X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS1 2d platformsspil?

Svar
nerosnerosSkrevet 11/03-08 21:58 
Jeg ville gerne få et større overblik over hvad der findes i den genre til PS1. Hvis nogen skulle være i tvivl om hvad jeg mener så er det spil i stil med Castlevania: Symphony of the Night og den slags. Jeg har set lidt på Strider 2, men hvad findes der egentligt? Jeg har forsøgt at gå den inorme liste af spil igennem på P:R, men jeg er alt for doven og det ville tage flere timer. Så jeg tænkte hvis folk lige havde et par titler de kunne tilføje med ville jeg blive glad og en del klogere :-)

What say you?
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 11/03-08 22:06 
Mobygames.com, der kan du søge på genrer, og der er også brugervurderinger samt links til anmeldelser a la Gamerankings.com :)

Ja, undskyld for at forpure P:R's egen sektion, men i visse tilfælde er det mere fordelagtigt at bruge Mobygames :)
Zzap!Zzap!Skrevet 11/03-08 23:23 
Jeg ved ikke rigtig om Klonoa gælder som 2d (baggrundene er 3d og der er en minimal mængde 3d action).
Men, et suverænt 2d spil, med exceptionel god musik og atmosfære.
Born to kill space
HankyHankySkrevet 11/03-08 23:25 
Tombi hører også ind under 2D platform spil, med 3D baggrunde. Super spil :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Alf81Alf81Skrevet 12/03-08 00:16, rettet 12/03-08 00:46 
Gunners Heaven mener jeg at kunne huske som et udemærket spil. Derudover husker jeg også Skullmonkeys som en god platformer, men det er virkelig mange år siden jeg har spillet det sidst, så hæng mig ikke op på det.

EDIT:

Ja og så må man slet ikke glemme Rockman/MegaMan spillene. X3, X4 og Rockman/MegaMan 8 (hvilket er et rent 2d orgie) findes til Saturn. X3, X4, X5, X6 og 8'eren findes til PSX.
Ting om dét og pis.
SumezSumezSkrevet 12/03-08 08:43 
Kan lige tage de par stykker jeg selv har i min samling:

Herkules - Meget flot, men elendigt spil. Meget sjovt at spille for de horrible danske stemmer.

Adventures of Lomax - Værd at tjekke ud alene pga den flotte sprite-grafik, og det er tydeligt at manden der står bag er gammel Amiga-grafiker, der nu har fået 32 bits styrke i hænderne. Spillet er dog lidt ensformigt som vestlige platformere har tendens til at være.

Castlevania Chronicles - Update af et gammelt CV spil. Ikke det bedste, men stadig et udmærket spil helt i CV's ånd.

Lost Vikings 2 - Nok mere puzzle, end det er platform. På trods af stemmer og "flottere" grafik, foretrækker jeg SNES-originalen, men der er stadig tale om et fantastisk fedt spil.

Mickey's Wild Adventure - Det virker som småting, der er ændret i forhold til SNES-spillet (), men PSX-udgaven er langt mindre furstrerende og mere underholdende at spille.

Rapid Reload/Gunner's Heaven - Gunstar Heroes klon uden co-op. Flot og rigtig underholdende.

Silhouette Mirage - Alf81 mangler stadig at vise mig hvorfor Saturn-udgaven er langt bedre, men jeg synes stadig at den PSX-udgave jeg har spillet er et ganske sjovt spil. Meget specielt af en action-platformer.

Skullmonkeys - Samme fede humor som i det andet Neverhood-spil, men rent gameplaymæssigt er det virkelig dræbende kedeligt. Typisk amerikansk platformer, på den ærgerlige måde.

...Og så selvfølgelig alle Mega Man spillene. Allermindst MM8, MMX4 og remakesne af de gamle NES-spil er værd at spille.

jaes>
Ja, undskyld for at forpure P:R's egen sektion, men i visse tilfælde er det mere fordelagtigt at bruge Mobygames :)

P:R har faktisk et genresystem, vi mangler bare nogen med overskud til at indføre alle genrerne. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 12/03-08 11:52 
Hmm! Ok tak for alle svarene. Jeg skulle måske have skrevet at jeg søgte titler som ikke findes på Saturn også. Sorry! Det jeg nemlig ville finde ud af er, om der måske skulle findes noget som kunne være eksklusivt kun til PS1, men det som der findes er måske ikke lige noget for mig bortset fra castlevania serien så.

Noget andet er jeg snart hellere må få fat på Silhouette Mirage og Mega Man spillende, men det bliver til Saturn ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 12/03-08 12:02, rettet 12/03-08 12:02 
Ahem, tilsammen fik vi jo nævnt det meste eksklusive http://playright.dk/forumemne.php?id=26971&subid=351598#351598]her[/LINK]" target="">her :)
nerosnerosSkrevet 12/03-08 12:08 
Du har jo ret ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 12/03-08 12:41 
neros>
men det som der findes er måske ikke lige noget for mig bortset fra castlevania serien så.

Du burde prøve at give Tombi/Tomba-spillene et forsøg, men de er vist lidt svære at opdrive (som i, de ligger ikke bare til 50-100 kr i brugtkurvene).
HankyHankySkrevet 12/03-08 14:25, rettet 12/03-08 14:25 
Jeg har set det flere gange i EB Games til en 50'er, men de er også hurtigt væk, når de endelig er der.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 12/03-08 19:40 
Hvis du ser det igen, må du gerne snuppe et til mig :P
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig