X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sonic 3 og Michael Jackson?


Svar
silverstarsilverstarSkrevet 01/09-08 22:43, rettet 01/09-08 22:45 
Her er lidt guf til konspirations-teoretikerne eller blot lidt interessant læsning for Sega-interesserede.

Start her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sonic_the_Hedgehog_3#Music_controversy

Se så her:
http://www.youtube.com/watch?v=JbVM-l2Oku4

Slut her (især de to mp3-mixes midt på siden):
http://www.sonic-cult.org/dispart.php?catid=1&gameid=3&subid=2&artid=16


Jeg ved ikke helt om jeg køber den, men der er helt sikkert nogle bemærkelsesværdige sammenfald mellem musikken fra Sonic 3 og nogle af Michael Jacksons numre. Om der blot er tale om at der er hentet inspiration fra de to lejre, eller om MJ reelt har haft en musikalsk finger med i spillet i Sonic 3 vil jeg ikke konkludere på, men tanken er da interessant :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Alf81Alf81Skrevet 01/09-08 22:54 
Jamen, er det ikke alm kendt fakta, at Michael Jackson skulle have lavet noget af musikken til Sonic 3, men i sidste ende bakkede ud?
Ting om dét og pis.
seebergseebergSkrevet 01/09-08 22:59 
Et ord: Fedt!
Genesis does what Nintendon't!Spiller nu: Uncharted 3: Drake's De..., Forza Motorsport 5, Donkey Kong Country: Tr...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 23:44 
Ice Cap og Carnival Night lyder i hvert fald meget som hans sange. Det er da ret sejt. De numre der var udskiftet på PC versionen lød heller ikke som om de var på samme niveau som dem man kender.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Alf81Alf81Skrevet 01/09-08 23:53 
Arh... Ice Cap synes jeg nu ikke lyder ret meget som Michael Jackson. Men Carnival Night derimod, lyder nærmest som noget der er taget direkte fra et af hans album.
Ting om dét og pis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/09-08 23:55 
Ice Cap er selvfølgelig efter hans musik er speeded up :) Credits musikken havde jeg lidt svært ved at høre, men jeg gad nu heller ikke spole tilbage for at lytte igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/09-08 10:08, rettet 02/09-08 10:08 
Skægt, lige netop credits musikken synes jeg netop var slående, det er stort set 100% det samme nummer! Det er lige før jeg tror på den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 04/09-08 22:55 
Får helt lyst til at få fat i Sonic 3. Savner Michael Jackson en skam han skulle udnyttes økonomisk af pædofile børn og deres forældre.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DommergaardDommergaardSkrevet 04/09-08 23:06 
Born2Play>
... pædofile børn og deres forældre.

Pædofile børn?! :)

Nevertheless, en skam at det skulle gå så galt, men vi har stadig minderne!
silverstarsilverstarSkrevet 05/09-08 00:18, rettet 05/09-08 00:19 
Born2Play>
... pædofile børn og deres forældre.

Hehe :)

Dommergaard>

Nevertheless, en skam at det skulle gå så galt, men vi har stadig minderne!

Enig, Michael Jackson er et grumt eksempel på at talent, rigdom og berømmelse ikke nødvendigvis er den sikre vej til lykke.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Zzap!Zzap!Skrevet 06/09-08 22:07, rettet 06/09-08 22:09 
Det skal lige nævnes at det er Teddy Riley der er ansvarelig for lyden på Dangerous, hvor de fleste af eksemplerne er taget fra.
Den sound han opfandt (før Dangerous); "New Jack Swing", var *meget* populær og kopieret på det her tidspunkt. Så det ville ikke være mærkeligt, hvis det bare var nogen der havde efterlignet Teddy Rileys lyd (endnu engang).
Det er i hvert fald hvad der sker på det jap. soundtrack til Sonic CD (som er US OSTtet laaangt overlegent). Der er masser af New Jack Swing sound. Skulle MJ så også have lavet dét?
Born to kill space
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/09-08 01:18, rettet 07/09-08 01:28 
Nu er Sonic CD JAP og PAL soundtracket det samme. Synes ikke det minder om hverken Michael Jackson eller musikken fra Sonic 3. Desuden kom Sonic CD før Sonic 3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 07/09-08 02:09 
Jeg synes det er rigtig tydeligt med især Credits / Stranger In Moscow og så Carnival Nights. Super fedt :-)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 03/12-09 22:21 
Åbenbart noget om snakken...

According to the official Michael Jackson publication Black & White, the French magazine interviewed composer Brad Buxer who confirmed that he and Jackson worked on Sonic the Hedgehog 3’s soundtrack.

B&W: Can you clarify the rumor that Michael had in 1993 composed the music for Sonic 3 video game, for which you have been credited?

Buxer: I’ve never played the game so I do not know what tracks on which Michael and I have worked the developers have kept, but we did compose music for the game. Michael called me at the time for help on this project, and that’s what I did.
And if he is not credited for composing the music, it’s because he was not happy with the result sound coming out of the console. At the time, game consoles did not allow an optimal sound reproduction, and Michael found it frustrating. He did not want to be associated with a product that devalued his music.

B&W: One of the surprising things in this soundtrack is that you can hear the chords from Stranger in Moscow, which is supposed to have been composed later.

Buxer: Yes, Michael and I had composed those chords for the game, and it has been used as base for Stranger in Moscow.


"Michael Jackson was a composer for Sonic 3 soundtrack"
SumezSumezSkrevet 04/12-09 09:33 
Whaaaaaaaaaat O___O
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 04/12-09 14:54 
No surprise :b
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-09 15:11, rettet 04/12-09 15:13 
Det kom heller ikke som den store overraskelse for mig, men det gør da heldigvis hverken Sonic 3 eller Michael Jackson dårligere på nogen måde :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/12-09 15:36 
Jeg synes tvært imod det gør MJ bedre. Musikken i Sonic 3 er superfed, langt bedre end noget man kan finde på mandens albums. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ildfiskildfiskSkrevet 15/12-09 15:39 
Jeg kan varmt anbefale sega-16's artikel om emnet. Følg blot dette link:

Link...
SEGA died with the Dreamcast
SumezSumezSkrevet 15/12-09 16:06 
Sonic 3 har virkelig et fedt soundtrack, og jeg tvivler på at Jackson selv kunne lave noget bedre, men jeg kunne godt tænke mig at høre de oprindelige numre, der har været så mange rygter om eksisterer et eller andet sted.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 16/12-09 11:11 
Så er der jo også Bridge Zone fra Sonic 1 til MS/GG:
http://www.youtube.com/watch?v=azzoPlYhY08

Og Janet Jackson's Together Again (omkvædet fra ca 1:25)
http://www.youtube.com/watch?v=MROVvcmSyeI
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/12-09 19:42 
1up har en artikel om game music ripoffs!

Link...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
silverstarsilverstarSkrevet 20/12-09 21:34, rettet 20/12-09 21:45 
Der er helt sikkert en sammenhæng mellem Sonic The Hedgehog's "Bridge Zone" tema og Janet Jacksons "Together Again", men hvem stjal fra hvem? Sonic 1 til MS udkom i 1991 iflg info-siden her på P:R, men sangen Together Again var at finde på CD'en The Velvet Rope fra 1997.
Artiklen fra 1 UP anklager Sonic 1 for at "stjæle" fra Janet, men det er da vist den anden vej rundt?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JesperJesperSkrevet 21/12-09 07:09 
Nu kan en sang jo godt være skrevet rigtig mange år før den bliver udgivet - så det kan blive meget svært at afgøre...
HeroldHeroldSkrevet 21/12-09 08:28 
Men det er svært at stjæle noget, der endnu ikke findes officielt. Så længe det ikke er fastlagt, hvornår Together Again er skrevet, så er det ikke til at sige, at Sonic har stjålet den.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 21/12-09 09:43 
Born2Play>
1up har en artikel om game music ripoffs!

Besynderligt at både Mark of the Wolves og Doom slipper igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 21/12-09 16:37 
Det kan jo sagtens være at Together Again er opståe af nogen "musikalske kruseduller", dele af melodien kan have været skrevet mange år inden en sang udkommer.
dRxLdRxLSkrevet 05/10-13 00:54 
Så skulle den ged vidst være barberet færdig:

http://www.gametrailers.com/full-episodes/zo88qk/pop-fiction-episode-39--sonic-3--michael-jackson
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig