X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Android-spil


Svar
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 23/08-11 20:34 
Hvilke spil kan folk anbefale til Android platformen? Jeg er ikke stødt på voldsomt mange spændende titler hidtil.

Nemo Picross er nok det spil jeg har brugt mest tid på. Det er ganske gratis og hvis man kan lide Picross DS er her til mange timers talnørkleri.

Game Developer's Story er blevet nævnt mange steder og er selvfølgelig også et hyggeligt lille spil at fordrive tiden med.

Abduction!, Angry Birds, Speedx 3D, WordzUp! m.fl. er også nogenlunde sjove i kortere tid, men hvad er der ellers derude?
(...)
JAAJAASkrevet 30/08-11 23:33, rettet 30/08-11 23:33 
Det er nok meget sigende, at du ingen svar har fået. Android er en ynk når det kommer til spil.

Men, for at fordrive min korte togtur til arbejde, hvor jeg ikke gider hive en DS eller PSP med, spiller jeg selv Inotia 3, Drag Racing, Grave Defense HD og Deluxe Jewels.

Alle i gratis udgaver.
dpldplSkrevet 30/08-11 23:44, rettet 30/08-11 23:44 
Eller folk har måske ikke set denne tråd? (som mig)

hurtig anbefalinger er Robo Defense og Age of zombie. Men de er så ikke gratis.

Ellers vil jeg forslå at kigge den tråd igennem, der er på Neogaf.

LINK
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 31/08-11 14:21, rettet 31/08-11 14:21 
JAA>
Android er en ynk når det kommer til spil.

Ja, tydeligvis. Man skulle tro der udkom flere ting der er værd at spille, i betragtning af Android's markedsandele, men det lader til at iPhone stadig får det meste spændende.

Men nu har jeg da et par nye titler jeg kan prøve af :)
(...)
dRxLdRxLSkrevet 31/08-11 15:09 
Android lider desværre af voldsom hardware fragmentering ifhld. til iOS (iphone) platformen.
Med iOS arbejder man som udvikler indenfor en overskuelig ramme med 4 overordnede hardware enheder, som man rimeligvis kan skære ned til de 2 (3GS og 4) der har en acceptabel GPU. Ikke blot får man herved mulighed for at optimere spillet til hardwaren, men afprøvningen for at sikre mod fejl er også rimeligt overskuelig.

Omvendt er der mange hundrede (kan ikke lige finde det præcise tal) forskellige varianter af Android telefoner fra en lang række forskellige producenter. Ikke alene varierer disse meget i CPU, GPU, skærmopløsning og hukommelse men de forskellige producenter har også været slemme til at efterlade lidt ældre modeller på forældede versioner af styresystemet. Al denne varians er noget man skal tage stilling til som udvikler af bare lidt mere end trivielle spil til Android, så jeg kan godt forstå at der ikke er så mange højprofil-titler ude til den, og det er også lidt svært at forestille sig at de pludselig begynder at pible frem, medmindre tingene ændrer sig radikalt.

Når det er sagt, så er der selvf. en del spil der fungerer fint på platformen, i kraft af at være teknisk enkle.

Endelig er der selvfølgelig også spillene fra gameloft som stikker lidt ud med deres "xerox" tilgang til spiludvikling:
http://www.gottabemobile.com/2011/07/05/10-best-gameloft-games-for-ios-android-devices/
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KroeboCopKroeboCopSkrevet 26/05-12 21:35 
GTA III koster kun 6kr lige nu, det er 80% af prisen...
Hoid to colony C05 where the computer is...
Bede-xBede-xSkrevet 16/11-12 17:03, rettet 16/11-12 17:04 
Humble Bundle 4 til Android kører lige nu. Har man købt den de dage den har kørt, får man som sædvanlig en række bonus spil med, som lige er blevet afsløret. Har man ikke skal man betale over gennemsnittet for at få bonus spillene. Windows, Mac og Linux versioner medfølger også.

http://www.humblebundle.com/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
jaesjaesSkrevet 07/01-13 17:59 
Så lige, at DosBox er kommet til Android i form af DosBos Turbo og skulle køre ganske godt. Denne fire måneder gamle kommentar giver en idé om hastigheden:
"On the Galaxy SII series with the Exynos (A9) class processors, reaching Pentium class speed is easily achievable. Look for more speed optimizations in coming releases."

Der er mange muligheder mht. styring, fx mus, tastatur og gamepad og virtuelle udgaver af samme.

Koster ca. 20 kr.:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fishstix.dosbox&hl=da

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GN1R_e1cCCM
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-14 13:39, rettet 14/03-14 13:41 
Der er kommet billeder af Amazons controller til deres kommende tv box og Kindle devices:

Android-spil

http://techcrunch.com/2014/03/14/heres-amazons-homely-new-gaming-controller/

Ser ikke ud til at være helt tilfældigt at de købte Double Helix.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 14/03-14 13:41, rettet 14/03-14 13:42 
Med de sidste par spil de har released, må man sige de nok har købt en (på det tidspunkt) usleben diamant. Køn er controlleren dog godt nok ikke.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 14/03-14 13:47 
Havde heller regnet med spil som Strider og det nye Killer Instinct ville levere, som de gjorde, selv jeg egentlig godt kunne li' firmaerne individuelt før de blev til DH. The Collective havde et par ok spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/03-14 16:57, rettet 14/03-14 16:58 
Er det mon tilfældigt at den ligner Onlive controlleren så meget:

Android-spil

Var Onlive ikke blevet solgt til en eller anden ukendt virksomhed?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
Bede-xBede-xSkrevet 15/03-14 08:38, rettet 15/03-14 08:42 
Jo, de blev solgt for et ret beskedent beløb, men er netop genopstået med deres nye plan i sidste uge: Cloudlift. Der kan man streame sine Steam spil for $14.99 om måneden, såfremt de er at finde hos Onlive (og det er de sandsynligvis ikke), med adgang til Steams cloudsaves og ens indkøbte DLC. Ved siden af det tilbyder de stadig deres gamle streaming plan med adgang til 250 titler for $9.99 om måneden. Mere info her:

http://www.theverge.com/gaming/2014/3/5/5474724/onlive-returns-with-cloudlift-and-onlive-go-subscription-services

Mon ikke controller udformingen mere har noget at gøre med hvor populær 360 controlleren er? Det var vel på mange måder den mest populære controller i de senere år.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 15/03-14 11:23 
Bortset fra den overhovedet ikke ligner en 360 controller, hverken i knappe- eller stick placering.
Bede-xBede-xSkrevet 17/03-14 15:28, rettet 17/03-14 15:28 
Blandt de opdateringer Google er i færd med implementere på deres Play service er bl.a. iOS multiplayer support:

Google Play game services, Google's cross-platform software development kit (SDK) for game makers, will now allow developers to build "game gifts" into their titles. Players can use game gifts to send in-game items to friends in their Google Plus circles, a feature that should improve engagement. Developers will also be better able to measure that engagement with Play Games statistics on the Google Play developer console. Hartrell referred to those stats as "easy-effort game analytics" with data on daily active users, leaderboard performance and more.

In addition, Google is adding iOS support for multiplayer gaming in Google Play game services, including multiplayer invite functionality in the Play Games app, which will allow for both turn-based and real-time multiplayer action across Android and iOS. An update to the Unity plugin in game services will bring in cross-platform multiplayer support, and Google is also introducing a C++ SDK that will support leaderboards and achievements in its initial incarnation. On the monetization side, Google is integrating Google Analytics directly into AdMob, the company's mobile advertising platform, and giving developers the ability to create specific ads to encourage in-app purchases.

http://www.polygon.com/2014/3/17/5516694/google-play-game-services-updates-android-multiplayer-support-analytics
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 30/05-14 11:27, rettet 30/05-14 11:27 
Lige en advarsel mod Dragon Quest VIII. Som det desværre er set med flere mobilspil efterhånden, har det også fået inkorporeret DRM, der minder om det, Microsoft forsøgte at få ind på Xbox One. Fra beskrivelsen på Google Play:

The game will be validated the first time it is loaded, and at predetermined intervals afterwards, and therefore cannot be initialised while offline. Please make sure you have a data connection before running the app. Once the game is initialised however, it can be played offline (except for online features).

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.square_enix.android_googleplay.dq8

Der står ikke noget om samme slags i iOS beskrivelsen, så det er muligt det kun gælder Android versionen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 15/10-14 19:26 
Ny Android "konsol" fra google:

http://www.androidpolice.com/2014/10/15/google-announces-the-nexus-player-runs-android-tv-intel-atom-quad-core-processor-ac-wi-fi-casting-support/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 04/03-15 05:59, rettet 04/03-15 06:26 
Endnu en Android konsol, denne gang fra Nvidia som en del af deres Shield serie:

http://www.engadget.com/2015/03/03/shield-set-top-box/

Kommer med en række ports af populære titler, deriblandt Crysis 3, Metal Gear Solid: Revengeance, Borderlands 2, Resident Evil 5 m.fl., som den burde kunne køre bedre end last gen konsollerne, da den ifølge Nvidia er kraftigere end en 360:

http://www.engadget.com/2015/03/03/crysis-3-android/

Android-spil

Android-spil

(Slides stammer fra Nvidias netop afholdte PR event)

Komplet urelateret, men fra samme event, får vi lige en historie lektion fra Nvidia ;)

Android-spil
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 04/03-15 09:53, rettet 04/03-15 09:54 
Lol, hvad mon idéen er i det sidste screenshot? :P Udover at PS2 er repræsentant for 90'erne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/03-15 09:57, rettet 04/03-15 09:58 
Nye teknologier fra 90'erne muliggjorde PS2, hvilket er helt korrekt selv om PS2 udkom hele 2 måneder ind i 2000 - internet i oprør!! :)

PS: Tillykke med præcist 15 år i dag, PS2.... :D
SumezSumezSkrevet 04/03-15 10:20, rettet 04/03-15 10:21 
Så det er bare lige for at at sikre sig at folk er med på at det ikke er fuldstændig tilfældigt hvilken rækkefølge konsollerne kom i, og at det har noget med teknologi at gøre? :P
Også fedt nok at den hopper direkte fra NES til PS2, som om forskellen op til X360 var ligeså stor. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/03-15 10:23 
Det er jo ikke konsolhistorie de forsøger at illustrere (baseret på overskriften)... håber jeg ikke i hvert fald, for så fejlede de grusomt :)
SumezSumezSkrevet 04/03-15 11:30 
Nej, spørgsmålet er bare HVAD de forsøger på at illustrere :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 04/03-15 13:54, rettet 04/03-15 13:54 
Det syntes jeg overskriften siger, som jeg skrev :)
jaesjaesSkrevet 24/03-19 16:58, rettet 24/03-19 16:59 
Jeg kunne godt bruge at par Android-spil med nogle baner, som ikke er mere end ca. 5 min. lange. Noget vanedannende "lige én bane mere"-typen af spil. Gerne med et arcade-feel.

Nogen bud - jeg er åben for alle genrer?

Jeg har fx været glad for Peggle, Angry Birds og Plants Vs. Zombies (dog pc-udgaverne i nogle tilfælde).
JmogJmogSkrevet 24/03-19 18:50 
Amazing Breaker er rigtig hyggeligt og har den der “eeeen bane til” effekt.
varmtvandvarmtvandSkrevet 25/03-19 14:25 
Jeg er pt glad for 1 button shmuppen "Switch 'N' Shoot" Jeg er ret grebet af det. Syntes det er sjovt. Og har virkelig den der lige en bane ting. Har tænkt det ville være fedt som arcadespil med kun en knap.
Retro spil butik Spiller nu: Batsugun, Solar Striker, Legend Of Zelda, The: O...
jaesjaesSkrevet 27/03-19 20:53 
Det lader til at det godt kunne være muligheder. Tak :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig