget kunne tyde på det, desværre :(
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
OlimarOlimarSkrevet 02/05-12 22:20, rettet 02/05-12 22:22 
Jo der er åbenbart installeret en killswitch i det, det er det der er så fucking grotesk :/

Edit jeg ved så ikke om det er noget spillet har installeret, uden at jeg har været opmærksom på det, men har ikke opdateret det i lang tid, og når jeg starter det, kommer det her billede frem : http://i47.tinypic.com/349drn6.jpg
TheDukeTheDukeSkrevet 02/05-12 22:25 
Det kan da efterhånden ikke længere overraske når EA gør sådan noget. De har i længere tid opført sig som skurken i en dårlig tegneserie, og har gjort ulogisk meget for at pisse deres kunder af. Det eneste der kan give dem den flad de fortjener er at folk stopper med at købe deres spil.
OlimarOlimarSkrevet 02/05-12 22:28 
Du har helt ret! Men jeg tænker bare hvis det her lykkes for dem, hvor gør de det så næste gang ? Og ja i bund og grund er det kun os 'kunder' der kan gøre noget ved det, men tja , jeg trængte bare til at dele mine frustration. Hvis det her bliver normalt for EA, så kan de fandme rende mig et vist sted :P
JAAJAASkrevet 02/05-12 22:31, rettet 02/05-12 22:34 
På ingen måde i orden, og endnu et klart tegn på den glidebane, branchen bevæger sig på for tiden.

Personligt undgår jeg så vidt muligt downloadspil, der ikke er gratis. Når jeg, meget sjældent, køber et downloadspil, gør jeg mig først 100% sikker på, at jeg kan gemme det lokalt, og at der ikke kræves internetadgang for at kunne få den fulde oplevelse (minus selvfølgelig online multiplayer). Jeg kan til nød leve med, at spillet lige skal aktiveres online første gang, men så heller ikke et skridt længere.

Det er trist, at branchen er blevet så paranoid. Jeg hoppede sådan set gerne med på vognen med downloadspil, hvis jeg var sikker på, at spillet var 100% mit til evig tid, når jeg har betalt for det. Med downloadspil lukker de jo allerede for deres forhadte brugtmarked, og at vi så skulle udsættes for dobbelstraf, ved at man kun har spillet en tidsbegrænset periode, det er for mig at se fuldstændigt uacceptabelt.Jeg vil for eksempel hellere betale 100 kroner for et spil, der så er mit, end jeg vil betale 20 kroner for samme spil med eventuel tidsbegrænsning og internetafhængighed.

En undtagelse ville selvfølgelig være f.eks. et MMORPG, hvor det vil være svært at argumentere på samme måde.
KTCKTCSkrevet 02/05-12 22:37, rettet 02/05-12 22:43 
Vi berørte også emnet i denne tråd: http://www.playright.dk/forum/emne/22330-fremtidens-konsolspilsamlere-er-fked
Og til dels denne: http://www.playright.dk/forum/emne/33952-ubisoft-gaar-offline
Og så er der også noget relevant i slutningen af denne tråd: http://www.playright.dk/forum/emne/33099-battlefield-3#556436

Jeg har længe samlet sammen til en shitstorm af en tråd, men der er så meget galt i disse tider, at det vi blive en kæmpe uoverskuelig omgang. Lad mig bare sige, at jeg er meget tæt på at droppe fremtidige udgivelser og så ellers fokusere på alle de lækre spil, som jeg løbende ikke har givet nok opmærksomhed i stort set hele mit liv.

Retro forever!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 02/05-12 23:09 
Så lykkedes det alligevel EA at overgå Capcom's famøse selvmordsbatteri.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 03/05-12 00:14 
Det kan være et spørgsmål om licens-problemer eller lignende. Men klart dårligt af EA, at de enten ikke forklarer med det samme eller skriver, at en forklaring kommer senere.
JAAJAASkrevet 03/05-12 00:47 
KTC>Lad mig bare sige, at jeg er meget tæt på at droppe fremtidige udgivelser og så ellers fokusere på alle de lækre spil, som jeg løbende ikke har givet nok opmærksomhed i stort set hele mit liv.Retro forever!

Det er også derhen, jeg vil bevæge mig, hvis det bliver nødvendigt. Og det kunne noget tyde på, at det bliver.
SonicSonicSkrevet 03/05-12 07:03, rettet 03/05-12 07:47 
Wow, så har man da set det med. Jeg var ellers ved at tro at EA så småt var begyndt at opføre sig ordentligt.

Edit: Der er vist kommet en opklaring på det:
"Rock Band for iOS will remain live – the in-app message users received yesterday was sent in error."
"We apologize for the confusion this caused. We're working to clarify the issue that caused the error and will share additional information as soon as possible."

Touch Arcade
Parental Advisory: Explicit Lyrics
dRxLdRxLSkrevet 03/05-12 08:04, rettet 03/05-12 12:25 
Marketing BS for: "vi skulle lige se om vi kunne slippe af sted med det"?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 03/05-12 08:15 
Haha ja, den er godt nok lav.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 03/05-12 08:29 
Ja det tænkte jeg også dRxL ;)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KTCKTCSkrevet 03/05-12 10:28 
Lige meget om man tror på dem eller ej, så er det nu et faktum, at de har mulighed for at smadre ens køb uden nogen som helst form for varsel eller åbenlyse workarounds. EA's udgivelser minder mere og mere mest af alt om en virus :(
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 03/05-12 10:36 
Det virker lidt spooky med den meddelelse, men syntes der mest ligner en fejl da produktet stadig kunne købes i App Store. Tror heller ikke Apple tillader at udgiverne lukker betalte spil/apps ned på den måde. Normalt plejer det at være omvendt: apps som forsvinder fra App Store men kan stadig anvendes for kunder som allerede har købt det.
HulleHulleSkrevet 03/05-12 10:40 
Jeg søgte for sjov i app store i går aftes, der var spillet fjernet. Rock Band, Harmonix, EA, søgeord gav ikke pote. Det kan være det er kommet på igen..
Måske var det et marketings stunt, måske fortrød de efter de så hvilken reaktion der kom?
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
Bede-xBede-xSkrevet 03/05-12 10:42 
KTC>
Lige meget om man tror på dem eller ej, så er det nu et faktum, at de har mulighed for at smadre ens køb uden nogen som helst form for varsel eller åbenlyse workarounds.

Sådan er det jo også på Steam, men der er der ikke nogen som brokker sig. Tror desværre det bliver sådan i fremtiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 03/05-12 10:45, rettet 03/05-12 10:45 
@Hulle: Checkede ikke selv, så bare at Kotaku skrev det:
http://kotaku.com/5906971/harmonix-doesnt-know-why-mobile-rock-band-has-an-expiration-date

Den er i hvertfald at finde i App Store nu:
http://itunes.apple.com/us/app/rock-band/id333307161?mt=8
HulleHulleSkrevet 03/05-12 11:09, rettet 03/05-12 11:11 
Kan stadig ikke finde den når jeg søger på min iPhone, men kan da godt se at dit link siger noget andet. Underligt.

Edit: Når jeg trykker på dit link siger app store: Forespørgslen kunne ikke gennemføres.
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 03/05-12 11:12, rettet 03/05-12 11:16 
Virker fint her. Men jeg har heller ikke iTunes installeret på denne PC og linket åbnes bare i min browser.

Måske er spillet ikke tilgængeligt i DK App Store.

Screenie
KTCKTCSkrevet 03/05-12 11:32, rettet 03/05-12 16:52 
Det er bare ikke acceptabelt, at branchen ser det som rent tyveri, når folk piratkopierer, mens det ikke er tyveri fra deres side, hvis de frit kan fjerne ens mulighed for at bruge spillene igen.

Hvis piratkopiering svarer til at man stjæler et spil fra butikken, svarer dette til at udgiveren sniger sig ind og stjæler spillet fra ens hjem!

EA, Ubisoft og Capcom er nu så langt ude, at selv den største fan må have en dårlig smag i munden, når de bliver udsat for en behandling, der mest af alt minder om tortur og/eller bondefangeri.

Men... Hvad kan vi gøre ved det? Boycutte dem er jo det mest åbenlyse, men hvis de stadig har fat i mainstream-gamerne, der troligt smider over en plovmand for at få opdateret et årstal på et sportsspil, forblændes af salgsgas og gimmicks, og ofte ikke engang kan få en halvtredser for deres sidste version, så er jeg bange for at udviklerne/udgiverne stadig bare vil grine hele vejen til banken.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
TheDukeTheDukeSkrevet 03/05-12 11:42 
Bede-x>
Sådan er det jo også på Steam, men der er der ikke nogen som brokker sig. Tror desværre det bliver sådan i fremtiden.

Nej, fordi Valve indtil videre ikke har gjort noget man kan brokke sig over. Og da de ikke har nogen ejere uden for selskabet eller aktionærer de skal gøre tilfredse før deres kunder, så kan man godt tillade sig at være lidt naiv og håbe på at de holder den kurs :)
EA derimod... Lad os bare sige at hvis de om en måned annocerer at de flytter deres hovedkvarter til en udslukt vulkan eller et bjerg der ligner et kranium, så bliver jeg ikke specielt overrasket.
SumezSumezSkrevet 03/05-12 11:52, rettet 03/05-12 11:54 
Bede-x>
Sådan er det jo også på Steam, men der er der ikke nogen som brokker sig.

Det burde de. :)
Jeg skal aldrig nogensinde have Steam.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
scavengerscavengerSkrevet 03/05-12 16:20 
I stedet for at brokke Jer så meget over lukning af DLC osv., så tag i stedet og reagér med jeres pengepung.
LAD VÆRE MED AT KØBE DLC-LORTET!!!
Så skal de sgu nok lære det på et tidspunkt....
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 03/05-12 16:52 
Jeg synes KTC's indlæg ovenfor besvarer meget flot hvad du skriver, Scavenger:

KTC>
Men... Hvad kan vi gøre ved det? Boycutte dem er jo det mest åbenlyse, men hvis de stadig har fat i mainstream-gamerne, der troligt smider over en plovmand for at få opdateret et årstal på et sportsspil, forblændes af salgsgas og gimmicks, og ofte ikke engang kan få en halvtredser for deres sidste version, så er jeg bange for at udviklerne/udgiverne stadig bare vil grine hele vejen til banken.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/05-12 16:54, rettet 03/05-12 16:55 
scavenger>
I stedet for at brokke Jer så meget over lukning af DLC osv., så tag i stedet og reagér med jeres pengepung.
LAD VÆRE MED AT KØBE DLC-LORTET!!!
Så skal de sgu nok lære det på et tidspunkt....

Jeg tror desværre bare ikke, at P:R's brugere og andre fornuftige mennesker udgør en stor nok procentdel af EA's kundebase til, at det vil gøre nogen forskel. 99,999% af gamer'ne bukker sig bare gladeligt ned og lader EA pule løs.
AV Intelligent Terminal
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/05-12 17:07 
Det er en lidt sjov snak den her. Jeg er i store træk enige i jeres vrede og er af den faste holdning at folk taler bedst med deres pengepung, men at det sjældent hjælper. Og så er det jeg tænker på at det er sjovt som nogen få hylene hardcore fanboys kan få Bioware til at lave slutningen på Mass Effect 3 om (eller i hvert fald rette i det færdige produkt), men når nogen bare ønsker at fortsætte med at spille de spil de har købt og betalt, så er der ingen der gider lytte.Ok, det er faktisk ikke særlig sjov, faktisk bare sørgeligt. :(
KillerBean2KillerBean2Skrevet 03/05-12 17:27 
Jeg forstår bare slet ikke, hvordan den slags overhovedet kan være lovligt?

Overvejer faktisk at ringe til forbrugerstyrrelsen og høre hvad deres holdning er til firmaer, der sælger produkter, som efter noget tid bliver gjort "kunstigt ubrugelige", selvom de stadig er 100% funktionsdygtige.
AV Intelligent Terminal
scavengerscavengerSkrevet 03/05-12 19:01 
Det ser nærmer ud som om man prøver at indfør "Planned Obsolescence" der findes i mange brancher. F.eks. har mange af Epsons inkjet-printere en indbygget tæller der blokerer printeren efter et vist antal sider så den ikke virker mere. Så kan man enten betale for en reparation eller købe en ny printer selvom den gamle intet fejler. Heldigvis er der nogen der har lavet et cracker værktøj til det.

Der har for nylig været et BBC program på DR2 om emnet, og det var egentlig lidt rystende hvor frit spil producenterne har.
Nemo me impune lacessit
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/05-12 23:40 
Fremragende program... ikke mindst afsløringen af at glødepærer sagtens kan holde i mere end 100 år.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/05-12 10:00, rettet 04/05-12 10:00 
EA kommer aldrig op på siden af Zynga i forhold til ondskab.

Jeg fatter simpelthen ikke at et firma kan slippe så åbenlyst afsted med tydeligt underlødige betalingsmodeller og tvivlsomt indhold.

You’re Now Drawing Ads in Draw Something
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 04/05-12 10:34 
Ja Zynga. De er nok de skumleste derude. Eller ihvertfald blandt dem.

Og folk gider dem ikke
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/05-12 10:59, rettet 04/05-12 11:04 
Selvom jeg håber det er årsagen, tror jeg man skal passe på med sætte lighedstegn mellem det store fald af antal daglige brugere, og at Zynga har opkøbt firmaet bag Draw Something. Der er mange andre faktorer der kan spille ind, som f.eks. at de kun er et vist antal tegninger i den gratis version, eller platformens vilkår helt generelt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 04/08-12 00:10 
Echelon VI>
EA kommer aldrig op på siden af Zynga i forhold til ondskab.

Jeg fatter simpelthen ikke at et firma kan slippe så åbenlyst afsted med tydeligt underlødige betalingsmodeller og tvivlsomt indhold.

"EA sues Zynga, claims The Ville is an "unmistakable copy" of The Sims Social":
http://www.eurogamer.net/articles/2012-08-03-ea-sues-zynga-claims-the-ville-is-an-unmistakable-copy-of-the-sims-social

EA - for faen!
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/08-12 10:39 
Ja, så må man jo æde ordene igen :/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
jaesjaesSkrevet 04/08-12 11:42, rettet 04/08-12 11:48 
Det var nu ikke ment som, at du tager fejl - det er bare et øjebliksbillede af situationen i casual-lorteland :)

Jeg tror, Zynga og EA har samme grad af tossethed - problemet er, at man sjældent (aldrig?) kan sige entydigt, at de er nogle svin, fordi de pakker lortene ind i glasur. Men som helhed er begge firmaer nok lidt svinske, som minimum. Det synes jeg i hvert fald en del tyder på.

EDIT: Uddybning.
EDIT 2: Igen ;D
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/08-12 20:41 
Er det ikke på tide Zynga får et drag over nakken? Så vidt jeg har hørt bruger de meget ufine metoder mod mindre udviklere og er generelt nogle møgsvin indenfor lightweight-games-genren (mobil og gratis crap).
SumezSumezSkrevet 07/08-12 23:05 
EA - for faen!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 24/11-17 17:33 
https://www.youtube.com/watch?v=PTLFNlu2N_M
jaesjaesSkrevet 07/09-20 17:50 
Den er jeg ikke stødt på før - et firma som patcher reklamer ind efter launch, formentlig for at undgå, at det nævnes i anmeldelser.

https://www.eurogamer.net/articles/2020-09-05-ea-on-the-ropes-after-adding-in-game-ads-to-ufc-4
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig