X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nyt "retrospil" fra LucasArts?


Svar
jaesjaesSkrevet 06/07-09 00:47, rettet 06/07-09 00:49 
LucasArt er begyndt at sende nogle lidt kryptiske tweets:

Tweet One:
'Amazing news coming Monday! Super excited! You have no idea how tough it is not to start yelling about it! But it's secret! Until Monday!'

Tweet Two:
'I don't want to tease, it is just tough not to say anything! I might be tempted, however. Have to think about it over the weekend. ;)'

Tweet Three:
'Okay, we will do hints. It is awesome news for our old school fans. (anything more direct might get me in trouble)'

http://www.gamingshogun.com/Article/4679/LucasArts_Teasing_Big_Announcement_Monday_via_Twitter.html

Find selv flere på: http://twitter.com/lucasartsgames

De her to er specielt underlige:

"@TTU_VAPOR It doesn't have to do with any specific intellectual property.."

"I did say nothing to do with new IP people! Keep guessing though. I might have to retweet the guy who figures it out..."

Så det har ikke noget med en IP at gøre? Kunne det være, at de frigiver selve SCUMM-værktøjerne, så folk kan lave deres egne spil?

EDIT: Glemte: Nogle gæt? :)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/07-09 01:21 
Måske "bare" en Wiiport af alle SCUMM spillende?
XiwanaXiwanaSkrevet 06/07-09 09:14 
Er det ikke "bare" en officiel annoncering af deres remake af "Monkey Island"?
[inspirational quote here]
TheDukeTheDukeSkrevet 06/07-09 19:18, rettet 06/07-09 19:20 
Selv om de laver noget nyt i den gamle stil, så er der jo ikke nogen af deres adventure-profiler der arbejder der mere.

De røg allesammen ud på røv & albuer da branchen nærmest kollektivt besluttede sig for at aflive adventure-genren, LucasArts inklusive.

Det udmøntede sig i at LucasArts besluttede sig for at skrotte Sam & Max 2, der ikke var mere end et par måneder fra at være færdigt. Og som nu aldrig vil blive spillet af nogen af de millioner af mennesker der havde set frem til det lige siden det blev announcet.

LucasArts har brændt sine broer til den del af deres fortid, men man kan da håbe at det ikke bliver alt for tarveligt. Jeg vil da gerne have et remake af Dark Forces til min Wii :)
jaesjaesSkrevet 06/07-09 20:00, rettet 06/07-09 20:13 
Nyheden er så, at LA har indgået samarbejde med Steam om at udgive en række af deres klassikere. De første 10 spil udkommer på onsdag:

• Armed and Dangerous™
• Indiana Jones® and the Fate of Atlantis
• Indiana Jones® and the Last Crusade: The Graphic Adventure
• LEGO® Indiana Jones: The Original Adventure
• LOOM™
• Star Wars Battlefront® II
• Star Wars Republic Commando®
• Star Wars Starfighter™
• The Dig®
• Thrillville®: Off the Rails™

Måske ikke verdens bedste nyhed, men det er da en start.

TheDuke>

LucasArts har brændt sine broer til den del af deres fortid...

Ah, nu ikke helt rigtigt. Det er rigtigt, at de ikke har lavet noget nyt i flere af de gamle serier. Men udover denne annoncering, så har det kommende remake af Monkey Island, Fate of Atlantis som bonusspil i Staff of Kings og deres genudgivelser af spil som Full Throttle og The Dig for nogle år siden vist, at de netop ikke har brændt broerne.
SumezSumezSkrevet 07/07-09 09:54, rettet 07/07-09 09:54 
De har brændt broerne, men efterladt et reb, de stadig kan bruge til at hive nogle penge ind på.

TheDuke har ret i at LucasArts på ingen måder er hvad de var, længere. Alle nøglepersonerne har forlængst forladt firmaet, med Tim Schafer som det absolut største tab.

Og den Steam-nyhed var da godt nok kedelig og ligegyldig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/07-09 14:26 
Selvfølgelig, jeg har heller ikke påstået, at de er de samme :)

Men LucasArts lever jo så inddirekte i form af Telltale. Mindst fem af kernefolkene er tidligere ansatte hus LucasArts.

Nyheden er da bestemt ikke ligegyldig, men henvender sig naturligvis ikke til alle :)
SumezSumezSkrevet 07/07-09 14:40 
jaes>
Men LucasArts lever jo så inddirekte i form af Telltale. Mindst fem af kernefolkene er tidligere ansatte hus LucasArts.

Det er kun Dave Grossman, der har haft nogen betydelig rolle i nogen af firmaets klassiske adventurespil, derudover er det allerhøjst som spiltestere. :)

Tim Schafer, Ron Gilbert og Larry Ahern savnes. Jeg håber en dag at se Tim Schafer igen stikke hovedet sammen med mindst et par af de andre, og lave et nyt, genialt adventurespil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/07-09 15:08 
Jeg ved ikke, hvor jeg fik det med fem fra, det er det her citat jeg hentyder til:

"All of the company's core founding members are veterans of LucasArts' adventure game days, and over the years Telltale has attracted even more former members of that crew."
http://www.gamasutra.com/view/feature/4070/back_in_the_water_the_monkey_.php?page=1

Men det er nu ikke korrekt, at kun Dave Grossman har haft betydning.

Selv kunne jeg genkende Michael Stemmple, men kan se på Mobygames, at mindst to-tre andre af Telltales ansatte har haft vigtige roller for LucasArts gennem tiden.
SumezSumezSkrevet 07/07-09 15:22, rettet 07/07-09 15:22 
Måske har vi bare forskellige opfattelser af hvad "vigtige roller" indebærer :P. Når jeg tænker på LucasArts' gamle adventurespil, lægger jeg klart mest vægt hos dem der har opfundet konceptet bag spillet, skrevet historien, designets spillets puzzles og ikke mindst skrevet dialogen.

Men også dem der står bag stemningen i form af artwork og musik, som Peter Chan, Peter McConnell og Michael Land tæller. De to sidstnævnte er vistnok stadig hos Lucas?

Jeg vidste dog ikke at Stemmle var i Telltale nu, men hans rolle har vist også mest været ret teknisk.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 07/07-09 15:53, rettet 07/07-09 15:54 
Jeg tænker primært på dem, som både har været med i flere projekter, og som har været ansvarlige/ledere indenfor et eller andet område - for normalt er lederne jo både dygtige og erfarne. Om det så er designere, forfattere, grafikere, lydfolk eller programmører er vel underordnet. Omend nogle områder naturligvis er mere tydelige for spilleren.

Stemmle har lavet lidt af hvert, også design og grafik.
SumezSumezSkrevet 07/07-09 16:56, rettet 07/07-09 16:57 
Vi må jo også tænke på at dengang de klassiske LucasArts adventurespil blev lavet, arbejdede man jo i væsentlig mindre grupper end i dag. Spillene blev ofte primært lavet af en central gruppe på ~5 personer, alle de "producere"/projektledere jeg har namedroppet har også haft andre positioner, primært som programmører, men i Larry Aherns tilfælde f.eks. som grafiker. Mange af de andre, der nævnes i credits har nok kun haft en periferær (er det et ord?) rolle, eller, hvis ikke, har de nok også berørt flere forskellige områder som du også nævner, og haft en finger med i spillet når man kigger på det samlede produkt.
Det er svært at sige 100% hvem der lavede hvad, men især Tim Schafers humor og puzzledesign synes jeg er MEGET letgenkendeligt, især når man kigger på de få spil han ikke har været med til (Sam & Max)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig