Camous | Skrevet 20/10-14 19:23, rettet 20/10-14 19:47 | Fra synspunkt af en der ikke går op i 1cc af spil og bare gerne vil nå slutningen, om det så tager 100 liv, kunne jeg godt lide IV. Men fortrækker trods alt Akumajou Densetsu pga. bedre ost og højere difficulty.
Tror faktisk ikke jeg vil kunne lide og gennemspille noget igen hvis jeg er så god til den at jeg aldrig mister liv eller bliver game over.
Selv Mega Man spillene som jeg har spillet så meget kan jeg ikke 1cc. |
|
Sumez | Skrevet 20/10-14 19:54, rettet 20/10-14 19:54 | Wehner>
Hvad med New Zealand Story? Det var et af dem, vi aldrig fik gennemført helt på grillerne i gamle dage.
Det er jeg også med på. Jeg går lidt kold i det når jeg når den bane med "piratskibet", men bortset fra de par baner, tror jeg ikke det er et urealistisk spil at komme langt i, hvis ikke 1cc, og mange har det nok på Taito Legends. En high score "konkurrence" burde i hvert fald være sjovt. :)
Fra synspunkt af en der ikke går op i 1cc af spil og bare gerne vil nå slutningen, om det så tager 100 liv, kunne jeg godt lide IV
Det er meget få spil jeg kan 1cc'e, men selvom det ikke er noget man går målrettet efter, er det alligevel den spillestil der afslører spillets ægte kvaliteter, og som holder dig på kanten af sædet, når du ikke bare kan continue som du lyster, og hver eneste dødsfald er en seriøs streg i regningen.
Mega Man-spillene er ikke så svære at 1cc'e, når man lærer dem. Især i kraft af at de fleste af dem, i hvert fald fra 3'eren af, drukner dig så meget i 1ups at det er svært ikke at gøre det, når først man har spillet spillet et par gange, og kender det. :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Camous | Skrevet 20/10-14 21:18 | Er ikke enig med dig der Sumez, but we digress.
Skal lige nævne at jeg springer over hvis det bliver til NZ Story eller Shadowrun. Jeg har for mange spil bolde i luften og vil gerne afslutte en før jeg begynder på andre. |
|
jaes | Skrevet 09/04 15:29 | Er nogen friske på at genstarte det her koncept? :)
Da der er gået 15 år siden sidst, kunne det evt. give mening at se "retro" som noget der også strækker sig ind i 00'erne - og udvalget kunne både være 2D-spil og de tidlige 3D-spil. Fx sætte grænsen til og med 5. eller 6. konsolgeneration (Dreamcast, PS2 etc.). Som sidste gang bør man nok også kunne vælge computerversioner og genudgivelser på nyere konsoller, så flest muligt kan deltage.
Hvis der er tilslutning til det, står jeg gerne for at lave en afstemning med de spilnomineringer der måtte komme. |
|
Konsolkongen | Skrevet 09/04 16:24 | Sjovt, jeg tænkte på tråden her for en måneds tid siden da jeg ville spille Story of Thor igen.
Jeg kunne godt være klar :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
|
|
silverstar | Skrevet 09/04 21:40, rettet 09/04 21:40 | Damn, er det virkelig 15 år siden vi sidst havde gang i denne tråd...
Jeg kunne også være interesseret hvis fritiden tillader det :) | "Listen to them. Children of the night. What music they make."
|
|
Sumez | Skrevet 10/04 08:18 | I ville bestemt ikke høre mig brokke mig hvis der kom lidt fokus på sjove spil herinde igen! :D
Jeg ved jo I er her, og at I godt kan lide dem :P | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
jaes | Skrevet 10/04 20:17 | Skulle vi prøve med at de som er interesseret nominerer op til 2 spil senest på søndag, og så laver jeg en afstemning efter dette? |
|
Konsolkongen | Skrevet 10/04 20:34 | Det lyder som en god idé :)
Så Saturn, PS1, N64, Dreamcast, PS2, GameCube og Xbox? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
jaes | Skrevet 10/04 21:19 | Om vi vælger de platforme KK nævner eller også siger platforme før gælder, har ikke den store betydning for mig personligt.
Men det kunne måske være sjovt hvis det var de platforme denne gang og så 8 og 16 bit runden efter :)
Vi skal selvfølgelig huske uanset at spillene skal være multiplatform (som sidste gang). |
|
Konsolkongen | Skrevet 11/04 09:00, rettet 11/04 09:02 | Jeg ved ikke om de er multiplatform nok, men jeg foreslår:
Ys: The Ark of Napishtim (PS2/PSP/PC) (Action RPG)
Billy Hatcher and the Giant Egg (GC/PC) (Platformer) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
jaes | Skrevet 11/04 14:06 | Nu spørger jeg bare ud i luften da jeg ikke kender reglerne og lovgivningen:
Er man pirat hvis man køber en pc version af et spil på cd-rom, men fordi man ikke har drev i sin pc, så downloader man en rom fil og spiller fra denne?
Jeg antager man skal have en given platform uanset? |
|
Naiera | Skrevet 11/04 14:07, rettet 11/04 18:06 | Teknisk set er du måske, men man skal godt nok gå i små sko, hvis man bliver sur over det...
Jeg har flere UHD Blu-rays der ikke kører hele vejen igennem på min(e) Panasonic-afspillere, som jeg har stedt til søs for at hente i stedet, så jeg kan se dem på min Zidoo. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Sumez | Skrevet 11/04 14:38 | Konsolkongen>
Ys: The Ark of Napishtim (PS2/PSP/PC) (Action RPG)
Hvis man hverken har spillet Ark of Napishtim eller Oath in Felghana, vil jeg anbefale at spille sidstnævnte først. De kører på næsten samme engine, men Felghana er et langt langt bedre spil. Faktisk er virkelig godt spil. Og den nye(ste) konsolport er også netop kommet på engelsk! Ys Origin er tredje spil lavet efter denne opskrift, og det er også rigtig godt.
Napishtim kører iøvrigt rimelig skidt på PSP, og der er vist bred enighed om at det bør spilles på PC. Desværre :D
Når det så er sagt, så ville jeg være frisk på Napishtim, det er meget længe siden jeg har prøvet det, og det kunne godt trænge til et genvisit. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
jaes | Skrevet 12/04 14:18, rettet 12/04 14:53 | Her er mine forslag:
Croc: Legend of the Gobbos (SS, PS, PC + remasters) (platformer)
- Der er lige udkommet en remaster til NS, PS4, PS5, XBO, XBX/S og PC (hvor man også kan vælge original grafik)
Sphinx and the Cursed Mummy (PS2, XBX, GC + remasters) (action-adventure)
- I henholdsvis 2017 og 2019 udkom en remaster til PC og NS, og jeg har lige set, at den i år har fået en remaster på PS4, som også lander på XBO d. 15/4
EDIT: PC tilføjet ved remaster til første spil, og PS2 som original platform ved andet spil - blev vist lidt platformsblind :D |
|
Konsolkongen | Skrevet 12/04 16:59 | Sjovt, begge spil var nogle jeg også have i tankerne da jeg skulle vælge :)
Kan huske at Per S flere gange snakkede godt om Sphinx, men har aldrig det prøvet. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
jaes | Skrevet 12/04 22:24 | Jeg synes også vi har fået en god begyndelse til en pulje spil til afstemning :)
Og hermed samtidig en venlig reminder om, at i morgen søndag i denne runde er sidste dag til at foreslå spil.
- hvis man ved på forhånd at det bliver svært at nå, så tænker jeg det er fint lige at skrive i tråden og så giver vi en dags tid ekstra. |
|
Le Roof | Skrevet 13/04 02:23 | Rigtig gode nomineringer indtil videre :)
Jeg forslår følgende:
Oddworld: Stranger's Wrath (Xbox + PC + HD remaster til XBO, PS3, PS4, PSV og Switch)
Turok: Dinosaur Hunter (N64 + PC + Nintendo Switch Online + remaster til Switch, PS4, PS5, XBO, XSX) | To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Split Fiction, Ys IV: The Dawn Of Ys, Wonder Boy In Monster W...
|
|
Sumez | Skrevet 13/04 23:34 | Jeg har en del gode potentielle titler på den liste over spil jeg har i tankerne at spille i år, men jeg tror de to mest populære af dem må være disse to. Måske dog så populære at alle andre nok allerede har spillet dem :P
Deus Ex (PC - koster 7kr på GOG)
Resident Evil 3: Nemesis (PS1, DC, GC, PC - Kan vist også købes på GOG) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
jaes | Skrevet 14/04 23:52, rettet 15/04 00:04 | Fine bud der er kommet siden sidst - og nu er afstemningen klar :)
- Det er et eksperiment, men jeg har forsøgt at øge spændingen ved at lave afstemningen, så man kan give op til to stemmer (i så fald på to forskellige spil)
- Alle fra P:R er selvfølgelig velkommen til at stemme - man er vel automatisk tilmeldt (evt. med forbehold) denne runde hvis man stemmer, men kan selvfølgelig også bare tilmelde sig i tråden
- Har man forslået spil: Giver man 1 stemme skal det være på en andens spil. Giver man 2 stemmer kan man vælge mellem at give 1 stemme på et af sine egne spil, og 1 på en andens spil, eller begge stemmer på spil man ikke selv har foreslået
- Afstemningen kører i første omgang til og med torsdag
- Jeg tænker vi kan snakke videre i tråden om praktikken i forhold til hvordan vi spiller mens afstemningen kører - men det giver vel mening at gøre ca. som sidst, fx med at vente nogle aftalte steder i spillet og give sine indtryk
Link... |
|
jaes | Skrevet 17/04 07:15 | Så er det (umiddelbart) sidste dag man kan stemme til denne runde :)
Jeg tænker selve tilmeldingen kan foregå her i tråden helt op til vi starter med at spille.
Startdato:
Er den 30/4 passende, i forhold til at anskaffe eventuelle fysiske eksemplarer?
Fremgangsmåde:
Skal vi prøve som sidst med at oprette en tråd til spillet, og opdele i etaper? Dvs. der er afsat x antal dage til at snakke om x antal baner/kapitler. Der må så først snakkes om hver ny etape efter nogle dage, så dialogen sker nogenlunde samtidig. Man må selvfølgelig gerne fortsætte med at spille, det er kun selve dialogen der er opdelt. |
|
jaes | Skrevet 18/04 21:17 | Her er resultatet :)
Med denne her metode, afhængig af hvor mange der stemmer, er det lidt svært at se, hvor populære hvert spil er når det ligger så tæt som her :P
Så måske vi næste gang skal gøre noget med at man giver spillene point/prioritet, som jeg kan se var metoden sidst (1. valg = 3 point osv.) - dog får vi ca. samme tæthed med få stemmer, hvis man kun giver top 3 point, så måske top 4 eller 5.
Hvornår synes I vi skal starte?
 |
|
Le Roof | Skrevet 19/04 01:46, rettet 20/04 09:05 | Hov. Jeg overså helt at der var afstemning pga forberedelser til et arrangement i påsken.
God pointe med prioriteret afstemning. For havde jeg ikke overset det, så havde vi bare haft 3 spil med stemmelighed, så det havde endt med en afstemningsrunde mere.
Nå ja. Men Stranger's Wrath har jeg jo. Jeg fik bare aldrig spillet det mere end ca 20 min efter at det udkom på Xbox.
Nu har jeg da ingen undskyldninger længere :) | To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Split Fiction, Ys IV: The Dawn Of Ys, Wonder Boy In Monster W...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 19/04 21:40 | Jeg tror at jeg har det digitalt på PS3, vidst i form af noget humble bundle engang til næsten ingen penge. Det kan godt være det bliver den version jeg spiller :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
jaes | Skrevet 20/04 10:52 | |
|
Sumez | Skrevet 22/04 14:03, rettet 22/04 14:04 | Fint med Stranger's Wrath, skal bare lige have købt det først :)
Normalt er jeg dog ikke så vild med bare at hoppe ind midt i en serie, i hvert fald når tidligere titler er så elsket som de er i Oddworld. Hvor "selvstændigt" er det her spil? Jeg tænker der nok som minimum er en del referencer til fans af de andre spil. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
KTC | Skrevet 22/04 16:00 | Jeg har spillet alle Oddworld spillene, og husker Stranger’s Wrath som værende ret meget sit eget spil, med mere fokus på western temaet end Oddworld universet i sig selv. | A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
|
|
|
|
|
|
Jmog | Skrevet 24/04 19:26 | dRxL>
Sjovt at jeg alligevel er snublende tæt på at købe det på steam til det 5-dobbelte, fordi det er træls at have spil for mange forskellige steder...
Du kan få hele serien til 1€ på Fanatical. |
|
|
|