X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario Kart Wii i DK d. 11-4


Svar
Per SPer SSkrevet 20/02-08 12:02 
Uredigeret pressemeddelelse fra Bergsala, inklusiv salgsgas:

Mario Kart Wii i Danmark den 11. april

I dag meddelte Nintendo, at Mario Kart Wii lanceres i Danmark den 11. april i år.

Mario Kart Wii bliver lanceret sammen med et rat, der går under navnet Wii Wheel. Du behøver dog ikke at bruge rattet i spillet, hvis du ikke har lyst. Mario Kart Wii kan også st... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
180 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 20/02-08 12:02 
Uredigeret pressemeddelelse fra Bergsala, inklusiv salgsgas:

Mario Kart Wii i Danmark den 11. april

I dag meddelte Nintendo, at Mario Kart Wii lanceres i Danmark den 11. april i år.

Mario Kart Wii bliver lanceret sammen med et rat, der går under navnet Wii Wheel. Du behøver dog ikke at bruge rattet i spillet, hvis du ikke har lyst. Mario Kart Wii kan også styres alene med din Wii Remote, din Classic Controller eller din GameCube-kontrol. Det er endda også muligt at styre spillet med din Wii Remote med en tilkoblet Nunchuk som ekstra kontrol.

Mario Kart Wii kan også spilles online med op til 11 spillere samtidigt i et race. Der findes naturligvis også et klassisk Multiplayer Mode, hvor fire spillere kan konkurrere mod hinanden.

Laurent Fischer, marketingchef hos Nintendo of Europe, udtaler:

"Mario Kart Wii er mildt sagt en eftertragtet udgivelse her i Europa, og vi er helt sikre på, at alle, som tidligere har spillet Mario Kart, især DS-versionen, vil blive glade for det her spil. Mario Kart Wii tager virkelig fat i det, der er kernen i Mario Kart-spillene: spillet byder på en utrolig rig og dyb spiloplevelse, der aldrig ophører med at være sjovt. Og med det tilhørende rat vil det være let for hele familien at tage spillet til sig, uanset om de kører rigtig gokart i fritiden eller om de er 100 % nybegyndere. Med Nintendo Wi-Fi Connection er det også let at konkurrere mod venner og familie over hele verden. Så vi er fuldt overbeviste om, at ingen kommer til at blive skuffet over Mario Kart Wii."

Nintendo fortæller endvidere, at der findes over 16 nye baner i dette Mario Kart, ud over de 16 klassiske baner i spillet.

En nyhed i Mario Kart Wii er, at du nu også kan vælge at køre på motorcykel. En anden nyhed er, at du kan bruge dine Mii-figurer som førere, hvis du vil. En tredje nyhed er, at der kommer en helt ny Wii Channel, der kommer til at hedde Mario Kart Channel. På denne kanal vil du kunne se din placering, når du har spillet mod andre online; du kommer til at kunne hoppe ind som tilskuer på de baner, som dine venner spiller på og meget mere.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 20/02-08 12:05 
Fedt - glæder mig at vi ikke skal vente alt for længe denne gang :)
dpldplSkrevet 20/02-08 12:20 
Dejligt at høre. Efter som udgivelsen dato på SSBB lyder til være engang i juni(screw you nintendo)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
BeanoBeanoSkrevet 03/04-08 10:31 
Famitsu gav Mario Kart Wii 10/9/9/9 :)

"Famitsu Scores Mario Kart Wii"
CoreCoreSkrevet 03/04-08 10:38 
Det var mange baner (sammenlignet med Double Dash).

Nogen der ved om prisen bliver højere end "standard-pris" p.g.a. rattet?
Spiller nu: Mass Effect 3, Twisted Metal (2012), SSX (2012)
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/04-08 11:31 
Det sidste jeg har set er at de har hvert deres SKU. Jeg ved ikke om det betyder at de har besluttet at sælge dem hver for sig eller hvad... I øvrigt har jeg hørt et rygte om at rat-metoden måske ikke er den bedste måde at styre på.
BeanoBeanoSkrevet 03/04-08 11:39 
Mener også rattet bliver solgt separat.
Dr. MogensenDr. MogensenSkrevet 03/04-08 13:07 
Rattet bliver solgt særskilt til en pris af 129,95.
"Det eneste anstændige menneske i Real Madrids præsidentloge er hende der gør rent på toiletterne" - Joan Gaspart, tidligere præsident for BarcelonaSpiller nu: Mario Kart Wii, Gran Turismo 5: Prologue
QQSkrevet 03/04-08 13:15 
Men følger med hvis man forudbestiller i GAME, til 499
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
King ChaosKing ChaosSkrevet 03/04-08 14:33 
men er det så GAMEs eget eller Nintendos ?
SumezSumezSkrevet 03/04-08 14:54 
Det kommer også med spillet for £35 på gameplay.co.uk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
QQSkrevet 03/04-08 20:05 
Det var GAME manden jeg snakkede med faktisk i tvivl om.
Måske Papand eller Seeberg kan svare på det?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
PapandPapandSkrevet 03/04-08 20:45 
GAME's eget.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
3of193of19Skrevet 06/04-08 15:48, rettet 06/04-08 15:48 
Hmm, Edge ser ikke ud til at være så tændt på MKWii: 6/10 ifølge Gamefront.de...
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 06/04-08 17:59 
Screw Edge og fortæl mig hvordan jeg finder min "Friend code" så vi kan spille sammen :-)
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
BeanoBeanoSkrevet 09/04-08 08:37, rettet 09/04-08 08:39 
Rattet sælges seperat OG bundlet sammen med spillet som standard :)

Gamebits.dk har dem begge på lager.
QQSkrevet 09/04-08 10:28 
Ja, det gik også op for mig i går. Dvs. at man får et ekstra med, dog GAME's eget, når man forudbestiller i GAME.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 09/04-08 10:35 
Åh på den måde ;)
SumezSumezSkrevet 09/04-08 11:56 
Lovende anmeldelse:

Eurogamer
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/04-08 09:47 
Video der viser alle 32 baner der bliver spillet... banedesignet ser sjovt og varieret ud :)

"Video footage of all 32 Mario Kart Wii tracks"
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/04-08 12:43 
Er der nogen af jer anmeldere som har modtaget spillet fra Bergsala? Der er åbenbart "problemer med lageret" i forhold til Danmark (jeg går ikke ud fra at det påvirker detailhandlen, da det er to forskellige lagre)
BeanoBeanoSkrevet 10/04-08 13:00 
Lyder underligt for gamebits fik den på lager i går (eller forgårs) og jeg motager (forhåbentligt) mit eksemplar i dag.
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/04-08 13:35 
Ja, derfor er det også kun spil udsendt til anmeldelse i DK, jeg taler om ;)
SumezSumezSkrevet 10/04-08 13:47 
Gameplay.co.uk sendte det ud til mig i går.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 10/04-08 13:52 
King Chaos>
Er der nogen af jer anmeldere som har modtaget spillet fra Bergsala?

Nej, vi har ikke fået det endnu. Til gengæld har vi fået Emma at the Animal Farm til DS... De forkæler os Hr. Ambasadør...
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
BeanoBeanoSkrevet 10/04-08 19:57 
Fik spillet i dag og første indtryk er meget positive.

Spillede først udelukkende med wiimoten alene (bare for at teste) og det fungerede fint og reagerer godt men en smule anstrengende pga. de knapper man bruger. Skiftede så til rattet som fungere bedre - man har en betydelig bedre følelse og kan køre styre mere præcist. GC controller har jeg slet ikke prøvet endnu.

Spillet virker omfattende med antallet af baner og gamemodes, og der findes endda en Mario Kart Channel som man kan installere på Wii'ens interne hukommelse så man kan tilgå venner, rankings, statistik, messageboard, etc. uden at at have spillet i maskinen - cute :)

Grafik er det nydelig - bedre end forventet. Pænere og mere poleret end jeg husker Dash på GC.

Anyway - virker helt ok indtil videre (efter et par timers spil) og tror ikke fans bliver skuffet ;)

Min MKW friendcode er 4468 1069 3108 hvis nogen vil spille det online. Det bliver dog nok først mandag for mit vedkommende.
King ChaosKing ChaosSkrevet 10/04-08 21:51 
Beano>
Det bliver dog nok først mandag for mit vedkommende.

Åbenbart også for mig :(
QQSkrevet 11/04-08 18:55 
Min Friend Code er 0473-7910-7940
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
SumezSumezSkrevet 11/04-08 19:58 
Øj, modtog det allerede i dag, og jeg er helt vild med det! Stunt og drift boost systemerne klæder spillet rigtig godt, og der er masser at gå til. Online fungerer helt fint, og jeg har allerede fået tæv en masse gange.
Mest imponeret er jeg dog over hvor godt rattet fungerer. Det er 100% upåklageligt, perfekt kontrol. På tide at wiimoten formåede at imponere mig igen...

Min friend code er 2277-6775-2776
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GatmanGatmanSkrevet 11/04-08 21:26 
Min friend code er 2836-0199-6749 hvis I savner en at vinde over.
ChronoChronoSkrevet 12/04-08 12:03 
Hvor kan man købe et ekstra rat? Gamebits har det ikke på lager. Nintendos eget altså.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 12/04-08 12:29 
Psst... rattet gør ikke noget :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
King ChaosKing ChaosSkrevet 12/04-08 12:43 
Naturligvis gør det noget
Marvel-ManMarvel-ManSkrevet 12/04-08 20:46 
Rattet er en sjov ting - giver en lidt bedre illusion at man faktisk kører - styremåden giver også spillet en ny sværhedsgrad :D

Personligt klarer jeg mig bedst med kombien af Wii-mote & Nunchuk ;)
GAME OVER - INSERT COIN.... på en SNES?
SonicSonicSkrevet 13/04-08 10:47, rettet 13/04-08 10:50 
Min friendcode er 3909-7692-5011
Adder lige jer andre i løbet af idag :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JAAJAASkrevet 13/04-08 11:28 
Og så 64.000 kroners spørgsmålet: Kan man snake?
ChronoChronoSkrevet 13/04-08 12:21, rettet 13/04-08 12:22 
Kan det passe at man ikke kan spille uden CPU-modstand i multiplay?

Og ingen der har set det rat? Det er ligemeget om det er i en fysisk butik.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
QQSkrevet 13/04-08 14:57, rettet 13/04-08 15:00 
Chrono>
Kan det passe at man ikke kan spille uden CPU i multiplayer?

Nej ;)

Det fede ved Mario Kart Wii er at du, som aldrig før, har mulighed for at tilpasse dine multiplayer-options. Personligt har jeg savnet at have CPU modstand i multiplayer, men det kan slås fra i Multiplayer-Options. Du finder det øverst til højre på skærmen hvor du vælger Solo eller Team Race (Rules). Her kan man også vælge CPU's sværhedsgrad, Class (50/100/150cc), Biler/Bikes, Våbentyper, antal løb(turnering) og hvordan man vælger banerne.

JAA>
Og så 64.000 kroners spørgsmålet: Kan man snake?

Nej. Det er jo nok mht online du spørger, og indtil videre har jeg kun haft gode oplevelser med onlinedelen. Det fungerer fremragende.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
MinhMinhSkrevet 13/04-08 15:53 
Så fik jeg også prøvet MKW online. Umiddelbart virker det som et spil jeg kommer til at spille meget... :)

Friend Code: 1633 4370 6325
Spiller nu: World Of Warcraft: Cata..., Super Street Fighter IV...
PapandPapandSkrevet 13/04-08 16:03 
Jeg er med på bølgen: 2019-9839-5254
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoChronoSkrevet 13/04-08 16:17 
Hølmkjær>
Du finder det øverst til højre på skærmen hvor du vælger Solo eller Team Race (Rules).

Tak! Og fedt. Så er det heldigvis kun menuerne der er ringe :)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
ChronoChronoSkrevet 13/04-08 19:52 
De har rattet på lager hos Gamebits nu, men til 139,- + porto kan jeg godt nøjes med det der fulgte med spillet. Sindsygt at et stykke velformet plastik skal koste så meget.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 13/04-08 23:16 
Chrono>
Hølmkjær>
Du finder det øverst til højre på skærmen hvor du vælger Solo eller Team Race (Rules).

Tak! Og fedt. Så er det heldigvis kun menuerne der er ringe :)

Ja, det er virkelig ringe! Anmeldelsen på Eurogamer også baseret ud fra din antagelse (men senere rettet da de fandt ud af at det godt kunne lade sig gøre at ændre på) - Jeg havde selv samme problem i går da jeg skulle spille battle mod en veninde. Vi endte med at droppe det, da det ikke er skidefedt at skulle trækkes med 6 andre computerstyrede spillere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 14/04-08 11:03 
Edge's anmeldelse er online nu

Link
SumezSumezSkrevet 14/04-08 11:13, rettet 14/04-08 11:54 
Jeg har to spørgsmål til spillet:

1. Nogen der ved om der er reel catch-up i spillet? Altså, at de bageste kommer til at køre hurtigere. Der er jo i forvejen det system med at man får de gode items (f.eks. kanonkuglen, der grænser det uretfærdige) når man ligge bagest, og det synes jeg sådan set fungerer ret godt, selvom det nemt kan gøre udfaldet lidt mere tilfældigt. Ville i hvert fald være rart hvis de har nøjedes med denne løsning, og jeg er selv dårlig til at bemærke om der er reel catch-up, så er der nogen andre der kan sige om der er det?

2. Af og til får man et speedboost, der ikke kommer af drifting, stunts eller svampe, og starter med blå "lightspeed-streger" der dukker op udenom bilen/motorcyklen, og hvis man holder dem i lidt tid, kommer der mere fart på.
Jeg har oplevet det både for mig selv, og set mine modstandere gøre det, og det opstår oftest på lige strækninger, men jeg har ingen anelse om hvad man skal gøre for at opnå det. Nogen idéer?

JAA>
Og så 64.000 kroners spørgsmålet: Kan man snake?

Nej, det er blevet erstattet af et ret fedt (og nemt og børnevenligt :)) drifting-system, hvor man kan slide ud i svingene ved at lave et lille hop mens man drejer. Når man har driftet i noget tid, kan man få et boost ved at slippe knappen igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 14/04-08 12:08 
Sumez>
2. Af og til får man et speedboost, der ikke kommer af drifting, stunts eller svampe, og starter med blå "lightspeed-streger" der dukker op udenom bilen/motorcyklen, og hvis man holder dem i lidt tid, kommer der mere fart på.
Jeg har oplevet det både for mig selv, og set mine modstandere gøre det, og det opstår oftest på lige strækninger, men jeg har ingen anelse om hvad man skal gøre for at opnå det. Nogen idéer?


Det har jeg også undret mig lidt over; forekommer det ikke ofte når man kører bag ved nogle? Var ved at spekulere i om det var noget "slip-stream" boost?

(Forresten, tosset (på den gode måde) med alle de muligheder
man har for at få boost i dette spil!)

Sumez>
JAA>
Og så 64.000 kroners spørgsmålet: Kan man snake?

Nej, det er blevet erstattet af et ret fedt (og nemt og børnevenligt :)) drifting-system, hvor man kan slide ud i svingene ved at lave et lille hop mens man drejer. Når man har driftet i noget tid, kan man få et boost ved at slippe knappen igen.

Yesser, og det har de lavet lidt nemmere også. Man kan vælge automatik og manual - hvis man vælger automatik vil den selv starte drift når man drejer skarpt nok - men man kan kun nå til "første fase" (det blå ild).

Hvis man vælger manual, kan man som Sumez skriver, lave et lille hop, drifte, og hvis man er tough - drifte længe nok til at den går for blå til orange ild for at få et extra stærkt boost.

Faktisk ok system, "newbies" kan stadig få boost ved at vælge automatik, men de gode kan få lidt extra ved at gøre det manuelt :)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SumezSumezSkrevet 14/04-08 12:16 
Drifting er så nemt at jeg ikke forstår hvorfor man skulle vælge automatisk. Det er også meget sjovere! Det er fedt at drifte hele vejen op ad "vindeltrappen" i Bowsers slot (N64)

Jeg er som sagt helt vild med spillet, kan overhovedet ikke nikke genkendende til det, Edge skriver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/04-08 12:32 
Fandt denne her på GameFAQs:

By following the car in front on a straight you can slipstream and increase
you speed. As they are absorbing the wind they leave a tail of less resistant
air in their wake, which allows you to move in a slightly faster manner. You
can tell if you are doing this as blue lines will appear on your screen, and
if done long enough you can get a boost which will allow you to over take.
In Mario Kart Wii, slipstreaming is a really valuable technique as the boost
is larger this time, and considering there are more players in each race
now, the potential to use it is greater. Very handy if you need to overtake
others. However, watch out in case they fire a shell or drop a banana.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PalleJensenPalleJensenSkrevet 14/04-08 12:46 
Nu bliver jeg nødt til at spørge - og nu flipper Nintendo-drengene sikkert: Men har spillere ikke tendens til ukritisk at elske visse Nintendo-spil, bare fordi at der står Mario, Nintendo eller Zelda udenpå æsken?

Nu er Nintendo spil slet ikke noget for mig, så jeg har aldrig oplevet den såkaldte Nintendo magi, sp jeg har lidt svært ved at sætte mig ind i det.

Har bare så svært ved at se, hvad der skulle gøre Mario Kart til noget specielt - men det kunne være jeg en dag skulle prøve det.. :)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
SumezSumezSkrevet 14/04-08 13:03 
PalleJensen>
Nu bliver jeg nødt til at spørge - og nu flipper Nintendo-drengene sikkert: Men har spillere ikke tendens til ukritisk at elske visse Nintendo-spil, bare fordi at der står Mario, Nintendo eller Zelda udenpå æsken?

Det skulle man tro, men faktum er at at der ER tale om nogen af verdens bedste spil i de to serier, du nævner. Jeg har personligt lagt min fandom bag mig for flere år siden, og havde f.eks. ikke de store forventninger til Galaxy, der tog mig med storm. Jeg havde heller ikke de vilde forventninger til Mario Kart Wii, og købte det blot da jeg ikke har haft et Mario Kart siden Super Nintendoen. Jeg er generelt ikke meget for racingspil, men lige netop Mario Kart synes jeg er utroligt sjovt, da fokus er på action og underholdning, og ikke konkurrence-perfekthed, smarte biler og realistisk styring. Altså det er på mange måder et "actionspil", mere end det er et racerspil. Jeg tror at tilhængere af spil som PGR og Gran Turismo vil finde Mario Kart useriøst og teknisk bagud, men det tiltaler en person som mig, og det har intet at gøre med om det er Mario eller Sam Fischer, der sidder bag rettet.

Der findes en del andre kart racer spil i stil med Mario Kart, men jeg synes tit de har tendens til at være lidt flade og hurtigt blive kedelige.
HVIS du vil diskutere hele den der "nintendo-fanboy vs. objektiv kritik af nintendos spil" teori, er det nok bedst at du opretter en ny tråd, da jeg formoder at denne tråd formentlig ville blive domineret af den diskussion, fremfor reel snak om selve spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
180 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig