X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Genesis 3


Svar
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 17:33, rettet 25/10-10 17:35 
Jeg sidder og får lidt optur over det her stykke hardware.

Jeg var oprindeligt lidt tøvende med at anskaffe mig den, men jeg må konstatere, at den ikke er helt skidt endda. Den er ikke specielt køn (i forhold til de to forrige modeller), og den kan ikke sluttes til en MegaCD, men den er hundrede gange pænere og mere funktionel end den rædsomme "MegaDrive 3", vi fik smidt i hovedet her i Europa.

Jeg havde fået det indtryk, at den skulle moddes for at kunne output'e RGB. Men da jeg satte den til mit TV, havde den ingen problemer med at spytte det sprødeste RGB-signal ud... Måske er det nogle andre revisioner, som har det problem.

Desuden er cartridge porten udformet, så den uden nogen former for modifikation kan æde JAP spil. Det er virkelig et stort plus! Så hvis jeg bare lige får smidt en regionsswitch på og evt. en LED som power indikator, er det sgu en fin lille konsol. Også en rar lille sag at skulle slæbe med til træf :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/10-10 17:35 
Jeg blev også ret positiv over den da jeg så den til træffet. Alle steder på nettet jeg har set den omtalt har folk været ret negative over for den :S
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 25/10-10 18:42 
Det lyder ikke dårligt. Jeg er så glad for min asian model som Kongen har moddet til mig og så har den også en magisk cartridge port!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 25/10-10 18:42 
Hvad er helt præcis det fede ved den? Altså jeg kan rigtig godt lide designet, men det virker som om det eneste punkt du synes den er bedre end de andre modeller er udformningen af cartridgeporten? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/10-10 18:57, rettet 25/10-10 19:04 
Sumez>
Hvad er helt præcis det fede ved den?

At den er lille og handy. Og hvis man er til mere perverse former for video output end RGB, har den også en bedre video encoder end de forrige modeller.

Men jeg siger heller ikke, den er federe end 1'eren og 2'eren. Jeg er bare forbløffet over, at den tilsyneladende heller ikke kan betragtes som værende ringere, når man lægger fordele og ulemper sammen :)
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/07-11 16:24 
Damn. Nu har jeg fået moslet en LED ind i dyret, men jeg bliver vist nødt til at skrotte RF-skjoldet, hvis der skal være plads til en regionsswitch. Den er simpelthen så kompakt, at der ikke rigtig er plads til modding :/
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-11 20:14 
Kan du ikke bare skære et stykke væk i stedet for at skrotte det totalt?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/07-11 20:40 
Jeg må lige overveje det lidt mere. Jeg kan ikke finde mit superlim, så operationen er alligevel sat lidt i bero :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/07-11 21:42 
Brug varmelim, lav et ordentligt bjerg bagom kontakten. Det holder meget bedre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 16/07-11 22:13 
Så er der slet ikke plads :D
AV Intelligent Terminal
KillerBean2KillerBean2Skrevet 17/07-11 16:17 
Jeg fandt ud af, at switchen sidder perfekt i spænd lige bag ved AV-indgangen. Den passer som fod i hose uden hverken lim eller skruer. Lækkert! :D

Genesis 3
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/07-11 19:44 
Haha lucky :) Kan en Genesis 3 rent teoretisk tilsluttes en MegaCD? Altså med et ganske hæftigt mod naturligvis. Jeg mener at den også skal moddes før den virker med 32X.

Hvordan er RGB billedet på den sammenlignet med de andre modeller? Jeg går ud fra det ligger tæt på MegaDrive 2'ens?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-11 00:05 
Konsolkongen>
Kan en Genesis 3 rent teoretisk tilsluttes en MegaCD? Altså med et ganske hæftigt mod naturligvis.

Sandsynligvis.

Konsolkongen>
Hvordan er RGB billedet på den sammenlignet med de andre modeller? Jeg går ud fra det ligger tæt på MegaDrive 2'ens?

Det´ jo så svært at sige. Jeg har kun et CRT-TV, og på det ser alle mine konsollers RGB-signaler super sprøde og fejlfrie ud. Jeg har ingen anelse om, hvordan en scaler reagerer på den ;)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-11 00:08 
Killer Bean 2>
Sandsynligvis.

Okay jeg venter...

Det´ jo så svært at sige. Jeg har kun et CRT-TV, og på det ser alle mine konsollers RGB-signaler super sprøde og fejlfrie ud. Jeg har ingen anelse om, hvordan en scaler reagerer på den ;)

Det skal igennem en XRGB, ikke en scaler ;D Ingen tvivl om at et overskarpt HDTV er mere følsomt overfor kilden, men på et CRT kan man altså nemt se jailbars fra en MegaDrive 1 ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 23/07-11 10:05 
Konsolkongen>
Okay jeg venter...

Lol, som en lille dreng, der tror, han får en dinosauer i julegave :D

Konsolkongen>
Det skal igennem en XRGB, ikke en scaler ;D

Same same :)

Konsolkongen>
men på et CRT kan man altså nemt se jailbars fra en MegaDrive 1 ;)

Nu når jeg tænker over det, er det også en håndfuld år siden, jeg sidst har brugt min MD1. Så det skal nok passe :)
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-11 14:24 
Killer Bean 2>
Nu når jeg tænker over det, er det også en håndfuld år siden, jeg sidst har brugt min MD1. Så det skal nok passe :)

Det er heldigvis ikke noget et mod ikke kan klare.

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Video%20signal%20stuff/200720111016.jpg?t=1311423826
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig