X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Quake Live


Svar
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 14/09-09 00:26 
Det kører umiddelbart fantastisk godt og direkte i browseren. Det er gratis og det er brand sjovt :-)

Nu har jeg kun lige spillet en match, men det virker til, at alt er i fineste orden.

Jeg kunne ikke finde en tråd om spillet, men ret mig, hvis der allerede findes en.

Quake Live
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
tastasSkrevet 14/09-09 07:44 
Har selv tænkt på at lave en tråd - jeg har voldspillet det siden d. 26 februar, og er nu over de 1000 matches hvor de 650 er duels :p

Nu er jeg jo også farvet, men det er virkelig det bedste online shoot evah ;)

Og ja, det er et meget fint og tængeligt interface de har lavet, og den nye træningsmode gør er nye spillere inde for overskueligt tid kan få indblik og lære nogle af de specielle quakemoves som er så vigtige for at man klare sig godt, i sær duels, men selvfølgelig også team modes.

Her tænnker jeg på Rocket Jumps og Strafejumping.

Ellers er der deres Skillmatching system i de fleste tilfælde ganske fin, men man får selvfølgelig de onde høvl ind i mellem, men det kan nok aldrig laves helt perfekt. Og samme med statistik og friend list syntes jeg faktisk det er blevet ganske snedigt.

Det kører jo selvfølgelig godt på de fleste computere i dag, og hvis man er til det, er det faktisk også ganske pænt endnu (desværre ikke noget de fleste gamle quakers har noget ud af, vi vold tweaker det jo til ukendelighed for max FPS og overskuelighed :).

Det er rigtig spændende hvordan deres "gratis" koncept kommer til at fungere når de kommer ud af betaen. Jeg kan godt lide det, og så længe det er gratis kan jeg sagtens leve med deres reklamer. Jeg kunne forestille mig, at der er andre spil-firmaer som følge det her nøje!
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 14/09-09 10:06 
Er det ikke bare en mere eller mindre direkte port af Quake III?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 14/09-09 10:14 
Jeg har også spillet det en del, men er stoppet igen. Det er i bund grund bare Quake3:Arena i en browser. Det har samme følelse, og kører på samme måde som førnævnte. Det er nemt at gå til, da det bare kræver en fornuftig pc og en browser.

Det kan dog på ingen måde måle sig med kongen inden for FPS - og det er Quake (QW). Her er fysik, rocket jumps m.m. helt i top. Jeg spiller det stadigvæk (dog ikke meget), og har gjort det siden, spillet udkom tilbage i 1995/1996.
What is the Matrix?
tastasSkrevet 14/09-09 10:48 
Jo - man kan snildt kalde det Quake III: Arena+expansion (Der er nogle våben og powerups med i bl.a. CTF som ikke var der i Quake III: Arena). Så der er kommet lidt flere spil modes + maps (og det er vel også forventet).

Der er lavet mindre tweaks på fysiken, weapons, men det er nok de færreste som opdager det.

Selv vil jeg nu kalde det kongen af FPS, men jeg kan godt gå med til at kalde Quake Live Prinsen af FPS hvis QW er kongen ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 14/09-09 10:57, rettet 14/09-09 10:59 
enfen>
Det er nemt at gå til, da det bare kræver en fornuftig pc og en browser.

Virkelig? Da jeg ville prøve betaen, skulle jeg signe up til en masse, og installere alt muligt der installerede noget andet før spillet overhovedet kunne køres i browseren - og så forstår jeg slet ikke formålet ved at køre det i en browser?

edit: Jeg troede der snakkedes om Quake, og ikek Quake Wars, ups :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 14/09-09 13:15 
Det var også Quake der var snakket om - QW = "Quake 1".

Men ja, der skal installeres et plugin når du signer til QL. Når du så går i gang med informationsbanen (hvor din score der og valg af sværhedsgrad afgøre din start skill level) bliver det resterende del af spillet downloadet imens.

Men det kan godt være med de opdateringer osv. der har været siden jeg signede at der måske er flere ting som skal installeres.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
tastasSkrevet 14/09-09 13:19 
Forøvrigt hedder jeg "tas" på Quake Live - hvis nogle vil have mig på friendlist.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JmogJmogSkrevet 14/09-09 18:59 
tas>
Det var også Quake der var snakket om - QW = "Quake 1".

Den forkortelse giver da ikke meget mening?
tastasSkrevet 14/09-09 19:14, rettet 14/09-09 19:16 
Sorry nej, gør det ikke helt :) QW = Quake World.

iD opdaterede netkoden i Quake 1 til online play og det blev kaldt QuakeWorld.

Fra Wikipedia:
QuakeWorld (abbreviated QW) is an update to id Software's seminal multiplayer deathmatch game, Quake, that enhances the game's multiplayer features (namely TCP/IP support) to allow people with dial-up modems to achieve greatly improved responsiveness when playing on Internet game servers.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 14/09-09 21:17 
Nåja, QuakeWorld, det var jo også det jeg spillede. :)

Jeg synes også det er toppen indenfor FPS deathmatch. Det er god underholdning skåret helt ind til benet. Der er et våben og én strategi, og som regel også kun én bane (DM6)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 15/09-09 00:08 
tas>
Forøvrigt hedder jeg "tas" på Quake Live - hvis nogle vil have mig på friendlist.

Når jeg søger på tas kommer der alt for mange navne til, at jeg kan overskue at finde dig. Evt. add mig, jeg hedder holmenkolmen.
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
enfenenfenSkrevet 15/09-09 08:21 
det er godt at se, at jeg ikke er den eneste gamle quaker herinde :)
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 15/09-09 09:13 
Quake Live

:D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/09-09 09:15, rettet 15/09-09 09:15 
.

Quakers :D
holmenkolmenholmenkolmenSkrevet 28/09-09 09:46 
tas>
Det kører jo selvfølgelig godt på de fleste computere i dag, og hvis man er til det, er det faktisk også ganske pænt endnu (desværre ikke noget de fleste gamle quakers har noget ud af, vi vold tweaker det jo til ukendelighed for max FPS og overskuelighed :).

Jeg har kun spillet quake på super casual plan tidligere, så kan de rutinerede ikke give en ny quake spiller lidt tweak tips?
Spiller nu: FIFA 11, Crysis 2 [Limited Editi..., Beyond Good & Evil HD
tastasSkrevet 30/09-09 22:41 
holmenkolmen>
tas>
Forøvrigt hedder jeg "tas" på Quake Live - hvis nogle vil have mig på friendlist.

Når jeg søger på tas kommer der alt for mange navne til, at jeg kan overskue at finde dig. Evt. add mig, jeg hedder holmenkolmen.

Ja der er mange copycats ;)

Jeg har sumpet lidt og først opdaget dette nu - jeg har addet dig.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig