X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Platinum Games afslører Vanquish!


88 emne(r).
1 2 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 29/01-10 09:29 
Det er vist en FPS'er men nedenstående kan da godt få mig lidt op af stolen:

The game will be headed up by producer Atsushi Inaba, who previously worked on Devil May Cry, God Hand, and Mad World, and famed Resident Evil creator Shinji Mikami. Yeah, get excited.

Trailer her:
http://www.gametrailers.com/video/exclusive-debut-vanquish/61349

Vanquish
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 29/01-10 09:59 
Hm... Umiddelbart ser det en smule træg ud i designet.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 29/01-10 10:52 
Ja det ligner noget man har set før.
Bashful Neophyte
HyakotakeHyakotakeSkrevet 29/01-10 10:52 
Jeg forestiller mig mere Gears of War/Lost Planet third person-action...
nerosnerosSkrevet 29/01-10 10:54 
Det spil er jo allerede på vej..
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 29/01-10 11:00 
Det betyder ikke at der ikke kommer et mere. Jeg kedede mig rimeligt grumt under den trailer :(
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 29/01-10 11:17, rettet 29/01-10 11:17 
Lækker præsentation/produktionsværdi, klart mere tiltalende end din typiske rum-shooter. Men nøj hvor er jeg træt af fantasiforladte space marines.

Vil ikke sige noget før jeg ser gameplay (sikkert et par måneder efter udgivelsen iflg. trenden)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 29/01-10 11:52, rettet 29/01-10 11:54 
Flot trailer, men bliver næppe et spil der får mig op af stolen.

Udbrændt genre og koncept mixet med japansk sci-fi så det bliver lidt gundam/robot-agtigt. Bliver næppe værd af bruge tid og penge på.
nerosnerosSkrevet 29/01-10 13:01 
Næh jeg har også sat mig ned igen og kikker med ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 29/01-10 15:23 
Jeg kan ikke se traileren lige nu, men siden der står at det er CGI, så aner vi jo ikke noget om spillet, andet end den smule info, der er sluppet ud :)

Det interessante for mig er det japanske tilsnit, og udviklernes portefølje - spillet kommer næppe til at være et traditionelt vestligt 'Space marine in TP/FP space' :)

Ikke at det nødvendigvis er bedre, jeg siger bare, at spillet godt kan komme til at føles relativt personligt.
WikzoWikzoSkrevet 05/06-10 15:00 
Så er det første gameplay vist frem.

EDGE har for nyligt skrevet godt om spillet, og jeg blev faktisk en smule interesseret. Fik et billede af, at det var et slags Ikaruga møder Transformers med noget Crysis ind over, men ud fra de få sekunders reelt gameplay ser det noget langsomt ud.

Historien virker lettere ligegyldig, hvis I spørger mig.

Vanquish gameplay-trailer
T.L.OT.L.OSkrevet 05/06-10 17:09 
syntes det ser spændende ud Halo på crack agtigt :D
SumezSumezSkrevet 07/06-10 11:50 
Det ser godt nok kedeligt og ufatteligt uoriginalt ud :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/06-10 12:03 
Jeg er med Sumez!

Hvis ikke det var Platinium Games, ville jeg være dybt uinteresseret...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 07/06-10 12:06 
Ja, man burde forvente at det japanske islæt alene gør at det kommer til at føles anderledes end de 100 andre spil i genren, men indtil videre er der ikke noget der tyder på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/08-10 21:16, rettet 06/08-10 21:17 
Det ser vildt ud. Jeg får helt indtryk af at det var sådan noget hér han ville have lavet i P.N. 03

http://www.youtube.com/watch?v=X8qp1Ura0R8&hd=1
nerosnerosSkrevet 06/08-10 21:25, rettet 06/08-10 22:35 
Wooooow! Got dammit det ser fedt ud :O

De der slowmotion effeckter ser da alt for smart ud :D
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/08-10 21:31 
Fuck yeah det ser fedt ud!! :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 07/08-10 09:11 
Ok, den video fik mig endelig op af stolen over Vanquish. Jeg er generelt glad for bullettime, og nu kan jeg se at Bayonetta's hektiske og charmerende gameplay får sig en følgesvend. Tænk, at spillet har forklædt sig som coverhelvede Gears-klon så længe :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 07/08-10 09:46 
Ja jeg blev også meget overrasket :-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 23/08-10 20:35 
Sega har idag annonceret at der kommer en Demo på begge platforme den 1. September hér i Europa.

http://www.joystiq.com/2010/08/23/vanquish-demo-coming-august-31-to-ps3-xbox-360/
nerosnerosSkrevet 23/08-10 20:50 
Det glæder jeg mig til :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/08-10 22:12 
Også her :) De siger jo godt nok at det bliver udviklet til PS3 primært, men det ævl sagde de også i forbindelse med Bayonetta. Herligt at vi får mulighed for at teste begge udgaver på samme tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KadaverKadaverSkrevet 24/08-10 08:17 
Med Bayonetta, var Platinum åbne lige fra starten om, at spillet blev udviklet først til Xbox 360. Sega portede det bare, og Sega har ikke Platinum's talent og begavelse.
nerosnerosSkrevet 24/08-10 08:37, rettet 24/08-10 08:52 
A hva...! Er du født igår?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/08-10 09:34 
Så vidt jeg husker blev Bayonetta først annonceret til PS3, men jeg kan selvfølgelig tage fejl.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KadaverKadaverSkrevet 24/08-10 10:42 
neros>
A hva...! Er du født igår?

Har du set PS3 udgaven af Bayonetta? Gør det, og fortæl mig så om du stadig synes, at Sega udviser ligeså meget talent som Platinum gjorde med Xbox 360 udgaven.
nerosnerosSkrevet 24/08-10 10:47, rettet 24/08-10 10:49 
Du skriver: "Sega har ikke Platinum's talent og begavelse".

Jeg har også selv XBOX360 udgaven af Bayonetta selvfølgelig. Men du skriver om SEGA som om de ikke har noget talet i forhold til Platinum og generalisere! SEGA skal ikke have skyld for ikke at være opfindsomme hvis man kikker på deres spilhistorie bare så du ved det.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 24/08-10 10:50 
Det er jo ikke et spørgsmål om talent, men prioriteter og procedurer. Hvis udviklerholdet har lavet spillet specifikt til X360 uden at skænke multiplatform en tanke, vil en direkte port altid være originalen underlegen. Du skal nok heller ikke regne med at Sega putter deres topprogrammører på en konverteringsopgave som denne, eller giver dem mere tid end det absolut nødvendige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 26/08-10 16:56 
Hold op hvor jeg glæder mig til det her vildskab ;D
Bashful Neophyte
HeroldHeroldSkrevet 30/08-10 17:56 
Jeg har siddet og spillet det i dag, og selvom historien er tåkrummende, så er der bestemt ikke noget i vejen med spillets action... Hvis man bare slår hjernen fra i mellemsekvenserne, så er man home free... Der er iøvrigt jævne afbrud med mellemsekvenser, så der er masser af tid til at køre i tomgang.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
nerosnerosSkrevet 30/08-10 19:22 
Til hvilken platform kan demo'en downloades?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 01/09-10 19:32 
Fed demo men jeg synes kontrollen virker lidt rodet! Er det bare mig eller minder hovedpersonen meget om en hvis Clint Eastwood ;D
Bashful Neophyte
WikzoWikzoSkrevet 02/09-10 21:57, rettet 02/09-10 22:08 
Er faktisk blevet ret vild med spillet. Har spillet demoen igennem på begge maskiner, og jeg synes klart, at PS3-versionen fungerer bedst pga. skulderknapperne, som er bedre at holde på (normalt har jeg aldrig fingrene på bumper-knapperne på Xbox-controlleren i længere tid ad gangen). Læst i øvrigt lige på Wikipedia, at Vanquish først og fremmest er udviklet til PS3, men grafisk fandt jeg ikke væsentlige forskelle, udover at Xbox-udgaven føltes en smule lysere (det er nok bare mine billedeindstillinger).

I starten syntes jeg, at styringen var lidt svær at få til at makke ret, men efter nogle gennemspilninger er jeg kommet frem til, at det faktisk fungerer rigtig godt. Det er dejlig befriende at suse/glide rundt på banen og eksperimentere med de forskellige evner, man har til rådighed. Det hele kører meget smooth med nogle rigtig gode animationer og glidende overgange, om end jeg gerne så, at det var lidt nemmere at suse fra cover til cover.

I begyndelsen fandt jeg "energi"-grænsen (som bruges til at booste og slow-motion) lidt for kort, men det slår mig, at det her er et spil, hvor man virkelig skal lære at udnytte sine ressourcer optimalt og ikke bare spam'e løs hele tiden. Dog irriterer det mig, at man bruger alt energien ved et enkelt melee-angreb. Jeg håber, man i det fulde spil får mulighed for at opgradere dragten til at få mere energi og flere moves.

Jeg har ikke prøvet så mange SHMUPs, men hele tanken om bullet hell og den sindssyge høje fart er ret fascinerende i Vanquish. Jeg er dog lidt ked af, at det er så nemt at gemme sig bag et cover, selv når kæmperobotten fyrer hunderedevis af missiler af mod én. Faktisk føltes spillet en kende let, men demoen indeholder også kun sværhedsgraderne Casual og Normal.

Alt i alt er jeg positivt overrasket; jeg troede, at det bare var et ligegyldigt actionskydespil. Langt hen ad vejen er det Gears of War, men boost-evnen og brugen af slow-motion er alligevel nok til, at spillet skiller sig ud. Sci-fi settingen er ikke videre original, hvilket jeg heller ikke fornemmer, at historien er, men tempoet er højt, og gameplayet er godt skruet sammen. Jeg håber bare, at man i det endelig spil får flere evner end dem, der er tilgængelige i demoen, for ellers kan det godt gå hen og blive en lettere ensformig affære i længden.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/09-10 01:35 
Jeg endte med at downloade begge demoer alligevel :) Grafisk er der stort set ingen forskel og begge versioner kører rigtig flydende. Dog var der en lille smule tearing på 360 versionen når kameraet drejede hurtigt rundt, på PS3 opdagede jeg ikke noget i den korte tid jeg spillede den.

Begge maskiner kører i 720p og jeg prøvede flere gange at skifte frem og tilbage imellem dem for at spotte detaljeforskelle, men der var ikke rigtig nogen. 360 billedet var også en lille smule for lyst her :)

Jeg er helt enig med dig med hensyn til controlleren. Det fungerer klart en smule bedre på PS3. Bruger man de der trigger extensions som Play sælger skal de dog tages af da det fungerer langt bedre uden (første spil nogensinde...?).

Jeg nåede ikke lige at komme til bossen i PS3 versionen så skal ikke kunne sige om frameraten dykker eller tearing opstår der. Det tjekker jeg i morgen. Umildbart skal jeg ha' det til PS3, men der er godt nok ikke ret meget forskel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/09-10 19:44 
Bedst som jeg nu lige havde besluttet mig for ikke at købe hos zavvi mere har de fået en collectors edition der åbentbart er zavvi exclusive... Iiih altså!

http://www.zavvi.com/games/elysium.search?searchFilters=R2FtZXMjZGVwYXJ0bWVudDpnYW1lcyoh&search=vanquish+zavvi&utm_source=ENZ-_2085765747&utm_medium=email&utm_campaign=ENZ-_2085765747
nerosnerosSkrevet 11/09-10 02:38, rettet 11/09-10 02:43 
Hold kæft hvor er i langsomme ;-)

Edit: kun rettet mod dem som ikke ved hvad der foregår.....!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 11/09-10 12:54 
Darkbeat>
Bedst som jeg nu lige havde besluttet mig for ikke at købe hos zavvi mere har de fået en collectors edition der åbentbart er zavvi exclusive... Iiih altså!

Ser nice ud men jeg vil lige læse nogle anmeldelser først - syntes ikke demoen overbeviste mig :)
WikzoWikzoSkrevet 22/09-10 12:02, rettet 22/09-10 13:20 
En ny demo er oppe på den japanske PlayStation Store. Er netop ved at downloade den, da det var utrolig let at oprette et japansk PSN ID.

Denne gang er der tale om en mere "horde"-agtig spillemode, hvor der bliver slynget bølger af fjender mod én.

EDIT: Damn, det er svært!
SumezSumezSkrevet 16/10-10 15:22, rettet 16/10-10 15:22 
Ok efter at have spillet demoen på Xbox Live er jeg godt nok blevet grundigt hooked på det her spil, det er jo latterligt underholdende selvom det ved første øjekast ligner alt andet - en opfattelse der dog kun holder indtil skudene for første gang begynder at vælte ind over skærmen på en nærmest danmaku agtig facon.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WikzoWikzoSkrevet 17/10-10 10:45, rettet 17/10-10 10:52 
Mange har fået fat i spillet, og den største kritik går på, at spillet er meget kort, og at man ikke kan opgradere hverken dragt eller våben; ergo bliver spillet en smule repetitivt i længden.

Jeg glæder mig dog stadig til spillet. Har forudbestilt hos Zavvi.com, men her den anden dag sænkede de prisen på spillet. Det koster nu £29 i modsætning til de £33, som jeg oprindeligt afgav min ordre til.

Nogen som har erfaringer med Zavvi og deres prissænkning? Vil jeg automatisk komme til at betale den nye pris, eller skal jeg lægge en ny ordre for at spare pengene?

EDIT: Jeg annullerede bare min tidligere ordre og lagde en ny. Altid rart at spare lidt penge :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/10-10 12:33 
Ja tingene køre desværre ikke automatisk hos Zavvi. Hvis man sender noget fra tolden retur skal man skrive til dem før at man får pengene igen...
BeanoBeanoSkrevet 18/10-10 13:37 
Wikzo>
EDIT: Jeg annullerede bare min tidligere ordre og lagde en ny. Altid rart at spare lidt penge :)

Hold dog lige øje med om den gamle ordre rent faktisk annulleres. Jeg har tidligere oplevet at en ordre alligevel blev afsendt selvom jeg havde annulleret den i god tid :(
WikzoWikzoSkrevet 19/10-10 12:39 
Tak for tippet - den dyre udgave er nu blevet fjernet fra min ordre.

Derudover har Zavvi netop sat prisen tilbage til standard på Vanquish. Mærkeligt ... men heldigvis nåede jeg at få den til £29 i stedet for £33 :)

Har nogen herinde i øvrigt prøvet den japanske demo til PSN? Min rekordtid dér er lige knap 8 minutter.
SumezSumezSkrevet 19/10-10 12:44 
Jeg hentede den til Xbox, men har ikke fået spillet den endnu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 19/10-10 18:59 
Pokkers... oktober er en dyr måned :O

Eurogamer : 9/10
http://www.eurogamer.net/articles/2010-10-18-vanquish-review

Gamespot : 9.0
http://www.gamespot.com/ps3/action/vanquish/review.html
SumezSumezSkrevet 19/10-10 22:00 
Fedt at høre! Jeg blev virkelig imponeret over demoen, men det kunne nemt være blevet en fiasko a la Lost Planet 2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HulleHulleSkrevet 02/11-10 14:33, rettet 02/11-10 14:33 
Nu har jeg spillet i 6 timer og må sige at det er et dejligt spil.

Eneste kritik jeg decideret har på nuværende tidspunkt, er at det er irriterende at ens dragt overopheder så snart man bruger nærkamp.
I forhold til konsekvensen af dette, giver angrebet slet ikke nok skade.

Se så at få købt spillet, så Platinum Games kan få den støtte de fortjener ;)

*Easter Egg mini spoiler*
Jeg fandt nogen robotter der laver Bayonettas dans :)
Fed Easter Egg der fik smilet frem.
Tog et videoklip og smed det på Youtube. Enjoy.

Se Easter Egg - Skru op for lyden!
Signing off Play:Right 17/11-12Spiller nu: Monster Hunter Freedom ..., Battlefield: Bad Compan..., V.Smile
BeanoBeanoSkrevet 08/11-10 10:33, rettet 08/11-10 10:34 
Kom i gennem Vanquish i går - utroligt underholdende spil :)

Historie og karaktergalleri er ikke fantastisk, men hold da op hvor er gameplayet underholdende fra start til slut. Det måtte dog gerne have været lidt længere da der ikke er så så meget replay-værdi end over nogle challenges der låses op. Tog mig ca. 8 timer at gennemføre - spil uret stod på 6½ timer men vil tro jeg brugte ca. 1½ time ekstra pga dødsfald som ikke regnes med.

Kan varmt anbefales herfra.
T.L.OT.L.OSkrevet 08/11-10 18:38 
Fedt at høre, glæder mig også til der er penge til vildskaben *U*
88 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig