X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Underskrift tråden


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 01/09-08 14:01 
ANIMA - foreningen for alle dyrs rettigheder.
http://www.anima.dk/phpPETITION/phpPETITION/index.php
Underskriftsindsamling for en pelsfri mode.(ved godt jeg ikke burde spise kød så, men hadder man skal dræbe dyr for at få en klam pels)
Hoid to colony C05 where the computer is...
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/09-08 14:09 
Done!

Jeg vil til enhver tid støtte alle, der kæmper imod den klamme pels industri.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
nerosnerosSkrevet 01/09-08 14:12 
Gjort!
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/09-08 14:21 
Synes der er en verden til forskel på kød i mad og pels som mode (selvom stort set alle medlemmer af Anima er vegetarer).

Jeg elsker bacon, men pels er simpelthen bare smagløst, og jeg fatter ikke at det stadig kan være accepteret i et moderne samfund.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 01/09-08 14:41 
Enig - det er to vidt forskellige ting. Den ene er et basalt overlevelses instinkt (vi er rovdyr - en anden diskussion er vores behandling af slagtedyr) - den anden er vores forfængelighed som dyr lider for - det er til at brække sig over.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
HeroldHeroldSkrevet 01/09-08 19:19 
Jeg kan skam godt se det smarte i at gå med pels... Hvis man selv har lettet røven og jaget dyret. Dét er naturligt. Det er mink i bur ikke.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/09-08 19:57 
Herold>
Jeg kan skam godt se det smarte i at gå med pels... Hvis man selv har lettet røven og jaget dyret. Dét er naturligt. Det er mink i bur ikke.

Jeg kunne ikke selv have sagt det bedre. Jeg har det på samme måde med burhønseæg og "lørdagskylling", det er sgu også for klamt :(
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 01/09-08 19:58 
Lørdagskylling er det klammeste lort nogensinde og tænk det åd man meget af engang i 90'erne....!
Bashful Neophyte
enfenenfenSkrevet 01/09-08 20:01 
Done!
What is the Matrix?
BifkimBifkimSkrevet 02/09-08 18:47 
Så har jeg også gjort det.

Fantastisk idé.
Jeg har aldrig kunne fodrage eller forstå pels industrien.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
BeanoBeanoSkrevet 02/09-08 20:28 
Rigtige mænd har selv pels - kunstige tilsætningsstoffer unødvendige ;)
JAAJAASkrevet 02/09-08 20:39 
Jamen fangerne siger, at babysælerne slet ikke lider, når de får smadret kraniet med gentagne og (åbenbart) ikke altid velrettede slag.
BazeBazeSkrevet 02/09-08 20:50 
Done.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 22/10-08 10:34 
Gør noget for Mother Earth.
http://klimaunderskrift.vattenfall.dk/
Hoid to colony C05 where the computer is...
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/11-08 15:00, rettet 04/11-08 19:10 
Hjælp burhønsene.

Her
Hoid to colony C05 where the computer is...
GreaseballGreaseballSkrevet 03/11-08 15:50 
KroeboCop>
ANIMA - foreningen for alle dyrs rettigheder.
http://www.anima.dk/phpPETITION/phpPETITION/index.php
Underskriftsindsamling for en pelsfri mode.(ved godt jeg ikke burde spise kød så, men hadder man skal dræbe dyr for at få en klam pels)

Det skal så nævnes at ikke alt pels er lige ondt. Ja, pels fra truet dyr og baby sæler ikke godt. Ligesom at holder små aktive rovdyr som mink og ræve i bur.
Men en jakke med f.eks sælskin. Sælskin som en fanger har fået de rigtige penge for. Taget fra et dyr hvor de bruger meget af det til mad.
Skin jakker.. hvor mange har ikke en god skin jakke. Det skin kommer som regl fra en ko. En ko som sikker er endt som bøffer et sted.
At bruge pels eller skin fra dyr er noget vi har gjort i lang tid. Så længe vi også behandler dyret med respeskt og bruger kødet fra til at blive mætte i så har jeg ikke dårlig samvitighed.
Frigående køer eller griser f.eks. Vi er kødspisere fra naturens side.

Heh.. sjoveste ting jeg har set på TV var en gut der råbte op om at pels og kød er mord. Glemte lige at den læderjakke han havde på, den var nok ikke plukket fra et træ XD
KroeboCopKroeboCopSkrevet 03/11-08 16:02, rettet 03/11-08 16:02 
Ja det godt man kan bruge endnu mere fra en ko eller hvad det nu er, end kødet. Bare det ikke kun er for skindets skyld, de ikke lider eller hvis de er i limited edition, har jeg det fint med det :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig