X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic Generations


Svar
BeanoBeanoSkrevet 18/04-11 19:05, rettet 18/04-11 19:08 
Nyt 2D+3D Sonic spil på vej til PS3 og 360.

Info og screens
142 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 24/10-11 16:38, rettet 24/10-11 16:47 
Beano>
Hvorfor ikke bestille den fra UK så?

Vil gerne.. men alle sider som jeg har fundet den på. Der står bare at den ikke kan bestilles PT.

Update. Ser ud til det virkelig er en "LIMITE" edition denne gang. Så lige priserne på Ebay... de syge -.- og spillet ikke engang ude.
dRxLdRxLSkrevet 01/11-11 12:05 


Gametrailers anmeldelse 8.1
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-11 12:51 
Fuck yeah! Game of the year 2011 :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/11-11 13:51 
http://www.1up.com/reviews/sonic-generations-xbox360-ps3
Jeg synes det lyder meget positivt, især mht. variationen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 02/11-11 15:44 
Lyder lidt som jeg havde regnet med(frygtet):

http://www.joystiq.com/2011/11/01/sonic-generations-review/

Nå, nu er det i hvertfald bestilt, så må vi se...
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 02/11-11 16:21 
Er nogen delte reviews denne gang. Nogen sider elsker at Sonic er tilbage og andre sider piver over det.
SumezSumezSkrevet 02/11-11 16:42, rettet 02/11-11 16:44 
Det lugter lidt af det sædvanlige "Sonic er lidt mere tilbage end sidst, men stadig ikke helt det vi savnede - køb det når det falder i pris, og bedre held næste gang" :P

Stadig en klar forbedring over den nedtur han havde fra sin debut på Dreamcast indtil Sonic 2006, og ud fra 1UP's anmeldelse er jeg frisk på det her spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 03/11-11 21:09 
Whee min CE er på vej fra Amazon.de :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/11-11 22:21 
også min :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SonicSonicSkrevet 03/11-11 22:24 
Nogen der ved hvordan frameraten skulle være på ps3? Stadig 30 fps?
Anyways, skal da nok have det, når det falder i pris op til jul :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/11-11 22:34 
Frameraten på PS3 dykker til under 30 flere steder. På 360 ligger den vidst ret nogenlunde stabilt på de 30.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 04/11-11 12:43 
Sumez>
Stadig en klar forbedring over den nedtur han havde fra sin debut på Dreamcast indtil Sonic 2006, og ud fra 1UP's anmeldelse er jeg frisk på det her spil.

åh nej... ikke tale om 2006 udgaven -.- Godt nok det værste Sonic jeg har prøvet... prøver stadig at glemme det. Colours hjalp dog på det.

Fandt en DVD opsamlingen af de gamle "Adventure of Sonic the Hedgehog" tegnefilm på Amazone. Kan i huske dem... blev vist tilbage i 93 på dengang "Kanal 5"
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/11-11 18:49 
"Soooonic the Heeeedghooog. Han er hurtig, ham kan vi li'"
SumezSumezSkrevet 04/11-11 21:14 
Det er også det eneste jeg kan huske fra den tegnefilmserie :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 04/11-11 21:40 
Re: Sonic 2006, så tror jeg ikke engang jeg nåede til bane 2 før den der elendige hub verden dræbte spillet for mig.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/11-11 22:40 
Sumez>
Det er også det eneste jeg kan huske fra den tegnefilmserie :P

Ja og så at han spiste chili-dogs hele tiden... Er det overhovedet noget der har dukket op i nogen af spillene?
SumezSumezSkrevet 04/11-11 23:02 
Overhovedet ikke. Det var en amerikansk tegnefilm. :)
Men MegaDrive-porten af Puyo Puyo 2 fik kastet Sonic-figurerne som de optræder i tegnefilmen ind i stedet for de sædvanlige Puyo-figurer i "Dr. Robotnik's Mean Bean Machine"

Sonic Generations
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 05/11-11 00:09 
Darkbeat>
"Soooonic the Heeeedghooog. Han er hurtig, ham kan vi li'"

LIge for at være total cartoon-nerd ^^ så mener jeg den sang du kan huske er fra den anden Sonic serie med en mere "ond" Robotnik og freedom fighters figurene.
Den jeg har købt er den "looney toon" inspireret serie, ja hvor han spiser chiliedogs hele tiden og Robotnik har to tossede roboter der skal fange Sonic. Stilen er meget blød og Robotniks udtryk er genial animeret
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/11-11 04:08 
Den husker også som god :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 05/11-11 12:45, rettet 05/11-11 12:45 
Greaseball>
LIge for at være total cartoon-nerd ^^ så mener jeg den sang du kan huske er fra den anden Sonic serie med en mere "ond" Robotnik og freedom fighters figurene.
Den jeg har købt er den "looney toon" inspireret serie, ja hvor han spiser chiliedogs hele tiden og Robotnik har to tossede roboter der skal fange Sonic. Stilen er meget blød og Robotniks udtryk er genial animeret

Nej, den sang er fra den "tidlige" del af serien, -før- de ændrede det hele og det blev "dystert" og "seriøst" :P

http://www.youtube.com/watch?v=m8IdMz0lANg#t=0m20s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/11-11 13:04, rettet 05/11-11 13:04 
Jep, det var præcis den jeg tænkte på
GreaseballGreaseballSkrevet 06/11-11 02:48 
Ah den episode, så jeg med. Lød bare lidt som en dansk udgave af temaet til det senere show da jeg lige læste det første gang.. Ja den med sangen er også med på samlingen.
Har set nogen episoder fra det andet show, det med freedom fighters og syns aldrig det univers passede med Sonic, lige så meget som Sonic 2006 passer ind i serien af Sonic spil ^^

Har i forresten set denne her udtalelse om at Sonic Team måske vil give Sonic et nyt design igen?

Will we see a brand new Sonic in 2012?
SumezSumezSkrevet 06/11-11 11:40 
Hvor fandt du den opsamling af Sonic-tegnefilm iøvrigt? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/11-11 11:41 
Greaseball>
Har i forresten set denne her udtalelse om at Sonic Team måske vil give Sonic et nyt design igen?

Det bliver ham her
Sonic Generations
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 06/11-11 12:08 
Det eneste, jeg ikke fatter ved den taske, er tulipanerne :/
AV Intelligent Terminal
GreaseballGreaseballSkrevet 06/11-11 18:09 
Sumez>
Hvor fandt du den opsamling af Sonic-tegnefilm iøvrigt? :)

På Amazon.co.uk

The Adventures Of Sonic The Hedgehog [2007] [DVD]
3of193of19Skrevet 07/11-11 17:27, rettet 07/11-11 17:29 
Så er min CE landet. Jeg har lavet et lidt halvkikset "unboxing" video som jeg ikke har lyst til at redigere rundt i (vil hellere spille såsnart install er færdig :) ) for dem der er interesseret...
Kom desværre til at optage det i lav opløsning... fail :/

Link...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/11-11 19:21 
Nice, glæder mig til min kommer bliver nok i morgen og det er UK ps3. så kigger lige om den er blu ray.?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 07/11-11 19:26, rettet 07/11-11 19:26 
Hold da fest, det er en stor pakke du har der, 3of19! :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 07/11-11 19:32, rettet 07/11-11 19:32 
glemte lige... ville være fedt hvis du lavet flere videoer... der er ikke mange dansker på YT :( for at gå lidt OT: hvor mange er der som lave hjemme gaming video?

Jeg vil godt sub hos dig hvis du vil lave flere videoer? :)

Eller er dette en "en gang" ting? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
GreaseballGreaseballSkrevet 07/11-11 21:32 
Har nogen få nogen på YT.. men mest hvis jeg falder over noget random. Fejl eller andre skøre ting.
SumezSumezSkrevet 06/08-12 20:13, rettet 06/08-12 20:16 
Må indrømme at jeg er ret så begejstret for Sonic Generations! Det er i den grad det Sonic-spil jeg har savnet! :)
Fik endelig spillet det her i weekenden, efter at have udnyttet ElGigantens absurd billige tilbud på X360-spil.

Jeg ved godt at jeg sagde, jeg troede at Sonic 4 havde genfundet det der gjorde de gamle 2D-Sonic spil sjove, men det holdt godt nok ikke i længden. DET her spil har det, og holder fast i det lige fra første bane til slutbossen. Det er første gang jeg har været fastbundet af et Sonic-spil helt til slutningen, og rent faktisk nydt at spille hver eneste bane (lige med undtagelse af Planet Wisp), siden Sonic & Knuckles.

2D-banerne har det klassiske multi-niveau layout med masser af veje gennem samme bane, og er samtidig enormt varierede og fyldt med action hele vejen igennem. "2.5D"-enginen er ekstremt imponerende, og virker som det naturlige skridt fremad efter Sonic 3's dynamiske baner hvor der ligeledes sker naturlige overgange mellem forskellige områder og masser af animationer i baggrundende. Især i Sky Sanctuary fornemmer man at udviklerne virkelig har forstået den stemning den samme bane gav i Sonic & Knuckles, og bragt den ind i den 3. dimension selv for 2D-banen.
3D-banerne fanger ligeledes den rette "Sonic-ånd", og skifter på yderst fornuftig vis mellem 3 perspektiver taget fra de forskellige 3D Sonic-spil på en måde, hvor man aldrig bliver træt af dem, og det forkerte perspektiv risikerer at ødelægge flowet i banen. Der er både baner med 3D-navigation, hvor man kan indrette Sonics fremgang med hurtige reaktioner i hans homing-angreb, og bag-ryggen perspektivet, hvor Sonic løber lige ud, og man kan hoppe til siderne med bumper-knapperne, men når banen deler op i forskellige veje og/eller man skal benytte mere nøjagtig platforms-hopperi, glider spillet på fornuftig og problemfri vis over i et 2D-perspektiv uden dybde i styringen, det er virkelig flot håndteret, selvom 3D-banerne i sidste ende stadig har tendens til at virke en smule mere "tilfældige" og unfair enkelte steder end de generelt mere solide 2D-baner.
Jeg ved ikke om det er noget nyt, at Sega har fået styr på deres 3D-baner, men ud fra hvad jeg havde prøvet af Sonic Unleashed demoen, virker det som om at banerne i dette spil er bygget op meget på samme måde? Ved ikke om level designet er tilsvarende godt i Unleashed.

Med 2D-sektionerne i 3D-banerne, og den måde et virkelig stærkt indtryk af dybde introduceres i 3D-banerne, formår Sonic Team virkelig at sammenføre Sonics to, ellers vidt forskellige generationer, til ét solidt spil. Der var ikke tale om at jeg sukkede mig igennem 3D-banerne for at få lov til at spille 2D-banerne eller vice versa. De formåede i stor grad at føles som det samme spil.

Helt generelt er spillet afsindigt flot, og i forhold til hvor "simple" banerne i grunden er, forbløffes jeg virkelig af det arbejde der er lagt i præsentationen er hver eneste segment i begge acts på alle ni baner. Især Sky Sanctuary, City Escape, Crisis City og Rooftop Run er virkelig imponerende, hæsblæsende actionfyldte og en stor fornøjelse at spille!
I modsatte grøft er det så lidt ærgerligt at der kun er 9 baner (x 2 acts) i hele spillet. Jeg må indrømme at jeg havde håbet på mere, og på den subjektive side var jeg ret skuffet over at der kun er tre baner taget fra de i alt 5 gamle "klassiske" spil. Når man ser hvor fantastisk de har fået genskabt både Green Hill, Chemical Plant, Sky Sanctuary og deres tilhørende lydspor, hungrer man _virkelig_ efter at se flere af de klassiske baner udsat for samme behandling.
Men de har også forstået at skabe en stor grobund for genspilning af alle spillets baner, med mulighed for at udfordre sine egne rekorder (kan de passe, der ikke er Leaderboards nogen steder??), og spille de forskellige challenges eller finde skjulte unlockables. Jeg ville nu også have ærgret mig hvis der ikke var nogen "nye" baner i spillet. Og det er der selvfølgelig ikke, men bortset fra City Escape, som jeg godt kan huske fra SA2, er der ingen af de andre baner, der siger mig noget, da jeg kun har spillet meget lidt af de respektive spil. Men jeg har nu aldrig været særlig vild med "Sonic i storbyen", jeg synes slet ikke det passer ind i spillenes stemning. Jeg havde gerne spillet hele Sonic 3 & Knuckles udsat for en Generations-opdatering, det ville have været fantastisk! Hører I mig, Sega? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 06/08-12 20:57, rettet 06/08-12 20:57 
Og så lige en bonus:
Darkbeat>
Sumez>Det er også det eneste jeg kan huske fra den tegnefilmserie :P
Ja og så at han spiste chili-dogs hele tiden... Er det overhovedet noget der har dukket op i nogen af spillene?
Det gør han faktisk i det her spil :D
Nok en nod netop til den amerikanske serie, ligesom spillet generelt har tendens til at lave sjov med flere andre ting fra Sonics historie.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/08-12 00:47 
Chrono, jo, det var nok mere en engangs ting. Selvom jeg har en eller anden kikset ide om HardGaymer TV flyvende i baghovedet :)

Sumez, kan ikke huske lige nu om der er deciderede leaderboards, men der er vist en online ranking mode hvor man har X sekunder og skal prøve at komme så langt ind i banen som muligt.
Synes også jo generelt at Sonic Generations var yderst vellykket med undtagelse af nogle at bosserne og en enkelt bane eller to. Især soundtracket i konsol/PC udgaven er sublimt. Hold dig bare langt væk fra 3DS udgaven, den sutter Mario boller. :p
SumezSumezSkrevet 07/08-12 01:01 
Ellers trist, den har både Mushroom Hill og Casino Night - ku' de ikke godt ha' inkluderet dem i konsoludgaverne? :!

Ja, jeg fandt leaderboard-delen, den er lidt trist, og jeg forstår ikke formålet. Hvorfor have både en dedikeret time trial-del, og en personlig high score i selve spillet? Hvorfor ikke bare kombinere dem, og bruge din personlige highscore i leaderboards? Resultatet er at jeg næsten ikke har nogen venner på mine Leaderboards, fordi folk ikke gider gå ind i den del af spillet, og spille baner de allerede har spillet.

Og ja, bosserne lader en del tilbage at ønske, og der er et par baner der ikke helt fungerer (planet wisp, av), og 3D Sonic har ikke helt undsluppet forbandelsen med pludselig at blive sendt i bundløse huller uden forklaring, scriptede sekvenser der går agurk, og gameplay der generelt føles ustyrligt og automatiseret - men det er i langt langt mindre grad end nogen 3D-Sonic-spil jeg tidligere har spillet, og på ingen måder ødelæggende. En del baner kræver noget udenadslære, men derefter kører det også.

Der er iøvrigt en helt utilgivelig bug i slutbossen, som er lidt for nem at replikere. Prøver man at skifte til classic Sonic øjeblikkeligt efter at have skadet ham, bliver man fanget i bunden af skærmen og sidder fast, stort set uden mulighed for at undslippe.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/08-12 14:59, rettet 07/08-12 15:03 
Sumez>2D-banerne har det klassiske multi-niveau layout med masser af veje gennem samme bane, og er samtidig enormt varierede og fyldt med action hele vejen igennem.

Havde du nu spillet PC versionen og fået det til at køre 60 fps, så kunne jeg bedre forstå dig, men konsolversionerne kører 30 i bedste fald og i så hurtigt et spil som Sonic, kommer det til at danne grundlag for enhver kritisk vurdering af det IMO. Det er simplethen flere steder svært at se, hvad der forgår og kan man tvinge sine øjne til at fokusere på det, gør det decideret ondt efter nogle timer. Folk der tror jeg overdriver, bør lige hente demoen på diverse markedspladser.

Jeg kan ikke begribe, hvis folk ikke kan se at der er et problem der og må indrømme, at jeg misunder jer lidt for ikke at blive generet af den slags. 3D banerne fungerer fint, men i sidescroller perspektiv er det en fejl af format.

Sumez>
DET her spil har det, og holder fast i det lige fra første bane til slutbossen.

SPOILER

Slutbossen er ellers en opvisning i dårligt spil design. Ikke nok med at den har mindre end ingenting med resten af spillets gameplay form at gøre, for at lære en hvad man nu skal - som er HELT anderledes end hvad man ellers er gået igennem - får man råd fra Sonics venner og alligevel, til trods for man har sin egne personlige tutorial i løbet af banen, er det svært at fatte. Selv efter man har gennemført ham flere gange, er man ikke sikker på, man har forstået principperne og kan gentage dem.

SPOILER SLUT

Sumez>
3D-banerne fanger ligeledes den rette "Sonic-ånd"

Hvis du med Sonics 3D ånd forstår kamera og kollisionsproblemer, så ja, men at den slags eksisterer er vel helt åbenlyst for enhver? Der er flere steder, hvor man bare falder gennem flader eller hvor kameraet drejer på en uhensigtsmæssig måde.

Sumez>Der er både baner med 3D-navigation, hvor man kan indrette Sonics fremgang med hurtige reaktioner i hans homing-angreb

Til tider rammer homing angrebet bare ikke.

Sumez>
Helt generelt er spillet afsindigt flot, og i forhold til hvor "simple" banerne i grunden er, forbløffes jeg virkelig af det arbejde der er lagt i præsentationen er hver eneste segment i begge acts på alle ni baner. Især Sky Sanctuary, City Escape, Crisis City og Rooftop Run er virkelig imponerende, hæsblæsende actionfyldte og en stor fornøjelse at spille!

Enig. Det er flot og gennemarbejdet, bare ærgeligt at det presser formaterne så meget, at det kun i bedste fald kan holde 30fps. Jeg havde hellere taget færre detaljer for højere framerate.

Sumez>
I modsatte grøft er det så lidt ærgerligt at der kun er 9 baner (x 2 acts) i hele spillet.


Det resulterer alligevel i en del mere spilletid end det lyder til, så på det punkt var jeg tilfreds.

Sumez>Jeg havde gerne spillet hele Sonic 3 & Knuckles udsat for en Generations-opdatering, det ville have været fantastisk! Hører I mig, Sega? :)

Det håber jeg ikke, selv om jeg var glad for Generations, for Sonic bør stræbe højere end bare at genskabe de gamle baner i en ny udgave.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/08-12 15:26, rettet 07/08-12 15:28 
Bede-x>
Jeg kan ikke begribe, hvis folk ikke kan se at der er et problem der og må indrømme, at jeg misunder jer lidt for ikke at blive generet af den slags. 3D banerne fungerer fint, men i sidescroller perspektiv er det en fejl af format.

Hvis du kigger bare lidt tilbage i tråden, vil du se at jeg selv har kritiseret frameraten adskillige gange.

Det var dog i sidste ende ikke noget der gik så meget ud over min oplevelse af spillet, som jeg havde frygtet. Det er kun sjældent, det er påkrævet med en reaktionsevne der gør forskel på om du ser 60 eller 30 billeder i sekundet, og de steder det er gældende, går det alligevel så hurtigt at du alligevel kun har en chance for at reagere hvis du kender banen udenad. Som regel handler dette også kun om "genveje" til de højere niveauer i banerne, og sjældent liv-eller-død situationer.

Jeg synes også det er noget man mest bemærker i starten af 2D-banerne, hvor der er zoomet helt ind på Sonic. Jeg har flere gange i spillet tænkt "Åh hvordan skal jeg kunne holde øje med hvad der sker med den her framerate" når banen starter, men glemmer det hurtigt, da spillet zoomer ud når det begynder at gå hurtigt, og det dynamiske kamera det meste af vejen tilpasser sig de steder, Sonic er på vej hen, så frameraten ikke er den store hæmsko som den ville have været, hvis de havde beholdt det zoomede perspektiv.

Slutbossen er ellers en opvisning i dårligt spil design. Ikke nok med at den har mindre end ingenting med resten af spillets gameplay form at gøre, for at lære en hvad man nu skal - som er HELT anderledes end hvad man ellers er gået igennem - får man råd fra Sonics venner og alligevel, til trods for man har sin egne personlige tutorial i løbet af banen, er det svært at fatte. Selv efter man har gennemført ham flere gange, er man ikke sikker på, man har forstået principperne og kan gentage dem.

Det skulle ikke forstås som at slutbossen er godt spildesign, og jeg er delvist enig... Jeg forstod dog hvad det gik ud på til sidst, og så var kampen pludselig enormt nem. Min udtalelse handlede om at spillet udstrålede ægte spilleglæde hele vejen igennem, ikke at det var fejlfrit programmeret. Jeg har rigtig mange kritikpunkter til spillet, men i forhold til hvad Sonic-serien har udvist de sidste snart 15 år, synes jeg det var vigtigere at fokusere på de ting Sega endelig har været i stand til at gøre rigtigt. De små fejl i spillet kom ikke i vejen for at jeg i stor grad var i stand til at nyde spillet.

Hvis du med Sonics 3D ånd forstår kamera og kollisionsproblemer, så ja, men at den slags eksisterer er vel helt åbenlyst for enhver? Der er flere steder, hvor man bare falder gennem flader eller hvor kameraet drejer på en uhensigtsmæssig måde.

Fejlene eksisterer som jeg har nævnt stadig, men jeg synes slet ikke det er i samme grad som f.eks. Sonic Adventure og Sonic 2006. Kameraet formåede faktisk slet ikke at irritere mig på noget tidspunkt, hvilket i sig selv er ret utroligt i forhold til hvor hurtigt og dynamisk det er. Undtagelsen er enkelte steder hvor jeg havde svært ved at se om elementer var i "baggrunden", eller fysiske platforme man kunne stå på i 2D-planet.

Til tider rammer homing angrebet bare ikke.

Det har jeg slet ikke været ude for

Det håber jeg ikke, selv om jeg var glad for Generations, for Sonic bør stræbe højere end bare at genskabe de gamle baner i en ny udgave.

Jeg ville også være tilfreds med baner der blot formår at genskabe stemningen fra S3&K's områder, ønsket om at spille hele S3&K som Generations-baner var en ret subjektiv størrelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/08-12 17:19, rettet 07/08-12 17:30 
Sumez>
Hvis du kigger bare lidt tilbage i tråden, vil du se at jeg selv har kritiseret frameraten adskillige gange.

Det var dog i sidste ende ikke noget der gik så meget ud over min oplevelse af spillet, som jeg havde frygtet. Det er kun sjældent, det er påkrævet med en reaktionsevne der gør forskel på om du ser 60 eller 30 billeder i sekundet, og de steder det er gældende, går det alligevel så hurtigt at du alligevel kun har en chance for at reagere hvis du kender banen udenad.

Men det er jo fordi de reelt kun har to muligheder, når de designer banerne med den framerate ved den hastighed:

1) De kan skære ned på forhindringer med den konsekvens, at det opleves som om spillet spiller sig selv.

2) De kan sætte mange forhindringer ind, som spilleren så bliver ramt af, fordi han ikke kan se, hvad der forgår.

At de så benytter løsning et gør det kun marginalt bedre, fordi det er en lappeløsning, som ikke konfronterer det faktisk problem: Den lave framerate.

Sumez> Jeg har rigtig mange kritikpunkter til spillet, men i forhold til hvad Sonic-serien har udvist de sidste snart 15 år, synes jeg det var vigtigere at fokusere på de ting Sega endelig har været i stand til at gøre rigtigt.

Fair nok. I det perspektiv er Generations, frameraten undtaget, en kæmpe succes.

Sumez>Fejlene eksisterer som jeg har nævnt stadig, men jeg synes slet ikke det er i samme grad som f.eks. Sonic Adventure og Sonic 2006.

Det er klart, at det har været værre tidligere – særligt de første Dreamcast udgivelser er gennemsyret af kamera og kollisionsproblemer – men hvorfor er fejlene her overhovedet nu, utallige udgivelser senere?

Sumez>Kameraet formåede faktisk slet ikke at irritere mig på noget tidspunkt, hvilket i sig selv er ret utroligt i forhold til hvor hurtigt og dynamisk det er. Undtagelsen er enkelte steder hvor jeg havde svært ved at se om elementer var i "baggrunden", eller fysiske platforme man kunne stå på i 2D-planet.

Et platformsspil hvor man nogen gange ikke kan se om man kan stå på en platform? Det behøver vist ikke yderligere kommentarer, bortset fra at jeg oplevede kameraets bevægelser og zooms som en hæmsko ift. at bedømme afstande og landingspunkter. Er også overbevist om, at succesraten med hop ville være betydeligt større i et miljø med mere sikker kameraføring. Dét er pointen.

Sumez>Der er både baner med 3D-navigation, hvor man kan indrette Sonics fremgang med hurtige reaktioner i hans homing-angreb, og bag-ryggen perspektivet, hvor Sonic løber lige ud, og man kan hoppe til siderne med bumper-knapperne

Jeg forstår ikke design filosofien bag styringsskiftet. Først lærer de spilleren, at man styrer ved at trykke til højere og venstre på styrepinden. Så pludselig med dårligt varsel, i en sektion der er nøjagtig tilsvarende dem man lige kommer fra, forventes man at styre med bumper knapperne(sticket kan benyttes til langsommere styring).

Folk der ikke har set Generations, kan se de første og sidste ti sekunder af denne film:

http://www.youtube.com/watch?v=CuqCzlu4rqA

Samme design filosofi overført til et andet spil:

Her styrer man Rayman til siderne ved at trykke til højre og venstre på styrepinden.
Sonic Generations

Her styrer man Rayman til siderne ved at trykke på A og B.
Sonic Generations

Nej, vel? Det er et unødvendigt ekstralag de prøver at ligge ind i kontrollen, et sted hvor det spilleren laver, er tilsvarende alle andre steder: Man bevæger Sonic til siderne. Som sidebemærkning kan nævnes at det skaber et kommunikationsproblem mht den fart, de prøver at tillære spilleren den nye kontrol, med deres blinkende overlays, og der opstår en forventning om, at styringen virker i alle tilfælde(hvilket den ikke gør). Generations er i øvrigt fyldt med rod af den slags efter min mening.

Overordnet set er vi nok enige. Der er masser af spilleglæde i Generations, men vi ligger nok forskellig vægt på sådan noget som frameratefejl i sidescroller sektionerne. Tror jeg kommer til at vurdere PC versionen til det samme som dig ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 07/08-12 17:51, rettet 07/08-12 17:53 
Bede-x>
1) De kan skære ned på forhindringer med den konsekvens, at det opleves som om spillet spiller sig selv.
(...)
At de så benytter løsning et gør det kun marginalt bedre, fordi det er en lappeløsning, som ikke konfronterer det faktisk problem: Den lave framerate.

Dit "problem" stammer jo ikke kun fra den lave framerate, men har generelt eksisteret i samtlige Sonic-spil siden 2'eren. Ikke pga. frameraten, men fordi det går så hurtigt at selv 60fps ikke havde hjulpet på det.

Løsningen ligger selvfølgelig i at lave et strømlignet og velfungerende leveldesign, der føles intuitivt, fremfor udelukkende at spille på hvad spilleren faktisk kan nå at se. Resultatet har også altid været at Sonic-spil tit "føles som om de spiller sig selv", det er jo ikke noget nyt, og eksisterer som jeg påpegede også i MegaDrive-spillene, og det er bl.a. derfor det nok er sværere at sammensætte en god Sonic-bane end man umiddelbart skulle tro.
Det er muligt du ser det som en lappeløsning, men jeg ser det som en stor del af hvad godt leveldesign i et Sonic-spil er: Når banens generelle look og udformning indikerer at der kommer en kant man skal hoppe fra, eller en fjende på vejen, og spilleren kan reagere på dette, fremfor den faktiske forhindring.

Jeg så stadig meget gerne at Sega lavede en patch der lod spillet køre i 60hz, men det er ikke en gamebreaker for mig.

Jeg forstår ikke design filosofien bag styringsskiftet. Først lærer de spilleren, at man styrer ved at trykke til højere og venstre på styrepinden. Så pludselig med dårligt varsel, i en sektion der er nøjagtig tilsvarende dem man lige kommer fra, forventes man at styre med bumper knapperne(sticket kan benyttes til langsommere styring).

Det er vist en smagssag. Jeg synes det er tydelig forskel på de forskellige "sektioner" i 3D-banerne, og at det fungerer hamrende godt. Overgangen er flydende, men tydelig, og skaber et godt flow. Der er også stor forskel på at bevæge sig til hhv. højre og venstre med styrepinden, og det bumperne gør, hvor de lader Sonic sidesteppe/drifte ved høj fart.
Jeg synes det er en langt bedre løsning end i Sonic Adventure, hvor der gøres brug af Mario-agtig dybdestyring fra start til slut i en Sonic-bane, hvilket gør de reelle platforming-dele uspillelige, og sektionerne med virkelig høj fart enten 100% scriptede eller ekstremt buggy.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 07/08-12 19:00, rettet 07/08-12 19:20 
Sumez>
Resultatet har også altid været at Sonic-spil tit "føles som om de spiller sig selv", det er jo ikke noget nyt, og eksisterer som jeg påpegede også i MegaDrive-spillene).

Det har der også været en tendens til. Forskellen er her, at sammenligner man sektioner som er tilsvarende i de gamle spil og Generations, så er det helt tydeligt at overskueligheden og muligheden for at reagere er mindsket. Tag bare de første sekunder i det første Sonic og Generations og bemærk, at hvis du observerer folk spille det, vil tendensen være - i de få tilfælde jeg har set, hvilket jeg formoder er almindeligt - at folk oftere løber ind i den første fjende i Generations, som er tilnærmelses ens i begge spil. Hvorfor? Fordi de har problemer med at se den pga. den ringe framerate(og den detaljerige grafik).

At Generations så ift. klassikerne yderligere er automatiseret på springs, checkpoint strækning, i fysikken osv. er noget helt andet og bidrager også til følelsen af at spillet spiller sig selv.

Sumez>
Det er vist en smagssag. Jeg synes det er tydelig forskel på de forskellige "sektioner" i 3D-banerne, og at det fungerer hamrende godt. Overgangen er flydende, men tydelig, og skaber et godt flow.

Det bliver vi ikke enige om. Jeg mener det er en uelegant overbygning på den normale kontrol som ikke var påkrævet og at spillet ikke begrunder skiftet nok over for spilleren.

Sumez>Der er også stor forskel på at bevæge sig til hhv. højre og venstre med styrepinden, og det bumperne gør, hvor de lader Sonic sidesteppe/drifte ved høj fart.

Hvilket jeg også skriver. Det løser bare ikke sidebemærkningerne fra mit tidligere indlæg og gør det opleves rodet.

Sumez>
Jeg synes det er en langt bedre løsning end i Sonic Adventure, hvor der gøres brug af Mario-agtig dybdestyring fra start til slut i en Sonic-bane, hvilket gør de reelle platforming-dele uspillelige, og sektionerne med virkelig høj fart enten 100% scriptede eller ekstremt buggy.

Ja, men det er en dårlig sammenligning, da Sonic Adventure ikke er et specielt godt spil og i høj grad er præget af mange af de fejl som har karakteriseret Sonic i 3D.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dpldplSkrevet 20/07-13 20:03 
Sparker lige lidt liv herinde, for at se om der nogen der har prøvet Sonic Generation Unleashed project, da jeg nysgerring om det er godt. Vis der ikke er nogen, så linket i mindst givet linket videre, det er en mod der smider flest af sonic unleashed daytime baner ind, så de kan spilles med generation.
(75% af generation pris på steam lige nu, så vis man har konsol versionen er der muligheder for prøve dette til en ok pris)


Trailer:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=LBE2EFNQoEo

Link til den mod.
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/07-13 20:29 
Man skal så også lige eje 360-versionen af Unleashed før man må benytte det mod :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
142 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig