X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mit liv er ødelagt...


Svar
dchangdchangSkrevet 27/06-03 12:19, rettet 27/06-03 13:06 
Fik lige et brev i posten idag, som har sat mit pis for hårdt i kog. Det hele drejer sig om at jeg skylder Tiscali nogle penge for noget gammelt internet. Jeg delte en 2Mbit forbindelse sammen med min bedste ven (dengang).

Tiscalis første regning kom først efter 9 mdr, selvom vi rykkede flere gange. Den lød på 11.000,-. De penge vi havde sat til side til regningen var selvfølgelig brugt. Vi var dumme teenies, så det var fortjent nok. Men så skred min bedste ven selvfølgelig fra regingen (flink ven), og fordi jeg havde tegnet abonnementet sad jeg med lortet alene.

Sagen blev så overdraget til Intrum Justitia, og vi aftalte at jeg skulle betale 500 kr. om måneden. Det gik osse fint lige med undtagelse af et par måneder hvor jeg var på bistand, og hvor jeg fik lov til at springe et par indbetalinger over. I den samtale nævnte damen så at der intet ville ske bare jeg fortsatte med at betale, når aftalen gik igang igen. Så det har jeg gjort.

Nu har Tiscali så kigget om de har fået nogle penge ind, og de har så vurderet at jeg har misligeholdt aftalen. Så de har indmeldt mig i RKI uden varsel! Og jeg kommer ikke ud før jeg har betalt. Og fyren jeg lige har snakket med hos Intrum Justitia sagde bare, "det kan jeg desværre ikke gøre noget ved". Selvom en af hans kollega har rådet mig til at gøre som jeg hidtil har gjort.

Jeg er lige flyttet sammen med min dejlige kæreste og har endelig fået vendt skuden (starter på min drømme-elevplads tirsdag), og så kommer der sådan noget pis her.

Jeg har det lidt ligesom Michael Douglas i Falling Down nu, jeg kunne godt lige gå på et spree i Intrum Justitia's kontorbygning. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 27/06-03 12:29, rettet 27/06-03 12:29 
jeg er ret sikker på, at RKI ikke må registere dig, medmindre du har erkendt skyld, men stadigvæk.... Men du har jo vedkendt dig skyld. Jeg ved det ikke, da jeg ikke læser jura.

Men jeg læser nyhedsgrupperne dk.forbruger og dk.jura og der er ofte sager oppe, hvor folk beklager sig over Tiscali, som vist ikke altid formår at overholde reglerne, så jeg synes bestemt ikke du bare skal finde dig i det.
Mit råd til dig er; evt. spørg/søg via google groups i dit nævnte grupper eller endnu bedre henved dig til retshjælpen her i Aalborg. Her kan du få lidt gratis rådgivning og måske få en vurdering, hvad du skal gøre.

Medmindre andre herinde kan hjælpe?

Retshjælp i Aalborg
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
dchangdchangSkrevet 27/06-03 12:31 
Okay. Tak. Jeg skal ihvertfald gøre et eller andet. Jeg kan bare ikke forstå at de må registrere mig i RKI uden varsel. Tiscali skulle bare en ordentlig omgang tæv, så kunne de lære de. Sorry for mine primale udtryk, men jeg er bare pissed.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
BlossomBlossomSkrevet 27/06-03 12:53 
Hejsa Dchang!
Beklager meget, men det er faktisk fuldt lovligt det de gør. Virksomheder har ret til uden varsel at indberette èn kunde til RKI så snart de mener en betalingsaftale er misligholdt. Derefter får man så bare et brev dumpende ind af døren om at man nu står som dårlig betaler i RKI.
Jeg prøvede det da jeg blev 18 og skulle have min mobil over i eget navn.. (kvinde-genet du ved) ;-)
Hvis du har noget skriftligt på at du fik de betalingsfri måneder på grund af din bistand, så ville jeg nok samle det hele, lave kopier, ringe til Tiscali og sige at du har dokumentation for at du fik lov ikke at betale de par måneder. Hvis de vil have den dokumentation så send den til dem.
Bliv ved med at ring ind til dem indtil der kommer et eller andet fornuftigt ud af det..
Desværre er det ofte sådan at virksomhederne har de bedste kort på hånden. Du skylder dem jo trods alt pengene..
Men en anden ting er, at hvis ikke din kæreste og dig ligefrem skal til at have hus eller kreditkort eller lign. så kommer det ikke til at betyde så meget for dig.
Man kan stadig låne penge i banken selvom man er i RKI. Du kan bare ikke købe ting på afbetaling, men det føles sq. også meget bedre at vente til man har sparet op, og det så er ens eget...
Held og lykke med det, og op med mulen.. Det går nok..
c¨,) WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII !!! c¨,)Spiller nu: Harvest Moon: A Wonderf..., Metroid Prime: Pinball, New Super Mario Bros.
dchangdchangSkrevet 27/06-03 13:00 
Tak for opmuntringenerne, det er påskønnet. Jeg kan bare ikke forstå hvordan Tiscali kan blande sig ud af den blå luft når de har overdraget sagen til Intrum Justitia, som osse sætter reglerne.

Og jeg har selvfølgelig ikke navnet på den *bliiip* ;-) som jeg snakkede med. Det er håbløst hvordan nogle firmaer i bestemte brancher må have lov til at pule deres kunder. Tele og adsl-selskaberne har åbenbart frit lejde.

Jeg ved godt at det ikke er så slemt, det er bare princippet. Og desuden er jeg så rebelsk at jeg nok skal få mig slanget ud af det. Been there, done that.

Men kunne de ikke have ringet i mandags, det er alligevel en lortedag... *gg*
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 27/06-03 13:01 
Hvis du sender kopier til dem, så send det anbefalet! Så kan du bevise, at du har sendt ting til dem. Det er altid en god ide, når man er ude i sådan en sag.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
dchangdchangSkrevet 27/06-03 13:06 
Ja, men jeg har ikke sendt noget til dem. Jeg har bare betalt min regning som altid. Da han sagde at den var misligeholdt spurgte jeg osse hvornår. Så sagde han 7 måned år 2002. De er sgu hurtigopfattende derinde.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
dRxLdRxLSkrevet 27/06-03 13:20 
Tiscali er nogle svin, jeg har også haft problemer med dem. Jeg fortryder så meget at jeg lod mig tryne den gang uden at gå til forbrugerombudsmanden eller et lignende organ.

Jeg tror jeg kunne have vundet min sag.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dchangdchangSkrevet 27/06-03 13:39 
Jeg ville bare ikke vide hvor jeg skulle henvende mig næsten. Men mandag tager jeg ud til den frie retshjælp, og ser om de kan hjælpe mig.

Jeg ville ønske at regeringen greb ind over for de her firmaer. Når de bliver sat på bænken, siger de jo bare at de nok skal forbedre det. Men det sker jo aldrig.

Vi lever i et dejligt men til tider outlaw-agtigt land.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 27/06-03 13:47 
Det bedste man kan gøre når man taler i telefon med nogen, og der opstår lidt kludder, er at forholde sig roligt, bede om deres navn, og så om at tale chefen.

Det er nemlig så pisseirriterende når man har fået noget at vide, men ikke har en chance for at huske hvem man snakkede med.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 27/06-03 13:51 
Eller endnu bedre, få det på skrift :=)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RJKRJKSkrevet 27/06-03 13:54 
Hvad er det galt med de her telekommunikationsfirmaer? Jeg vil slet ikke udtale mig om TDC's forretningsmetoder og nu har jeg så lignende problemer med CyberCity.

Jeg gik fra et dialup fastpris abbonnement til et (billigere...) ADSL-abonnement tidligere på året. Af papirene fremgik det klart og tydeligt, at man ikke skulle være bange for at komme til at betale for begge abonementer; det videregik bare automatisk.

Det fandt jeg så ud af, at det ikke gjorde (på den hårde måde) og der blev ringet til dem. Nu skulle man så ringe og opsige det... Men det blev så gjort i starten af en måned og det var "slet ikke noget problem - du får bare pengene tilbage for resten af måneden på det nu lukkede abonnemt, som du har betalt per forskud."

Fint, og så tænker man ikke mere over det. Indtil man gennemgår regnskab og ser at man IKKE fik de pågældende penge tilbage og oven i købet har betalt for endnu en måned på det lukkede abonnement!

Oven i har de udsendt tre ubegrundede rykkere (betalingen var indbetalt op til fem dage før sidste betalingsdato) og en enkelt gang lukket linjen for manglende betaling, selvom den var betalt. Ikke engang på min kundeemail fik jeg noget at vide og da jeg ringede for at få dem til at gøre noget ved det næste dag, krævede de minsandten penge for at "låse linjen op" - selvom de kunne se at betalingen var gået ind! Ting som at linien går ned og at man pludselig har "brugt" en masse ekstraminutter på dage man slet ikke har været hjemme, er bare mindre ting...

Endelig har de så valgt ikke længere at svare på emails ved henvendelse til kundeservice, hvilket blot gør det hele endnu mere uacceptabelt. Nu skal jeg have taget mig sammen til at skrive et klagebrev til dem og så håbe, at de svarer på det.

Undskyld sproget, men hvad fanden er det for en måde at behandle én, der har været fast kunde ved dem i syv år!?
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/06-03 13:57 
Det er sgu surt :-(
Håber du klarer den?

Og så husk det gamle ordsprog: "Vælter livet dig omkuld - tag ud og drik dig fuld" eller noget...
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
majjohamajjohaSkrevet 27/06-03 13:59 
Brug Galnet's Internet dem er der ingen problemer med og så er de billige
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/06-03 14:04 
RJK - Det er desværre ikke et enkelt stående tilfælde - Har haft lignende problemer.
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
RebelheartRebelheartSkrevet 27/06-03 14:06 
dchang >
Men kunne de ikke have ringet i mandags, det er alligevel en lortedag... *gg*

Dårlige nyheder kommer *altid* lige op til en weekend. Sådan er det bare.
Gud ved hvilke breve, som jeg kan forvente, at jeg modtager fra posten idag? ;-)
dchangdchangSkrevet 27/06-03 14:21 
Det værste er nu at ulykker sjældent kommer alene. Når jeg kommer hjem fra arbejde ligger der nok et brev fra kæresten om at hun er skredet, og en besked på telefonsvareren om at de ikke kunne bruge mig som elev alligevel. Så tænder jeg så en smøg og lighteren sprænger i luften. Så vil jeg prøve at slukke ilden med det våde håndklæde jeg lige kan skimte ud af min brændende øjenkrog. Det viser sig så at være en benzinklud som kæresten har brugt til at rense sin cykelkæde med da hun skred. Und so weiter. *gg*
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 27/06-03 14:35 
*lol*
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
JuggernautJuggernautSkrevet 27/06-03 14:35 
*MEGALOL* Op med humøret du :-)

-Juggernaut
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
majjohamajjohaSkrevet 27/06-03 14:38 
Det skal nok gå Dreamcast dreng ;)
dchangdchangSkrevet 27/06-03 15:24 
Takker! Ja det går nok. Nu må jeg drikke mig basket i aften, det hjælper nok lidt.

Ellers søger jeg gældssanering og flytter til Katmandu. Nogen der har en strøm-converter til DC og SNES???
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
majjohamajjohaSkrevet 27/06-03 15:26 
Hehe, nej desværre prøv lik-sang hehe
MobyMobySkrevet 27/06-03 17:10 
dchang >
Ellers søger jeg gældssanering og flytter til Katmandu. Nogen der har en strøm-converter til DC og SNES???

Flyt dog til Snägkerborg og skift navn til DJ John.
Håber sgu dit problemer løser sig.. ;)
KTCKTCSkrevet 27/06-03 17:25 
Jeg havde også problemer med Tiscali, da jeg opsagde mit ADSL-abonnement for et par år siden.

De sendte mig en regning for Internet-forbrug, selv om de havde modtaget routeren forlængst. Godt klaret at bonne mig for Internet, når jeg ikke har udstyret til det...

Så ringede jeg til dem og fik at vide, at jeg skulle ignorere regningen og at de kunne se at jeg ikke skyldte dem noget. Fint nok...

Men så fik jeg et stykke tid efter en skrivelse fra Intrum Justitia, hvorefter jeg blev ret negativ.
Jeg forklarede dem sagen og de bad mig sende de nødvendige beviser.
Siden har jeg ikke hørt noget, så jeg går ud fra at sagen er iorden nu.

Tiscali har ikke styr på en skid! Image var super-fedt, World Online begyndte at vise store svagheder og Tiscali er fuldstændig i lort!
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 27/06-03 17:28 
Ja de vinder vist ikke nogen popularitets-konkurrencer lige foreløbigt.

Men enten gør jeg som Moby anbefaler, eller så flytter jeg til Spanien og åbner min egen one-of-a-kind pølsevogn/retro-gameshop.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
KTCKTCSkrevet 27/06-03 17:34, rettet 27/06-03 17:34 
Nej, det ville da være synd!

Cheer up, økonomi har givet mange grå hår, men i den sidste ende er penge ikke lig med lykke...

Forresten skriver jeg lige nu fra den maskine, jeg byggede omkring processoren jeg købte af dig :D
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nullernullerSkrevet 27/06-03 21:34 
Det er surt at betale for noget man har brugt, og dobbelt surt at betale sin vens regning og trippel surt at komme i rki.
de teleselskaber har fanden skabt, havde selv et prob med cyber city de sendte mig en regning , dog kun på 800.-
men betalte jeg ikke røg den til incasso med det samme
jeg var et stort ? og da jeg havde meget rod i mine papier
betalte jeg asap. et ½ år senere fandt jeg ud af at min svigerinde havde fået samme brev og hun fandt ud af at det var en fejl og skulle dermed ikke betale, så mit brev var selvfølgelig også en fejl.men nu har jeg styr på mine papier, men træls aligevel...
hold humøret oppe , og husk at du kommer ud af rki efter 3 år mener jeg..
Hilsen Michael
Nu med Xbox 360
dchangdchangSkrevet 27/06-03 21:44 
Er lige kommet hjem og har fået nærlæst brevet. Jeg ringer ind mandag, og får en snak med vedkommende som har sørget for at jeg kommer i RKI. Så må han/hun få mig ud igen, jeg har jo bare gjort som de har bedt mig ved at betale min regning hver måned.

Ellers får de ikke en krone mere. Ikke fordi det betyder alverden at ryge i RKI, det forsvinder jo når man har betalt. Det er somsagt mere princippet. Så må vi se hvad de siger. Eller gør. :-)
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig