X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Neo Geo AES hjælp


Svar
RonTonRonTonSkrevet 18/12-08 21:50, rettet 18/12-08 22:10 
Hej. jeg ville hører. Om der var nogen her inde.
Der har fårstand på neo geo aes konsollen.
Jeg har altid været lidt skræmt af prisen.
Men nu skulde det værer. Og jeg købte en på ebay.
Nu har jeg så fået den hjem. Og den virker ikke. !
Jeg får ikke noget billed på mit tv.

Jeg har 220v adapter. Men kun et mono tv kabel med to stik.
jeg ved ikke... Se hele indlægget
Spiller nu: Call Of Duty: Modern Wa..., Forza Motorsport 3
224 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
HankyHankySkrevet 23/11-09 16:47, rettet 23/11-09 16:55 
Jo, det kan du. Jeg kunne i hvert fald bruge min 40W stepdown jeg plejede at bruge til Saturn.

De gamle modeller bruger 8W, og de nyeste 5W, så de fleste stepdown convertere virker.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 23/11-09 16:51 
neros>
Angående nu når jeg får den hjem i stuen skal jeg bare bruge min stepdown converter ikke? Det hører måske hjemme i dumme spørgsmåls tråden, men jeg vil bare være MEGA sikker :-)

Hvis det er en af de senere modeller du køber (de tidligste modeller bruger 5 volt psu'er), er det vist relativt nemt at finde en dansk strømforsyning med samme polaritet, som du kan bruge.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 23/11-09 18:29, rettet 23/11-09 18:29 
Ok super :-)

Jeg ved ikke lige hvilken model strømforsyning der medfølger men det finder jeg ud af når jeg får den hjem så.

Min maskine har serie nummer: 083042

Sådan ser min ud.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 23/11-09 22:42, rettet 23/11-09 22:43 
Der er i grunden ikke ret mange herinde som samler på NEO GEO AES. Jeg ved godt det er afsindigt langt ude dyrt, men det skuffer mig faktisk lidt at se?

Er der slet ikke et rigt dumt røvhul som ejer Pulstar eller et eller andet psycho vildt? ;-)
Bashful Neophyte
dRxLdRxLSkrevet 23/11-09 22:47 


Mener du ligesom det her?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-09 23:03 
Er det ikke Metal Slug 1 der er sygt meget dyrere? Det har han nu også... :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 23/11-09 23:37, rettet 23/11-09 23:58 
Øh ja ;D haha! Ok Per S er kongen så. Respekt! Vildt at de er så dyre de spil.

Kizuna Encounter i PAL skulle være den sygeste over dem alle med en pris helt op til $12,000-13,500 :O
Bashful Neophyte
silverstarsilverstarSkrevet 24/11-09 00:02 
Tjo, jeg har også en maskine og en håndfuld af de "billige" AES spil.
Jeg har flere MVS end AES titler, har bare ikke fået taget mig sammen til at købe en MVS til AES converter endnu :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 24/11-09 00:08 
Forresten, hvis der nogensinde var et par stykker herinde der var klar på noget fællesindkøb fra neostore så vil jeg være med på f.eks. NAM 1975, de har det super-billigt, men portoen er sur på enkeltspil.

NAM 1975
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
nerosnerosSkrevet 24/11-09 00:15 
Jeg kan godt være klar engang i fremtiden, men jeg har lige brændt temmelig mange penge af idag :-)

Iøvrigt godt at vide at den der MVS til AES converter eksisterer!

men prisen.... :-(
Bashful Neophyte
Per SPer SSkrevet 24/11-09 00:15 
Ja, det er billigt, men bemærk lige at det er den latterlige censurversion hvor der er brugt tusch for at slette "vovede" nedskæringer på coveret.

Men spillet fejler selvfølgelig ingenting.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HolisticHolisticSkrevet 24/11-09 09:37, rettet 24/11-09 12:38 
Jeg har valgt at lave mig en CMVS konsol ud over min AES, min pengepung siger bare nej til de gode og dyre AES titler.
Selvf. er der til tider forskel på spillene, men med en unibios og memcard klarer jeg den fint på CMVS istedet og spillene koster jo generelt en brøkdel.

Med convereten skal man lige sikre sig at man får version 2 det er den med den blå led.
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
SumezSumezSkrevet 24/11-09 10:30 
neros>
Der er i grunden ikke ret mange herinde som samler på NEO GEO AES. Jeg ved godt det er afsindigt langt ude dyrt, men det skuffer mig faktisk lidt at se?

Er der slet ikke et rigt dumt røvhul som ejer Pulstar eller et eller andet psycho vildt? ;-)

Jeg kunne aldrig drømme om at købe AES-spil til de priser de koster. Jeg har selv en MVS og en masse spil til den, og jeg nyder stadig at spille dem. Jeg spiller også med de klassiske firkantede AES arcade sticks.
Og jeg har også Pulstar. ;)
Selvfølgelig MVS-udgaven, der som nævnt i den anden tråd er præcis det samme som den latterligt dyre AES-udgave. Jeg skulle hilse og sige at det er et virkelig godt spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 24/11-09 15:42, rettet 24/11-09 15:42 
Ja AES er dyrt, men i første omgang starter jeg med det så bliver det sikkert til en converter senere hen ;-) Jeg synes sku det er fedt man kan få sådan en ting!
Bashful Neophyte
JuggernautJuggernautSkrevet 24/11-09 16:00 
Det lyder ikke umiddelbart som den mest økonomiske løsning. En converter koster omkring $250. For de penge, kan du komme i besiddelse af en del toptitler på MVS formatet.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
nerosnerosSkrevet 24/11-09 17:10 
Men jeg har jo ikke noget der kan spille MVS?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 24/11-09 21:35 
Koster en MVS og et par spil ikke mindre end 250$?
NaieraNaieraSkrevet 24/11-09 21:38, rettet 24/11-09 21:38 
Så skal man bare lige huske også at købe en Supergun, og de hænger ikke på træerne, medmindre man er klar til at punge ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
nerosnerosSkrevet 24/11-09 22:31, rettet 24/11-09 23:16 
Præcist :-)

Det er sku lige før det bedste er at købe en Neo Geo AES og så en MVS converter mk2 bagefter så slipper man for at bruge penge på en Supergun og man sparer på pladsen :D

Man kan jo få MVS titler smidt i nakken på ebay :O
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 24/11-09 23:45, rettet 24/11-09 23:49 
Den løsning ville jeg undgå..Der skulle der være en masse spil der ikke virker ordenligt med Super MVS converter II, nogle spil viser glithes og andre lyd og skaleringsproblemer. Det er bare surt at converteren promoveres som om den skulle være 100% kompatibel med alle MVS spil :(

Der var en tråd på neo-geo.com omkring problemerne med converteren, kan ikke lige finde den nu.. men prøver lige at finde et link

En lille forsmag på herlighederne
nerosnerosSkrevet 24/11-09 23:55, rettet 25/11-09 00:11 
I know men der er kommet en ny af slagsen i 2006 den skulle ikke have de problemer, men det kan godt være det er den samme du snakker om?

Taget ud fra guiden:
I had read good and bad comments about these adapters comments like they where flimsy,where prone to getting stuck had sound and video problems and i knew any mvs game post 1999 was encryted and would not work plus the phantom 1 converter was expensive and hard to find.Then i came across the super mvs converter mk2 by neoteam 2006,i purchased one paid 100 pounds inclusive of express shipping found all my mvs carts worked fine via the converter on my aes console without sound or graphical glitches and was easy to insert and use including metal slug,x,3,snk vs capcom,garou mark of the wolves,tophunter,puzzle bobble,strikers 1945 plus.

Læs f.eks hvad ham her skriver :-)
Bashful Neophyte
T.L.OT.L.OSkrevet 25/11-09 00:23, rettet 25/11-09 00:24 
Folk har lidt forskellige meninger om converteren, men måske kan du få noget nyttigt ud af denne tråd.. personligt er jeg ikke meget for at converteren ikke virker optimalt, men det er vel en smagssag :) ville nok hellere sætte pengene i en SuperGun eller købe et AES spil..

Link
SumezSumezSkrevet 25/11-09 01:25 
neros>
Man kan jo få MVS titler smidt i nakken på ebay :O

Arrh, det kommer an på hvilke titler man går efter. Forskellen på dem og AES-titlerne er dog at MVS-spillene bliver billigere med tiden. Du skal også være opmærksom på bootlegs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 25/11-09 10:11, rettet 25/11-09 12:36 
Ja jeg har også læst at der er mange bootlegs derude :-/ Angående det med den converter ser jeg på når tiden kommer, men jeg er da også lidt skeptisk når der er folk som har vrøvl med den og spillene ikke virker optimalt, men kan det ikke have noget at gøre med at folk bruger bootlegs på den?

Er der ikke nogen herinde som har sådan en mk2 converter som kan afkræfte/bekræfte det?

T.L.O dit link virker vist ikke?

Edit: nu gør det :-)

Ok ja folk har vist lidt problemer med scaling og andet møg. Men jeg tænker på hvis det kun er i Metal Slug serien, og jeg er ked af det drenge men de spil siger mig altså ikke noget, gør det mig ikke noget. Det er så lidt skidt at der også er problemer med Last Blade og Fatal Fury serien, men dem kan man så bare købe som AES. Jeg er nok mere interesseret i Blazing Star, Pulstar, Puzzle Bobble 2 og Samurai Spirits IV :-)
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/06-13 19:48 
Bringer lige liv i en gammel tråd:

Hvis jeg køber en AES.
Hvor mange gode spil er der til under 300kr, og navn på dem?
(med 2013 spil priser)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 02/06-13 19:50, rettet 02/06-13 19:51 
Samurai Shodown 1 og måske 2.

Du får meget, meget lidt at spille, hvis du ikke kan eller vil give mere end 300,- per spil. Jeg gav 850,- for KOF 2001 i forrige uge, og det var klart det billigste jeg har set det til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/06-13 19:51, rettet 02/06-13 19:52 
Sidder lige og kigger på ebay.... der er en del under 30£ men det er nok som jeg troet.... dem ingen vil ha' :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 02/06-13 19:55 
Ja, det er ofte noget gammelt lort. Men det er realistisk at få de første Shodown-spil til meget få hundrede kroner. Derudover aner jeg ikke hvad det skulle være.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-13 20:28 
Køb en MVS i stedet. Med en unibios kan den det samme som AES'en og mere til. Eneste forskel er at maskinen ikke er nær så køn som AES'en. Og så ved jeg ikke om AES kører en mere normal refresh-rate? Hvad siger din XRGB Naiera?
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 02/06-13 20:32 
Hvis du snupper en MVS løsning, kan du få den som du vil have den :D Men ja, priserne er som skrevet også en hel del billigere på MVS spil, så hvis man gerne vil have nogle gode titler, er det værd at tage med vil jeg mene.

Kunne dog godt forsestille mig at det er mere lækkert at have et komplet AES spil i hænderne, frem for et MVS cardridge :D
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 02/06-13 20:34 
MVS-spil er jo generelt bare grimme :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-13 20:35 
Sådan hvad cartridge-udformingen angår så vil jeg mene at de er nogenlunde lige grimme :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
--Skrevet 02/06-13 20:35 
Synes nu de er charmerende nok. Specielt når de forskellige titler kommer i forskellige farver :D Synes mit Metal Slug X i transparent blå er lidt haps :D
Spiller nu: Animal Soccer World
NaieraNaieraSkrevet 02/06-13 20:36 
Neon-grøn og lyserød er også fedt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/06-13 20:40 
Hmmm men hvis man godt vil ha mvs til at line en konsol? Er den så ikke 2-3 gang dyre end en aes? De ligger på 700-1000kr
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/06-13 20:41 
Tænker på de mvs som er bygget færdig
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-13 20:42 
Det kommer jo an på hvordan du vil have den skal se ud og om du kan gøre det selv. Men uanset er der masser at spare på spillene, så det er i længden den klart billigste løsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/06-13 20:47 
Hmmm ja, vil lige tænke mig om... Jeg havde så meget håbet på neo geo x, men har set den i aktion , og den bliver det ikke. Så ind til vider er det mame den står på...
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-13 20:49 
Apropos så skal du passe på når du køber MVS og AES-spil. Der er overraskende mange piratkopier i omløb.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 13/06-13 20:37 
Har muligheden for at bytte mig til en AES, men uden PSU. Er der ikke en PAL PSU fra min konsol list som jeg kan sætte til en JAP AES?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KillerBean2KillerBean2Skrevet 13/06-13 23:18 
Det kommer an på, hvilken revision af motherboardet, der er i maskinen. Nogle skal bruge 5v, andre kan bruge de alm. 8-12v.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 13/06-13 23:41 
Ellers duer en universal-strømforsyning vel altid.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/06-13 16:20 
Har jeg lavet en dårlig neo geo aes handel ?

En AES konsol
PSU
av kable
(AES stor arkade) controller
(neo geo cd) controller
1 spil CIB - KOF99

1200 kr
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 18/06-13 17:05 
Den er ikke dum i hvert fald
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 18/06-13 17:15, rettet 18/06-13 17:15 
Ganske fint hvad er serialnr. på AES'en og har den guld logo ?
Bashful Neophyte
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/06-13 17:24, rettet 18/06-13 17:25 
Ja til guld logo
90a207773 .... Hvorfor? Har det noget med værdien at gøre?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 18/06-13 17:47 
Serienummeret har at gøre med hvor godt et RGB-output maskinen har. Jeg kan ikke huske hvilke der er gode, men hvis den du har er "dårlig", så kan du få den modificeret.

Jeg spiller KOF '99 lige nu, og jeg synes det er rigtig godt. Jeg gav selv 640,- for det for nyligt :) Så du har lavet en RIGTIG god handel, der!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/06-13 17:51, rettet 18/06-13 17:56 
Søgte lige hurtig rundt, viste intet om serienr. Men hvad jeg kan se? Så er det mellen 20.000 og 30.000 men skal leder, og holde sig indenfor 90.000 :( pis!!! Jeg er langt over...

Men godt at spillet er noget værd :) det hjælper lidt på det.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 18/06-13 18:03 
Konsol og controllere er i sig selv jo også rigeligt værd. En unboxed AES-controller koster mindst 350,- med forsendelse, og den anden er da OK til når du får folk på besøg.

Som sagt, så kan de "forkerte" AES-modeller modificeres. Der burde være en her på P:R, som du kunne overtale til at gøre det :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/06-13 18:50 
Nogle der kan hjælpe med om det er gode AES spil?
om hvad jeg skal max gi' for dem? hvad tilbud skal jeg gi ham?


Neo Geo AES hjælp
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
224 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig