X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

GBA i bussen


Svar
SumezSumezSkrevet 19/06-03 17:21 
Da jeg tog bussen i morges, så jeg en gut der sad og spillede på sin sorte GBA SP. Så var det jeg tænkte på at det ser man egentlig ikke ret tit. Og jeg gør det faktisk heller aldrig selv. Jeg hiver den kun frem offentligt (GBA'en altså) hvis jeg er alene på en lang togtur.

Da jeg så tog bussen hjem senere, så jeg gudhjælpemig endnu en gut, der sad og spillede på en GBA SP, denne gan... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
58 emne(r).
1 2 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 19/06-03 17:21 
Da jeg tog bussen i morges, så jeg en gut der sad og spillede på sin sorte GBA SP. Så var det jeg tænkte på at det ser man egentlig ikke ret tit. Og jeg gør det faktisk heller aldrig selv. Jeg hiver den kun frem offentligt (GBA'en altså) hvis jeg er alene på en lang togtur.

Da jeg så tog bussen hjem senere, så jeg gudhjælpemig endnu en gut, der sad og spillede på en GBA SP, denne gang sølvgrå.

Hvorfor er det så sjældent folk spiller Game Boy offentligt? Det virker ikke barnligt, for de så begge ganske smarte ud mens de spillede, og de var begge en del ældre end jeg. Tværtimod kunne jeg næsten ikke dy mig for at finde ud af hvad det var, de spillede (hvilket nok egentlig er den største grund til at jeg aldrig spiller GBA offentligt, jeg hader at drage opmærksomhed til mig).
Men jeg tror sgu jeg vil begynde at hive min GBA med mig, når jeg kører i bus fremover. SP'en er jo så smart og stilet at man kun kan være stolt af at sidde med den :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DommergaardDommergaardSkrevet 19/06-03 17:37 
Ligesom Nokai siger, Gameboy er kun til 10-årige :)

Det er noget piz at sige! Jeg fik min GBA: SP igår, og den er MEGA nice, det med lys i displayet er overfedt!!

Men det er faktisk MEGET sjældent jeg ser en gå rundt med en GBA (eller lign.)

Skammer man sig? :S
la0sla0sSkrevet 19/06-03 17:52 
den eneste grund til at skamme sig er vel hvis man synes der er noget at skamme sig over...
jeg har faktisk tit gamet gba i bussen osv. det er sgu meget rart at have noget at fordrive tiden med selvom det kun er 15mins i en bus det gælder om.. .)
Hvad sker der?
majjohamajjohaSkrevet 19/06-03 17:53 
Tjooo jeg skammer mig da lidt ;) Men lige fortiden får Gamegearen nok en tur i bussen, den er jo stor og skaber stor interesse ;)
Mati-GolMati-GolSkrevet 19/06-03 18:30 
Jeg har 35 minutter i bus til skole, morgen og eftermiddag, så det hænder da at jeg hiver den frem, og så i skolen...


GBA'en, som sagt...
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
majjohamajjohaSkrevet 19/06-03 18:35 
Jeg kører som sagt sjældent i bus så nu begynder jeg at forstå hvorfor jeg aldrig har min med ;)
RitesRitesSkrevet 19/06-03 18:46 
Jeg bliver køresyg, so there.
Har den dog altid med i tog og fly.
» a winner is you «
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/06-03 18:49 
Har spillet lidt på min GBA i bussen, under en tur til Holland med min klasse, men de fleste syntes åbenbart, det var enormt barnligt, så jeg pakkede den hurtigt væk igen.

Men, det kunne da godt være jeg skulle tage den med i bussen på vej hjem fra skole.
King ChaosKing ChaosSkrevet 19/06-03 18:49 
Jeg har 1½ time hver vej...og de tre timer bruger jeg self på min GBA.
KTCKTCSkrevet 19/06-03 19:55 
På min bus-tur til Italien havde jeg da også GBA'en med, og i selskab med CastleVania gik turen forholdsvist behageligt, for flere døgn i en bus bliver kedeligt i længden.

Om folk synes det er barnligt eller ej, kan jeg ikke tage mig af, og det rager mig en høstblomst...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
RJKRJKSkrevet 19/06-03 20:05 
Jeg er af natur rimeligt ligeglad med hvad folk synes, så jeg spiller også GBA i bussen. Jeg kan dog ikke klare mere end ca. 30 minutter, før jeg bliver køresyg af det...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 19/06-03 20:24 
Vi tager da også på ferie ca. hver weekend og hver ferie, og der er GBA´en da altid med. Jeg er stortset ligeglad med hvad folk syntes.
Sælg mig en Xbox =)
RitesRitesSkrevet 19/06-03 20:29 
Wow, ville sgu gerne tage på ferie hver weekend!
» a winner is you «
Anders_JensenAnders_JensenSkrevet 19/06-03 20:37 
mest i sommerdagene ;)
Sælg mig en Xbox =)
quadquadSkrevet 19/06-03 20:59 
Jeg er heldigvis kommet over det punkt hvor man finder det "barnligt" at skulle vise sin interesse i offentligheden.
Det var skønt at rejse med andre der havde det sådan på vej til KT5. Og folk fandt det ikke videre underligt, nogle sad endda og småkiggede over på skærmene.
RitesRitesSkrevet 19/06-03 21:10 
Hvem fanden finder det barnligt at vise deres interesse offentligt?

Tror du skal passe på, at du ikke lægger ord i andre folks mund.
» a winner is you «
SumezSumezSkrevet 19/06-03 21:14 
Hæhæ, på vej til KT5 var vores sæder jo det rene konsolslaraffenland ;P
Der var dog et par folk i nærheden der blev ret træt af at høre om spil. Men de ku sgu have taget hvilepladser, vi andre må jo også altid finde os i larmende børn og lign. på længere togture.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 19/06-03 21:25, rettet 19/06-03 21:25 
Hehe, jeg var desværre ikke hurtig nok på aftrækkeren, da hende dullen sagde at hun "nu snart vidste alt om computerspil". Det var jo konsolspil vi snakkede om, så måske burde hun slå ørene lidt mere ud næste gang :D
quadquadSkrevet 19/06-03 21:36 
Rites >
Hvem fanden finder det barnligt at vise deres interesse offentligt?

Tror du skal passe på, at du ikke lægger ord i andre folks mund.

Evt. dem der ikke tør sidde og spille GBA fordi det bliver fundet barnligt? Fanden..
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 19/06-03 21:51 
Jeg tør sagtens sidde i en bus og spille GBA. Men når halvdelen af ens venner står og "mobber" en med, at han spiller Mario, så gider jeg ikke høre på det.

Offenligt tør jeg sagtens spille. Også med masser af blæs ud af højtalerene.
Mati-GolMati-GolSkrevet 19/06-03 22:34 
Så forestil dig hvordan det er, at hive sin lilla, øeh GBA, frem i en klasse med 20+ piger ;/
Playstation2 + RPG = Verdens Bedste Underholdning?
tastasSkrevet 19/06-03 22:36 
Så bliver man omsværmet? ;)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 19/06-03 22:36 
3of19 >
Det var jo konsolspil vi snakkede om, så måske burde hun slå ørene lidt mere ud næste gang :D

Jeg blev også ret fornærmet!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
la0sla0sSkrevet 19/06-03 22:52 
Mati-Gol >
Så forestil dig hvordan det er, at hive sin lilla, øeh GBA, frem i en klasse med 20+ piger ;/

nåh hvis du ikk har scoret dem endnu så er det ligemeget.. nu kender de dig jo
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 19/06-03 22:54 
Han skal være glad for han ikke går i en klasse hvor der kun er TO piger, der begge er, mildt sagt, "ikke kønne" ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 19/06-03 23:18 
Jeg kan kun være enig. Tror faktisk kun vi har én pige tilbage i klassen på næste semester. Temmelig deprimerende.
Men ok, der er heldigvis andre steder at finde den slags end på skoler :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 19/06-03 23:22, rettet 19/06-03 23:22 
Uha, 20 piger i klassen her ;o)

EDIT: NEJ, det er IKKE frisørskolen =P
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
quadquadSkrevet 19/06-03 23:45 
Freaky, at score de piger man går i klasse med? ^^:P

Btw. Dansespil er et SÅ godt scoretrick. Tro mig, det virker rigtig godt - Hvis hun lige spørger hvad det er og man så tager dem frem. Spiller en gang euromix med "Video Killed the Radiostar" og på et sværhedsgrad så hun umuligt kan blive stående :)
Jeg tvivler stærkt på at min xbox eller min GBA har samme effekt, men måske den nuttede GC kunne gøre noget (Ej, tror jeg ik :D)
Per SPer SSkrevet 19/06-03 23:55, rettet 20/06-03 00:05 
Et andet eksempel:

Det har så ikke direkte med GBA at gøre, men alligevel.

G2G havde Marc Kent Rasmussen på 14 år i skolepraktik. Han ejer selv en PS2, og er det man kan kalde en casual gamer. Han gamer når han har lyst, og helst sammen med andre.

Dyrker sport, fægtning faktisk, læser tegneserier og spiller rollespillet Warhammer. Han har desuden anmeldt de nye Pokémon Ruby og Sapphire i G2G, fordi han kendte de gamle spil, og havde betydeligt mere styr på Pokémon universet end de fleste af os andre.

Det er altid bedst at få meningerne fra nogen der er tæt på målgruppen, når man umuligt (taler for mig selv) kan nå at sætte sig ind i Pokémon.

Jeg havde slæbt ham med ind til tegnestuen Gimle i København (Kurt Dunder, Nofret tegneserierne m.fl.), for at få styr på vores gamer tegneserie Figthers 4 Fun. Marc havde desuden fået til opgave at lave et forslag til hvordan tegneserien kunne tage sig ud. Komplet med figurer og beskrivelser til hver person. Et temmeligt imponerende persongalleri - faktisk.

- og her kommer det sjove.

Dagen før sad vi på den lokale McDonalds for at få styr på Marcs tegneserie forslag. Der sad vi 2 personer og bredte massevis af tegninger og tekster ud på bordene, og Marc var absolut ikke helt tryg ved at sidde og diskutere hvorfor at det nu var sådan at den og den person lavede det og hvorfor - blandt masser af mennesker.

Lige indtil 2 søde piger lidt ældre end ham selv, spurgte ham hvad det nu var vi sad og lavede. De havde siddet og lyttet, og tilsidst var de blevet så nysgerrige at de bare måtte spørge - og Marc fik selvfølgelig også lov til at svare.

De syntes at idéen var vildt god, og de virkede meget oprigtige da de fortalte at de så frem til det endelige resultat.

Bagefter var hans selvtillid ikke til at skyde igennem :)

Om det havde været det samme hvis vi havde siddet og diskuteret gameplayet i Pokémon Ruby & Sapphire, det er jeg ikke helt så sikker på. Men igen beviser det bare, at man ikke altid behøver at gå så pokkers op i hvad andre mener, hvis bare man selv mener at det er sjovt.

Og Marcs forslag til vores gamer tegneserie - var både sjovt og godt.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
JoachimMAJoachimMASkrevet 20/06-03 01:30 
Jeg pisser på folk det er for fine til et eller andet - om det så er rollespil, tegneserier eller gba sp.

Selv spiller jeg kun Gba SP, men jeg synes sgu det er så plat når der er folk der ser skævt til folk der f.eks. spiller rollespil - folk kan vel gøre hvad de har lyst til.
Jo mere du knokler, desto mere skal du lave!
RaGeRaGeSkrevet 20/06-03 01:32, rettet 20/06-03 01:40 
Blev også køresyg af at spille på min GBA SP i bussen, så derfor solgte jeg den igen.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 20/06-03 02:12 
Så takker jeg for din nervøse mave :)
SumezSumezSkrevet 20/06-03 02:12, rettet 20/06-03 02:13 
Wagner >
Btw. Dansespil er et SÅ godt scoretrick. Tro mig, det virker rigtig godt

Høhø. Hende jeg har noget kørende med, skal IKKE have noget af den slags, kan jeg godt bekræfte. Men hun hader også spil ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
quadquadSkrevet 20/06-03 02:21 
Hende her kunne godt finde på et slag CS med mig, blondiner er bare sjovere :)
MIKA-LMIKA-LSkrevet 20/06-03 02:42, rettet 20/06-03 02:47 
Sumez >
Høhø. Hende jeg har noget kørende med, skal IKKE have noget af den slags, kan jeg godt bekræfte. Men hun hader også spil ;)

Hvorfor er det så lige du har noget kørende med hende? ;)

Aj, det ER unægteligt nogle noget anderledes reaktioner man får ved at hive en 15,2" PowerBook frem i toget, fremfor en NeoGeo Pocket, men man hiver vel nu engang bare det frem han har brug for/har lyst til, eller skal vi virkelig til at skamme os over vores interesse?

At folk finder det interessant at se en masse drengerøve rende rundt efter den samme bold flere timer i træk, og endda prøver at ligne dem ved at købe lignende tøj, finder jeg langt mere latterligt - det er DEM der burde gemmes væk, ikke en lækker lille Pocket Silver....

Og til ham der her i tråden proklamerer han gerne spiller med højttalerne godt skruet op: Tag dog lige og vis lidt hensyn til dine medpassagerer (og så er lyden forresten også bedre med høretelefoner.... ;)
» Is this a game, or is it real ? «Spiller nu: Super Mario Galaxy, Command & Conquer 3: Ti..., Guitar Hero III: Legend...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 20/06-03 04:48 
Videospil er for weirdoes :-D
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
DarklynoonDarklynoonSkrevet 20/06-03 08:58 
Sephiroth >
Uha, 20 piger i klassen her ;o)

EDIT: NEJ, det er IKKE frisørskolen =P

er det så et pædagogseminarium?
Mortal Kombat the mother of all fighting games
RonaldoRonaldoSkrevet 20/06-03 09:19, rettet 20/06-03 09:24 
Jeg har op til flere gange taget min GBA SP med i bussen om morgen, men jeg har et problem med søvn, og fire timer af det, er bare ikke nok. Så når man sidder der og dårligt kan holde øjnene åbne, så er det ikke lige spil man savner mest.

Faktisk var der en i min klasse som kaldte mig en nørd, fordi jeg ejer en GBA, selvom det er ham som spiller counterstrike på prof. plan og aldrig laver andet.

Det holder på ingen måde at have mindreværdskomplekser over hvem man er, eller hvad man laver. Spil og film er til sammen det fedeste digitale underholdning man kan opleve, og hvis begge industrier var lige socialt accepteret, så ville de fleste nok ikke pakke spil-samlingen væk, når de fik besøg af det modsatte køn.
SephirothSephirothSkrevet 20/06-03 10:12 
Wagner >
Freaky, at score de piger man går i klasse med? ^^:P

Enig, men derfor kan man vel godt kigge ;P

Hvad Seph kan kigge på hver dag =P
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RitesRitesSkrevet 20/06-03 10:14 
Der er forskel på ikke at "turde" tage sin GBA frem i et miljø hvor det findes barnligt og så lade være med at gøre det, hvis man ikke kan lide opmærksomheden.

Jeg har intet imod at sige til folk at jeg spiller spil og anmelder, men jeg kan kun sgu ikke koncentrere mig om et spil, hvis jeg kan mærke at andre folk kigger på mig.
Ikke at jeg bliver flov, bare mærkeligt tilpas.
» a winner is you «
ckruseckruseSkrevet 20/06-03 10:55 
Jeg er selv så frelst at have 150 meter til gymnasiet, så det er kun på de obligatoriske ture til den pukkelryggede i jylland at jeg hiver den frem og gamer. Alligevel synes jeg ikke det er pinligt at spille i bussen - i en periode var der da folk, der spillede snake på 3310 overalt. :)
majjohamajjohaSkrevet 20/06-03 11:17 
Jeg husker også at når pigerne i min klasse skal sige noget dumt om mig og nogen af mine venner siger de bare vi taler om Pokémon "igen" de følger jo bare slet ikke med :( Desværre
PvtSommerPvtSommerSkrevet 20/06-03 11:55 
NEJ! Jeg skal ikke købe en GBA: SP! Luk det her emne! Jeg vil ikke presses yderligere! ;o)

For satan mand! Jeg har to til tre timers transport i døgnet (mindst)... Lyder jo til at GBA: SP er sagen :P Men hvad koster spillene til den?

Tror dog ikke jeg køber den, meen... lad mig høre :o)
"And sheppards we shall be..."
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/06-03 12:02 
Jeg synes, at det er irriterende, hvis folk sidder i f.eks. toget og spiller GBA, for jeg er så nysgerrig og vil gerne vide hvad de spiller. Og det sætter mig i et dilemma; skal jeg forstyrre dem og spørge, hvad de spiller eller skal jeg sidde og stirre helt vildt meget på GBAen, så jeg kan se, hvad de spiller.
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
PvtSommerPvtSommerSkrevet 20/06-03 12:04 
Søster Salsa >
Og det sætter mig i et dilemma; skal jeg forstyrre dem og spørge, hvad de spiller eller skal jeg sidde og stirre helt vildt meget på GBAen, så jeg kan se, hvad de spiller.

Hvis du er kvinde skal du klart forstyrre! ;o) :D
"And sheppards we shall be..."
SumezSumezSkrevet 20/06-03 12:06 
PvtSommer, det er en fed maskine, især hvis man er en af dem, der savner 16-bit generationen. Personligt synes jeg det er lidt tyndt med gode spil til den, men det er også kun fordi jeg overser alle SNES portsne. Hvis man ikke har de spil i forvejen, er der masser at gå til. Castlevaniaspillene og Golden Sun er også det hele værd.
Spillene er tit temmelig dyre i Danmark, men kan let skaffes MEGET billigere på eBay.
Og med det ikon du render rundt med (ellers et rigtig fedt et, synes jeg *host*), burde du da også skaffe dig Mega Man Zero til GBA ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/06-03 12:08 
PvtSommer >
Hvis du er kvinde skal du klart forstyrre! ;o) :D

Utroligt som den her diskussion bliver ved med at komme ind på det køn >.<
Men jeg er i hvert fald meget enig med Søster Salsa. Det er skide irriterende at sidde og ikke vide, hvad de spiller :)
Jeg ville selv synes det var meget hyggeligt hvis nogen kom hen og talte med mig om hvad jeg spillede, men det er samtidig også en ubehagelig fornemmelse.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Søster SalsaSøster SalsaSkrevet 20/06-03 12:16 
Ubehagelig ved jeg ikke, men det er træls, hvis en person sidder og snakker med en, og man ikke er i humør/har tid til det, uanset om man spiller, læser eller tænker :=)
Don´t touch my pom pom. Kupo! Why does everybody want to touch it, Kupo?
RitesRitesSkrevet 20/06-03 12:17 
True dat, Sumez.
» a winner is you «
FanboyFanboySkrevet 20/06-03 12:37 
Naiera >
Han skal være glad for han ikke går i en klasse hvor der kun er TO piger, der begge er, mildt sagt, "ikke kønne" ;)

HTX? :D
58 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig