X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fusion: Genesis


Svar
DeluxScanDeluxScanSkrevet 19/10-11 01:40, rettet 19/10-11 02:03 
Jeg hoerte tilfaeldigt om dette spil for et par dage siden. Det er lavet af en gruppe ex-Rare fyre og skulle udkomme paa Live Arcade i aar.

Det er en top-down dual-stick shooter med MMO og PRG elementer inkluderet. Bl.a. er det muligt at vaere koebmand, kriger, pirat eller blot mine mineraler m.m.
Der skulle vaere hundredevis af rumskibe og masser af forskellige vaaben og udstyr at tjene penge til.

Der er andre spillere i verdenen, saa man kan enten arbejde sammen eller bekrige hinanden mens man spiller.

En slags EVE Online - super super light ;)

Det lyder helt fantastisk, synes jeg!

Eurogamer
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 19/10-11 08:19, rettet 19/10-11 08:19 
Ser ret spændende ud, selvom jeg ikke er vild med idéen om at det skal være en twin stick shooter.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 20/10-11 08:01 
Ja, jeg studsede ogsaa lidt over det...
Uanset hvad, saa ser jeg frem til dette spil. Jeg mener, hvornaar var det lige vi fik det sidste spil med bare en lille smule handel og opgradering a (rum)skibe... Pirates! til den originale xbox, tror jeg?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 20/10-11 08:48 
Det spil tror jeg iøvrigt også jeg burde se at få investeret i snart... helt klart for få spil med handel og opgradering af skibe. Jeg kan ikke spille Kaptajn Kaper for evigt :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/10-11 09:14 
Det her er vel lidt derhen af:

Darkstar One
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DeluxScanDeluxScanSkrevet 21/10-11 01:13 
Sandt nok, bare ikke saa gennemfoert... Der er kun ET rumskib at pille ved og handelselementet er naermest til grin.

Et nyt Privateer pa 360 ville vaetre ideelt, men Fusion bringer minder tilbage fra de glade Elite dage, saa det skal nok blive godt!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JmogJmogSkrevet 23/10-11 20:54 
Sumez>
Ser ret spændende ud, selvom jeg ikke er vild med idéen om at det skal være en twin stick shooter.

At man styrer med begge sticks betyder jo ikke at det bliver en twin stick shooter i den forstand vi normalt forbinder det med.

Top-down rumkrig på konsol - det giver fin mening at man styrer med det ene stick og angiver skyderetning med det andet. Alternativet ville være autoaim (bvadr) eller permanent skyderetning (lige lovligt søslagsagtigt).
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/10-11 01:17 
Det er selvfoegelig rigtigt nok... Jeg har i hvert fald mine fingre krysede. Toer man haabe paa, at det maaske udkommer denne uge paa Live?
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
SumezSumezSkrevet 24/10-11 12:02 
Jmog>
At man styrer med begge sticks betyder jo ikke at det bliver en twin stick shooter i den forstand vi normalt forbinder det med.

Top-down rumkrig på konsol - det giver fin mening at man styrer med det ene stick og angiver skyderetning med det andet. Alternativet ville være autoaim (bvadr) eller permanent skyderetning (lige lovligt søslagsagtigt).

Er det ikke også rimelig meget twin stick shooters i traditionel forstand, du beskriver her?
Én ting er at jeg personligt ikke er særlig vild med twin stick shooter gameplay generelt, men jeg synes heller ikke et så actionorienteret gameplay lyder som noget der vil gå rigtig godt i spænd med resten af spillets koncept?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DeluxScanDeluxScanSkrevet 02/11-11 03:56 
Det udkommer d. 9/11. Yes!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/11-11 00:41 
Wow. Dette spil er mere komplekst end jeg have vovet at tro. Det er langt fra blot en 'twin stick shooter'. Alene opgraderingerne er en disciplin i sig selv... For ikke at tale om Sentients, vaaben etc. Rimelig vildt. Maa indroemme at jeg finder det lidt forvirrende... Specielt spillets UI er naermest et studie i rod.
Jeg kan slet ikke vente til arbejde er ovre og jeg kan dykke dybere ned i dette spil.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
JuggernautJuggernautSkrevet 10/11-11 08:02 
Helt enig. Og til kun 800 point:-) Absolut et spil jeg køber. Jeg rodede lidt med trial versionen i går, og jeg var solgt lige med det samme. Dog er jeg lidt spændt på hvor meget spillet reelt kan byde på, når først man er kommet i gang.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/11-11 08:33, rettet 10/11-11 08:35 
Mjae... Jeg er level 15 nu efter 4 timers spil og missionerne bliver da lidt monotone, men al den puslen med rumskibe, vaaben og dimser etc. er det, der virkelig taeller. Rigtig fedt!Jeg har slet ikke startet paa multiplay endnu (Andet end de andre spillere, man stoeder paa naturligt)

Jeg kunne godt bruge lidt mere information ala en manual... Jeg starter forfra nu fordi jeg har opgraderet stupide ting fordi jeg ikke vidste, at hvis man besoeger alle fraktioner foerst, saa kan man opgradere alle deres ting.
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 10/11-11 23:52 
En ting maaman sige; det er et langtidsholdbart spil. Jeg er 15 timer inde nu og kun level 35/100 (Hvis 100 overhovedet er max?).
Jeg staar stadig fast ved, at missionerne er monotone da de ale er det samme om og om igen.
Naar det er sagt, saa har jeg sgu ikke haft det saa sjovt siden Battlestations!
Ville oenske jeg ikke skulle rejse i naeste uge, saa jeg kunne spille dette og Skyrim :(
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 11/11-11 16:10 
Det her spil er jo for galt! Jeg finder hele tiden ud af nye, overraskende ting. Jeg er gaaet maalrettet efter at gennemfoere historien, uden svinkeaeirender. efter 25+ timer har jeg kun formaaet at klare 2 ud af spillets 5 fraktioner. Sa er der saa ogsaa den 'egentlige' hovedhistorie oveni - plus sikkert noget, jeg ikke engang er klar over endnu.

Det er maaske fordi, jeg er gaaet saa maalrettet efter at gennemfoere og opgradere rumskibe, at jeg ikke helt har fattet mine-elementet: Jeg har da brugt lidt tid paa det, men synes ikke det gav penge nok, saa fandt det lidt underligt, at der i det hele taget er saa store fragt rumskibe inkluderet. Nu har jeg saa lige fattet, at de smaa sentients (Som jeg affejede i starten, fordi jeg ikke helt fattede meningen med dem). Det viser sig nu, at de kan opgraderes med de ting man finder ved at mine og kan blive til sygt kraftige: Min er endda kun en sakaldt 'uncommon' - som jeg nu er vant til, saa er der naturligvis flere lag af disse ogsaa, helt op til Legendary. At doemme efter spillets online auktion, saa er der endnu ingen, der har formaaet at finde saadan en, saa de maa jo vaere legendariske :)

Plus, dette 'lille' (Det er langt fra smaat) spil til 800 MS point er den bedste spiller kun 50% igennem ifoelfe leaderboards, indtil videre. Vildt nok, naar man taenker paa alle de noerder, der sidder og spiller hele ugen.

Anyway, det blev lidt laengere end jeg mente - men hold da op hvor dette spil bare indeholder saa meget!
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 12/11-11 05:24, rettet 12/11-11 05:37 
What? 5? Mens Daytona faar 9? Det er godt nok en userioes karakter. Whatever, folk ser ud til at elske det alligevel. Specielt hans kommentar om langsomme rumskibe - ja, men saa kunne han jo bare have prioriteret hastighed, naar han opgraderer. Lidt plat at goere hans dumme valg til spillets skyld. Jeg har naturligvis opgraderet min fart, og jeg flyver som en raket nu.

Det er dejligt forfriskende med et udfordrende og dybt spil som dette - ja, det kraever griding men det goer den slags spil jo, for det er ligesom kernen i gameplayet. Han fatter tydeligvis ikke konceptet i at opbygge det perfekte rumskibs til mumtiplay tager tid - i dette tilfaelde LANG tid, men det er jo kun godt for dedikerede spillere.

Denne kommentar opsummerer meget godt min mening om spillet:
The game is not perfect, and it certainly suffers in some regards. I also WANT it to be more than it is, and so I am willing to overlook some issues.

However, when it works it really does. I don't think it's trying to be a master of too many trades, more that if you only play SP and don't actively seek a change up, then it will get dull. No denying that. The side-missions in solo are pretty dull. The story/faction story missions are much more interesting, but the system to unlock them is a little boring, considering it requires you to do the side quests.

However, the interaction and co-op stuff is great fun, and the PvP is good thusfar - there are so many abilities that actually, fights tend to play out quite interestingly. You didn't mention the Raid at the end-game either, which seems like fun from what I've heard.

As for some other points - you don't make a career out of said ambient opportunities. They are just that - opportunities. It's a little touch in order to get XP. The game's other chief flaw is a focus on XP over all, but if you're happy for an XP action RPG title to do that, then I'm not sure that's really a problem. Not brilliant game design, but considering people love CoD for it, meh!

Yeah, it needs some tweaks - the economy should be more than it is... but at the same time, why did you expect different? It's NOT Freelancer or Elite, but it's LIKE them in some respects. Do prices change by region when you sell your loot in WoW?

Social interaction needs some form of guild/clan structure too.

/ramble

In conclusion: it's a very ambitious game, and yes, perhaps too ambitious. But it's more focused than this review suggests, and if you're willing to engage with its duller sides, which are by no means unredeemable or shoved down your throat for hours at a time, it's a game well worth exploring and supporting. The more people online the better, for everyone will be able to do more stuff.

5/10 is harsh, in conclusion, but a decent review anyway.

Edit: the 'sluggish' ships thing is a criticism I've read elsewhere. I positively fly with my afterburner going. The cruisers are slower, obviously, but even they rocket with their burners going, and the burners are almost always on.

8 hos IGN, mere fair: http://au.xboxlive.ign.com/articles/121/1212200p1.html

EG review
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
DeluxScanDeluxScanSkrevet 24/11-11 15:22 
Jeg snakkede med en anden spiller i dag, og han sagde at Fusion Gensis minder om en spirituel efterfoelger til Dreamcast spillet Armada. Jeg har ikke selv spillet det til DC, men ville lige lade folk herinde vide det, da der jo er et par DC fans, eller to :)

Hvis nogen er friske paa at tage dette enorme spil op, saa er der en god guide og forum paa www.theconvocation.org

Skyrim ligger i oevrigt og samler stoev paa gulvet, alt imens jeg laegger dag efter dag i dette spil i haabet om dejlige opgraderinger og max level. Rimelig overraskende :)
Life is like videogame: It doesn't matter how good you get, you always get zapped in the end.Spiller nu: Battlestations: Pacific, Saboteur, The, Tropico 3
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-11 13:39 
Jeg ved ikke om du er klar over det, men Fusion: Genesis hænger sammen med et strategi spil på Windows Phone der hedder Fusion: Sentient:

http://m.wpcentral.com/fusion-sentient-alive-and-self-aware-marketplace

Det er noget med, at de Sentients du skriver om tidligere, kan sendes mellem spillene og hjælpe dine units i strategispillet eller booste dit rumskib i Genesis:

Link up demo
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig