X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Underligt problem med X360 controller


Svar
VictorVictorSkrevet 24/07-09 16:43 
Hej alle

Har et noget underligt problem med mine xbox controllers. Normalt står min konsol på mit værelse, hvor jeg har et 32" Phillips tv. Her er der ingen problemer. Nu har jeg så sat min xbox ind i stuen hvor jeg også har et Phillips fjernsyn på 42" (samme model som det andet, men større). Heroppe er det som om der er en lang 'respons tid' fra jeg rykker analogsticket til der sker noget på skærmen. Det er svært at forklare, men spiller jeg fx left 4 dead er det meget svært at ramme fordi mit aim rykker sig et halvt sekundt efter jeg har trykket. Det er virkelig irriterende, det er i alle spil. Har prøvet forskellige controllers, skiftet batterier etc. så hvad kan problemet være? Efter at have søgt på¨nettet i lang tid har jeg intet fundet, så håbede nogen her måske kunne have et godt råd :-) Måske noget med andre trådløse apparter eller noget ??
HeroldHeroldSkrevet 24/07-09 16:45 
Jeg tænker lidt på at det er skærmen, der er noget skidt. Det kan godt være at det er samme model som det andet, men det større panel kan muligvis gøre at den model har dårligere responstid. Prøv at rykke det lille TV ind i stuen. Hvis der ikke er problemer dér, så er det TV'et, der er problemet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/07-09 16:51 
Har du prøvet at rykke tættere på fjernsynet for det lyder til at det godt kunne være noget afstands halløj.
Hvad med at re-connect controlleren?

Her er en PDF fil til controlleren ihvertfald

Xbawks controller.
3of193of19Skrevet 24/07-09 17:21 
Prøv om dit 42" har en "game mode". Det plejer at hjælpe lidt med lag (men et halvt sekund er da godt nok langsomt!)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/07-09 17:45, rettet 24/07-09 17:46 
Et halvt sekund er selvfølgelig en overdrivelse :) Men lag kan (for mit vedkommende) mærkes allerede ved 40-50ms og der er en del tv bla. Samsung der har et input delay omkring de 50-100ms så derfor er det på disse tv nødvendigt at sætte gamemode til.

Der er også meget stor forskel på inputdelay alt efter hvilken input der bruges på tvet. HDMI og VGA er oftes klart hurtigst og derefter kommer alt det andet. Så hvis du bruger component nu* og har mulighed for HDMI så prøv det i stedet.

*Component er selvfølgelig klart hurtigere i progressive scan da der ikke skal deinterlaces, men der burde stadig være en del hastighed at hente ved at skifte til VGA eller HDMI.

Men det afhænger selvfølgelig også meget af hvordan dit tv er bikset sammen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
VictorVictorSkrevet 26/07-09 15:21 
Tusind tak for svarene alle, jeg fandt løsningen! Fandt en billedindstilling der hed spil, som fjernede lagget. Er der nogen der har en teknisk forklaring på hvad der sker? Er det hele billedet der bare er forsinket, eller hvordan kan tv'et have indflydelse på controlleren? Er ikke ligefrem AV ekspert som i kan høre ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-09 15:27 
Det er hele billedet der bliver forsinket. "Spil" eller Gamemode gør så at tvet hurtigere får fremvist billedet og derfor forsvinder laggen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HeroldHeroldSkrevet 26/07-09 15:36 
Hvad ofrer man ved at bruge sådan en mode? Der må vel være en grund til at TV'et ikke viser billedet så hurtigt hele tiden?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-09 15:45 
Godt spørgsmål. Man må formode at billedet blive behandlet dårligere i Gamemode, men jeg kan forestille mig at det ikke er noget der gør den store forskel i HD-spil med HDMI.

Jeg har aldrig set det i virkeligheden kun læst om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/07-09 09:23, rettet 27/07-09 09:23 
Ja, mit bud er også noget interpolering af en art. Men alligevel underligt at det stadig bruges ved HD-signaler.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 27/07-09 10:07 
Philips' tv har noget af det vildeste (ikke ment positivt) billedbehandling på markedet. Visse indstillinger er så syge i roen, at billedet sagtens kan blive et halvt sekund forsinket, i forhold til et mere normalt display. Det kan man f.eks. tydeligt se i en lokal Expert, hvor nogle af Philips tv'ene har meget, meget tydelig forsinkelse, i forhold til skærmene rundt om dem.

En 'Game'-mode i tv'et eliminerer sandsynligvis bare noget af denne unødvendige billedbehandling, og derfor bør den nok bruges under alle omstændigheder, hvis man værdsætter korrekt gengivelse af kildematerialet. Men skærmene er selvfølgelig ikke designet med korrekt billedkvalitet in mente, så det er begrænset hvor godt det bliver.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig