X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Gode actionspil/shooters


Svar
jaesjaesSkrevet 04/07-03 12:45 
Jeg skal have mig et, måske to, nye rendyrkede actionspil, eller evt. shooters, men er ikke så meget inde i genrerne, og vil gerne have lidt inspiration.

De må meget gerne have et lidt skævt/abstrakt (eller måske bare japansk :) ) univers, men det er ikke et krav.

De skal helst være uden lock-on-target kampsystem, men det er jo desværre sjældent, med mindre det er scrolling shooters :/

Kodeordet er PSX, N64, PS2 eller Xbox.

Jeg har overvejet et par af disse:
MDK2 Armageddon, Oni, Silpheed: The Lost Planet, Jet Force Gemini, Gunvalkyrie, Einhänder, Buffy the Vampire Slayer, Ghost in the Shell, Devil May Cry.
OmenOmenSkrevet 04/07-03 13:02 
MDK2 er klasse, men Silpheed bør du dog undgå.
Vote Ficus!
RJKRJKSkrevet 04/07-03 13:11 
Einhänder er vel det bedste af de nævnte spil, men det er ikke lige sådan at få fat på...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 04/07-03 13:22, rettet 04/07-03 15:06 
Devil May Cry er heller ikke helt uden ben i næsen (eller er det nu også en god ting?)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/07-03 14:41 
Tak indtil videre.
I må også gerne foreslå spil, jeg ikke selv har nævnt ;)
SumezSumezSkrevet 04/07-03 15:05 
Jeg synes din definition er ret bred, og det er svært at komme med et bud. De spil du nævner er ret forskellige, og det virker som om du generelt bare leder efter "gode spil".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 04/07-03 15:24 
SÅ bred er den vel heller ikke, det er nok mere fordi rendyrkede actionspil eller shooters ER brede genrer :)

Hvis det virker bredt, er det nok mest fordi jeg ikke kender alle undergenrerne ;)

Hvad jeg måske kunne have nævnt (selvom det burde give sig selv, når man kigger på de nævnte spil), er at jeg ikke søger FPS´er.
OmenOmenSkrevet 04/07-03 15:50 
Hvis du kan vente lidt endnu, bør du begynde at spare sammen til IO's kommende Freedom Fighters (eller hvad den endelige titel bliver), det tyder virkeligt på at blive noget specielt.
Vote Ficus!
jaesjaesSkrevet 05/07-03 01:55 
Det glæder jeg mig også til, selvom det nok mere er en tactical shooter.

Otogi ser også meget sjovt ud, men der er jo endnu længere tid til...
http://www.tothegame.com/game.asp?id=2424

Tog i øvrigt chancen, og købte Silpheed af D.B.M :)
D.B.M.D.B.M.Skrevet 05/07-03 02:11 
Yeps.

IGN's anmeldelse af Silpheed ser nu da ikke så tosset ud med en score på 8.3!

Link...
RaGeRaGeSkrevet 05/07-03 03:42 
Jeg vil nu anbefale Devil May Cry som er et af de fedeste action-shooter jeg har prøvet. Elsker denne gotiske stemning i spillet :)
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SaturinoXSaturinoXSkrevet 05/07-03 04:00 
Ja RaGe, det spil har jo fundet en HVIS plads i dit HJERTE
Mess With Me, You Mess With Moi Familia - Vatos Locos!
jaesjaesSkrevet 05/07-03 18:56 
Jep. DMC regner jeg også med at købe. Kampsystemet virker ret ok...
KeenKeenSkrevet 05/07-03 19:36 
Sumez >
Devil May Cry

Devil May Cry er efter min mening alt for kort, det holder kun i en 5 timer før man har gennemført og det er egentlig synd for der er faktisk et rimeligt godt spil
RaGeRaGeSkrevet 05/07-03 20:25 
Jeg fik nu 10 timer ud af spillet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Per SPer SSkrevet 05/07-03 23:03 
Sammen med Devil May Cry (2'eren er flad) er Tecmo's Rygar de 2 bedste action adventure spil til PS2.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
KTCKTCSkrevet 05/07-03 23:25 
Thumbs up til DMC herfra også (hvis man ellers kan klare første boss, ikke Rune ;)). Stemningen er genial og spillet kan sagtens gennemføres igen, hvis man bliver hurtigt færdig med det.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KeenKeenSkrevet 06/07-03 08:22 
RaGe >
Jeg fik nu 10 timer ud af spillet.

Det synes jeg nu også er for lidt...
RJKRJKSkrevet 06/07-03 10:33 
Få actionspil varer over 10 timer...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 06/07-03 16:19 
Men det er vel stadig for lidt (med mindre replayværdien er meget stor, og der er en god multiplayer del).

Jeg synes i hvertfald timeprisen bliver alt for høj.
Selvfølgelig, kvalitet frem for kvantitet. Men 10 timers tendensen, er jeg personligt ked af...
dRxLdRxLSkrevet 06/07-03 16:24 
Hvad så med en film til 120 der varer ca. 2 timer?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
jaesjaesSkrevet 06/07-03 16:34 
Så firkantet skal det selvfølgelig ikke forståes, for man kan jo ikke sammenligne to så forskellige medier...
RJKRJKSkrevet 06/07-03 16:39 
jaes >
Men det er vel stadig for lidt

Muligvis. Jeg synes bare det er urimeligt at hakke på et enkelt actionspil for "kun" at være 10 timer, når det nu engang mere er reglen end undtagelsen (i hvert fald i følge min erfaring).
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 06/07-03 16:49 
Det er jeg enig i.
Men jeg er så ikke enig i, at Knight Keen hakkede specielt meget på spillet :)
SumezSumezSkrevet 06/07-03 17:35 
Jeg synes nu også at spillets begrænsede levetid er dets svaghed. Det er ret fænomenalt, men alt for kort, actionspil eller ej.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RaGeRaGeSkrevet 06/07-03 18:02, rettet 06/07-03 18:09 
Spillet er måske lidt for hurtigt gennemført, men DMC er en oplevelse man ikke burde gå glip af! Helt klart et spil der hører under min top 5 af de bedste spil.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
NaieraNaieraSkrevet 06/07-03 19:10 
SÅ godt er det spil altså heller ikke!

Det er et godt actionspil, fin grafik, godt gameplay osv., men på nogen som helst top et-eller-andet nogensinde er det spil altså ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RaGeRaGeSkrevet 06/07-03 19:41, rettet 06/07-03 19:46 
Smag og behag (godt folk er forskellige). Jeg elsker denne genre, og for mig er DMC et af de mest gennemførte action adventure spil længe. Level-design, grafik, lyd og gameplay går op i en højere enhed i dette spil og det kan ikke desikuteres ;) Eneste kritikpunkt jeg vil fremhæve er, at spillet er lidt for hurtigt gennemført og at PAL konverteringen er elendig! Så hvis man har en chippet PS2, så skaf US udgaven i stedet for.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/07-03 20:02 
N64 har Sin and Punishment.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 13/07-03 01:27, rettet 13/07-03 01:42 
Gun Valkyrie virker desværre meget overset. Meget få titler er mere tilfredstillende intuitivt set, når man først har mestret den lidt tunge styring...

Desværre ender Otogi nok også med at blive overset.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Fallout 3: Game Of The ..., Berserk And The Band Of..., Atomic Heart
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig