X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kampspilsturnering: Headstomper II


Svar
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 13/12-09 16:57, rettet 13/12-09 18:45 
Headstomper Tournament 2!

Kampspilsturnering:

Så er det endnu engang blevet tid til Headstomper, knoerne skal hærdes, og denne gang har vi ikke kun SF4 på plakaten!

Der skal dystes i SF4 og Tekken 6 som hoveddiscipliner. SSF2HDR, BlazBlue og andre spil vil være på programmet i større eller mindre omfang. Der er præmier, men vi fightere spiller selvfølgelig f... Se hele indlægget


Tilmelding til Headstomper II
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
62 emne(r).
1 2 > »

Svar
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 13/12-09 16:57, rettet 13/12-09 18:45 
Headstomper Tournament 2!

Kampspilsturnering:

Så er det endnu engang blevet tid til Headstomper, knoerne skal hærdes, og denne gang har vi ikke kun SF4 på plakaten!

Der skal dystes i SF4 og Tekken 6 som hoveddiscipliner. SSF2HDR, BlazBlue og andre spil vil være på programmet i større eller mindre omfang. Der er præmier, men vi fightere spiller selvfølgelig for æren!

Denne gang har vi valgt at tilgodese så mange som muligt, så vi arbejder på at kunne have både PS3 og X360 kørende, mere om det snarest.

Regler om turneringen i alle spil postes ligeledes op til arrangementet.

DK's bedste fightere dukker op til dette event, kom og hils på SF4-kongen Magic og mon ikke DM-Tekken champ Mark også dukker op?

Dato: Lørdag d.16 januar 2010

Tid: tjek-ind kl.13 (Tilmelding lukker kl.14, er du ikke dukket op kan du ikke stille op i turneringerne!)

Sted: Herlev Gamle Skole, storkøbenhavn

Pris: 75kr (betaling ved indgang)

Platform: PS3/X360

Hvis du ikke er nogen haj til fighting spil, men bare gerne vil opleve stemningen, er du velkommen til at kigge forbi som tilskuer.

Der kan tilmeldes i døren som nævnt, men ved du allerede nu, at du kommer må du meget gerne tilmelde dig ved at følge linket herunder:

Tilmelding til Headstomper II
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
dRxLdRxLSkrevet 13/12-09 17:26 
Jeg kunne da godt tænke mig at deltage.
Har der været omtale af det første arrangmenet herinde? Nogen steder på nettet i øvrigt?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 13/12-09 21:15 
Der har nok ikke været omtale af det første arrangement herinde, hvilket jeg heller ikke selv deltog i, men der var en succes og heppende mængde på 20-25 mennesker ved finalerne.

dRxL>
Har der været omtale af det første arrangmenet herinde? Nogen steder på nettet i øvrigt?

Hvis du følger linket er der masser at finde på forummet.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
dRxLdRxLSkrevet 13/12-09 23:19 
Her er en meget god evaluering af sidste arrangement:

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 14/12-09 00:32 
Jeg er masser af klar. Skidegodt initiativ :)
Ting om dét og pis.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/12-09 02:30 
Det ku være skægt at kigge forbi og se ihvertfald. Hvis jeg har fri den dag vil jeg gerne kigge forbi som tilskuer :)
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 14/12-09 10:55 
Fedt at folk er klar på at støtte op om arrangementet :)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 14/12-09 10:57 
Skal man også betale, hvis man dukker op som tilskuer?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/12-09 12:01 
Kedeligt at det kun er 360/PS3 som platform.
Bashful Neophyte
Alf81Alf81Skrevet 14/12-09 12:33 
Jeg forstår ikke helt... Altså, vil der også blive konkurreret i de andre, ikke-nævnte titler? For vil mene, at der mangler et par af de tunge drenge på programmet.
Ting om dét og pis.
nerosnerosSkrevet 14/12-09 13:31, rettet 14/12-09 13:33 
Ja hvor er SFIII og hvorfor ikke prøve kræfter med noget alternativt som Hokuto No Ken / Fist of the North Star til PS2. Jeg ved godt at sidst nævnte måske ikke er så vel bevandret i det danske land, men alligevel.

Det er måske nok mere et utopisk ønske end virkelighed ;-)
Bashful Neophyte
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 14/12-09 14:40 
neros>
Det er måske nok mere et utopisk ønske end virkelighed ;-)

Hehe ja, men der er vidst også et par retro-drenge imellem de faste deltagere, så det er tilladt at drømme :)

SF4 og T6 vil som beskrevet være main events og så tror jeg lige stemningen vejes af med hvad, der skal afholdes af turneringer i andre spil. Så mht. de alternative spilønsker kan i give jeres mening til kende her:

Headstomper II tråd
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 14/12-09 15:25 
Sumez>
Skal man også betale, hvis man dukker op som tilskuer?

Nej, men der er snacks og drikkelse til betalende deltagere :)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
HankyHankySkrevet 14/12-09 15:36 
Jeg kører også derover - hvis nogen fra Jylland vil med, så sig til :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 14/12-09 15:45 
holmenkolmen>
Sumez>
Skal man også betale, hvis man dukker op som tilskuer?

Nej, men der er snacks og drikkelse til betalende deltagere :)

Det lyder godt. Det kunne være sjovt at være med, men jeg er ikke den store kampspilsekspert, og ville bare ryge ud med det samme. Derudover er jeg heller ikke vild med Tekken. Havde der været turneringer i KoF og Samurai Shodown, havde jeg været med. :P
Men hvis der kommer en masse fra P:R, kunne det helt sikkert være hyggeligt at tage derind forbi. Jeg kan sikkert finde mine egne snacks for mindre end de 75kr :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 14/12-09 15:56, rettet 14/12-09 20:11 
Sumez>
Havde der været turneringer i KoF og Samurai Shodown, havde jeg været med. :P
Men hvis der kommer en masse fra P:R, kunne det helt sikkert være hyggeligt at tage derind forbi.

Ja noget Samurai Shodown kunne være super fedt så giver jeg gerne stryg :D Men er nok bare middel god til KOF. Jeg øver mig hver dag iøjeblikket på KOF 98, men er nok ikke særlig god endnu.

Det kunne også være jeg skulle kikke forbi hvis jeg får tid ;-)
Bashful Neophyte
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 14/12-09 16:21 
Sumez>
Det lyder godt. Det kunne være sjovt at være med, men jeg er ikke den store kampspilsekspert, og ville bare ryge ud med det samme. Derudover er jeg heller ikke vild med Tekken. Havde der været turneringer i KoF og Samurai Shodown, havde jeg været med. :P

Jeg er selv meget ny indenfor kampspilsgenren, men jeg tror man lærer rigtig meget af at tage med til turneringen selvom det resulterer i et første runde exit.

Og der er by the way noget SF3 under opsejling. Flaskehalsen ligger i setups (fjernsyn, konsol mm.), men hvis det kan lade sig gøre og der er min. 8 personer klar, bliver der afholdt en SF3 turnering.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
Alf81Alf81Skrevet 14/12-09 17:15 
Jeg er så absolut og i særdeleshed klar på SFIII. Jeg dur faktisk ikke til andet, sådan rigtigt.

Jeg vil gerne skrive det samme i tråden, på GamersLounge, men kan ikke helt hitte ud af, hvordan man poster :/

Superduper klar herfra Hankster!
Ting om dét og pis.
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 14/12-09 17:51 
Bare sørg for, at du er logget ind, det gør du i øverste højre hjørne og så tryk på "skriv indlæg" i bunden af tråden.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
HankyHankySkrevet 14/12-09 18:05, rettet 14/12-09 18:11 
Jeg vil gerne bidrage med VGA-moddet Dreamcast, spillet (3rd strike) og to arcadestick til formålet.

Alf81>
Superduper klar herfra Hankster!

Sweet!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 14/12-09 18:12 
Jeg vil godt stille op hvis der er Jackie Chan in Fists of Fire :D

http://www.giantbomb.com/quick-look-jackie-chan-in-fists-of-fire/17-1752/
Alf81Alf81Skrevet 14/12-09 18:57 
holmenkolmen>
Bare sørg for, at du er logget ind, det gør du i øverste højre hjørne og så tryk på "skriv indlæg" i bunden af tråden.

Øh... Nej, faktisk ikke :)
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 14/12-09 18:58, rettet 14/12-09 22:29 
Hanky>
Jeg vil gerne bidrage med VGA-moddet Dreamcast, spillet (3rd strike) og to arcadestick til formålet.

Men er det ikke sådan at PS2 versionen af Third Strike er mere arcadetro end Dreamcast versionen?
Ps3/ps2 har ydermere den fordel at der er flere der har deres egne gode stick til ps2/ps3.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 14/12-09 19:02 
Jo det er. Men hvad med Xbox versionen? Den kan man vel godt leve med?
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 14/12-09 19:12 
Så skulle den køre på x360, igen pga. adgang til gode sticks, og der er nogle seriøse tekniske problemer med emulationen (man mærker det dog mest i form af slowdown når nogen super-jumper eller bliver jongleret højt over jorden).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 14/12-09 19:55 
Ja, jeg tænkte selvfølgelig også, at det skulle afvikles på 360. Selvom de slowdowns til tider pisser mig af, er det alligevel den version jeg spiller mest. PS2 versionen ville klart være optimalt, men så kræver det endten gode sticks til PS2, eller en japansk PS3 der er bagudkompatibel (eller?).
Ting om dét og pis.
dRxLdRxLSkrevet 14/12-09 20:18, rettet 14/12-09 20:18 
Jeg er leveringsdygtig i ét stk. bagudkompatibel japansk ps3. Er der nogen der har Third Strike til ps2?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Alf81Alf81Skrevet 14/12-09 20:24, rettet 14/12-09 20:29 
Jeg har :)
Ting om dét og pis.
HankyHankySkrevet 14/12-09 20:25, rettet 14/12-09 20:27 
dRxL>
Men er det ikke sådan at PS2 versionen af Third Strike er mere arcadetro end Dreamcast versionen?
Og denne fordel har ydermere den fordel at der er flere der har deres egne gode stick til ps2/ps3.

Det var bare et tilbud :)

Hvordan er GPU-emuleringen på PS3 med 3rd Strike kontra en PS2? Og hvis vi skal spille på fladskærm, vil jeg da helt klart helst se på Dreamcast-udgaven i VGA, end alt andet :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
dRxLdRxLSkrevet 14/12-09 20:52, rettet 14/12-09 21:48 
Første generations japanske ps3'er har Emotion Engine og Graphics Syntesizer indbygget for at sikre 100% kompatibilitet. I praksis sidder der altså en ps2 inde i min ps3.

Angående hvilken version man bør spille så har jeg fundet dette autoritative link:

http://shoryuken.com/wiki/index.php/Street_Fighter_3:_3rd_Strike >
Home versions of Street fighter 3: 3rd Strike can be found on the Dreamcast, PS2 and Xbox. The Dreamcast version was released in 2000 with slight differences to the arcade version. In 2004, Capcom released 3rd Strike as part of the "Street Fighter Anniversary Collection" for the Xbox and Playstation 2 which also included Hyper Street Fighter 2. Today, the Playstation 2 and Xbox versions of the game are widely considered the tournament standard since those two versions are very close ports of the original arcade game. However some differences are still debated to be present, the Xbox version is frequently said to be slightly faster than the original arcade version, and the PS2 version slightly slower. This most notably affects gameplay when the parry system is employed.

Edit:
Endelig passer den opskalerede opløsning 960*720 perfekt med 320*240 (ratio 1:3) som SFIII kører. 960*720 opnåes ved ved at slå "wide" på en PS3 der kører 720p.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KillerBean2KillerBean2Skrevet 14/12-09 21:02 
Darkbeat>
Hvis jeg har fri den dag vil jeg gerne kigge forbi som tilskuer :)

Tænker lidt på det samme. Jeg elsker at se på(dygtige) folk, der spiller fighters, men jeg sutter selv max til den slags spil :)
AV Intelligent Terminal
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 14/12-09 21:40 
Hvad i end når frem til er den optimale Third Strike løsning er i meget velkomne til at medbringe det :)

Vi stiller op fredag aften og lørdag formiddag, så hvis i kommer før kl. 13 kan vi få sat tingene op i god tid.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/12-09 01:05 
dRxL>
Edit:
Endelig passer den opskalerede opløsning 960*720 perfekt med 320*240 (ratio 1:3) som SFIII kører. 960*720 opnåes ved ved at slå "wide" på en PS3 der kører 720p.

Nej SFIII kører i en FU opløsning der hedder 384x224. Derfor er SFIII, Giga Wing og Mars Matrix meget grimt skaleret i 480p på Dreamcast :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 17/12-09 17:01 
Til jer der har tilmeldt jer - kan jeg få jer til at opdatere jeres tilmelding i Headstomper nyheden, så I skriver hvilken controller I normalt spiller med?
X360/PS3 pad eller X360/PS3 arcadestick

I må også meget gerne melde ud, hvad det endegyldige Third Strike setup bliver, da vi er igang med at få puslespillet til at gå op :)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
TheDukeTheDukeSkrevet 17/12-09 19:33 
dRxL>
Første generations japanske ps3'er har Emotion Engine og Graphics Syntesizer indbygget for at sikre 100% kompatibilitet. I praksis sidder der altså en ps2 inde i min ps3.

Men hvordan står det til med regionslåsen?
Jeg havde hørt at man kun kunne spille PS2 spil fra samme region som PS3'en.
dRxLdRxLSkrevet 17/12-09 21:57 
Det er så vidt jeg ved korrekt. Hvis der er nogen der er bekednt med et trick der gør det muligt at spille andet end japanske ps2 spil på en japansk ps3, så hører jeg meget gerne fra dem ;-)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 17/12-09 22:16 
Jeg ville også meget gerne kunne køre den japanske Wonder Boy-collection på min europæiske, men det har jeg vist whinet over tidligere :(
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 17/12-09 22:28, rettet 17/12-09 22:29 
Ser ud til at der alligevel er en metode. Jeg regner med at hvis det virker med piratspil, så virker det nok også med originale fra en anden region.

Da jeg jo er blevet ganske glad for at lodde på det sidste, vil jeg prøve mig med dette hack i løbet af det nye år.

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 18/12-09 08:46 
dRxL, hold os gerne opdateret med hvordan det går :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 18/12-09 11:25, rettet 18/12-09 11:33 
Så er der opdatering på hvilke spil, der vil være at finde til Headstomper 2:

Platform:

PS3/PS2
SF4
Tekken 6
SSF2THDR/Classic
BlazBlue
MvC2
SFIII 3S

PC
SFA3
Samurai Showdown IV

boblere

X360 pod
UMK3

PS2
VF4Evo
Fist of the North Star

EDIT: Jeg er ret sikker på at SFIII 3S bliver det setup playright folket stiller med, så formatet afhænger stadig af, hvad i finder på. Lige nu ligger det til, at Hanky tager sin Dreamcast med for sikkerhedens skyld og så må vi se hvad der sker på dagen :)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
nerosnerosSkrevet 18/12-09 11:38, rettet 18/12-09 11:40 
holmenkolmen>

PC
SFA3
Samurai Showdown IV

PS2
VF4Evo
Fist of the North Star

Nu begynder det jo at ligne noget. Men Samurai Shodown IV til PC?

Samurai Shodown Anthology (PS2)
Bashful Neophyte
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 18/12-09 11:47 
Spillene på PC er så vidt jeg ved noget MAME halløj.

Hvis du stiller op og medbringer Samurai Shodown Anthology er jeg sikker på, der er nogen der vil spille det med dig ;)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 22/12-09 19:22, rettet 22/12-09 19:24 
Så er der opgjort en midlertidig liste over antal deltagere i de forskellige spil. Der skal som før nævnt være 8 før der er officiel konkurrence, med præmier, så SF3 er home safe :-)

Platform:

PS3/PS2 - Antal spillere
SF4 - 21
Tekken 6 - 14
SSF2THDR/Classic - 14
SFIII 3S - 8
BlazBlue - 7
MvC2 - 7

På PC vil vi afholde nogle hygge holdturneringer, hvor holdende bliver fundet ved lodtrækning, dette gør vi nok også senere på aftenen i andre spil, hvis der er stemning for det.

PC
SFA3 - team
Samurai Showdown IV - team

Boblerne bliver indtil videre bare løst hyggespil. Dette er stadig X360 pod med UMK3 og PS2 med VF4Evo og Fist of the North Star.

EDIT: Hvis nogle af jer har den mindste interesse i Blazblue eller MvC2 så sørg lige for at få tilmeldt jer i disse spil, så vi kan forberede nogle ordentlige turneringer og måske præmier :-)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 02/01-10 21:29 
Så er det om 14 dage det sker!

Husk at hvis i vil overnatte til eventet skal i melde det senest 2 dage før.

Der er nu ca. 35 tilmeldte og der kommer nok lidt flere på dagen, så det ser rigtig godt ud!
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/01-10 02:55 
Jeg er kommer også, kan bare ikke lige se hvor jeg tilmelder mig til SF 3rd henne i linket?
Hoid to colony C05 where the computer is...
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 13/01-10 17:32 
Udfyld følgende oplysninger i kommentarfeltet og så bare skriv sf3 under spil.

For mig ser det sådan her ud:
Spil: T6, SF4
Tag: holmenkolmen
PS3-ID: holmenkolmen_dk
Controller: T6: PS3 pad, SF4: PS3 Arcadestick
Navn: Nikolaj H.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
KroeboCopKroeboCopSkrevet 13/01-10 20:52 
Sådan :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Alf81Alf81Skrevet 15/01-10 13:49 
Nu har jeg ikke lige fulgt alt for meget med, så der kommer lige et par dumme spørgsmål.

Skal man selv tage sticks med?
Endte det med, at det var DC versionen af 3rd Strike?
Ting om dét og pis.
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 15/01-10 14:44 
Alf81>
Nu har jeg ikke lige fulgt alt for meget med, så der kommer lige et par dumme spørgsmål.

Skal man selv tage sticks med?
Endte det med, at det var DC versionen af 3rd Strike?

Man skal som udgangspunkt selv tage sticks med, men der vil nok være til at man kan låne i en eventuel nødsituation. SF4, T6, SSF2THDR, MvC2 og Blazblue foregår på ps3, men der er convertere så xbox stick kan bruges. SF4 semi og finale spilles på pc, så man kan bruge sit eget stick uanset om det er ps3 eller x360.

SF3 bliver afviklet på Hankys DC setup.

PS. Jeg vil gerne have fat på Hanky. Så hvis der er en der har hans telefonnummer, må de gerne pm det til mig. Skulle du selv se det her Hanky må du meget gerne læse dine pm's :)
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
HankyHankySkrevet 15/01-10 15:14 
Jeg har prøvet at ringe til dig :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
62 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig