X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

X-Factor


Svar
SumezSumezSkrevet 01/04-08 10:09 
Ja, Neros, nu du selv lægger op til en "ophedet debat" skal du få det:

neros>
X-factor er noget af det bedste TV i dansk fjernsyn i de sidste 10 år. Ligegyldigt hvordan man vender den så er det god underholdning. Efter alt det andet lort som bliver vist så er dette kvalitet. Synd for dem som skal betale af deres dyre lommer... Men det skal nok tages i en anden tråd.

Hvad mener du med "lidegyldigt hvordan man vender det"?
Jeg synes at det faktum alene at programmet overhovedet ikke er den mindste smule underholdende (og jeg spiller ikke elitær, selv jeg indrømmer at jeg ser American Idol auditions for at grine af folkene og de charmerende dommere), er et meget godt udgangspunkt.
Jeg ved ikke hvad der er værst, de komplet uinteressante sangere (hvad er der også gået galt i vores samfund, der gør at folk der kan synge rent er mere interessante end folk der kan LAVE MUSIK?), eller de enormt falske dommere. Det er så tydeligt at ham den skaldede har fået at vide at han bare skal prøve at komme med svinere. Det lyder slet ikke som om han mener noget af det han siger, og det gælder i mindre grad også for de andre dommere. Der tager jeg i det mindste hatten af for Simon Cowell, der rent faktisk er sig selv.

Men ja, familien Danmark er underholdt, og Ekstrabladet kan tjene en masse penge med at smide det på forsiden hver eneste uge (bemærk: EKSTRABLADET!), så der er ingen tvivl om at det virker på størstedelen af Danmark. Men Nik & Jay sælger også en masse albums, og de nye Far Til Fire film sælger bedre end de film, der rent faktisk er værd at se. Bare fordi familien Danmark ikke stiller store krav til underholdning, behøver man ikke gå efter laveste fællesnævner. Men desværre råber pengene jo højere end kreativiteten; og nej, jeg prøver ikke at være smart og vurdere hvad der er "kunst", i denne situation er jeg tilfreds med simpel underholdning, hvis det så bare var underholdende...


Det var så mine nærmest overflødige to cents omkring den nuværende underholdningsindustri i Danmark, men jeg er ret sikker på at jeg ikke står alene herinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/04-08 10:16, rettet 01/04-08 10:18 
Var neros' udtalelse om "bedste TV i dansk fjernsyn i de sidste 10 år" osv. ikke ironisk?

Hvis ikke, er jeg rystet :!

Er ellers 100% enig i Sumez's indlæg - jeg er heller ikke "elitær" i mine krav til underholdning, men ligegyldigheden i X Faktor når bare nye højder.
nerosnerosSkrevet 01/04-08 10:45, rettet 01/04-08 10:47 
Det er jo det Thomas Blachman selv siger! Jeg følger ikke med i lort som ekstrabladet og andre møg blade. Jeg ser bare TV.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-08 10:48 
Ja ok, jeg tog den bare som en "overdrivelse fremmer forståelsen", men kan selvfølgelig godt se det sarkatiske udtryk, nu du siger det. ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AmbyAmbySkrevet 01/04-08 10:56, rettet 01/04-08 11:00 
Sumez>
(SNIP)
Det er så tydeligt at ham den skaldede har fået at vide at han bare skal prøve at komme med svinere.
(SNIP)
Der tager jeg i det mindste hatten af for Simon Cowell, der rent faktisk er sig selv.
(SNIP)

Lad mig først slå fast at jeg bestemt ikke er tilhænger af showet. Jeg mener det er fordummende og fast food-agtigt, og der ærger mig at vi lever i en tid hvor sådan noget får prime time, mens serier som The Wire må leve med sendetider midt om natten, fordi der mangler kvalitetesbevidste tvkiggere.

Dog vil jeg sige at jeg betragter Blachmann, som den eneste reele på det show. Hvis man ser de interviews han har været inde i. Deriblandt Deadlinie, synes jeg det står klart at manden virkelig har en passion for musik. I en sådan grad, at han er ret ligeglad med hans egen fremtoning.

Han er den eneste grund til at se showet.

EDIT: Slettede det sidste, fordi JEG ikke havde noget at underbygge det med :)
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
nerosnerosSkrevet 01/04-08 11:03, rettet 01/04-08 11:21 
Men jeg synes faktisk det var et godt show, men det er ikke noget jeg sluger råt. Jeg har en ganske sund indstilling til disse shows. Jeg plejer normalt ikke at se den slags, og det mener jeg! Jeg forherdiger det ikke på nogen måde. Jeg ved godt at det er en kopi af en kopi osv. Men der var et eller andet ved dette show som gjore det interessant og "rørende" Ja i læste rigtigt ;-) Jeg ved ikke hvad det var, men jeg tror kun sådan noget kan opstå i dansk tv. Da jeg normalt begiver mig ud i det højkulturelle medie som ung billedkunstner er dette her ikke noget jeg er så glad for at indrømme skal jeg lige hilse og sige. Men jeg må overgive mig, men hvad avis og møgbladene gør det til er en anden sag for mig..!
Bashful Neophyte
SvovlmunkSvovlmunkSkrevet 01/04-08 13:52 
Jeg forstår slet ikke at dem der hader showet, gider spilde energi på at prøve at overbevise alle andre hvor dårligt det er. Det er en smagssag - jeg var underholdt i langt de fleste shows, ergo har det været god underholdning for mig. Så er den egentlig ikke længere.
BeanoBeanoSkrevet 01/04-08 14:21, rettet 01/04-08 14:23 
Nogen som spilder deres energi i at forsøge at overbevise andre om noget?. I så fald spilder du vel også din energi i forsøget på at overbevise andre at det er godt.

Jeg syntes der er/var 99% bæ (kun Blackmann havde lidt underholdningsværdi i den smule jeg nødtvunget så) - så er den heller ikke længere for mig ;)
SumezSumezSkrevet 01/04-08 14:43, rettet 01/04-08 14:44 
Jeg har også afholdt mig fra at kommentere det så meget som muligt, da jeg netop ikke mener det er værd at bruge tid på.
Men det irriterer mig faktisk grænseløst når man sidder og overhører folk, sidde og diskutere showet intenst i bussen osv., som om det er et koncept der kan tages bare en lille smule seriøst.

Så måske er jeg en gammel bitter mand, men jeg skammer mig faktisk lidt på mit samfunds vejne..


Er iøvrigt ked af det hvis nogen føler sig stødt af mine udtalelser, det er trods alt ikke meningen, jeg forstår det bare ikke..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 01/04-08 15:08 
Jeg synes ikke, det var et specielt godt program, men som musikinteresseret kunne jeg ikke lade være med at se de fleste af de sidste 6-7 gange, hvor der dels efterhånden primært var de bedre deltagere tilbage (jeg sagde *primært*), og hvor der dels var lidt mere spænding over det.

Det mest irriterende, for mig, ved X Factor var, at de gange jeg så det, der sad jeg og savnede intrigerne fra programmer som Popstars og Robinson. Jeg synes normalt, at reality-tv er ret skod, så det er skræmmende, at de seneste 10-15 år store fokus på reality-tv har gjort, at man (eller jeg) sidder og savner alt det slibrige fyld i et mere "pænt" program som X Factor :/

Men det er måske i virkeligheden programmets største problem: Det var for pænt, på den dårlige "Melodi Grand Prix med pinlige studieværter og dommere"-agtige måde.
nerosnerosSkrevet 01/04-08 15:20, rettet 01/04-08 15:31 
Sumez>
Jeg har også afholdt mig fra at kommentere det så meget som muligt, da jeg netop ikke mener det er værd at bruge tid på.
Men det irriterer mig faktisk grænseløst når man sidder og overhører folk, sidde og diskutere showet intenst i bussen osv., som om det er et koncept der kan tages bare en lille smule seriøst.

Altså det med hvad man skal tage seriøst eller trække på skuldrende af kan i godt stikke skråt op. Hør nu her der er sikkert også folk som synes vores hobby, og det som der bliver diskuteret på P:R er noget man ikke skal bruge sin dyrebare tid på og computerspil ikke har nogen form for underholdings værdi osv. Det kan vi være noget så gruligt ueninge om. Men at kalde X-Factor for et meningsløst underholdings program er helt ude i hampen. For hvorfor var der så mange mennesker i lille DK som fuldte med på skærmen hver fredag. Omkring 3 millioner danskere så det. Så helt ved siden af er det ikke. For mig var det ganske simpelt et godt underholdnings program. Fatter ikke folk kan blive så forarvet over sådanne ting der er sku andre ting som man burde rynke på næsen af end X-factor i DK.
End of line!
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 01/04-08 15:22, rettet 01/04-08 15:23 
neros>
Men at kalde X-Factor for et meningsløst underholdings program er helt ude i hampen. For hvorfor var der så mange mennesker i lille DK som fuldte med på skærmen hver fredag.

Der er også millioner af folk der spiser McDonalds hver dag men det bliver deres burgers ikke næringsrigtige af ;)
nerosnerosSkrevet 01/04-08 15:26, rettet 01/04-08 15:34 
Fordi kan man lide X-factor så spiser man også McD mad og ser paradise hotel ikke. Det er fandme firkantet.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 01/04-08 15:33, rettet 01/04-08 15:35 
Man kan så udvide den med at McDonald's mad heller ikke smager særlig godt (smagssag), og der er i det hele taget en utroligt lille mængde mad i, i forhold til hvor meget man betaler. Så godt som samtlige andre fast food steder i Danmark er mere lønsomme at spise hos.

Faktisk en rigtig god analogi til X-Factor, hvis I spørger mig...

jaes>
Det mest irriterende, for mig, ved X Factor var, at de gange jeg så det, der sad jeg og savnede intrigerne fra programmer som Popstars og Robinson.

Okay? Jeg synes netop det var fjollet så meget drama de prøvede at lave ud af noget, der overhovedet ikke er dramatisk! "Åh, Infernal-pigen græder over at stemme sine "venner" ud af konkurrencen". Slap af... :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-08 15:36 
Sumez>
Man kan så udvide den med at McDonald's mad heller ikke smager særlig godt (smagssag), og der er i det hele taget en utroligt lille mængde mad i, i forhold til hvor meget man betaler. Så godt som samtlige andre fast food steder i Danmark er mere lønsomme at spise hos.

Rigtig flot sammenligning.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 01/04-08 15:39, rettet 01/04-08 16:16 
Sumez>
Okay? Jeg synes netop det var fjollet så meget drama de prøvede at lave ud af noget, der overhovedet ikke er dramatisk! "Åh, Infernal-pigen græder over at stemme sine "venner" ud af konkurrencen". Slap af... :!

Det var ikke den slags intriger og drama, jeg tog mig i at savne. Det du nævner, synes jeg også var lidt plat og hører under "Det var for pænt, på den dårlige "Melodi Grand Prix med pinlige studieværter og dommere"-agtige måde."

Det var mere de ting bag-om-scenen, jeg tænkte på. Altså deltagernes indbyrdes forhold, anekdoter fra deres liv og videre af den sti. Sheesh, nu føler jeg mig beskidt igen :/
BeanoBeanoSkrevet 01/04-08 15:40, rettet 01/04-08 15:41 
neros>
Rigtig flot sammenligning.

Ja, ikke helt passende, for alle danskere er ikke tvunget til at betale for at McD kan lave burgers ;)
nerosnerosSkrevet 01/04-08 15:51, rettet 01/04-08 15:51 
Åh nej...Er det virkeligt sådan det forholder sig?

Jaja det er vel smag og behag. Jeg kunne nu finde andre programmer og TV som jeg ville mene jeg ikke gad og betale for og sådan kan det blive ved og ved. Lad det nu ligge jeg har ikke mere at sige i denne tråd om det :-)
Bashful Neophyte
BeanoBeanoSkrevet 01/04-08 15:54, rettet 01/04-08 15:57 
neros>
Åh nej...Er det virkeligt sådan det forholder sig?

Med mindre man bor i en jordhule uden bredbånd internet, TV, radio og moderne mobiltelefon, så skal man betale "medielicens" :!

De dygtige DR folk har fundet nogen...
SumezSumezSkrevet 01/04-08 15:55 
Haha, ja, du kan også finde folk der kan lide McDonald's, og folk der ikke kan, så det skal selvfølgelig have noget at have sagt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 01/04-08 16:08, rettet 01/04-08 16:09 
Lol Haha ja den er god. Eller er den? Kan det være rigtigt at jeg skal betale for at se Pia i fjernsynet hver aften...? Nej vel. Nåh off-topic. Sorry!

Tag mig ud herfra :-)
Bashful Neophyte
happyEDhappyEDSkrevet 01/04-08 16:19 
Det er jo bare det samme, som der altid bliver diskteret herinde, bare med spil istedet.

Det er en smagsag, det er underholdning, man kan enten lidedet eller ej.

Men for mig er der ingen forskel om man er til anime, CSI, basta eller bonde søger brud.

Det er og bliver underholdning.
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
BeanoBeanoSkrevet 01/04-08 16:24 
neros>Tag mig ud herfra :-)

Du må vente på resultatet af SMS afstemningen :)
nerosnerosSkrevet 01/04-08 16:26 
Fnis...

Jeg venter i spænding :D
Bashful Neophyte
King ChaosKing ChaosSkrevet 01/04-08 18:34 
Dark-Light>
The Wire må leve med sendetider midt om natten, fordi der mangler kvalitetesbevidste tvkiggere.


Ja, X-factor er helt sikkert grunden til at DR1 ikke sender The Wire kl 20 om fredagen.
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/04-08 20:47 
Jeg er også lidt af en X-factor skabshader. Jeg høre også om det overalt. Har sådan set været ret ligeglad med disse programmer i lang tid. Hit med dansen, hit på isen, og hvad de nu ellers hedder.

Det som virkelig gør mig, "woooouuuwwww" er hvordan at en helt befolkning, sluger en nar som Blachman råt. Jeg hader mig selv lige nu, for at nævne ham, og boostede hans kæmpe ego. Han virker som en poor mans udgave af Simon Cowell, bare uden hår, britisk sofistikation og charme.
Det er som om at de tre dommere, der er blevet sat ned, leger good cop, bad cop og medium cop. Jeg synes bare ikke der er noget spunk i de tre danskere.
Infernal tøsen, som snakker overfladisk og Remmee eller hvad hans fancy pancy kunsternavn er, er tålelige, men jeg vil sige at de alle mangler det der glimt i øjet, som dommerne i american Idol har.
jeg er ikke American Idol fan, men jeg må indrømme at nogen af de audition clips jeg har fået sendt fra Youtube igennem tiden har været hylende morsomme eller fede. På en eller anden måde, er American Idol, den engelske X-Factor eller Britian got talent, fuld af mere skæve deltagere og med meget større talenter indeni.

Det er sjovt, at det virker som om at vi lever i en tid hvor vi slet ikke kan holde op med at nedgøre USA, med deres idiot leder, deres meningsløse krige som DE trak OS med ind i, og selvfølelig er de også bageren af skylden for det muslisme had imod os, vores fedmeepidemi og den voksende meningsløse vold, der allesammen stammer fra USA. Dumme amerikanere. Overvægtige og dovne med deres fjollede reality shows.
Også kommer sådan et program som X-Factor, og hele hr. og fru. Danmark falder pladask, for noget der var relevant i USA for 5-10 år siden, hvor reality shows har kørt siden tidernes morgen nu. eugh.
Danmark har bare totalt mistet sin identitet her i den senere tid. At danmark sidder og fokusere og centrere sine globale blikke omkring dette program, viser vel bare hvilken kopi vi er af USA.
Jeg ved godt at skaberen af X-Factor(ideen) er Simon, som er fra UK, men er det ikke alligevel et amerikansk produceret og kørt koncept?


Da ham der den 15 årige Martin vandt. En flink, frisk dreng fra Jylland, som jeg synes er helt fint, kom jeg til at tænke på Jon, der vandt Popstars konkurencen for nogen år tilbage. Stakkels naive Jon der blev misbrugt og kørt ind i det der galla show af sindssyge journalister, hyllende teenage piger og en befolkning der hånede ham for hans mangel på talent. Det var en general opfattelse tror jeg, at han vandt fordi 13 årige piger stemte på alle mulige åndssvage måder for at han skulle vinde. Anyway, spol et par år frem, og Jon er idiot nr 1 i Danmark.
Jeg siger ikke at det bliver det samme med Martin, men det var bare det der overbeviste mig om at, Danmark, befolkningen og de mennesker der står bag disse latterlige danske versioner af internationale programmer, ikke kan styre det.
Da Popstars var på sit højeste, med alle de der... eye-Q eller pop-Q eller.. Hvad var det nu den pige gruppe hed? Og hende der Christina Milton, Jon, og Julie... Dengang i begyndelsen af 00erne snakkede folk jo meget om, om det var moralsk, etisk og upraktisk at kommende musik stjerner ville blive opdaget og berømte igennem TV mediet. Spol frem til 2008 og det virker som om at vi er rykket meget lidt frem i den diskution.
Hvis man kigger på USA, så er der mange af deres stjerner som(åbenbart?) klarede den og har fået store karriere. Carrie Underworld, Daughty og Kelly Clarkson, har vist klaret den fint på egen hånd.

Hele den post beviser dog intet. Det er bare en smule tynd luft der famler sammenlignet med mit had der er X-Factor, og den fantastiske guru der er Blachman. Manden der siger hvad der passer ham. Det er helt fint med mig. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor folk de går helt "Nej... se ham Blachman. Han er godt nok stor i kæften... nej... ssssssss.. nu åbner han munden igen. Lad os lytte og sluge råt, hvad end han udtaler".
Måske er det det. Måske er det bare en naturlig reaktion fordi han er kæphøj, glad for sig selv og siger sin mening. Måske er det bare fordi man ikke er vant til det.
Men til gengæld elsker jeg Simon Cowell. Jeg synes han er meget sjov, interessant og han ved vist faktisk en del om musik.
Det minder mig om hende der Anne-Grethe Bjarup Riis, som mange danskere også er glade for, fordi hun siger sin mening. :/

/rant
Well crucify the insincere tonight...
nerosnerosSkrevet 01/04-08 21:08 
Dansk jantelov og min bare.....!
Bashful Neophyte
CoreCoreSkrevet 01/04-08 21:34, rettet 01/04-08 21:37 
Jeg har svært ved at se hvorfor X-Factor hidser folk mere op end alt det andet crap, dansk TV har budt på siden Robinson startede 'Reality-bølgen'. Det er vel ikke så forskelligt fra Scenen er din, Stjerne for en aften og alt det andet hat.

Det der dog nager mig grænseløst, er at nu bruges der oceaner af tid, spalteplads og penge på at "finde" det nye danske sanghåb, der om et halvt år udgiver endnu en plade fyldt med genindspilninger af de samme genindspilninger, som vinderne af de forrige TV-shows sang. Og ligesom de andre, er det meget tvivlsomt at vi nogensinde ser vinderen lave andet. Hvorfor er der ingen programmer der seriøst prøver at få udgivet en dygtig musiker, eller i det mindste bare giver vinderen tid nok til at lave sit eget materiale?

Jeg kan ikke sige at jeg hader X-Factor. Jeg var som teenager en vred headbanger fra Taastrup, der brugte mange kræfter på at gå rundt at hade praktisk talt alt, hvad jeg ikke selv fandt interessant. I dag tror jeg at jeg er blevet for gammel til gå rundt og hade alt (lige med undtagelse af Techno, Lotte Heise, TV/Medie-licens-konceptet og 'Skat - Det er din tur', dem hader jeg stadig). Så selvom jeg syntes det er latterligt, holder jeg mig bare pænt i baggrunden, når folk omkring mig begynder at sludre om X-factor (ligesom jeg altid har gjort når der snakkes fodbold). Men jeg så det første afsnit, og nappede mig nogle gode grinere over alle de idioter, der troppede op, og gjorde sig selv til grin for "15 minutes of fame".

Og selv om han morede mig, så generer det også mig at Blachmann er endt som sådan et sell-out. Jeg syntes på trods af alt stadig at manden er pissedygtig, og jeg er meget begejstret for nogle af hans gamle sager (YMOMM/Four Corners Of Cool og Caroline Hendersons Cinemataztic-album).

Men det fedeste af det hele, syntes jeg er spørgsmålet:

Hvad siger det her om os?

Play:Right er måske det eneste danske forum, der først får sig en X-factor-tråd, når showet er slut. Vi har tilsyneladende alt for travlt til at skrive om spil og konsoller, til at vi gad at ytre vores meninger om DR's Popstars/American Idol/Britain Got Talent-klon, mens det stod på.

Nørder?

Hard caring and proud ;)

Valkyrie>
Det minder mig om hende der Anne-Grethe Bjarup Riis

Lige hende tror jeg faktisk også at jeg hader.
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
nerosnerosSkrevet 01/04-08 21:42 
Valkyrie>
Det er sjovt, at det virker som om at vi lever i en tid hvor vi slet ikke kan holde op med at nedgøre USA, med deres idiot leder, deres meningsløse krige som DE trak OS med ind i, og selvfølelig er de også bageren af skylden for det muslisme had imod os, vores fedmeepidemi og den voksende meningsløse vold, der allesammen stammer fra USA. Dumme amerikanere. Overvægtige og dovne med deres fjollede reality shows.
Også kommer sådan et program som X-Factor, og hele hr. og fru. Danmark falder pladask, for noget der var relevant i USA for 5-10 år siden, hvor reality shows har kørt siden tidernes morgen nu. eugh.
Danmark har bare totalt mistet sin identitet her i den senere tid. At danmark sidder og fokusere og centrere sine globale blikke omkring dette program, viser vel bare hvilken kopi vi er af USA.
Jeg ved godt at skaberen af X-Factor(ideen) er Simon, som er fra UK, men er det ikke alligevel et amerikansk produceret og kørt koncept?

Det der er simpelthen den største omgang vrøvl. Hvor gammel er du? Så vidt jeg ved så har folk i DK gået med jeans og t-shirt siden 60'erne....!

Hvis du tror X-factor er det eneste så kan du godt tro om.

..og det med USA. Sådan har det altid været du er bare først vågnet op ;-)

Jesus..Nåh nej han er ikke her.
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 01/04-08 21:49 
Core>
Det der dog nager mig grænseløst, er at nu bruges der oceaner af tid, spalteplads og penge på at "finde" det nye danske sanghåb, der om et halvt år udgiver endnu en plade fyldt med genindspilninger af de samme genindspilninger, som vinderne af de forrige TV-shows sang. Og ligesom de andre, er det meget tvivlsomt at vi nogensinde ser vinderen lave andet. Hvorfor er der ingen programmer der seriøst prøver at få udgivet en dygtig musiker, eller i det mindste bare giver vinderen tid nok til at lave sit eget materiale?

Helt enig. Det er et ret irriterende fokus, der er sat på lige præcis det at kunne synge. Vi vil have folk, der kan spille, komponere _og_ synge. Dvs. grupper med substans.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/04-08 21:54 
Jeg fatter nu heller ikke, hvorfor i ryger så meget op i en spid over noget så harmløst som et undholdningsprogram. Ja, det er hjernedødt, men det har den slags altid været.

I det mindste giver det min gamle småfascistiske mor noget at glæde sig til fradag aften :)

Blachman er sgu cool nok. Jeg er langt fra enig i hans synspunkter, men han har en passion. Og så længe det ikke ender i krig og/eller folkemord er passionerede mennesker altid en god ting at have!
AV Intelligent Terminal
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/04-08 22:06 
neros>
Valkyrie>
Det er sjovt, at det virker som om at vi lever i en tid hvor vi slet ikke kan holde op med at nedgøre USA, med deres idiot leder, deres meningsløse krige som DE trak OS med ind i, og selvfølelig er de også bageren af skylden for det muslisme had imod os, vores fedmeepidemi og den voksende meningsløse vold, der allesammen stammer fra USA. Dumme amerikanere. Overvægtige og dovne med deres fjollede reality shows.
Også kommer sådan et program som X-Factor, og hele hr. og fru. Danmark falder pladask, for noget der var relevant i USA for 5-10 år siden, hvor reality shows har kørt siden tidernes morgen nu. eugh.
Danmark har bare totalt mistet sin identitet her i den senere tid. At danmark sidder og fokusere og centrere sine globale blikke omkring dette program, viser vel bare hvilken kopi vi er af USA.
Jeg ved godt at skaberen af X-Factor(ideen) er Simon, som er fra UK, men er det ikke alligevel et amerikansk produceret og kørt koncept?

Det der er simpelthen den største omgang vrøvl. Hvor gammel er du? Så vidt jeg ved så har folk i DK gået med jeans og t-shirt siden 60'erne....!

Hvis du tror X-factor er det eneste så kan du godt tro om.

..og det med USA. Sådan har det altid været du er bare først vågnet op ;-)

Jesus..Nåh nej han er ikke her.



Jeg forstår ikke?
Well crucify the insincere tonight...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/04-08 22:07 
neros>
Så vidt jeg ved så har folk i DK gået med jeans og t-shirt siden 60'erne....!

Netop! At Danmark glædeligt kysser USA's *** er langt fra en ny tendens. DK har groft set bestæbet sig på at være en dårlig kopi af USA lige siden 2. verdenskrig sluttede... hvis ikke før det.

Det er så glædeligvis aldrig lykkedes helt for os :)
AV Intelligent Terminal
nerosnerosSkrevet 01/04-08 22:24, rettet 01/04-08 22:28 
Valkyrie>
Jeg forstår ikke?

Nej det var måske lidt flyvende kompineret, men sagt på en anden måde så er jeg helt enig med Killer Bean 2 ;-) også det med at det aldrig rigtigt er lykkedes endnu og heldigvis for det.
Bashful Neophyte
ValkyrieValkyrieSkrevet 01/04-08 22:37 
Det er nok bare mig så. Måske er det mere sådan en København tendens, men det virker som om at næsten alle jeg er omgivet af, ikke kan tie stille med omkring hvor skod USA er, og om Kina vinder ind økonomisk og bla bla bla.
Sådan har det været i en del år nu. Lige siden Afghanistan ihvert fald. Hvis i vidste hvor mange gange min klasse i skolen droppede timerne for at gå ud og demonstrere mod USA og ting vi ikke forstod... sigh.


Killer Bean. Du har nok ret i at det er godt at Blachmann er passionate. Men nogen gange, er han så ikke bare led mod og hård mod nogen af deltagerne, bare for at være det?

Det for mig til at tænke på, et program jeg så for lidt siden, hvor en fremtidsforsker sagde, at vores kultur var blevet så politisk korrekt, at mennesker med politisk ukorrekte meninger ville storme frem og blive hørt af mange, for godt eller skidt. Måske er Blachman, et behov som vi længe har haft behov for? At folk taler hårdt lige ud af posen - Ingen slinger i valsen, ingen dansen efter pipen. Bandeord og slikkemad, på national TV! Skæld ud og sig din mening, frem for indsporede snævre bange grå-zone meninger som er intetsigende?

Jeg elsker Simon, og han er også hård og nogen gang uforskammet. Hvorfor kan jeg så ikke lide Blachman? Er det fordi han er skaldet? Nu når jeg tænker over det så kender jeg ikke så mange mennesker der er skaldet, men jeg synes det er pænt til ham. Så hvad er det så?
Well crucify the insincere tonight...
ChronoChronoSkrevet 01/04-08 22:52 
Jeg synes det var ganske morsomt mens der var folk som ikke kunne synge og troede de kunne. Det er taberne der er sjove at se igen på YouTube - hvem gider se vinderne igen?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
nerosnerosSkrevet 01/04-08 23:04, rettet 01/04-08 23:09 
Valkyrie>
Det er nok bare mig så. Måske er det mere sådan en København tendens, men det virker som om at næsten alle jeg er omgivet af, ikke kan tie stille med omkring hvor skod USA er, og om Kina vinder ind økonomisk og bla bla bla.
Sådan har det været i en del år nu. Lige siden Afghanistan ihvert fald. Hvis i vidste hvor mange gange min klasse i skolen droppede timerne for at gå ud og demonstrere mod USA og ting vi ikke forstod... sigh.

Men du har helt ret i, at det er blevet en lidt større tendens og at det er mode iøjeblikket.

Blachmann! Han var med i et dr program hvor han fik "tale tid" tror det hed ærlig talt eller sådan noget. Der blev der citeret noget han havde sagt i X-Factor og han havde svært ved at tolke det selv. Det var noget som startede med universet og så kørte han bare der ud af haha! Jeg synes han er sjov og det er rart at nogen fortæller sandheden når vi er så bange for at hører den. Ihvertfald noget vi danskere har svært ved efter min mening. Så du har nok ret Valkyrie måske har vi brug for sådan en i "medierne"..åh jeg hader det ord. Faktisk nu da jeg tænker mere over det var det ham som gjore at jeg ville se det. Det kunne man så godt tænke lidt mere over ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 01/04-08 23:17, rettet 01/04-08 23:20 
Wehner>
Helt enig. Det er et ret irriterende fokus, der er sat på lige præcis det at kunne synge. Vi vil have folk, der kan spille, komponere _og_ synge. Dvs. grupper med substans.

Der var et eller andet dansk program, hvor det handlede om at samle et rockband - men vildt gode var de dog ikke :)

Jeg kan kun finde bandet Fu:el på Google. Navnet virker rigtigt, men beskrivelsen mere som et boyband, så jeg er ikke helt sikkert på, at det af dem. De er fra tredje udgave af Popstars.

EDIT:
neros>
Jeg synes han er sjov og det er rart at nogen fortæller sandheden når vi er så bange for at hører den. Ihvertfald noget vi danskere har svært ved efter min mening.

Men de færreste har brug for at få at vide, at de er halvkiksede, småpinlige osv. Det er fint, at han er ærlig, men der er vel ingen grund til at svine folk - derfor kan jeg ikke ret godt lide ham.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 01/04-08 23:27, rettet 01/04-08 23:55 
Valkyrie>
Måske er Blachman, et behov som vi længe har haft behov for? At folk taler hårdt lige ud af posen - Ingen slinger i valsen, ingen dansen efter pipen. Bandeord og slikkemad, på national TV! Skæld ud og sig din mening, frem for indsporede snævre bange grå-zone meninger som er intetsigende?

Jeg fandt det i al fald forfriskende :)

Valkyrie>
Jeg elsker Simon, og han er også hård og nogen gang uforskammet. Hvorfor kan jeg så ikke lide Blachman? Er det fordi han er skaldet? Nu når jeg tænker over det så kender jeg ikke så mange mennesker der er skaldet, men jeg synes det er pænt til ham. Så hvad er det så?

Jeg er selv gået over til en 1mm frisure, da det endelig gik op for mig, at den smule hår, jeg havde tilbage, var en ren joke. Jeg har så også altid været af den opfattelse, at hår ser meget sjovt ud på hovedet af mænd, men at det i bund og grund ikke hører hjemme der. jeg tror nu alligevel ikke det er det, der gør, at jeg finder Blachman som værende nogenlunde fornuftig.

Jeg oplevede flere gange under show'et, at han kom med udtalelser, der lige så godt kunne have været kommet fra min egen mund, hvis jeg havde haft modet til det. Så måske er det bare fordi han gør, hvor Extra Bladet skider. Dvs. skærer igennem uden at være plat. Hvad ved jeg...

Han kører i hvert fald til tider på den samme frekvens som jeg selv. Andre gange fiser han så bare ud af en helt anden tangent.
AV Intelligent Terminal
WehnerWehnerSkrevet 01/04-08 23:34 
jaes>
Der var et eller andet dansk program, hvor det handlede om at samle et rockband - men vildt gode var de dog ikke :)

Jeg kan kun finde bandet Fu:el på Google. Navnet virker rigtigt, men beskrivelsen mere som et boyband, så jeg er ikke helt sikkert på, at det af dem. De er fra tredje udgave af Popstars.

Ja, jeg husker det også, men jeg fik ikke engang set det. Faktisk bryder jeg mig ikke særlig meget om docu-soaps, så jeg burde egentlig helt holde mig fra en tråd som denne :-/
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
John DoeJohn DoeSkrevet 02/04-08 07:50 
Jeg så nogle få afsnit af det, jeg mener at bandet kom til at hedde Blunt.
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
nerosnerosSkrevet 02/04-08 08:17 
jaes>
Men de færreste har brug for at få at vide, at de er halvkiksede, småpinlige osv. Det er fint, at han er ærlig, men der er vel ingen grund til at svine folk - derfor kan jeg ikke ret godt lide ham.

Ja ok det kan jeg også godt se, men så kunne man jo bare svare igen.. ;-) Jeg tager den slags meget roligt det var jo et underholdnings program og Blachman var jo hyret til det. Men han har efterfølgene også sagt at han sad og brændte inde med en masse ting han havde på hjerte. Jeg holder nu meget af den slags folk som viger ud til en side og ikke er helt "normale". Jeg ville da selv ønske jeg havde det samme mod som ham. Han er jo totalt ligegald og det kan jeg lide.
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 02/04-08 11:19 
John Doe>
Jeg så nogle få afsnit af det, jeg mener at bandet kom til at hedde Blunt.

Ja, det er rigtigt. Google siger, at programmet hed Rockidol.

neros>
Ja ok det kan jeg også godt se, men så kunne man jo bare svare igen.. ;-) Jeg tager den slags meget roligt det var jo et underholdnings program og Blachman var jo hyret til det. Men han har efterfølgene også sagt at han sad og brændte inde med en masse ting han havde på hjerte. Jeg holder nu meget af den slags folk som viger ud til en side og ikke er helt "normale". Jeg ville da selv ønske jeg havde det samme mod som ham. Han er jo totalt ligegald og det kan jeg lide.

At have modet til at svine folk uden grund, ser jeg nu ikke personligt ikke som en specielt god egenskab ;)

Men hans entusiasme er cool nok.
nerosnerosSkrevet 02/04-08 12:14, rettet 03/04-08 22:59 
Voca Loca fortjente at blive svinet til efter min mening ;-)
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig