X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Soul Calibur serien


Svar
nerosnerosSkrevet 18/01-11 14:38 
Hvilket Soul Calibur spil synes i er det bedste?

Jeg brugte faktisk en del timer på SCIV på grund af de fantastiske figur customization spillet indeholder.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 18/01-11 14:43 
Uden at have særlig meget styr på serien, er min vurdering at der ikke er så stor forskel på spillene. 2'eren (altså Soul Calibur 1) ses jo oftest som en "klassiker", men SC2 gengiver så godt som alt der gjorde dette spil godt.
SC3 og SC4 har jeg kun spillet kort - figur-customization blev først introduceret her, og så vidt jeg kan gennemskue virker de to spil igen meget som de tre første.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GoodtimesGoodtimesSkrevet 18/01-11 15:20 
Jeg synes SC2 er ret fantastisk. Utroligt flot for sin tid (og stadig ret pænt), og stemningen og lyden er bare lige i øjet. Necrid er også guf.

I dag ville jeg nok alligevel vælge 4'eren, fordi figurerne er så vanvittigt flotte, hvilket også gør det sjovt at designe sine egne figurer.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 18/01-11 15:51, rettet 18/01-11 15:51 
Det bedste 'soul' spil er efter min mening soul Calibur til Dreamcast, skarpt efterfulgt af Soul Edge til psx.

De såkaldte 'forbedringer' de har lavet siden de 2 første spil har efter min mening trinvist ødelagt serien.

De andre spil i serien er ikke værd at bruge tid på efter min mening, især 4'eren er en forfærdelig omgang buttonmashing lort der totalt ødelagde serien for mig.
nerosnerosSkrevet 18/01-11 18:32, rettet 18/01-11 19:03 
Jeg spillede kun Soul Edge meget kort back in the day. Soul Calibur til DC var ok men jeg synes ikke det kan ret meget! SCII havde jeg til prøve ca. end 3 dages tid den gang jeg fik min første Xbox. Husker det ikke så godt men det var ret flot.

SCIV var for mig rigtig sjovt faktisk. Nok den sjoveste 3d fighter jeg har spillet. Jeg huskede at jeg havde de sjoveste online kampe med folk hvor jeg kunne vise mine sindsyge kreationer frem ;D Jeg brugte faktisk så meget tid på det, at jeg havde en lille hær med et gennemtrængende tema i udstyr og farver.

Synes ikke det er så grimt en bottonmashing fighter. Man kan selvfølgelig vælge at spille med hovedet under armen men det er ikke min stil ;-) Husker der var visse folk online der spillede helt retarderet, men så tog jeg bare min Nightmare figur ind og ødelagde alle håb :D Det var sku sjovt, måske jeg skulle købe det igen.

Spiller i det med kontroller eller stick? Det kan jo faktisk godt spilles med en PS3 kontroller ligesom Tekken 6 så vidt jeg husker.

SCIII har jeg aldrig prøvet.
Bashful Neophyte
GoodtimesGoodtimesSkrevet 18/01-11 18:58 
2'eren med en GameCube-controller er en fantastisk oplevelse. Den røde knap er perfekt når der skal laves Guard Impact.
TheDukeTheDukeSkrevet 18/01-11 19:04 
Endnu en stemme på 2'eren herfra, 3 & 4 var skuffende.
nerosnerosSkrevet 18/01-11 19:07, rettet 18/01-11 21:17 
Kan i ikke forklare mig hvorfor SCII er så meget bedre så? Egentlig kan jeg kun se serien er blevet bedre og dybere..! Flere modes, udstyr og sjov. Har man da ændret gameplay så radikalt meget? Jeg synes at SCIV spillede ret meget som det første spil til DC, men der er måske noget jeg har overset?
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig